הרשמה

ביקורת - יחידת המתאבדים

עם טריילרים מצוינים וסוחפים, קאסט ראשי וירטואוזי וקונספט מבטיח - "יחידת המתאבדים" מציב עצמו כנקודת מפנה מבורכת עבור אולפני DC. אולם, מצער לראות כי גם הפעם התוצאה מאכזבת לחלוטין.

ההמתנה נגמרה - סרט נבלי העל שהסתמן כלהיט האקשן הענק של הקיץ כבר כאן. האם הציפייה השתלמה?

עת יצא "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", בחודש מרץ האחרון, הוא זכה לתגובות שליליות/מעורבות. למרות זאת, הוא הפך במהרה לאחד הסרטים הרווחים ביותר השנה, כשלפניו נמצאים רק "ספר הג'ונגל", "זוטרופוליס" ומי אם לא, "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". עכשיו, היקום הקולנועי של DC ממשיך לצמוח ולאחר שחרור הטריילרים המבטיחים ל"וונדר וומן" ו"ליגת הצדק" לפני קרוב לשבועיים, הגיע נסיון נוסף של DC לשבור את הקללה שרובצת מעל ראשם. הפעם, עם "יחידת המתאבדים". סרט נבלי העל, שהבטיח להשאיר בצד את הרצינות התהומית והגרוטסקית בה דבקו עד היום סרטי היקום הקולנועי של האולפנים ולספק לפני הכל כיף והומור. אלא שאפילו כאן, למרות הרצון הטוב, DC שוב מפספסים ובענק.

הסיפור עצמו די פשוט: סוכנת היחידה למשימות מיוחדות, אמנדה וולר, רוצה להקים יחידת נבלי על. כזו, שתוכל להתמודד מול נבלים אחרים, גדולים ומסוכנים יותר או לעזור בלוחמה בטרור או לגנוב חומר סודי מבונקרים במרכז טהרן, או משהו כזה. הסרט פשוט לא באמת מסביר את הצורך ביחידה מסוכנת מסוג זה. בואו פשוט נקים אותה כי זה מגניב, זו ההרגשה שמתקבלת. אוקיי, נזרום אתכם. לאחר סיקוונס פתיחה מעניין, בו מוצגים קטעי פלאשבק על עברן של חלק מהדמויות, כשבראשן דדשוט (וויל סמית') והארלי קווין (מרגו רובי), מתגלה צמד הנבלים הגדול של הסרט. רמז: מעבר למידות הפיזיות של אחד מהם, הם לא באמת גדולים. רמז עבה יותר: הם פשוט עושים הרבה הרס ובלאגן בלי סיבה ממשית, רק כי הם רעים כנראה. כך, לאחר שבכלל רצתה הסוכנת וולר להקים את יחידת המתאבדים לצורך מטרה לא ברורה, מופעל קוד סודי והיחידה מוקמת כדי לעצור את צמד הנבלים המשתולל, כשאחת מהם הייתה אמורה בכלל להיות חלק מהיחידה שעומדת להילחם בה. מבולבלים? גם אנחנו. מאוד. וגם התסריטאי, דיוויד אייר, שהוא גם הבמאי. לא ברור בכלל מה הוא ניסה לעשות שם.

אף על פי כן, כבר מתחילת הסרט דבר אחד ברור לגמרי והוא קיומן של שתי נקודות אור נוצצות ובוהקות: דדשוט והארלי קווין, שזוכים לפוקוס גדול בהרבה משאר חברי היחידה. מרגו רובי ("הזאב מוול סטריט") מושלמת כהארלי קווין ונשפכים ממנה טונות של כרזימה: היא מצחיקה, היא פסיכוטית והיא נכנסת לדמות בצורה מושלמת. וויל סמית' כדדשוט, הופך במהרה לדמות הסימפטית ביותר מחברי היחידה. סיפור הרקע שלו הוא המפורט מכולם ואופיו המתקתק ומלא החן של סמית' כשחקן, מקנה לדמותו צדדים רכים וקשוחים גם יחד. דמותו הופכת במהרה לאהובה מכולן, יחד עם זו של קווין. למרות זאת, לא זכור לי סרט שבו הדמויות הראשיות היו כאלו טובות, מגניבות וסוחפות, אך הוא עצמו כל כך גרוע.

הדבר מצער ומעלה מיד תהיות בנוגע לבחירתו של הבמאי לתפקיד. אייר, שכתב את דרמת הפשע הזכורה לטובה "יום אימונים מסוכן" והוכיח שהוא בקיא בכל הנוגע לעולם הפשע ומניעי דמויותיו, כנראה שכח מעברו לחלוטין. במאי כמו מת'יו ווהן ("קיק אס", "קינסגמן: השירות החשאי") לדוגמה, יכול היה לעשות מהסרט הזה מטעמים. מה זה מטעמים; אייל שני היה מתעלף אם רק היה לוקח מהם ביס קטנטן. זאת הבעיה הגדולה של הסרט, הוא לא מספק את האלמנטים הבסיסיים והמתבקשים ביותר. קשה לי להאמין שמישהו ציפה שיהיה עמוק, מורכב או בעל מסר נוקב. אף אחד לא ביקש דמויות עגולות מדי או עלילה מפותלת ומושלמת. לא. הציפייה היחידה הייתה שיקיים את מה שהבטיח בטריילר: אקשן איכותי, הומור, סטייל וגרסה חדשה ומעניינת לג'וקר. אולם גם את אלו, פשוט לא עולה בידו להעביר. האקשן מפוזר, מבולגן ומעל לכל לא מקורי. לעיתים, לא ברור מי נגד מי ומה בכלל מתרחש על המסך. אייר, שביים בעברו את "סוף המשמרת", הוכיח שם כי עבודת מצלמה היא לא הצד החזק שלו; וזו, בעיה עצומה בסרט שאמור לספק הרבה אקשן איכותי. מלבד סצנה אחת בה דדשוט נלחם לבדו בצבא זומבים (כן, גם זומבים יש כאן), אף סצנת פעולה לא טובה או זכירה. יש כמה שוטים נחמדים שמבליחים לשנייה או שתיים, אך מעבר לכך כלום.

בנוסף, קיים חוסר כימיה משווע בין חברי היחידה. בין אם זה בכוונה ובין אם לא, חברי יחידת המתאבדים לא עוברים ביחד איזשהו שינוי. הם מתחילים כפושעים מסוכנים ומסיימים כפושעים מסוכנים, שבסך הכל ביצעו יחד משימה להצלת העולם. כשמציגים דמויות בסרט, במיוחד כאלו שאמורות להפוך יחד ליחידה, חשוב מאוד לבחון את היחסים ביניהם. לבדוק מה מניע אותן, מה מעצב אותן. למה הן עומדות לעשות את מה שיעשו. בלתי אפשרי שלא להזכיר בהקשר זה את "שומרי הגלקסיה". גם בו הוצגו פורעי חוק מסוכנים שנקלעו למשימה להצלת העולם בעל כורחם, אלא שהם התחברו האחד לשני בדרך, הם עברו ביחד מסע ותהליך מסוים. כאן האלמנט הזה לא קיים. נבלי העל יוצאים להציל את העולם כי מאיימים על חייהם. הסרט לוקח אותם, בלי באמת לבסס עלילה קוהרנטית, מסצנת אקשן אחת לאחרת. בדרך מופיעות מדי פעם בפעם בדיחות, חצי מהן לא עובדות. וכאמור, כשאפילו סצנות האקשן לא מוצלחות, כל העסק מתחיל לעייף מהר מאוד.

אפילו הופעתו של ג'ארד לטו המוכשר בתור הג'וקר, לא מושיעה את הסרט. אם נשאיר לרגע בצד את העובדה שהוא נמצא בו לזמן מועט מאוד, גם הפעמים בהן הוא מופיע לא מלהיבות. הג'וקר של לטו מסקרן, מעט מפחיד, בעל אופי מאפיונרי ויש לו צחוק מרושע מושלם, אך אין לו שום תרומה לסיפור המבולגן גם כך. הוא רק מסבך אותו יותר ומוכיח שוב ש-DC מנסה בכל פעם מחדש לבנות לקראת הסרט הבא שלה, לפני שהיא בכלל משקיעה בנוכחי. עלילת המשנה המיותרת שלו, רק מבהירה שיש עבורו תוכניות גדולות יותר לקראת "ליגת הצדק". לא כך מציגים את אחד מנבלי הקומיקס הגדולים בכל הזמנים. הסצנה הראשונה בה הוא מופיע, מורידה המון מערכו. אין זו אשמתו של לטו כלל וכלל, הוא באמת נותן את כל כולו במסגרת מה שאפשר לו התסריט. הבעיה העיקרית היא שאין לו שום אויב, שום באטמן שיעמוד מולו, שום מטרה. כתוצאה מכך, גם הוא נשאר חסר פואנטה. דמות פופולרית שמטרתה למשוך קהל בלבד.

ל"יחידת המתאבדים" היו כל הסיבות בעולם להפוך לאבן דרך ביקום הקולנועי של DC .הוא יכל בקלות להיות נקודת המפנה, לקראת עתיד ורוד יותר. אולם, גם הפעם, לא קרה הנס הזה שהחבר'ה האלו כל כך צריכים. בשלב זה, למרות הטריילרים המבטיחים, כבר קשה להאמין כי הוא גם יקרה מתישהו בעתיד. עם סצנות אקשן משמימות, עלילה דלה וריקנית, נבלים ג'נריים שנראו כבר עשרות פעמים, מחסור בהומור ופסקול שעל אף היותו איכותי לא באמת מתאים לסצנות בהן הוא מופיע ומאבד מערכו עם הזמן "יחידת המתאבדים" מתגלה כנפילה הגדולה ביותר של אולפני DC עד עתה. כזו שאפילו "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" נראה מצוין לידה. כעת, נראה כי היחיד שיוכל להשיב את הכבוד האבוד הוא בן אפלק, שעתיד לביים את סרט הסולו של "באטמן" בכיכובו. אפלק כבר הוכיח כמה פעמים בעבר כי יש לו כישרון בימוי נהדר. ומי יודע, אולי גם "וונדר וומן" יתגלה כהפתעה נעימה, אחרי הכל מדובר באשת פלא.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:48 04.08.2016 | עידן עידן (אורח)

    מסכים עם כל מילה ומילה. התאכזבתי מאוד מהסרט...
    לפי דעתי גם הג'וקר החדש קצת מוזר, הוא מרגיש יותר כמו טרוריסט עם שיגעון מסוים ופחות כמו הג'וקרים האחרים שדמו לליצנים שמצד אחד unpredictable ומצד שני הם מסקרנים לדעת מה יעשו בהמשך...

  2. 2

    10:37 04.08.2016 | רון הלוי רון הלוי (אורח)

    אוףףףףףף כל כך רציתי לראות את הסרט הזה אבל עכשיו כמו שאמרת הוא לא כזה טוב ירד לי כל החשק

  3. 3

    11:09 04.08.2016 | הג'וקר הג'וקר (אורח)

    אחח מאכזב, מאכזב....
    הזמנתי כבר כרטיסים להערב פשוט כי אני רואה כל סרט קומיקס שיוצא. הלוואי שהמבקר קצת טועה.

  4. 4

    11:39 04.08.2016 | נועה נועה (אורח)

    מלחמה של מעריצי DC במעריצי מארבל, בעוד 3, 2, 1...

  5. 5

    11:53 04.08.2016 | גל גל (אורח)

    כשראיתי את הביקורות הראשונות באינטרנט, חשבתי שלא מעריכים כראוי את הסרט. עכשיו הבנתי שהסרט הזה לא שווה צפייה בכלל.

  6. 6

    13:04 04.08.2016 | אביב אביב (אורח)

    חחחחח "אייל שני היה מתעלף אם רק היה לוקח מהם ביס קטנטן" הרג אותי!

  7. 7

    14:56 04.08.2016 | מאוכזב מהמבקר מאוכזב מהמבקר (אורח)

    כן, הסרט הוא לא עוד סרט של גיבורי על.
    אבל הוא לא מנסה להיות כזה.
    היה אקשן *ספוילרים* בקטעים כמו הקרב של דיאבלו ה"מפותח" ואחרים
    והג'וקר היה שם רק כדי להציל את הארלי(מודה שהתאכזבתי ממנו, אבל הוא יפציץ בסרטים הבאים)

  8. 8

    00:03 05.08.2016 | עזרא עזרא (אורח)

    לפי מה שתארתם הסרט הזה הוא בדיוק כמו הגרסה המצוירת שלו. שאותה ממש אהבתי וגם שם הם התחילו כפושעים מסוכנים ונשארו פושעים ולא סבלו אחד את השני
    אז אין לי מושג על איזה כימיה חיפשתם בסרט
    בכל אופן כשאראה אותו אני אבין על מה מדובר

  9. 9

    00:34 05.08.2016 | רז רז (אורח)

    הקטע עם הצורך של יחידת כוח X מוסבר בסרט הקודם "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ובמהדורה האולטימטיבית שלו. שם מסבירים את כל הקטע עם המטא אנושיים.

  10. 10

    00:39 05.08.2016 | חזרתי עכשיו חזרתי עכשיו (אורח)

    חזרתי עכשיו מהסרט והוא פשוט היה נוראי. המבקר קלע בול. חוץ מסצנת הפתיחה שום דבר כאן לא עובד, אפילו הארלי קווין ודדשוט לא מצילים את הדבר הזה. ומה זה הג'וקר הדבילי הזה בשם אלוהים? אי אפשר כבר עם ה-DC האלו.

  11. 11

    00:58 05.08.2016 | שירה שירה (אורח)

    חזרתי עכשיו מהסרט גם ובתור מעריצה גדולה של קומיקס התאכזבתי.
    הביקורת מעלה הרבה מאוד נקודות נכונות, אבל בכל זאת ולמרות שהסרט מאכזב היו לו כמה קטעים מהנים.
    המכשפה היא הבעיה הכי הכי הכי גדולה. פשוט מגוחך כל הקטע איתה

  12. 12

    01:25 05.08.2016 | מישהו מישהו (אורח)

    הלכתי לסרט בלי ציפיות אני לא מכיר את הקומיקס ותאמת גם לא את כל הדמויות יצאתי לסרט כדי להעביר את הזמן ולהנות ותאכלס מאוד נהנתי

  13. 13

    15:26 05.08.2016 | איתי איתי (אורח)

    מסכים עם הביקורת, סרט נורא נורא מאכזב. ממש חבל

  14. 14

    03:57 06.08.2016 | אכזבה אכזבה (אורח)

    סרט שטחי וממוסחר ובדיוק כמו שכתוב בביקורת - אפילו האקשן לא טוב. אפילו הארלי קווין לא מצליחה להציל את הביזיון הזה.

  15. 15

    16:25 06.08.2016 | GivAaTi GivAaTi

    אם לומר את האמת, אני ממש לא מעריץ גדול של DC... לפי דעתי העולם הקולנועי של Marvel מנצח בגדול את העולם של DC מכל בחינה.
    למרות זאת, לאחר שצפיתי בסרט יחידת המתאבדים, אני חייב לומר שהוא לא סרט גרוע בכלל.
    נכון שאם מסתכלים על זה מנקודת מבט של מעריץ סרטי DC הייתי רוצה שהסרט יהווה נקודת מפנה ויחבר את הכנופיה למשהו גדול יותר, אבל בתור מישהו שבא לראות קבוצה של אנטי גיבורים נלחמת באויב האנושות התורן, אני חייב לומר שאני מאד מרוצה מהסרט.

    יש אקשן לא רע בכלל, סיפור רקע מעניין על הארלי קווין, דד שוט ואל דיאבלו והומור חביב שלא כל כך מאפיין את הסרטים הקודמים של DC...
    בנוסף לכל אלו הסאונד טראק של הסרט מכניס אותך לאווירת הכלא בצורה לא רעה בכלל... בעזרת שירים כמו "house of the rising sun" שמספק תיאור של מקום שהולכים אליו ללא אפשרות לצאת (בית כלא בעקרון), או "dirty deeds done dirt cheap" ו-"sympathy for the devil".

    בשורה התחתונה סרט לא רע בכלל ושווה צפייה.
    לכו עם ראש פתוח, ואולי תופתעו לטובה...

  16. 16

    19:58 06.08.2016 | רועי רועי (אורח)

    סרט רע, ביקורת מעולה. האקשן גרוע משהו מפחיד. והסוף הדפוק הזה, מה צריך להיות?!?! למה בכל סרט בזמן האחרון חייבים לשים ברק ופיצוצים בשמיים????

  17. 17

    16:02 07.08.2016 | תמר תמר (אורח)

    בשלב הזה כבר נראה ש-DC פשוט עושים סרטים רק לילדים. הם לא משקיעים בעלילה, בדמויות, באקשן או בבימוי ורק מחפשים כמה שיותר סטייל. אז כן, יש לסרט הזה לא מעט סטייל, אבל הוא הולך לאיבוד ממש מהר והופך לדבר הכי ריקני ש-DC עשו עד היום. ל'באטמן נגד סופרמן' עוד היה כיוון. היו קונפליקטים והייתה מטרה. לסרט הזה אין כלום. סרט סתמי ומטופש.

  18. 18

    12:30 08.08.2016 | rs rs (אורח)

    אני מעריץ ענק של מראוול אבל אני לכם את האמת, על תקשיבו לביקורת הזו או לכמעט כל ביקורת אחרת. הסרט הזה היה סרט מצויין, וזה היה סרט ה-DC הכי טוב מאז סרטי האביר האפל. כל הביקורות של המבקרים ״המקצועיים״ נועדו רק כדי לנצח על התזמורת של שנאת סרטי DC. הסרט הזה הכיל אקשן טוב והיה בו איזון מצויין בין אפילה ולהומור.

    שוב אני יותר מעריץ מארוול מ-DC, אני מעדיף יותר הקאסט של גיבורים ונבלים של מראוול בקומיקס, סדרות, משחקים וגם סרטים מאשר אילו של DC, אבל אני חייב לתת קרדיט כאשר הקרדיט מגיע למישהו, והסרט הזה ראוי לכל הקרדיט שבעולם.

    אילו שמכירים את Angry Joe, הוא מעריץ ענק של DC, והוא וחבריו נתנו ביקורת ממוצעת על באטמן נגד סופרמן, שהיה לא רע אבל לא יותר מזה. אבל הביקורת שלו כל יחידת המתאבדים ושל עוד מבקרים מראה ש-DC הפעם הצליחו ובענק. תיראו את הביקורת שלו כאן:



    על תקשיבו לביקורת הזו של ויגיימס או של שום אתר מקצועי אחר, מי שעוד לא ראה את סרט הזה, לכו לראות אותו עכשיו ותתמכו בו.

  19. 19

    08:49 10.08.2016 | MR R MR R (אורח)

    דווקא אם נשווה את הסרט הזה לסופרמן VS באטמן הסרט הזה לוקח בגדול
    הסרט אומנם לא כמו סרטי מארוול אבל הוא בהחלט מהנה ושווה צפיה.

    ציון 7.5

  20. 20

    23:54 10.08.2016 | אני אני (אורח)

    סרט מעולה, ביקורת פלצנית, לכו לראות!

  21. 21

    01:38 11.08.2016 | פלפל חריף פלפל חריף (אורח)

    ל"אני" ולכל מי שחושב שזאת ביקורת פלצנית, כנראה שאין לכם בכלל טעם בסרטים. הסרט הזה רע. נקודה. העלילה שלו לא הגיונית, הנבלים הם בערך הדבר הכי מטומטם שראיתי בקולנוע בזמן האחרון והסרט גם לא ממש מצחיק. ביקורת שקולעת בול. לא לראות (חכו לגרסה הביתית והמורחבת, עדיף).

  22. 22

    12:23 12.08.2016 | אני אני (אורח)

    "פלפל חריף"
    היוהרה שלך שוברת שיאים. אם אני נהנה ממשהו שאתה לא נהנית ממנו אז "אין לי טעם"?
    אתה, המבקר, וטיפוסים כמוכם, חושבים שיש תבנית מסויימת להנאה ושהדעה שלכם יכולה להיות מושלכת על כולם באופן גורף.
    יכול להיות שלא אהבת את הסרט, אתה מבין, אני בניגוד אליך לא אקבע שאם אני נהניתי כולם צריכים להינות. אבל אתה באמת אומר לי שהביקורת לא פלצנית?

    "היחידה מוקמת כדי לעצור את צמד הנבלים המשתולל, כשאחת מהם הייתה אמורה בכלל להיות חלק מהיחידה שעומדת להילחם בה. מבולבלים? גם אנחנו. מאוד. וגם התסריטאי, דיוויד אייר, שהוא גם הבמאי. לא ברור בכלל מה הוא ניסה לעשות שם."

    פלצנות מזוקקת. תסלח לי. אתה יכול לאהוב את זה, לא לאהוב את זה, אבל אל תגיד לי שלא הבנת מה קורה שם. העלילה ברורה עד כדי צפויה. מי שלא הבין לא באמת התרכז בסרט, ומי שכן ועדיין לא הבין מקומו לא כמבקר קולנוע.

  23. 23

    18:24 11.04.2017 | מיקה צבי מיקה צבי (אורח)

    שלום אני מיקה צבי ואני בת 10 אני רוצה להגיד מה אני חושבת על הסרט: ראיתי את הסרט אם חברה לא מזמן אהבתי את הסרט היה בוא מתח פעולה אקשן וגם תמיד היה לי סקרנות מה יהיה בהמשך ראיתי את הסרט הזה פעם אחת אבל החוויה שלי ממנו הייתה מאוד ארוכה הגו'קר הוא איש משוגע שעושה דברים משוגעים הוא סוג של ליצן רשע הרלי כווין או השחקנית מרגו רובי בשמה האמיתי היא הפסיכולוגית שלו והיא התאהבה בו ולמענו היא הפכה למשוגעת .
    הסרט מדבר על חבורה של האנשים הכי מסוכנים שיש ושלחו אותם להלחם נגד המכשפה, זה היה קשה גם רגשית וגם פיזית .
    יש אנשים שלא אהבו את הסרט אבל אני מאוד מאוד אהבתי ואני מקווה שמי שיקרא את זה גם אוהב או ילך לראות את הסרט הזה ויאהב את הסרט

  24. 24

       | פורסם ע"י