הרשמה

מעבדי AMD Threadripper נחשפו רשמית

ההכרזה נעשתה במסגרת תערוכת Computex 2017

נגמרו השמועות, AMD חשפה רשמית את מעבדי ה-Threadripper המיועדים לשוק המקצועי.

המערכה בין Intel ל-AMD מתחממת. לאחר ההכרזה של אינטל על סדרת ה-Core X i9 הגיעה תורה של AMD לאשש את חרושת השמועות מסביב למעבדי ה-Threadripper המציעים, בדומה לשם הסדרה, כמה שיותר ת'רדים אפשריים.

ההכרזה נעשתה במסגרת תערוכת Computex 2017 שבטאיוואן ואומתו בה חלק גדול מהשמועות.

השמועה הגדולה ביותר אומתה וסדרת המעבדים השולחניים הבכירה של AMD תכלול עד 16 ליבות ו-32 ת'רדים למעבד הבכיר בתדר שעון 3.5/3.9GHz לגרסה הבכירה. מבחינת TDP, המעבדים שמגיעים עד 14 ליבות צורכים 125W בעוד הגרסאות הבחירות יותר יצרכו 155W וגוף קירור מתאים.

המעבד, כמו מעבדי ה-Core X של אינטל, תומכים ב-Quad Channel DDR4 ובנפח של עד 2TB, נפח עצום לכל הדעות.

מעבדי Threadripper תומכים ב-64PCIe Lanes כש-60 מהם מגיעים מהמעבד עצמו ומיועדים לחיבור ה-PCIe וה-M.2 על הלוח ועוד 4 מגיעים מלוח האם ומיועדים לחיבור USB ו-I/O שונים. ב-60 PCIe Lanes למעבד, ניתן יהיה לראות מערכים מרובי כרטיסי מסך כאשר עד ארבעה כרטיסים מחוברים בו זמנית שלכל הפחות כל אחד מהם יפעל ב-x8.

הגודל הפיזי של מעבדי ה-Threadripper וסוקט ה-TR4 הוא עצום. כל זה במטרה להכניס כמה שיותר ליבות וככל הנראה AMD לא הצליחו (או רצו) להכניס 16 ליבות לתוך מעבד קטן יותר. את ההבדל בגדלים ניתן לראות בתמונה המשווה בין סוקט 2066 של אינטל (הגדול בין כה) לבין TR4 של AMD.

את המעבדים AMD הציגו על ידי הרצה של המשחק Prey ב-4K בתוספת שני כרטיסי מסך בטכנולוגיית VEGA של AMD. המשחק רץ בFPS יציב ולא נראו 'גמגומים' מצד המשחק.

AMD עדיין לא נתנו תאריך מדויק בו נוכל לשים את ידינו על המעבדים ולוחות האם, כמו כן הם לא מספרים לנו את העלות של המעבדים. אם כי השמועות טוענות כי AMD תתמחר את מעבד ה-Threadripper 1998X הבכיר ב-849$. יש לציין כי מעבד ה-10 ליבות של אינטל, ה-Core i9-7900X מתומחר ב-999$ שלפחות על הנייר משתווה למעבד הנחות של AMD, ה-Threadripper 1955.

עם זאת AMD חותכת את מחירי מעבדי ה-7 Ryzen המוצלחים לשוק הביתי. ההוזלה המשמעותית ביותר היא במעבד ה-Ryzen 7 1700X שנחתך ב-49$ ומעתה Ryzen 7 1700 יורד אל 315$.

ניתן לנו להמתין להשקת המעבדים ולבדוק אם באמת הליבות של AMD משתוות לאלו של אינטל, ואם לא, האם ההבדל במחיר בהחלט יתן לשוק המקצועי פתרון זול על פני אינטל, השליטה בשוק?

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:18 04.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    למי שתהה למה אינטל באו והיו חייבים להכריז על המעבד החדש והארכיטקטורה החדשה כ"כ מהר ועם כל הבעיות שיש איתו ובלי שהם יוכלו לשייף את הפרויקט הזה שלהם של הKaby Lake X - זה למה. AMD הצליחו להלחיץ את אינטל עד כדי כך.

  2. 2

    23:30 04.06.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    שמואל, אנחנו עדיין לא יודעים על בעיות שיש עם המעבדים, תן להם להגיע להשקה ולמתעללים (אוברקלוקרים) למיניהם בשביל לבדוק את זה.
    כנראה ש-AMD זירזו את ההכרזה של אינטל

  3. 3

    23:55 04.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    אני לא טוען שלמעבדים יש בעיות או שמערכת השבבים החדשה של אינטל היא שגויה מהיסוד, אני רק אומר שהם יצאו עם ההצהרה הזאת הרבה יותר מוקדם ממה שהם היו צריכים ובלי באמת שום סיבה. אני חושב שהסרטון של Linus Tech Tips בנושא מציג את האישיו בצורה הכי טובה, כשאחד הדברים שהיו הכי מדהימים לגבי הנושא הוא העובדה שחלק מהחברות אמרו לו בעילום שם שהם לא מתכוונים לתמוך בארכיטקטורה הזו כרגע.
    AMD בהחלט זירזה את ההכרזה של אינטל ולפי דעתי עשתה לה וואחד נזק בכך.

  4. 4

    02:50 05.06.2017 | אהא אהא (אורח)

    מיותר לגיימינג בעשור הקרוב מכל בחינה אפשרית

  5. 5

       | פורסם ע"י