הרשמה

ביקורת - Horizon Zero Dawn

אחד המשחקים הגדולים של השנה נחת ל-PlayStation 4, אבל האם הוא מצדיק כל טיפת הייפ שבאה איתו?

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 01/03/2017

שמואל יצא למסע יחד עם Aloy ברחבי כדור הארץ של Horizon: Zero Dawn ולא באמת רצה לחזור אלינו.

בשנת 2012, פיקסר יחד עם אולפני וולט דיסני שחררו את הסרט "Brave" שבמרכזו עמדה בחורה ג'ינג'ית עם הרבה שיער על הראש שהצטיינה בחץ וקשת והייתה בעלת אופי קשוח ורצון עז להוכיח לאנשים שהיא יותר ממה שחושבים עליה וגם מצליחה לזכות באהדת השבטים ע"י הוכחת האומץ שלה והרעיונות המהפכנים שלה. אז אם אני מסתכל על זה שנייה, Horizon Zero Dawn של חברת Guerrilla Games הוא סוג של Brave – משחק המחשב... אם הסרט היה מתנהל כמה מאות שנים לעתיד של כדור הארץ והיה כולל בנוסף לשבטים השונים גם רובוטים רצחניים והיסטוריה מטורפת שכוללת שבטים רצחניים, פולחני דם ותעלומה לא פתורה על איך הגיעו הרובוטים האלה ומה קרה בשנים שלפני המשחק.

עליית הרובוטים

על כל השאלות הללו מנסה המשחק לענות בעזרת אלוי (Aloy), גיבורת המשחק אדומת השיער שלנו. אלוי גדלה כיתומה, מנודה מהכפר שלה ע"י שבט הנורה אליו נולדה יחד עם דמות האב שלה והמורה שלה, רוסט. בתחילת המשחק אלוי נופלת להריסות של העולם העתיק שהוא בעצם העולם שלנו ושם מוצאת את החבר הכי טוב שיהיה לה לאורך כל המשחק, ה-Focus. דרכו, אלוי מצליחה להתחבר לעולם הישן בצורה טכנולוגית ולהבין את העולם שסביבה ואת העולם שהיה כאן לפניה הרבה יותר טוב משאר האנשים בעולם. את כל הסודות של העולם ואיך הגענו למצב הנוכחי מאיך שאנחנו היום לוקח זמן לגלות (הגיוני בהתחשב בעובדה שהמשימה העיקרית נובעת מהרצון של אלוי להבין את העולם שלה) אבל הקצב של המשחק גורם לכל גילוי חדש להיות מרעיש ומדהים בו זמנית.

לא היה גילוי אחד שלא גרם לי להלם חדש או לפליאה חדשה לגבי איך שדברים מסתדרים בכדור הארץ של עוד כמה מאות שנים. בין לבין כל גילוי אלוי גם נקלעת בעל כורחה לסיפורי פוליטיקה וכוח שעם כמה שהם פחות טובים מהתעלומה העיקרית של המשחק, עדיין מהנים והדמויות שאלוי תפגוש בדרך בנויות היטב ומרגישות אמיתיות וחיות ולא סתם NPC גנרי, הדבר נכון גם לגבי הדמויות המרכזיות וגם לגבי הדמויות שנכללות בכל המשימות הצדדיות, גם הן מרגישות חלק מעולם גדול עם סיפור משלהן, דאגות משלהן והיסטוריה משלהן. המפתחים קלעו בול ביצירת הדמויות, הדיאלוג ביניהן והסיפור וגרמו לי באמת להתעניין בו ושיהיה לי אכפת מהאנשים בעולם שאני מנסה לגלות בעצמי.

(כמעט) בול במטרה

אבל בואו נשים שנייה את הסיפור בצד ונסתכל על מנגנון הלחימה, כי מגיעה לו פסקה אחת משלו. הזכרתי את הרובוטים קודם לכן וחשוב לציין כמה חשוב ללמוד ולהכיר את הסוגים השונים של הרובוטים. הם יכסחו לכם את הצורה. אני לא צוחק. אם תנסו לשחק ברמה הכי גבוהה או רמה מתחתיה ותתחילו לזלזל ברובוטים אתם הולכים לאכול הרבה מתכת. בתחילת המשחק אלוי מתחילה רק עם חץ וקשת פשוטים, אך בהמשך הארסנל שלה יכול לגדול לקשתות יותר חזקות, קשתות שיכולות לירות חצים שיכולים להשפיע בצורה שונה על הרובוטים (חץ עם אלמנט הקפאה או חץ מחשמל) עד ליכולת להציב מלכודות שונות ולירות פצצות מרוגטקה קטנה. כל אחד מהם יכול לעשות את ההבדל בין ניצחון להפסד, אז הגדילו לעשות Guerilla Games בכך שתכננו את המשחק כך שבלחיצת כפתור נפתח מעגל עם כל הנשקים של אלוי וניתן להחליף ביניהם ובין הסוגים השונים בכל נשק בלחיצה של כפתור. זה בהחלט חשוב שכן לכל רובוט יש חולשה אחרת ונקודות תורפה אחרות שאפשר לגלות בעזרת ה-Focus וכל אחת מהן מצריכה סוג נשק אחר, בין אם חץ בוער או חץ שיכול לעשות הרבה נזק במכה אחת.

בנוסף, בגלל שכל הזמן מופיעים רובוטים חדשים עם יכולות שונות צריך תמיד להיות על קצות האצבעות ולבדוק כל רובוט חדש שפוגשים כדי לראות באיזו טקטיקה נשתמש הפעם. אגב, זה גם נכון לגבי בני אדם במשחק הזה; פחות מאשר הרובוטים, אבל עדיין צריך לדעת את מי להרוג קודם כדי שיהיה יותר קל בהמשך. כל הדברים האלו חשובים כדי לשרוד בעולם הזה. מי שמוצא את עצמו מוקף ברובוטים יכול להשתמש בחנית של אלוי כדי להכות את הרובוטים או בני האדם מקרוב. מה שכן, אני מוצא את היכולת הזו טיפה לוקה בחסר. לאלוי יש מכה חלשה ומהירה ומכה חזקה ואיטית וזהו פחות או יותר. אין יכולת הגנה, אין אפשרות להינעל על רובוט במצב כזה והאופציה היותר טובה היא פשוט לקחת את הרגליים ולברוח. יכול להיות שזה באמת ברמת העיצוב של המשחק, לתת יתרון לסגנון הירי מרחוק המצוין, אבל עדיין זה הפריע לי טיפה. במהלך המשחק אלוי יכולה ללמוד יכולות שונות שנותנות לה עוד יתרון מול היריבים שלה ושוב המפתחים עשו עבודה טובה בלתת חלק מהיכולות הכי שימושיות כבר בתחילת המשחק כך שלא נצטרך לבזבז נקודות על דברים שלא צריך כדי לפתוח יכולות אחרות.

חוץ מהרובוטים, בעולם הזה יש גם בעלי חיים וצמחים שצריך לאסוף בשביל להכין שיקויים לריפוי נקודות החיים, הגנה מפני מתקפות שונות ולהכין תחמושת לכלי הנשק במשחק. את התחמושת והמשאבים השונים אפשר גם להשיג מכל מיני מקומות ברחבי המפה, בין אם ממוכרים באמצע הדרך, לאחת מההתיישבויות שמפוזרות ברחבי העולם. בנוסף, בחלק מההתיישבויות יש גם מוכרים מיוחדים שבעבור פריטים מיוחדים יתנו לכם דברים מיוחדים. המפה עצמה מלאה בעוד מלא הפתעות שאני מעדיף לא להרוס ולתת לקוראים לגלות לבד אבל תסמכו עליי שכמעט אף פעם לא משעמם בעולם הזה.

הטפט החדש שלכם

אלוהים אדירים, כמה שהמשחק הזה יפה. רבות דובר על מהו המשחק עם הגרפיקה הכי טובה על ה-PlayStation 4 או איזה משחק מנצל את היכולות של הקונסולה עד הסוף. עד לאחרונה הייתי בטוח שזה היה Witcher 3 אבל רק מלראות את הנוף עוצר הנשימה במשחק הזה אני מבין שיש יורש חדש לכס המלכות. הגרפיקה במשחק הזה ראויה לכל השבחים שהיא מקבלת ותקבל, והעיצוב האמנותי של המשחק רק מחמיא לכל העניין הזה: השילוב של כל האזורים השונים במשחק, בין אם המושלגים למלאי הדשא עם האזורים המכניים והכפרים השונים גורמים למשחק הזה להיות מהיפים ביותר שנראו בשנים האחרונות ועל ה-PS4 Pro המצב אפילו יותר טוב עם יכולת לעשות Supersampling ולעשות שימוש ב-HDR. בנוסף, הדגש של המפתחים בפרטים הקטנים גורם לכל צמח, חיה ורובוט להרגיש שונים אחד מהשני. כשחקן יכולתי לזהות כל צמח שעברתי לידו ולדעת אם זה צמח מרפא, או אחד שיכול לעזור לי להכין שיקוי חדש נגד נזק משריפה. הרגשתי כשחקן שלמדתי את הדברים האלה יחד עם אלוי וליצור רמה כזאת של אימרסיה בתוך המשחק היא אמנות. ואם זה לא מספיק, Guerilla Games גם הוסיפו את האופציה של Photo Mode, שמאפשרת לך לעצור הכל במשחק, ונותנת לך אופציה של שליטה על המצלמה, הוספת אפקטים ופילטרים כדי ליצור תמונות משל עצמך במשחק. אנשים כבר משתמשים ביכולת הזאת כדי לצלם תמונות מרהיבות במשחק וכמה מהטפטים החדשים שלי בפלייסטיישן ובמחשב האישי הרוויחו מהיכולת הזאת.

השורה התחתונה

אם לא הייתי יודע את זה קודם, בחיים לא הייתי מנחש שהחברה שיצרה את המשחק הזה היא חברה שהתעסקה רק במשחקי יריות לפני כן. Horizon Zero Dawn נושק לשלמות כמעט בכל מקום שהוא נוגע בו. אלוי היא דמות נהדרת, קשוחה אמיתית עם סיפור רקע שאפשר להתחבר אליו, הדמויות נהדרות וכיף לתקשר איתן (וכן, גם עם הפחות חשובות), הגרפיקה מהממת ומרהיבה עם נופים נהדרים וקרבות אינטנסיביים, כיפיים ומטורפים מספיק כדי לגרום לי לרצות ולחזור לעולם הזה שוב ושוב גם כשאני מת יותר מפעם אחת כשאני מנסה להביס איזה Thunderjaw. אם יש לכם PlayStation 4 אתם חייבים לעצמכם את המשחק הזה. אם אין לכם, אז יש סיכוי מאוד טוב שזה המשחק שיגרום לכם לרכוש אותה. מוריד את הכובע בפני Guerilla Games, הם הציבו רף מאוד גבוה למשחקי PlayStation 4 ומשחקי עולם פתוח באופן כללי.

9
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • גרפיקה מהממת, בין הטובות על הקונסולה
  • סיפור נפלא עם טוויסטים ודמויות מעולות
  • קרבות כיפיים
  • אלוי היא דמות נהדרת

הרע

  • קרבות מטווח קצר לא ברמה של שאר מנגנון הלחימה

והתמונה

  • כל התמונות בביקורת הזו צולמו על ידי בעזרת ה-Photo Mode
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:25 13.03.2017 | fff fff (אורח)


    Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn

  2. 2

    16:06 13.03.2017 | לשמואל לשמואל (אורח)

    ביקורת מעולה! תודה שמואל!

  3. 3

    20:40 13.03.2017 | 5dtui5 5dtui5 (אורח)

    אני חושב שכדאי לכם לעשות ביקורת גם על Breath of the wild

  4. 4

    21:00 13.03.2017 | Why am i Why am i (אורח)

    שלום vgames אני וקהילת מערצי וחובבי הjrpg נשמח במיוחד אני אם תוכלו לעשות ביקורות jrpg כמו nier החדש ועוד כותרים שיצאו ויצאו תודה

  5. 5

    21:59 13.03.2017 | עמית עמית (אורח)

    אני כבר מתהההה לרכוש את המשחק הזה!!גם לפני וגם אחרי קריאת הביקורת.(:

  6. 6

    02:29 14.03.2017 | .. .. (אורח)

    מה קורה עם רשמים מהסוויץ'? מתחיל להיות קצת מאוחר..

  7. 7

    16:59 14.03.2017 | ססה ססה (אורח)

    תענוג של משחק

  8. 8

    13:58 15.03.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    לאורח ששאל - תהיה ביקורת על Nier: Automata, היא תגיע בתחילת שבוע הבא

  9. 9

    17:04 28.03.2017 | עמית עמית (אורח)

    מעולה שיש fhoto mod,היה בinfamous 3,uncharted collection,uncharted 4 ובthe last of us ומעולה שגם פה יהיה ביחוד בעולם שיש מה לצלם בו.מתה לקנות את המשחק הזה כבר

  10. 10

    17:55 29.07.2020 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מדהימה למשחק שנשמע מושלם. תודה. אני כנראה עושה Pre-Order בסטים :*)

  11. 11

    17:23 27.04.2021 | ShiloReview ShiloReview

    המשחק עכשיו בחינם עד ל 15.5 ואני לא הכרתי אותו לפני כן ואני חייב להגיד שהמשחק הזה פשוט הדהים אותי וזרק אותי לתוך עולם מלא הפתעות עם גרפיקה מצויינת והעלילה מותחת ולא צפויה.

    אחד המשחקים הטובים שיצאו אי פעם לסוני 4 ושווה לכל בעל פלייסטיישן 4 להוריד להתנסות משחק פשוט מעולה!

  12. 12

       | פורסם ע"י