הרשמה

ביקורת - Star Wars: The Force Awakens

לגו שוב הוציאה את האדפטציה שלה לסרט של מלחמת הכוכבים. האם הקסם מצליח לעבור לטרילוגיה החדשה?

למרות ההנאה הגדולה מחלקים מסויימים של המשחק, The Force Awakens הוא לא משחק הלגו שדניאל ציפה לו

LEGO היא אחת מסדרות משחקי הילדים שהצליחה לא רק לעבור אל עולם המשחקים בחסד, אלא גם ללמד כל מותג משחקי ילדים אחר איך לעשות את זה. הכותר של LEGO הצליח לייבא שמות גדולים כמו: Marvel, DC Comics, Harry Potter, Indiana Jones ו-Lord of the Rings אל הקונסולות הביתיות והניידות שלנו, כשהוא לא רק מצליח לשמור על החיבה של המעריצים של הסדרות המקוריות עליהן מבוססים משחקי הלגו, אלא גם להביא זווית אישית, מלאת הומור עצמי שהצליחה לתת לכותר הקוביות האהוב את החותם האישי שלו.

את המסע שלי עם סדרת לגו התחלתי לפני קצת יותר מחמש שנים שעבדתי בחנות משחקי מחשב בעיר בה גדלתי. בשנה הראשונה לימדו אותי שאם ילד קטן נכנס לחנות, ישר להכווין אותו אל מבחר משחקי הלגו, בטענה שמדובר במשחקים שמתאימים לכל ילד באשר הוא. ככל שהזמן עבר כך גם גדלה הסקרנות שלי לסדרה - האם יכול להיות שיש סדרה שתמיד מצליחה להביא חווית משחק מדהימה לילדים, או שמא אני צריך לקחת את העבודה שלי יותר ברצינות ולבדוק על משחק לפני שאני ממליץ עליו. אז לקחתי את Lego: Lord of the Rings ויצאתי לדרך. המשחק עצמו היה חביב, לא מאתגר, בעל ערך רפדטיבי ומלא הומור עצמי. לא עפתי, אבל אם הייתי ילד בן 7, הייתי מתאהב. אז איך נראה המשחק הראשון בטרילוגיה החדשה של מלחמת הכוכבים - LEGO Star Wars: The Force Awakens? בואו נבדוק.

לגו משמע, סאבטקסט:

אם חשבתם שאין שום סיבה שתתנו למשחק החדש של לגו צ'אנס בגלל שראיתם את הסרט, אז טעות מרה בפיכם. דווקא בגלל שראיתם את הסרט, אתם צריכים לקבל את הזווית הלגואית. הדרך בה יוצרי המשחק מבטאים את הסאבטקסט של הסרט היא אחת מהנקודות החזקות ביותר שלמשחק יש להציע. מצאתי את עצמי המון פעמים מחייך קלות ואף לעיתים צוחק בקול רם, כשיצא לי לראות איך הדמויות של לגו מצליחות לסובב כל סצנה בסרט, אפילו אם היא אכזרית לפליא, בדרך משעשעת ומלאת הומור עצמי. הקאסט של הכוח מתעורר נותן את קולו לכל דמויות המשחק לכל אורכו, כך שאתם חשבתם שהשטיקים של לגו לא יעבדו, חכו עד שתשמעו את האן סולו וצ'ואי מנהלים שיחה.

בנוסף לסצנות הבנויות היטב והשימוש של הקולות המקוריים של הקאסט של הצוות, ישנה גרפיקה מרהיבה שעטופה בסאונד עוצמתי לגמרי. הייתי מופתע מכמה השקעה ניתנה בדבר הזה. כשהבנתי שאני הולך לעשות ביקורת על משחק לגו, חשבתי לעצמי בתומי כי אין שום סיבה מיוחדת שהגרפיקה תהיה יפה בצורה מיוחדת. או כמה טעיתי. LEGO Star Wars: The Force Awakens הוא אחד מהמשחקים היפים ביותר שיצא לי לשחק בהם. אולי לא מדובר במודלים מרהיבים כמו במשחקי Quantum Break או Final Fantasy, אך רמת הדיוק בפרטים אינה ניתנת להבנה עד שרואים שחזור של איזו סצנה מהסרט. המשחק עם התאורה יחד עם המודלים של דמויות הלגו השונות, גרמו לי לא פעם לשפשף את העיניים בניסיון להבין אם הפעם אני רואה משהו מהעולם האמיתי, או ששוב מדובר במודל לגו מפולט להפליא. תוסיפו לגרפיקה היפה סאונד בומבסטי, מלא כוח ועצמה ואתם באמת תרגישו שאתם נמצאים בתוך אולם קולנוע צופים מחדש בסרט של מלחמת הכוכבים. חלק מסצנות הקרב שהשתתפתי בהן במהלך המשחק היו מדהימות לצפייה ולשמיעה רק בגלל השילוב יוצא הדופן של השניים.

אני חייב שוב לציין איזו עבודה נפלאה הצוות של לגו עשה עם המרת הסרט והעלילה שלו למשחק\סרט לגו. השילוב הנכון של הקולות ששחקנים נתנו, יחד עם הסצנות הקיימות מהסרט שעליהן הצוות המפתח של המשחק הוסיף משמעויות נוספות עשויות בצורה מרהיבה. קל לי פתאום להבין איך כותר המשחקים הזה הצליח לצבור כל כך הרבה מעריצים. מצד אחד הוא לא לוקח את עצמו ברצינות בכלל, אך רמת הגימור והביצוע של הכל נראה כל כך טוב, שקשה שלא להתפעל.

חלליות או לא להיות:

אוקי, אז LEGO Star Wars: The Force Awakens עשוי ברמה הוליוודית, אך האם כיף לשחק בו? כדי לענות על התשובה הזו אני אצטרך להסביר לאיזה קהל יעד המשחק מיועד, איך הוא לא מתאים לשחקן בגילי (26) ולמה הוא עדיין לא עושה את העבודה הטובה ביותר ללהביא לשחקנים צעירים את ההנאה שבמשחק.

במהלך The Force Awakens אתם תצאו למסע עם כל הדמויות מהסרט האחרון ותטוסו בין כוכבים שונים להתמודד עם אויבים מצד האימפירה והמסדר הראשון. השלבים עצמם חמודים ולא מסובכים ודורשים ממכם, ואולי מחבר מחבר שיכול להיות איתכם ביחד, לפתור פאזלים (עליהם ארחיב בקרוב) ולהרוג אויבים. השלבים הרגילים חביבים וכיף לשחק בהם בגלל העובדה שהם נורא זורמים. לאחר כמה דקות של פעילות פרדטיבית כמו להרוג חיילי סער ממחסה, המשחק היה מפנק אותי על המאמץ באיזו סצנה חביבה. גולת הכותרת של השלבים ואחד הדברים האהובים עלי בכך המשחק הוא שלבי התעופה. בשלבי התעופה אתם יכולים לעוף בחלל ולירות באויבים אשר נמצאים בשממים או בארץ. לרוב לשלבי התעופה יש אפילו קטעים בהם אתם תצטרכו להתחמק מאויבים הנמצאים לכם על הזנב, להוריד מטוסי אויב, לעשות טריקים מגניבים באוויר וכל זאת, תוך כדי שאתם אוספים כמה שיותר חתיכות לגו המפוזרות במהלך השלב.

כמו כל משחק שנועד לילדים, גם The Force Awakens נועד להיות אינטואיטיבי ונגיש לכל אחד שמרים את השלט. ב-The Force Awakens, כמו משחקי לגו קודמים, יהיו לכם מגוון של דמויות לבחור מהן, כאשר כל אחד ואחת ניחנו בכוחות מיוחדים שמאפשרים לכם להתקדם בין פאזלים שונים הנמצאים בשלבים. בעוד הפאזלים לא ידרשו ממכם ידע מורכב בשום צורה והכל מרגיש באמת אינטואיטיבי כמו שהוא אמור להיות, השליטה על הדמויות לא נוחה. לא הייתי אומר שהיא קשה בשום צורה, אבל אם אני איבדתי את הסבלנות שלי מלנסות לסובב את אחת הדמויות על ציר במשך כמעט שתי דקות ללא הצלחה והרגשתי שאני הולך לאבד תקווה, תתארו לכם מה היה קורה אם הייתי קטן ב-20 שנה. הפאזלים הבעיתיים אינם מחזה שכיח במהלך המשחק, אך הם ללא ספק מספקים מטרד.

דבר נוסף שאני רוצה לדבר עליו הוא האורך של המשחק. LEGO Star Wars: The Force Awakens הוא משחק קצר מאוד. הוא כולל עשרה שלבים, יחד עם פרק פתיחה וסיום. המשמעות של המשחק הוא שמהר מאוד יגמר לאנשים המשחקים בו מה לעשות. כמובן שאפשר לחזור על אותם שלבים פעמים נוספות ולגלות כך דמויות חדשות מהיקום של Star Wars, אך הייתי שמח שהיה משהו עם ערך נוסף. נראה כי כל ההשקעה שהובאה למשחק הייתה בצד הסימנטי שלו. כמו שאמרתי מקודם, מלבד שלבי התעופה שהיו יוצאי דופן בהנאה שלהם, השלבים האחרים מרגישים כמו חזרה רפדטיבית של אותו מסלול, רק שבסופו יש סצנת מעבר חביבה אחרת. לא מצאתי את עצמי חוזר לבצע שלבים נוספים מלבד שלבי התעופה, כי פשוט לא היה לי כח לשבת מול הספה וללחוץ ללא מטרה על כפתורים על שאני מוצא משהו שלא היה ברשותי לפני כן.

הערה אחרונה שיש לי על המשחק היא שהוא קורס. שיחקתי את LEGO Star Wars: The Force Awakens ל-Xbox One והוא קרס לי מספר פעמים במהלך ששיחקתי. הבעיה לא הייתה קריטית באיזושהיא צורה, אך היא גם ללא ספק הייתה לא מהנה.

השורה התחתונה:

LEGO Star Wars: The Force Awakens הוא משחק לא רע בכלל לילדים. האפשרות לקפוץ ולהנות, תוך כדי צפייה בסצנות שמשוחזרות מחדש בצורה מעולה היא כל מה שהייתי רוצה בתור ילד, אך בתור אדם בוגר, קשה לי למצוא הנאה במשחק. בנוסף השליטה הבעייתית על דמויות בחלקים של המשחק יכולה לגרום לתסכול קל. האורך של המשחק הוא בעיה בפני עצמו קשה לי לחשוב, אפילו אם הייתי קטן, שהייתי חוזר לשחק שוב ב-The Force Awakens רק כדי לאסוף עוד דמויות. אולי הייתי חוזר שוב כדי לראות את הסצנות היפות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:35 14.07.2016 | אליהו אליהו (אורח)

    נכון שהשלבים קצרים אבל יש עוד 6 שלבים שנמצאים בין שובו של הגדיי לבין הכוח מתעורר ולאחר שהסיפור נגמר אתה צריך להשתדל להגיע למאה אחוז בידי פתיחת כל השחקנים הרד פאוור בריקס והגולד בריקס

  2. 2

       | פורסם ע"י