הרשמה

ביקורת - מסך Lenovo Y27g

שמואל יצא לנסות את מסך ה-Lenovo Y27g, וחזר אלינו עם רשמיו

ה-Y27g הוא מסך עם איכות טובה מאוד שמתאים לגיימרים תחרותיים אבל נשאר טיפה מאחור בגלל המחיר המעט גבוה והרזולוציה

מסך ה-Y27g של חברת Lenovo הוא מסך מעוקל בגודל 27 אינץ' שבא לשלב בין איכות התמונה מצד אחד לבין זמן תגובה וקצב רענון גבוה מצד שני. המסך הזה לא מגיע עם פאנל IPS ובעל רזולוציה נמוכה יחסית, אז הייתי ממש סקפטי לגבי האיכות של התמונה והבהירות שאני רגיל ממסכים שלא מגיעים עם פאנל של IPS, זה התחום שנפגע בדרך כלל. יצאתי לבדוק האם המצב דומה גם פה או שההנחה הראשונית שלי הייתה חסרת כל ביסוס.

נתונים כללים לגבי המסך

נתחיל בנתונים יבשים על המסך, המסך הוא בגודל 27 אינטש, עם רזולוציה של 1920x1080, קצב ריענון של 144Hz, פאנל למסך מסוג VA וזמן תגובה של 4 מילישניות. המסך לא מגיע עם רמקולים מובנים.

חיבורים במסך:

  • Display Port 1.2
  • HDMI 1.4
  • שני חיבורי USB 3.0
  • חיבור לאוזניות

ולמי שזה מעניין אותו, גם מערכת נגד גניבות בצורת חיבור למנעול מסוג קנסינגטון (מוכר לאנשים עם לפטופים). המסך תומך בטכנולוגית G-Sync של Nvidia (למי שמעוניין דגם Y27f תומך ב-FreeSync של AMD) ויש לו מרחב תזוזה קל של 30 מעלות כשהוא על הסטנד שלו.

כפי שאמרתי קודם, יצאתי לסיקור הזה מאוד סקפטי, אבל בסופו של דבר המסך שינה את דעתי בכמה תחומים.

נתחיל דווקא מהצד של קצב הריענון של המסך. זה ידוע שגיימרים שאוהבים לשחק משחקי יריות מגוף ראשון צריכים מסכים עם קצב ריענון גבוה וזמן תגובה נמוך והמסך הזה מספק להם את זה בצורה נהדרת. יצא לי לשחק את Doom על המסך הזה ב-144 פריימים לשנייה וזאת הייתה חוויה נהדרת וחלקה. אם אתם פחות בקטע של משחקי יריות אז תדעו שגם במשחקי מירוצים ואקשן, כל הפריימים האלה (בתנאי שהמחשב שלכם מצליח להגיע אליהם) תורמים לחווית משחק משודרגת. הייתי שמח אם המסך היה מגיע ברזולוציה של 2K, מכיוון שכבר יש כרטיסי מסך כמו ה-Nvidia GTX 1080 ואפילו Nvidia GTX 1070 שמצליחים להגיע לאזור ה-100 פריימים לשנייה ברזולוציה של 1440p, וכמובן עם טכנולוגית ה-G-Sync יראו מדהים, וזה סתם חבל שהמסך מוגבל לרזולוציית 1080p בברירת המחדל שלו.

אני שמח לבשר שמסך עם פאנל VA גם הטריד אותי וזה התברר כבעיה דמיונית לחלוטין: החלטתי לבדוק את המסך דווקא עם המשחק החדש של נינטנדו, Splatoon 2 עם הצבעים הרבים שלו ולראות מה ההבדלים בינו לבין מסך ה-IPS של הקונסולה עצמה, ואם להיות כנה, בעוד שזה לא אותה האיכות בדיוק, ה-VA מספק אחלה תצוגה במחיר נמוך יותר. למי שרוצה את הטוב ביותר, עדיין צריך ללכת על מסך IPS לפי דעתי, אבל עבור המסך של לנובו, גם האלטרנטיבה הזולה יותר של פאנל VA עושה את העבודה מצוין והוא יותר טוב בכמה רמות ממסכים עם טכנולוגית TN.

הבנייה עצמה גם טובה והמסגרת הדקה יחסית והעובדה שהמסך קעור יכולה להיות נהדרת עבור סטאפ של כמה מסכים ביחד, דבר שיכול להתאים לאלו שאוהבים לעשות שידורים חיים של משחקים או סתם מולטי-טאסקרים שנהנים מעבודה על כמה מסכים (אני יודע שאני אחד כזה).

השורה התחתונה

ה-Y27g הוא באמת אחלה מסך, אבל הוא לא מגיע בלי הבעיות שלו: בעוד שהוא לא זול ממש יחסית לשאר המסכים בגודל הזה, המסך מציג תמונה איכותית עם הרבה צבעים ובהירות טובה וקצב הריענון הגבוה בנוסף לטכנולוגית ה-G-Sync הנהדרת שהוא מגיע איתה, יכולים לשרת שחקנים מקצוענים ולא מקצוענים כאחד. אם יש לי סייגים מהמסך הזה אלה המחיר הגבוה יחסית (יכול להגיע ל-2,500 ש"ח) והעובדה שהרזולציה של המסך נמוכה יחסית לסטנדרט כיום בשוק. ובעוד שזה נכון שיש כרטיסי מסך של Nvidia שכביכול מטפלים בזה בעזרת טכנולוגית ה-(DSR (Dynamic Super Resolution ואפשר להשתמש בזה כדי להגיע לרזולוציות יותר גבוהות, אין באמת תחליף לרזולוציות של 2K. אבל למי שזה לא מפריע לו או שלא אכפת לו להשתמש ב-DSR כדי להגיע לרזולוציות גבוהות או לחילופין - אנשים עם כרטיסי מסך שמתאימים לרזולוצית FHD כמו ה-1050ti או ה1060, זה יכול להיות אחלה מסך, בעיקר בזכות האיכות שמגיעה איתו והתמיכה בטכנולוגית ה-G-Sync.

יתרונות:

  • בנייה טובה מאוד
  • מסך ה-VA מציג תמונה צבעונית ואיכותית
  • תומך ב-G-Sync
  • קצב ריענון גבוה

חסרונות:

  • רזולוציה נמוכה יחסית לסטנדרט בשוק
  • יקר מעט לעומת מסכים אחרים
  • אין רמקולים מובנים
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    02:44 08.08.2017 | WarFox89 WarFox89

    אחלה ביקורת נשמע כמו מסך סבבה לגמרי למי שיכול לחיות בכיף עם 1080P (כמוני). יש לי מסך 24" של asus vg248qe. הוא גם תומך במקסימום של 1080P וקצב ריענון של 14 הרץ. שימש אותי הרבה שנים ואני מבסוד עליו רצח. הבעיה מתחילה בזה שיש לי מחשב יחסית רצחני (GTX 1080TI , I7 7700K, 32 GB RAM) ואני מרגיש שהרבה מהפוטנציאל שלו מבוזבז במשחקים על 1080P. אמנם לשחק על מיליון FPS זה נחמד והכל אבל אני חושב שהגיע הזמן לטפס קצת עם הרזולוציה למעלה.
    אני חושב שהמסך הבא שאני אקנה יהיה עם תמיכה ב-4K וקצב ריענון גבוה - חובה. חשבתי על המסכים של אסוס ROG ת'אמת.

  2. 2

    08:41 17.08.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    בדיוק: קשה להמליץ כיום על מסך FHD בלב שלם, בעיקר כי הכרטיסים שהרוב יקנו (1070 וה-Vega 56 עכשיו) מתאימים בול לרזולוציית 2K והחזקים יותר כמו מה שיש לך מסתכלים על הרזולוציה הזו בטון מבודח של "תנו לי משהו יותר רציני, נו באמת". המסך טוב - מאוד טוב אפילו, אבל הוא נשאר טיפה מאחור בגלל הדברים הללו.

    עדיין - לאנשים עם כרטיסי מסך חלשים יותר זו אחלה אופציה, בעיקר בזכות הG-Sync

  3. 3

       | פורסם ע"י