הרשמה

ביקורת - Lenovo Y700

רועי באלוה התאהב ב-4K בזכות ה-Y700 של לנובו

היכרות מעמיקה עם מחשב הגיימינג של לנובו

אפשר לחלק את שחקני המחשב לשתי קבוצות: שחקנים שאוהבים מחשבי גיימינג ניידים וכאלה שלא. אני אף פעם לא התחברתי למחשבי גיימינג ניידים, הם ברוב הפעמים כבדים, גדולים ומגושמים ולא לדבר על הסוללה שמספיקה למעט מאד זמן. אבל החלטתי לתת עוד נסיון למחשבים ניידים עם ה-Y700 של לנובו. האם הוא הצליח לשנות את דעתי כלפני מחשבי גיימינג ניידים?

מפרט בסיסי:

  • מעבד: Intel I7-6700HQ
  • זיכרון: 16GB DDR4
  • כרטיס מסך: GTX960M 4GB
  • אחסון: 480GB M.2 SSD
  • מסך: 15.6'' מסך מגע (4K (3840X2160
  • מצלמה: 720p ישנם דגמים עם מצלמת RealSense
  • משקל: 2.6 קילוגרמים

תמים למראה

כמו שציינתי בעבר אני אוהב מאוד מוצרים שבנויים ממתכת. מבחוץ ה-Y700 לא נראה כמו מחשב גיימינג, אין לו סמלים גדולים ומוארים או אורות נוצצים וכל המעטפת החיצונית של המחשב בנויה ממתכת שחורה, מלבד פתח האוורור הגדול והרמקולים. לצערי הבנייה המתכתית לא ממשיכה גם לאיזור המקלדת ואותי זה מאכזב. אבל אני אתנחם בכך שהמחשב שוקל פחות בזכות הבחירה בפלסטיק. המסך הוא אולי אחד החלקים החזקים ביותר ב-Y700. ה-Y700 מצויד במסך מגע ברזולוציית 4K עם פאנל IPS שמעניק לו צבעים חזקים, חיים וטווח צפייה מזויות רבות. המסך הוא מסך Anti-Glare מונע השתקפויות. להפתעתי מצאתי את עצמי משתמש במסך המגע יותר ממה שחשבתי והוא בהחלט תורם לחוויית השימוש במחשב.

סאונד, מקלדת וחיבורים

מבחינת חיבורים, ה-Y700 מספק כמעט את כל החיבורים האפשריים. שני חיבורי USB 3.1, חיבור USB 2 בודד, חיבור אינטרנט, HDMI, קורא כרטיסים, חיבור מיקרופון ורמקול משולב ולבסוף חיבור חשמל להטענה. מרגיש לי קצת תמוהה שהמחשב הושק בשנת 2016 ואין לו חיבור USB-C או חיבור Thunderbolt 3. לנובו יצרה שיתוף פעולה יחד עם חברת סאונד JBL על מנת לשלב ב-Y700 רמקולים וסאב-וואפר של JBL, שנותנים צלילים חזקים מאוד אך גם נשמעים מעולה. לעומת הרמקולים המעולים, משטח המגע של המחשב (הפאד) הוא נוראי, הוא עשוי פלסטיק ולא זכוכית כמו שהייתי מצפה ממחשב ברמה הזו. הלחצנים בפאד גרועים ואם לוחצים מעט חזק מידי חלק מהפאד שוקע לתוך בסיס הפאד. בעוד שבמחשבים מסוימים הייתי יכול להשתמש בפאד בלי להתלונן עם ה-Y700 הייתי חייב להשתמש בעכבר או במסך המגע. המקלדת היא אמנם לא המקלדת הכי טובה שנתקלתי בה במחשבים ניידים אבל היא גם לא נוראית. יש את לוח המספרים הצדדי (Numpad) שמוסיף נוחות. המקלדת מאורת באור אדום, המקשים מרגישים רספונסיביים אבל אני לא הייתי ממליץ עליהם לגיימינג או כתיבת מאמרים בגלל צפיפותם. בנוסף לכך, חבל שאי אפשר לשנות את צבע תאורת המקשים לצבעים אחרים מאשר האדום שלפעמים מסיח את הדעת.

Lenovo Y Gaming

לנובו שלחו לי ביחד עם המחשב אוזניות ועכבר מסדרת ה-Y Gaming. העכבר הוא: Lenovo Y Gaming Precision Mouse שעלותו היא 290 שקלים. העכבר הוא די בסיסי בצורה שלו עם כמה כפתורים בעלי פונקציות שונות כמו הורדה והעלאה של החלון בנוסף לשלוש רמות רגישות שונות, העכבר בנוי בצורה נוחה גם לשמאליים, יפה שלנובו חשבו גם על המשתמשים השמאליים. האוזניות הן: Lenovo Y Gaming Headset שמחירן הוא 350 שקלים. לאוזניות יש מיקרופון נתיק שהוא די בסדר ובהחלט מספיק לצרכי גיימינג, מעבר לכך האוזניות הן בסיסיות מאוד ולא כל כך נוחות, במחיר הזה הייתי ממליץ ללכת על מוצר אחר.

אבל האם הוא יכול להריץ Crysis?

ביצועים במחשבים ניידים תמיד היו פחותים יותר ממחשבים נייחים בעלי מפרט זהה, בשנת 2015 Nvidia הכריזה על כרטיס GTX980 למחשבים ניידים עם ביצועים של כרטיס שולחני ובנוסף אינטל שמאפשרת מעבדים שולחנים במחשבים ניידים אך החומרה הזאת עדיין לא במחיר קרוב לחומרה של מחשבים ניידים. ל-Y700 יש מעבד I7 6700 אך הוא אינו בעל אפשרות לאובר-קלוק, הכרטיס מסך של המחשב הוא GTX960M, מקבילו השולחני יכול לספק ביצועי גיימינג ממוצעים ב-1080p לכן הגעתי די סקפטי לגבי מה שאקבל מהגירסא הניידת של הכרטיס ועוד ברזולוציית 4K. שמחתי לגלות שה-GTX960M יכול לספק ביצועים מעולים ב-1080p וגם להצליח להפעיל חלק מהמשחקים על 4K עם קצב פריימים שחיק. הכרטיס מצויד ב-4GB של זיכרון גרפי שנותנים לו תוספת כח ברזולוציות גבוהות. כדי לבחון את יכולותיו של ה-Y700 בחרתי 7 משחקים, כאשר המשחקים רצו ברזולוציית 1080p ההגדרות הגרפיות היו על המקסימום וברזולוציית 4K כל ההגדרות הגרפיות הונמכו עד הסוף מלבד באטלפילד 4 שאיפשר קצב פריימים שחיק גם בהגדרות מדיום.

כמו שאפשר לראות, ה-Y700 מצליח לספק מעל 30 פריימים ברוב המשחקים על הגדרות מקסימליות, אם מחליטים להוריד את ההגדרות הגרפיות במעט אפשר להנות מ-60 פריימים לשניה במשחקים. כדי לשחק ברזולוציית 4K צריך להוריד את כל ההגדרות הגרפיות עד הסוף. האם 4K שווה גרפיקה טובה פחות? זו שאלה יותר אינדיבידואלית. המחשב מצויד גם בכונן M.2 מהיר בנפח של 480 ג'יגה, מערכת ההפעלה והמשחקים נטענים תוך שניות ספורות בזכות הכונן המהיר. המחשב מגיע עם 8 תוכנות מותקנות מראש של לנובו שאני לא מצאתי בהן שימוש בכלל ומחקתי אותן כדי לפנות מקום במחשב ומשאבים.

הנאה קצרה

אחד האתגרים הכי גדולים אם לא האתגר הגדול ביותר היא הסוללה. יצרניות המחשבים צריכות לבחור בין סוללה גדולה וכבדה עם זמן עבודה ארוך או קטנה וקלה עם זמן עבודה קצר. לנובו בחרה לתת ל-Y700 סוללה יחסית קטנה, במצב High-Performance המחשב מחזיק בסביבות השעתיים וחצי אך במשחק זמן הסוללה צונח לשעה עד שעה וחצי. עוד בעיה של ה-Y700 זה הקירור. כשמאמצים את המחשב אם זה בגיימינג או רינדור תכנים, המאווררים פועלים במלוא העוצמה ועושים רעש רב. מלבד הרעש איזור המקלדת מתחיל להתחמם ולאחר מספק דקות של עבודה אינטנסיבית המקלדת נהיית חמה ולא נעימה לשימוש.

השורה התחתונה

ה-Y700 הוא מהיר, בנוי מעולה ובעל מסך מהיפים שראיתי אבל זה מרגיש קצת כאילו לנובו בחרו רכיבים טובים למחשב וחיפפו במקומות קצת פחות חשובים. הפאד הוא אחת המגרעות הגדולות של המחשב. נדמה שלנובו חשבו ''שגם ככה רוב האנשים ישתמשו בעכבר אז נוכל לעשות חצי עבודה עם הפאד'' וזה חבל מאוד. בסך הכל הוא מספק את מה שהוא מבטיח, כן אפשר לשחק ברכבת ב-1080p וגם ב-4K אך כאמור הסוללה לא מאפשרת זמן משחק רב. בזכות הרמקולים והמסך הנהדר בגודל 15.6 אינץ' המחשב הוא מחשב מולטימדיה נייד מעולה, המסך הוא בגודל שכיף לצפות בו אך הוא לא גדול כמו מסכי ה-17 אניץ' המגושמים וכבדים.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:54 24.05.2016 | Itay Itay (אורח)

    אבל למה אתה לא רושם מחיר, לא מובן. אבל ביקורת מעולה חוץ מזה

  2. 2

    11:01 24.05.2016 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    לא כתבתי מחיר בגלל שישי הרבה מפרטים למחשב הזה,
    מצלמת רילסנס או לא, רק כונן m.2 או גם כונן קשיח, מסך 1080 או 4k ועוד ועוד, לכן המחיר הוא משתנה מכל מפרט

  3. 3

    11:18 24.05.2016 | Itay Itay (אורח)

    אך אפשר לכתוב פירוט של המחירים השונים והמפרטים השונים, לי אישית זה לא מפריע ואני מניח שגם לא לשאר הגולשים

  4. 4

    12:24 24.05.2016 | Itay Itay (אורח)

    *אז

  5. 5

    16:14 24.05.2016 | _LucifeR_ _LucifeR_

    מחשב ענק, אבל עדיין מחשב נייד וגימיינג - לא הולכים ביחד.

  6. 6

    20:28 25.05.2016 | ניב ניב (אורח)

    אהבתי את הביקורת המקיפה, עדיין חושב שאם מחפשים גיימינג רציני, אין טעם לפנות לכיוון של המחשבים הניידים,פשוט אין בהם יתרון באף תחום.

  7. 7

    16:00 05.06.2016 | Aviadtz Aviadtz

    לא ההיתי ממליץ לקנות את המחשב הזה למי שרוצה נייד וגיימינג.. הקירור שלו לא משהוא ואחרי 2 שעות הוא מגיע לחום בילתי נסבל ... עדיף לקנות asus rog gl552vw מאוד טוב

  8. 8

       | פורסם ע"י