הרשמה

משחקי הכס – "הדלת"

ספוילרים לפרק החמישי של העונה השישית

"HOLD THE DOOR!!"

טוב כנראה שאין לי הרבה ברירות, אני חייב להתחיל דווקא מהסוף. כמות המידע שזרקו עלינו פלוס רמת האמוציות שהופעלה עלינו בפרק הזה עברה כבר איזה גבול מסוים, לדעתי. אז למדנו שהמהלכים הלבנים נוצרו על ידי ילדי היער, שבראן יכול לשבור את מרחב הזמן ולשלוט על מישהו בהווה בזמן שהוא שולט עליו בעבר וכמובן איך הודור... הפך להודור! כל הסצנה הזאת הייתה איזשהו שילוב ממש מוצלח של "המתים המהלכים" ביחד עם "בחזרה לעתיד". המעברים בין ההווה לעבר התבצעו בצורה מצוינת, כל האקשן שהיה מסביב ואיך שכל אחד בזמנו בחר להקריב את עצמו בשביל שבראן יצליח לברוח היה נורא עצוב ומלחיץ בו זמנית. אין ספק שהמוות של הודור וסאמר (הזאב של בראן) נכנסים לאחד מהרגעים היותר עצובים של הסדרה. למרות כל מה שקרה שם יש משהו שאני עדיין לא מבין, למה המהלכים הלבנים רצו להרוג את העורב עם שלושת העיניים ואת ילדי היער? זה נראה לי כמו משהו שצריכים להסביר לנו לפני ולא אחרי (אם זה יקרה בכלל).

בחומה מתחילים לתכנן את המלחמה נגד הבולטונים; וכמו שחשבתי גו'ן וסאנסה יוצאים למסע גיוס כל בתי הצפון. סאנסה גם שולחת את בריאן אל ברינדן טאלי (אח של סבא שלה), שמסתבר שהוא בנה מחדש את הצבא שלו ואפילו כבש את נהרן. מה שרק ממש מרגיז אותי עם סאנסה, למרות שאני נורא מרוצה מהשינוי שהיא עברה בעונה הזאת, זה למה היא גירשה את בייליש?! אוקי אז הוא נתן אותך לרמזי, אבל מביא לך צבא בשביל למחוץ את הבולטונים! אולי זאת הסיבה שהיא לא אמרה את האמת לגו'ן, כנראה היא הבינה שהיא יצאה קצת סתומה. בכל מקרה, אני לא מאמין שבייליש פשוט יקח את הצבא שלו ויחזור הביתה, אני חושב שאנחנו עוד נראה את הכוחות שלו בפעולה. עוד משהו שאני לא מבין, זה איך לעזאזל הוא העביר צבא שלם לאורך הצפון בלי שאף אחד ישים לב? אה כן! והיו עוד מבטים משעשעים בין תורמנד ובריאן. אני הייתי מרוצה.

כל הדרכים מובילות לדאינריז

חוץ מהקרב שהיה בהתחלה עם אריה, מתחיל להיות קצת משעמם בבראבוס. אני חושב שהסצנה איתה נגררה יותר מדי, במיוחד הקטע עם ההצגה. זה די ברור שאריה קיבלה את המשימה הזאת בשביל לבדוק עד כמה היא באמת מנותקת מחייה הקודמים ויכלנו לראות שזה לא המצב ושאיפשהו עמוק בפנים היא עדיין אריה סטארק שחולמת לחזור לווסטרוז ולנקום בלאניסטרים. לעומת אריה, שסיפקה רק סצנות מצוינת עד היום ועכשיו נתנה לנו סצנה די חלשה, איי הברזל מביאים לנו סצנה מצוינת אחרי הרבה זמן של יובש. אז יארה כשלה בניסיונה להיות המלכה הראשונה של איי הברזל ואת מקומה תפס הדוד שלה, יורון גרייג'וי. הדו קרב הפוליטי שהיה ביניהם היה מאוד מעניין, ווואלה אני חושב שאם אני הייתי שם גם הייתי בוחר בו (כמובן מנקודת המבט של מי שהיה שם, בתור צופים של הסדרה ברור לנו שלא יהיה כלום בין יורון לדאינריז ועדיף להם להשאר עם יארה בתור מלכה). קצת מוזר לי אבל שת'יאון ויארה הצליחו לגנוב את כל הספינות, ולברוח עם כל כך הרבה אנשים. מעניין גם לאיפה יש להם ללכת, אולי לדאינריז? באמת שאין לי מושג.

ושוב אנחנו חוזרים למפרץ העבדים ושוב לא קורה שום דבר. אני מרגיש שמנטלית כבר קשה לי לעקוב אחרי מה שקורה שם. עדיין לא ברור לי מה טיריון מנסה להשיג מהכהנת האדומה (שאגב, למי שלא היה ברור לו מגולמת על ידי אחת משלנו – אניה בוקשטיין), אבל מסתבר שכבר שבועיים יש שלום וזה... לא מספיק? טיריון רוצה שיחשבו שהשלום הושג על ידי דאינריז? באמת, אולי משהו לא בסדר אצלי אבל אין לי מושג מה הולך שם. טוב, לפחות הייתה סצנה טובה עם דאינריז וז'ורה מורמנט לשם שינוי. היה משהו מאוד מרגש כשז'ורה חשף בפניה שהוא אוהב אותה ושהיא ציוותה עליו לחפש תרופה. לפי דעתי אנחנו לא הולכים לראות את ז'ורה בזמן הקרוב, החיפושים שלו אחרי תרופה יתרחשו מאחורי הקלעים ומתישהו בעונה הבאה הוא יופיע בדיוק כשדאינריז הכי זקוקה לו.

לסיכום

זה מצחיק לחשוב שקרו בפרק הזה דברים נורא חשובים אבל איכשהו הדבר היחיד שכולם זוכרים זה איך הודור, דמות חסרת כל חשיבות, איבד את היכולת לדבר ומת. בפרק הזה גם קיבלנו הפסקה מבורכת ממעלה המלך, עוד פרק עם פוליטיקה משעממת והייתי שובר את המסך. סך הכל נורא נהנתי מהפרק ואני שמח לראות שהכל מתקדם בקצב יפה; חוץ ממפרץ העבדים ששם הכל תקוע כבר מתחילת העונה. אני רוצה גם לציין שעברנו חמישה פרקים מאוד מוצלחים והסדרה נוטה אפילו להיות יותר טובה בחצי השני שלה! אז הידד!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:28 24.05.2016 | Blackdog Blackdog

    פרק יפה :) באמת הגיע הזמן שהסדרה תתחיל להניע את הסיפור במפרץ העבדים..

    אני מת כבר לאיזה סצנה חזקה של טיריון. שחקן ענק :)

    מה שכן מאז שחזר לחיים גון סנואו נראה חיוור ולא מורגש על המסך.
    מה שבטוח הם עשו בילד אפ מדהים עד עכשיו ויש תחושה שבפרקים הבאים הכל יתפוצץ וידהים כמו שרק הם יודעים לעשות.

  2. 2

       | פורסם ע"י