הרשמה

משחקי הכס - "האדם השבור"

ספוילרים לפרק השביעי של העונה השישי

השקט שלפני הסערה

מי אמר שצריך לקרות משהו "גדול" בפרק של משחקי הכס בשביל שהוא יהיה מעניין? טוב אז גילינו שסנדור קלגאן, AKA כלב השמירה, עדיין בחיים אבל חוץ מזה לא באמת קרה איזה משהו שממש ירעיד את אדמת ווסטרוס. כל האירועים היו צפויים מראש ופשוט חיכינו שהם כבר יקרו בשביל שהסיפור יתקדם. אבל אם כבר הזכרתי את כלב השמירה אז אני חייב להגיד שקטע הפתיחה שלו היה מעולה, היו לי ספקות אם הוא מת או שהוא עדיין חיי ובכל זאת הצליחו להפתיע אותי. הבעיה היא שחוץ מהתגלית שהוא עדיין חי כל הסיפור איתו בפרק היה משעמם, אבל לפחות זה החלק היחיד בפרק הזה שאני יכול להגיד עליו משעמם כי מדובר בפרק הכי טוב שהיה עד עכשיו בעונה הזאת.

62?!

בצפון, ג'ון וסאנסה מתחילים את סבב הגיוסים שלהם. צריך להבין שכל הבתים בצפון מותשים מהמלחמה האחרונה, רוב הכוחות שלהם נשחטו בחתונה האדומה וגם המעטים שנשארו היו צריכים להלחם בחיילים של אי הברזל, לכן זה לא מוזר שאף אחד לא באמת שש לקרב. אך עדיין, חלקם כן מקבלים את הקריאה לדגל ואחד מהם הוא בית מורמנט, ואיזו סצנה מצוינת זאת הייתה! גברת ליאנה מורמנט הצעירה כבשה אותי, אפשר בבקשה להבין מי זאת הילדה הזאת? בלי קשר לשחקנית הצעירה והמוכשרת הזאת הכל נעשה בסצנה הזאת בצורה פשוט מדויקת, הניסיונות הכושלים של גו'ן וסאנסה, התשובות השנונות של ליאנה ולבסוף הנאום של דאבוס. גם הקטע בבית גלובר היה נורא מעניין, הסדרה מצליחה לשדר לנו בצורה מושלמת איך הצפון מרגיש אחרי כל האירועים של השנים האחרונות ואין ספק שבית גלובר ספג את הכי הרבה חרא, למרות שהם בסוף לא באמת יעזור לג'ון וסאנסה אנחנו כצופים לא באמת יכולים לכעוס עליהם, אנחנו מרגישים את הכאב ואת הסבל שלהם. בסוף אנחנו גם רואים את סאנסה כותבת מכתב, ההימור שלי הוא שזה מכתב לבייליש, סאנסה בטח מבינה שהמצב הוא לא להיט כרגע והיא צריכה כל עזרה אפשרית בשביל לנצח בקרב מול הבולטונים. אני רק מקווה שאנחנו נראה עוד קצת מליאנה מורמנט בפרקים הבאים.

מסתבר שההימורים שלי לגבי מרג'רי טיירל היו נכונים. מרג'רי, לעומת טומן "הבובה" בראתיאון, היא דמות חזקה שיודעת לשחק את המשחק כשצריך וזה בדיוק מה שהיא עושה. אחרי שהיא מבינה שהכהן הגדול סימן גם את סבתא שלה בתור מטרה מרג'רי נחלצת לעזרתה ומשכנעת אותה לעזוב את מעלה המלך ועל הדרך גם מרמזת לה שהיא אכן נאמנה לבית טיירל. מה שאני רק לא מבין זה מה בדיוק היא הולכת לעשות? אני בטוח שיש לה איזו תוכנית מתוחכמת אבל באמת שאין לי שום כיוון מה היא. אבל בניגוד למלכת הקוצים, סרסי מחליטה להשאר בעיר למרות שגם מצבה לא ממש מרשים, מאוד אהבתי את השיחה בסוף בינה לבין סרסי ואיך שהיא אמרה שלמרות כל הדברים המזעזעים שקורים היא מוצאת נחמה בסבל של סרסי. אני מעריך שבפרק הבא המשפט של סרסי יתחיל וכמו שאנחנו יודעים זה הולך להיות משפט על ידי דו קרב, יהיה נורא מעניין לראות מי בכלל יכול להתמודד נגד ההר.

"מצור זה דבר משעמם"

אני ממשיך להיות מבסוט על ג'יימי גם בפרק הזה, אחרי חצי עונה שהוא פשוט... היה שם, הוא סוף סוף מראה כמה Bad ass הוא. המצור על ריווראן התחיל ואנחנו מיד רואים איזו עבודה מזעזעת הפריי עושים, אבל כשג'יימי נכנס לתמונה דברים מתחילים להיות מעניינים. זאת לא פעם ראשונה שאנחנו רואים את ברינדן טולי (הדג השחור) אבל לא זכור לי איזה משהו יוצא דופן ממנו בעונות הקודמות, אבל בפרק הזה הוא מככב ואין ספק שהוא הולך ראש בראש עם ליאנה מורמנט בתור הדמות שעשתה לי את הפרק. השיחה בינו לבין ג'יימי הייתה מצוינת ואם אני לא טועה כמעט כל השורות ממנה לקוחות מהספר (עוד הוכחה שכשהסדרה הולכת לפי הספר היא יותר מוצלחת, מי היה מאמין). למרות שהמצב לא נראה מעודד מדי בשביל ג'יימי אנחנו כבר יודעים שבריאן תגיע לריווראן בפרק הבא ונראה לי שמשם דברים יתקדמו הרבה יותר מהר. למרות שהסדרה עברה את הספר, פה דווקא הספר קצת יותר מתקדם ולכן אני מדלג על פינת ההימורים שלי כי אני יודע בדיוק מה הולך לקרות.

היו בפרק השביעי גם שני קטעים מאוד קצרים עם יארה ות'יאון גרייג'וי במפרץ העבדים ועם אריה בבראבוס. גם הסצנה עם יארה ות'יאון הייתה דיי משעמת, מזל שהיא באמת הייתה קצרה. כל המטרה של הסצנה הזאת הייתה להגיד לנו את מה שכולנו תכלס ידענו וזה שיארה מתכננת להגיע לדאינריז, לא היה יותר פשוט לחסוך לנו זמן ולהגיד לנו מה היא מתכננת לעשות בדרך עקיפה? או שאולי מה שהם כבר עשו בקטע עם אריה היה מספיק. למי שבמקרה לא שם לב הרב חובל שאריה ניגשת אליו מדבר על ספינות של אי הברזל שחונות במפרץ העבדים, כנראה שהכותבים לא חושבים שהצופים שלהם מספיק חכמים אז הם היו צריכים לדחוף עוד סצנה בשביל שלמי שעדיין יש ספק אז שידע – יארה ות'יאון בדרך לדאינריז. טוב לפחות הסצנה עם אריה הייתה מעניינת למרות שהיא גם הייתה קצרה, אני רק התאכזבתי טיפה מאריה, הרי זה ברור לה שאחרי שהיא ערקה ינסו להרוג אותה והיא יודעת בדיוק למה האנשים האלה מסוגלים אבל בכל זאת היא נתנה ל"זקנה" להתקרב אליה ולדקור אותה. קצת מאכזב, אבל עדיין, זה בוצע בצורה מאוד מוצלחת. אני מאמין שעד סוף העונה אריה באמת תצליח לחזור לווסטרוס אבל עד אז היא בטח תצטרך להרוג כמה אנשים, לפרק הבא גם קוראים "אף אחת" אז אפשר להניח שרוב הפרק יתמקד בה.

לסיכום

פרק שני ברציפות בלי טיריון, הידד! זה מרגיש בכאילו התסריטאים הבינו בשלב הזה שאין לטיריון שום דבר לעשות בלי שדאינריז תחזור למארין. טוב אז בנוסף לאושר הקטן הזה (מי שעוקב אחרי הביקורות שלי יודע כמה אני שונא בעונה הזאת את טיריון!!) עדיין מדובר בפרק מצוין וכמו שאמרתי בהתחלה, אני חושב שזה גם הפרק הכי טוב עד היום שהיה בעונה הזאת. אז נכון, לא קרה כלום, אבל מה זה משנה? ליאנה מורמנט והדג השחור הפכו את הפרק הזה למה שהוא ולמרות שאני לא מדרג פרקים אז תנו לי לחרוג קצת מההרגל שלי וקבלו: הפרק השביעי של העונה השישית מקבל אצלי 10 מתוך 10, בום.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:23 08.06.2016 | גיא גיא (אורח)

    אחלה סדר עשית לי בראש ניסוח מעולה והסבר מצוין!
    אני לא יודע איך עד עכשיו לא קראתי את הביקורות/ספוילרים שלך
    אני אמשיך לעקוב ולקרוא !
    אה ולגבי טיריון למרות הכל אני עדיין אוהב אותו ;)

  2. 2

    13:49 16.06.2016 | אף אחת אף אחת (אורח)

    מחכה בציפיה לביקורת עבור הפרק השמיני אף אחת. תודה רבה.

  3. 3

    22:36 21.06.2016 | stannis baratehon stannis baratehon (אורח)

    פרק 9?

  4. 4

       | פורסם ע"י