הרשמה

רשמים מהבטא - Call of Duty: WWII

שמואל זכה להשתתף בבטא הסגורה של משחק היריות המסקרן של השנה וחזר עם 5 תובנות שהיה רוצה לשתף

אז האם Call of Duty יצליח לשחזר את הצלחות העבר שלו?

אי שם בשנת 2003, חברת Infinity Ward החליטה שהיא רוצה ללכת בדרכם של הרבה משחקים מהתקופה ובראשם Medal of Honor וליצור משחק יריות מגוף ראשון שמתבסס על מלחמת העולם השנייה. מאז הרבה מים עברו בנהר, והמשחקים התחילו להזכיר פחות ופחות את סיפורי מלחמות העבר ושמו דגש על סיפורים יותר גרנדיוזיים ויותר הוליוודיים וחדשניים - הקרבות על כיבוש סטלינגרד התחלפו בקרבות להצלת העולם ממלחמת העולם שלישית כשהמשחק האחרון שיצא ב-2016, Call of Duty: Infinite Warfare מתנהל בכלל בעתיד הרחוק ויותר מזכיר את Titanfall מאשר את אותו המשחק המקורי שמופיע בשם של המשחק. כשהמפיצים של המשחק, Activision ראו את ההצלחה הקולוסאלית של Battlefield 1 אל מול אותו המשחק שהזכרתי קודם לכן, הם החליטו לחזור למקורות ושהמשחק הבא בסדרה ייקח השראה ממלחמת העולם השנייה ויציג קמפיין חדש וחזרה למקורות בכל הנוגע למשחק היריות הקלאסי.

יצא לי לשחק במהלך סוף השבוע האחרון בבטא הסגורה של המשחק לקונסולת ה-PlayStation 4 ויש לי כמה תובנות לגבי המשחק לפחות במצב הנוכחי שלו... חמש תובנות ליתר דיוק.

המשחק ממש חזר למקורות

הדבר שהכי קל לראות בנוגע למשחק: המשחק ממש חזר למקורות. אתם כבר לא תטוסו על תרמילי ריחוף או תחליקו ברחבי הזירה כמו דמות מ-Vanquish. המשחק שיווק את עצמו כ-"Boots to the Ground", ביטוי שמתייחס בעיקרון לחיילי רגלים פשוטים ומהמשחקים ששיחקתי זה באמת מרגיש ככה. החיילים שתשחקו הם פשוטים: יודעים לקפוץ קצת, לעשות "פזצט"א" וכשצריך הם גם רצים יחסית מהר, אבל הם לא חיילי על - הם בני אדם רגילים. זה מורגש גם בתזוזה שלהם וגם במשחקיות: לרוב צריך שיתוף פעולה, ללכת בקבוצות ולהגן אחד על השני כדי לשרוד יותר זמן בזמן הקרב. הבטא נתנה ארבעה סוגי קרבות להיות בהם:

  • Team Deathmatch הקלאסי.
  • Domination בו צריך לשלוט באזורים שונים במפה למשך כמות מסוימת של זמן.
  • Hardpoint שמתפקד כמו Domination רק שאזור השליטה משתנה כל פעם.
  • War Mode מצב משחק מיוחד שמרגיש יותר כמו שלב בקמפיין משחק יחיד מאשר משחק מולטיפלייר. המוד ישים אתכם בנעליים של החיילים ותצטרכו לסיים משימות שונות כמו לבנות גשר כדי שהטנק יוכל לעבור עליו או לפוצץ את אספקת התחמושת של היריב.

שני המצבים שהכי נהניתי מהם היו Team Deathmatch ו-War Mode, הראשון כי אי אפשר בלי הכיף של Deathmatch, והשני כי כמו שאמרתי - הוא הזכיר לי אירוע יותר סיפורי מאשר פשוט מצב משחק שנזרק לשם כדי שאנשים יוכלו לשחק טיפה ולהתקדם. בכל המצבים השונים הללו הורגשה האותנטיות בלשחק חייל במלחמה שחייב אנשים אחרים כדי לשרוד, בעיקר במצב המשחק של War Mode.

מנגנון עליית הרמות טוב, אבל עדיין טעון שיפור

אחד הדברים הכי חשובים במשחקי Call of Duty הוא מנגנון עליית הרמות שבו. על כל הריגה במשחק מקבלים נקודות, וכנ"ל גם אם מסיימים משימות שונות כגון להרוג כמות מסוימת של שחקנים עם נשק מסוים או עם סוג מסוים של חייל. המולטיפלייר מכיל 5 סוגים שונים של חיילים שאיתם אפשר לשחק:

  • Infantry - מתאים לכולם והכי מאוזן.
  • Airborne - מהיר ושקט, טוב לשחקנים שאוהבים להשתמש במשתיקים ולתקוף מבלי ששמים לב אליהם.
  • Armored - אני קורא לו ה-Heavy של המשחק.
  • Mountain - אנשים שהם צלפים במשחקי יריות ירצו לקחת את הסוג הזה.
  • Expeditionary - מקבל Shotgun שיורה כדורים בוערים.

בסיום כל קרב השחקן יקבל נקודות לסוג החייל ולנשק שאיתם הוא שיחק כשכל עלייה ברמה פותחת יכולת חדשה עבור החייל ותוספת חדשה עבור הנשק. זה הופך חזרה למשחק מהנה, ומרצון - אני רוצה לעלות עוד רמות כדי לפתוח יותר יכולות עבור החייל שלי ולפתוח עוד שיפורים עבור הנשק האהוב עליי. אבל מצד שני זה גם יכול להשאיר שחקנים עם תחושה של ריקנות אחרי שסיימתם. יכול להיות שתרצו לשחק עכשיו עם דמות אחרת אבל אז תבינו שהיא לא כיפית כמו שחשבתם ותחזרו לדמות הקודמת. אולי דווקא תנסו לשנות נשק אבל אז תראו שאתם מפסידים יותר כי הקודם היה פשוט עד כדי כך טוב. Sledgehammer Games צריכים לקחת את הכיף שבבניית דמות שתוכל ליהנות ממנה במשחק ולגרום לו להימשך עוד טיפה, בין אם לתת עוד בונוסים ברמות גבוהות יותר ולאפשר לשחקנים באמת להתמקצע עם סוגים שונים של שחקנים, או לתת לשחקנים סיבה להחליף סוג דמות או רובה בדמות בונוסים כאלה ואחרים לנשקים שתיקחו.

עיצוב שלבים טוב - פקוק ומלא באקשן

"זה לא הגודל של השלבים, זה מה שאתם מכניסים לתוכם" - Call of Duty מיישם זאת בצורה נהדרת במפות שלו. המפות שהוצעו בבטא לא היו ענקיות במיוחד - אין כאן דגש על קרבות באוויר או עם טנקים גדולים וחזקים - המשחק לרוב ישים אתכם מול אחרים בקרב. אם Sledgehammer Games היו מחליטים על יצירת מפות גדולות עם מלא תוכן בכל מקום ומלא נופים חדשים אז הם היו יורים לעצמם ברגל (חה חה) כי שחקנים היו רואים אחד את השני פחות ובמקום לדעת להכיר את כל המפה ולהבין איך היא עובדת, הם יהיו יותר עסוקים בהתמקדות בחלקים מסוימים של המפה ולא בכולה, או לחילופין מתרוצצים בכל המפה כדי לחפש אויב. בכך שהם מקטינים יחסית את המפות, הזמן המת שיש לי מהרגע שאני חוזר למשחק אחרי שאני מת עד שאני פוגש מישהו אחר הוא קטן עד זניח. המפות מציעות גם שלל אופציות לכל מיני סוגים של שחקנים, בין אם כאלה שאוהבים להסתער עם רובי סער ורובי ציד עד אלו שמעדיפים לצלוף מרחוק. תמיד יש אקשן כל הזמן וזאת ערובה לעיצוב טוב של השלבים השונים של המשחק, לפחות בכל הנוגע למשחק ברשת מול אנשים אחרים. זה רק נותן לי יותר הייפ לגבי מצב הזומבים שאם לשפוט לפי איך שהמפות מעוצבות הולך להיות צפוף, קלאוסטרופובי ומפחיד.

גרפית, המשחק לא מרשים כמו Battlefield 1

עברה שנה חברים, ואני עדיין חושב ש-Battlefield 1 נראה הרבה יותר טוב. אחד מהדברים הכי מרשימים מהמשחק מ-2016 היה העיצוב הוויזואלי והגרפיקה הסופר מרשימה של המשחק שתפסה טוב מאוד את אירועי מלחמת העולם הראשונה וגם עשתה צדק איתם. Call of Duty: WWII נראה טוב מאוד, אני לא אשקר, אבל לא קיבלתי ממנו את אותה תחושת ה"וואו" שקיבלתי כששיחקתי בBattlefield 1 עם התאורה הנהדרת שלו והצבעים שפשוט קופצים לעין. לעומתו, המשחק נראה מאוד בוצי, אפל ופחות מזמין. חלקכם יגידו לי שאולי לשם המשחק כיוון, אבל כשאני רואה את איך ש-Battlefield 1 הצליח להעביר את אותה התקופה במשחק שלו עם מפות שבחלקן מאוד דומות למפות של Call of Duty, אני לא יכול להתנער מהמחשבה שהמשחק יכול להיראות אפילו יותר מרשים. מצד שני שיחקתי על ה-PlayStation 4, אז אולי על המחשב נקבל את אותה הגרפיקה העוצרת נשימה.

איפה שהמשחק חייב באמת להצליח זה בקמפיין השחקן היחיד

מישהו זוכר את העלילה של המשחקים אחרי Black Ops? בעיניי Call of Duty: Black Ops היה המשחק האחרון בסדרה שהיה לו סיפור באמת מפתיע ומרגש שהיה פשוט תענוג לשחק בו. אני לא אומר שלשאר היה סיפור גרוע, פשוט כל המשחקים מאז פשוט ניסו לנצח את הקודמים שלהם מבחינת כמה מופרך יכול להיות הסיפור. ואני מודה שלא שיחקתי בכל הסיפור של Infinite Warfare, אבל אם להיות כנה לא הרגשתי צורך לשחק בו. אם יש משהו ש-Battlefield 1 הראה לנו בצורה הכי טובה, זה שיש עדיין מקום בז'אנר משחקי היריות מגוף ראשון לקמפיין סיפור מרגש עם דמויות שאפשר להתחבר אליהן, ולכאוב את כאבן. זה לא עוד חייל גנרי מספר 32, זה אדם עם משפחה ושאיפות בחיים שנגדעו על ידי מלחמה נוראית. מלחמת העולם השנייה לא הייתה שונה מהראשונה במובן הזה ואם חברת Sledgehammer Games לא תצליח להעביר את אותה האנושיות שהייתה כל כך חסרה במשחקים הקודמים בסדרה, אז בעיניי לא עשינו שום התקדמות מבחינת סדרת המשחקים הזו. רק מספיק לראות כמה אנשים חיכו לגרסת Remaster של Call of Duty 4: Modern Warfare כדי להבין כמה אנשים מעריכים מצב שחקן יחיד שמסופר ומנוהל בצורה נהדרת.

לסיכום

זה מה שאני חושב על הבטא והמשחק באופן כללי. אם אתם קצרים בזמן ורוצים לדעת מה חשבתי באופן כללי אז נהניתי מהבטא מאוד. אם יש משהו שסדרת Call of Duty ידועה בו הוא מולטיפלייר כיפי ומהנה שקל לחזור אליו ולהיכנס אליו מחדש כשרוצים אקשן מהיר. יש דברים שהחברה כבר מטפלת בהם לקראת הבטא הבאה שתגיע ממש בקרוב כמו הגדלת כמות הנקודות המקסימלית ב-Team Deathmatch מ-75 ל-100 נקודות ועוד כל מיני דברים בסגנון אז למי שיכול להיכנס לבטא אני ממליץ לו לעשות את זה, כי זה סופר כיף.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:25 30.08.2017 | קלגיין קלגיין (אורח)

    הטור דורש הגהה.
    מעבר לזה, השוני העיקרי בין COD ל-BF הוא המהירות והגיוון האמיתי בשיטת המשחק. בבטלפילד אתה יכול לשחק לאט ולשחק מהר, לעשות RUSH או לשחק בסבלנות מאחורה ולהיות התומך לשחקי התקיפה.
    בCOD אין אפשרות אמתית להישאר מאחורה ולשחק לאט, המשחק הוא מהיר מדי, מעט מאוד חשיבה, הרבה יותר מהירות עם השלט.
    אין הרבה חידוש בבטא של המשחקיות: הנשקים התחלפו, התפאורה השתנתה, עדיין מדובר באותם KILLSTREAKS הזויים שמעוותים את המשחק, מפות קטנות ומוגבלות ובעיקר משחק שמאלץ אותך להילחם בלי הרבה מחשבה.

  2. 2

    11:36 30.08.2017 | נדב נדב (אורח)

    סוף סוף חוזרים למקורות!!! וולאק אני מעריץ שרוף של cod והייתי עם המשחק הזה מעוד המשחק השלישי. כבש את ליבי הסיפורים עם עמוק בדמויות חיברו אותי למשחק עוד יותר. אבל אם השנים המשחק סטה יותר מידי הצידה והלך למקומות מוגזמים שאגב המעריצים לא אהבו, אפילו אני, אבל המשכתי לקנות ולשחק כל שנה, עד לפני שנתיים שהפסקתי לקנות אותו, השנה אני קונה אותו ובשמחה וגאווה שזה המשחק שהולך לשבור את השוק כי זה משחק שהרבה זמן חיכו לו ולפי הבטא והטריילירים נותן רק בשורות טובות, כן המשחק צריך לישתפר ובזה אין לי ספקות שcod מהנקודה הזאת רק ישתפרו, ומר קלגיין סליחה להגיד לך המולטיפלייר של cod זה ז'אנר משל עצמו ולא ישתנה כל השנים האלו, המפה הקטנה והמשחקיות של cod היא כפית! מפה קטנה הרבה אויבים מסביב, לפתח אינסטקיטים וחשיבה מהירה מאוד, אגב מלא טקטיקות ורעיונות חדשים איך לתקוף את היריב או איך להמשיךצלשרוד בלי למות הרבה אי אפשר להתווכח שBF זה משחק עם מפה גדולה ויותר מושקעת שיש בה טנקים מטוסים והרבה דברים אחלה מולטי הרבה יותר גדול משל cod אבל גם הוא לי ישתנה חוץ מנשקים טנקים מטוסים בדיוק כמו cod!!! כמו שBF לא ישנו הרבה מהמשחק גם cod לא תעשה את זה, ועוד משהו BF לא יכול לספק מה שcod יכול לספק, לפעמים אני מעדיף לשחק מהר רוצה כבר להרוג רוצה כבר להיות באמצע הקרב ולא רחוק עם הרבה הליכה בזבוז זמן
    רוב המשחק את הולך, וכל חמש דקות מת הוא הורג מישהו, בcod בדקה אחת אתה יכול למות פעמיים ולהרוג 5 אנשים, ועוד משהו הסיפו, הסינגל פלייר גובר על BF, הסינגל פלייר של BF לא יתקרב לסינגל פלייר שלcod העומק וחיבור של המשחק פשוט גורם לאושר נהנה מכל רגע לא משתעמם אפילו לשנייה בוכה שמח זועם המשחק הזה מוציא ממני הכל אי אפשר להשוות פשוט אי אפשר! מר קלגיין תהיה בריא ווולאק תנסה פחות לפסול ז'אנר שאתה לא מתחבר עליו ותנסה לא לעוור את עצמך בגלל שאתה מעריץ של BF אני מעריץ את שניהם ונהנה משניהם כל אחד מביא לי משהו אחר ולא אותו הדבר אז יום טוב ושcod ימשיך המקורות שלו בעזרת השם שיוציאו משחק כמו cod mw

  3. 3

    11:40 30.08.2017 | סמי סמי (אורח)

    בגדול בתור שחקן bf1 כדאי לעבור לקול אוף דיוטי? מה יותר טוב

  4. 4

    12:36 30.08.2017 | דוד דוד (אורח)

    לסמי, cod זה סגנון משחק שונה לחלוטין מbf1. בעוד שבבאטלפילד יש מפות עצומות עם כלים משוריינים, מטוסים, חיל פרשים וbehemoth בcod המשחק מבוסס על חיל רגלים בלבד במפות קטנות יחסית. מהזמן הדל שיצא לי לשחק בcod משחקיות הרובה כמעט ולא חשובה, אין recoil, לא צריך להיות טוב בשביל לתפעל את הנשק ביעילות, לדעתי המשחק שם יותר לב להתמקמות השחקן ותנועתו במשחק. אני אישית מעדיף את חווית המשחק של באטלפילד עם כוחות משולבים-שיריון חיל רגלים מטוסים, המשחקיות הקבוצתית, הסאונד והגרפיקה ומוד הoperations

  5. 5

    06:43 31.08.2017 | לדוד לדוד (אורח)

    לדוד. מה אתה רציני?? אתה לא יודע שום דבר על המשחק החדש..
    במשחק החדש (WWII) יש רכבים משוריינים, לא בטוח שיש מטוסים. בכל מקרה, צריך לשחק המוןןןן עד שאתה מקבל רכב כלשהו, לפי מה שהבנתי ושיחקתי. בCOD יש משחקיות מהירה (שאם אתם נובים, תחרפן אותכם), יש KILLSTEARKS שהם סוג של "מהלכים" ו"ULTIMATE" כמו בOVERWATCH שאין בבאטלפילד, ואם אני לא טועה, יש גם הרבה יותר נשקים בCOD. לסיכום, COD WWII יש כלי רכב, הוא בעל משחקיות מהירה, ויש בו מהלכים שנקראים KILLSTREAKS.

  6. 6

    09:18 31.08.2017 | קלגיין קלגיין (אורח)

    נדב היקר, הכל בסדר, אני משחק COD עוד מהימים שלא היה לו מולטיפלייר ומשחק BF מאז BF1942.
    COD לא נותן לך הזדמנות למחשבה, לטקטיקה.
    השינוי הגדול היה לפני 3 משחקים, ומאז מספיקות לך 2-3 יריות כדי להרוג.
    מי שלוחץ יותר מהר- הורג.
    כיום - COD זה משחק של בני 10-15, כי להם הרבה יותר נחמד לא לחשוב , אלא לרוץ כמו סוסים עוורים לקרב.
    כשתגדל תבין.

  7. 7

    10:08 31.08.2017 | WarFox89 WarFox89

    לקלגיין:

    "אני משחק COD עוד מהימים שלא היה לו מולטיפלייר" -בולשיט. ל-COD תמיד היה מולטיפלייר. שיחקתי במשחק הראשון שיצא ב- 2003 והיה לו גם סינגל מצוין וגם מולטי מדהים. זה כבר לא החרא של היום. אחרי MW2 ועזיבת המפתחים המקוריים, המותג "COD" מתקדם לעבר מותו הבלתי נמנע ... ולגבי @נדב ... אחרי קריאת הפוסט ההזוי שלך - אתה מתאים בדיוק לקהל יעד של COD.

  8. 8

    17:57 31.08.2017 | סתו סתו (אורח)

    מישחק פשוט מדהים

  9. 9

    00:49 01.09.2017 | אדם אדם (אורח)

    אישית לא אהבתי את המשחק..הגרפיקה גרועה לדעתי,גם המשחקיות לא משהו..לכך מי שאוהב משחקי יריות משובח צריך להמשיך לשחק בהטלפיד אחד כי קוד כבר לא המשחק אישית מאכזב אותי שזה המצב מקווה שבשנה הבאה ישתפרו כי המשחק הזה גרוע ביותר

  10. 10

    01:43 01.09.2017 | עמית עמית (אורח)

    אני הולך לקבל על זה הרבה הייט אבל הסיפור של קוד השנה היה מהטובים בסדרה ולפי דעתי אולי עדיף על קוד4, אז הסיפור לא צריך שיפור כזה גדול

  11. 11

    13:23 01.09.2017 | WarFox89 WarFox89

    בחיאת ראבק אנשים מה הולך עם השגיאות כתיב בתגובות כאן? עברית שפה קשה? כל כך קשה לבדוק איות לפני שמוסיפים תגובה?

  12. 12

    14:20 01.09.2017 | אריאל אריאל (אורח)

    סך הכל עד עכשיו נראה סבבה - אם הפידבקים הטובים ימשיכו להגיע כנראה ארכוש אותו הפעם בניגוד לפעמים קודמות

  13. 13

    14:49 01.09.2017 | מילר מילר (אורח)

    איך אתה משווה את הגראפיקה של BF1 למחשב עם הגראפיקה של COD לסוני 4 ?!

  14. 14

    19:50 01.09.2017 | סטארק סטארק (אורח)

    לא יודע לא אהבתי.. אני חושב שהגרפיקה גרועה ואני חושב שיהיה לי קשה לחזור מבאטלפילד למשחק הזה - זה עולם אחר

  15. 15

    12:49 02.09.2017 | ליאור ליאור (אורח)

    אחרי שאתה נכנס לבאטלפילד 1 יהיה קשה לחזור ל-COD הגרפיקה והמשחקיות פשוט עלו רמה

  16. 16

       | פורסם ע"י