הרשמה

ביקורת - OVIVO

OVIVO הוא משחק פשוט וקטן שמשאיר אותך עם הרגשה גדולה

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/05/2017

OVIVO לוקח את השחקן למסע בעולם בעל עיצוב ייחודי ועם זאת פשוט, מלא במסרים נסתרים, חידות ומוזיקה קצבית.

OVIVO הוא משחק אינדי שפותח על ידי izhard ושוחרר ב-12 במאי האחרון. תיאור המשחק פשוט כמעט כמו המשחק עצמו, OVIVO הוא פלטפורמר בעולם מטפורי אשר מחולק לשחור ולבן ומלא בהודעות נסתרות ואשליות. הדמות עליה שולט השחקן היא OVO, נקודת דיו קטנה שנוצרה מהצבעים לבן ושחור ויכולה לעבור ביניהם.

במסעו, OVO, לוקח את השחקן למסע בעולם בעל עיצוב ייחודי ועם זאת פשוט, מלא במסרים נסתרים, חידות ומוזיקה קצבית.

דרך ייחודית להעביר סיפור בעולם שהוא כולו שחור ולבן

ב-OVIVO אין טקסט, המשחק זורק את השחקן ישר בשלב הראשון, בלי הסבר כמעט (לאחר כמה פסילות המשחק מסביר את המקשים). גם הסיפור של המשחק מסופר בדרך ייחודית שלא רואים בהרבה משחקים כיום, דרך משחקיות ועיצוב. כל שלב בעל סגנון משלו, מלא בציורים המספרים סיפור וכמו שהציורים נעשים יותר מסובכים ככה השחקן מרגיש איך העלילה מסתבכת. 

עצם העובדה שאין ממש סיפור שמועבר לשחקן נותנת לדמיון אפשרות להשתלט והשחקן מפרש בדרכו שלו את הסיפור דרך המשחקיות והעיצוב של השלבים. עיצוב חלק מהציור מזכיר את כתמי הדיו של מבחן רורשאך והמשחקיות המהירה בעלת החידות עיצבו בדמיוני סיפור על אדם שמתמודד מול משבר פסיכולוגי, אולי גם בורח ממשהו. 

האצ'יוומנטס במשחק גם תורמים להבנת הסיפור ואם אתם גם ציידי אצ'יוומנטס אז ממש קל לעשות 100% במשחק.

עיצוב פשוט ועוצר נשימה

המשחק בבסיסו פשוט מאוד וכך גם הגרפיקה והסגנון שלו שבנוי רק מהצבעים שחור ולבן. בזמן השלב עצמו העיצוב נראה כמו מסלול מכשולים וחידות שעל השחקן לעבור, אך בסוף השלב המצלמה מתרחקת וכל הציורים בונים ציור הרבה יותר גדול ומרהיב. מדובר ברגעים שגורמים לך להגיד "וואו", במיוחד ברגעים בהם אתה מבין שמה שחשבת שהציור מקרוב הוא משהו אחר בכלל מרחוק. 

פורטל פוגש את מבחן רורשאך

המשחקיות של OVIVO פשוטה מאוד, השחקן שולט על נקודת דיו שיכולה לעבור בין הצבע הלבן והשחור עם לחיצה על מקש הרווח. בשטח הלבן הנקודה נמשכת כלפי מטה ובשטח השחור הנקודה נמשכת כלפי מעלה. מעבר בין הצבעים יכול ליצור מומנטום שהכרחי לפתירת חלק מהחידות במשחק. 

בנוסף למעבר בין צבעים יש אזורים בהם המפה מתהפכת ואיתה המקשים של המשחק (ימינה הופך לשמאלה), אזורים בהם הנקודה יכולה להידחף למטה או למעלה ובלון שאפשר לרכוב עליו ולשלוט בתנועתו. שלל המאפיינים האלה בונים חידות שהן מסלול מכשולים שיכול להיות קצת מאתגר לפעמים ומתסכל, אך אין כמו ההרגשה לעבור את אותו קטע בו נפסלת שוב ושוב ושוב.

עולם המשחק בנוי ממעט שלבים, מעט מידי אפשר להגיד. 4 עולמות שבכל אחד יש שלושה שלבים (חוץ מעולם הראשון שבו יש שלב אחד). בכל שלב יש נקודות לבנות ושחורות אותם אפשר לאסוף ושלושה סמלים שאפשר לאסוף ובדרך כלל כוללים חידה לפניהם וחושפים פרטים נוספים על הסיפור של המשחק.

המשחק נותן הרגשה של עולם פתוח, וזה די נכון, המשחק לא מגביל את השחקן לכיוון מסוים ונותן לו להשתמש ביכולת שלו להגיע למקומות שלא תוכננו מראש. העובדה שהשלבים פתוחים ומאפשרים תזוזה כמעט לכל מקום בהם היא חלק מהצורך להגיע לסמלים שצריך לאסוף. 

גם המשחקיות כמו כל אלמנט ב-OVIVO תורמת ליצירת והבנת הסיפור של המשחק וזה נעשה בצורה נפלאה, מאתגר אך מספקת שדורשת יכולת להבין את מכניקת המשחק ולשלוט על OVO בדרך שתוכל להביא את השחקן כמעט לכל מקום שהוא רוצה.

אם לא תקנו את המשחק, אז לפחות תעשו לעצמכם טובה ותקנו את הסאונדטראק שלו

היהלום שבכתר במשחק לדעתי הוא הסאונד טראק שלו, ללא ספק מדובר ביצירת אומנות.  מי שאחראי על המוזיקה הוא Brokenkites והוא מצליח ליצור את הסאונד המשולם לכל לשלב, סאונד המתחבר לעיצוב השלב ולקצב המשחקיות שלו. המוזיקה הנפלאה של OVIVO נותנת דרבון להמשיך לשחק גם ברגעים מתסכלים. פעמים רבות מצאתי את עצמי מפסיק לזוז עם OVO ועוצר רק כדי להמשיך להקשיב למוזיקה לפני שתיגמר עם סיום השלב.

השורה התחתונה

אסכם ואגיד ש-OVIVO הוא דוגמא מושלמת לשילוב מנצח של משחקיות, סאונד ועיצוב ודרך ייחודית ונפלאה להעביר סיפור לשחקן. המשחק פשוט מאוד וזה גם ממש הופך אותו לגאוני מאוד, ולמרות כמה רגעים מתסכלים שבהם נפסלתי שוב ושוב המשחק עדיין היה קל מאוד כאילו אין הוא רוצה להעניש את השחקן אלא לעזור לו.

הסאונד טארק הקצבי והייחודי גרם לי לחזור לשחק בשלבים שוב ושוב או לעצור בהם כדי רק להקשיב לו. העיצוב הפשוט של השחור לבן והאפשרות לראות את התמונה הגדולה בכל סוף שלב יצרו כמה וכמה רגעי "וואו" בהם לא האמנתי שמסלול המכשולים והחידות שהרגע עברתי בונה את הציור הזה. גם הסיפור של OVIVO ו-OVO פשוט ועם זאת גם נתון לפרשנות של השחקן וזה מבחינתי בונוס למשחק.

הבעיה היחידה שלי עם המשחק הוא שהוא קצר מידי וכשעוברים אותו הוא מרגיש כמו טעימה קטנה ממשהו מושלם שאתה רק רוצה עוד ממנו.

אני ממליץ לכל אחד שרוצה להירגע עם משחק שיודע לשלב בצורה מושלמת משחקיות, עיצוב וסאונד לקנות את OVIVO ואפילו לשלוח אותו כמתנה לחבר. הוא אומנם קצר אך כל רגע בו מספק וייחודי. קל גם להשיג 100% במשחק ואם אתם ציידי אצ'יוומנטס זה בהחלט בשבילכם.

חשוב לי לציין שאפשר גם לשחק בזמן הקרדיטים, כמה משחקים היום ראיתם שעושים דבר כזה? לא הרבה אני חושב וזו עוד נקודה לטובת OVIVO.

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סאונד טארק מדהים
  • משחקיות פשוטה וכיפית
  • משלב חידות וחשיבה עם יכולת
  • אפשר לשחק בזמן הקרדיטים
  • דרך ייחודית להעביר סיפור

הרע

  • קצר מידי
  • כמה קטעים יכולים להיות מאוד מתסכלים

והפשוט

  • פשוט שזה גאוני

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י