הרשמה

סיקור - Lenovo IdeaCentre Y900

התגלגל לידי מחשב מותג מעניין מבית לנובו. לא עוד מחשב מותג עם מפרט הזוי ותג מחיר מטורף, עיצוב מיוחד או פיצ'רים חסרים. אלא מחשב מותג תקציבי שבמחירו בארץ הוא עדיף על הרכבה עצמית.

ברוב המקרים מחשבי מותג הם לא Value for Money, בר יצא לבדוק האם ה-Y700 של לנובו מצליח לפוצץ את הסטיגמה.

אני אתחיל בכך שמחשבים שולחניים ממותגים הם לא ה-Cup of Tea של השוק הישראלי ובצדק. לרוב הם מגיעים עם מפרט נחות משמעותית ותג מחיר מופרז ואנחנו כלקוחות לא מוכנים לשלם תוספות של אלפי שקלים על שם של מותג שיתנוסס מקדימה אם נוכל לקבל מחשב חזק יותר. במקרה של ה-Y700 של לנובו, הוא פוצץ את הסטיגמה.

המחשב מגיע במארז יפהפה, גם אם הוא לא כולל חלון או RGB. רק לדים אדומים במקומות האסטרטגיים וצבע מט עם מעט שבירות עיצוב יוצרות צורה מעניינת. דגם זה הוא ה-Y700-34ISH שמגיע עם מעבד Intel Core i5 7500 מהסדרה האחרונה של אינטל, 8GB זכרון DDR4 ו-Nvidia GTX 1060 6GB. המחשב מגיע גם עם שני כוננים, אחד הוא SSD בנפח 128GB והשני הוא HDD מכני בנפח 1TB. גם צורב DVD נסתר נמצא בפנים. בפיצ'רים שלא נוכל למצוא בכל מחשב שולחני נמנים מקלט ה-WiFi וה-Bluetooth המשולבים בלוח אם ועדיפים מדונגל ב-USB.

בבדיקה מדוקדקת יותר בעזרת CPU-Z יכולתי לראות שהזכרונות הם מבית Hyundai בתדר 2400MHz. ה-SSD מבית סמסונג ועל ה-HDD אחראית Western Digital. מפתיעה העובדה שעל כרטיס המסך בפנים (GTX 1060 כאמור) אמונה חברת MSI ושלנובו בחרה להשתמש בחברה אחרת במקום להכין אחד משלה.

לוח האם הוא מצ'יפסט H170 והוא מותאם של לנובו. מבחינת חיבורי USB, ניתן למצוא 4 חיבורי USB2.0 ועוד 2 חיבורי USB3.0 בלוח האם. מקדימה ישנם 2 חיבורי USB2.0 ועוד 2 חיבורי USB3.0 כשאחד מהם תומך ב-Always On Charging. ישנו גם קורא כרטיסי SD בפאנל הקדמי. כרטיס הקול תומך ב-7.1 ערוצים וכלול גם חיבור PS\2 עתיק. לא יותר מדי חיבורים, אבל מספיק. כרטיס המסך כולל חיבור DVI בודד, 3 חיבורים DisplayPort ו-HDMI אחד.

את המארז ניתן לפתוח בלחיצה על כפתור בחלק האחורי של המארז - מאוד נוח. במחשב נותרו עוד 3 סלוטים לכונני 3.5" אך רק 2 חיבורי SATA פנויים וישנם 4 חיבורי PCIe X1 פנויים. למי שרעב לזכרון, 3 סלוטים פנויים ל-RAM יוכלו להשביע כל מי שצריך תוספת. קירור כרטיס המסך הוא Blower רגיל ולא כולל מאוורר מיוחד. קירור המעבד הוא לא הסטוק של אינטל, אך גם לא שונה ממנו בהרבה. סידור הכבלים די טוב ואין חוטים תלויים במקומות מוזרים. ספק הכוח הוא של חברת AcBel בהספק 450W ודירוג 80+ Bronze.

הגרסה אותה בדקתי לא מגיעה עם מערכת הפעלה וכך גם מחירה יורד. התקנתי Windows 10 במהירות הודות לכונן ה-SSD. למרות שהוא די קטן (הסטנדרט הוא 256GB~) הוא מספיק למערכת ההפעלה בהחלט ומשאיר מקום גם לתוכנות. מכיוון שהמחשב מגיע בלי מערכת הפעלה, יכולתי להמנע מערימות ה-Bloatware שהחברות דוחפות למחשב ולהתקין בדיוק את מה שאני צריך. ניתן גם להתקין את תוכנת ה-Lenovo System Update שדואגת להתקין את הדרייברים אוטומטית אך לא מתקינה את הדרייברים לכרטיס מסך של Nvidia והייתי צריך להורידם בנפרד.

המחשב מריץ משחקים בקלות, כיאה למפרט הכלול. במאמץ הוא הגיע לטמפ' סבירות למעבד וכרטיס המסך. בעיה קטנה היא המאוורר הפצפון על גוף הקירור של המעבד שעושה לא מעט רעש, אך לא מספיק בכדי שיפריע בצורה משמעותית או בשביל להביא את המעבד לטמפ' לא גבוהות מדי.

גולת הכותרת של המחשב מבחינתי הוא מחירו. מחשבי מותג הם לא Value for Money ברוב הזמן, בטח לא סדרות גיימינג. במקרה הזה, ה-Lenovo Ideapad Y700 שבדקתי נושא תג מחיר של כ-4,250 ש"ח וכולל אחריות לשנה בישראל (כשיש אפשרות לשדרג ל-3 שנות אחריות). למעשה, גם כשניסיתי להרכיב מחשב דומה, המחיר לא היה שונה מהותית (כ-300 ש"ח) מהמחשב הזה. אך בתוספת הזו מקבלים מחשב בחבילה אחת, שנותן האחריות שלו הוא אחד (ובישראל הוא גם מציע שירות בבית הלקוח) וכולל פיצ'רים כמו WiFi ו-Bluetooth שלא ניתן להשיגם בחנויות באף לוח אם פשוט אחר. למרות שה-SSD הוא לא גדול במיוחד וישנם רק 8GB של RAM (שזה מספיק לחלוטין למשחקים), אני ממליץ על המחשב בחום.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:07 03.09.2017 | יניב יניב (אורח)

    בזבוז כסף, בעוד 100 ש''ח ניתן להרכיב מחשב עם ryzen 1600 ו gtx 1070.

  2. 2

    19:46 03.09.2017 | WarFox89 WarFox89

    מחשב מאוד בינוני לשחק משחקים חדשים על מדיום-HIGH. עם 1080. על 4K אני לא מדבר בכלל עם המפרט הזה ...

  3. 3

    23:02 03.09.2017 | גלעד גלעד (אורח)

    8GB RAM לא מספיק לכלום ובטח שזה לא future proof, חובה לשדרג ל-16GB אם ניתן.

  4. 4

    12:07 10.09.2017 | חח חח (אורח)

    קצת מרגיש כמו קידום החברה בארץ (פרסומת) כי באמת נו

  5. 5

       | פורסם ע"י