הרשמה

ביקורת - The Long Dark

The Long Dark הוא משחק ההישרדות הטוב ביותר והראליסטי והמופרט ביותר שקיים היום

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 01/08/2017

The Long Dark שואל את השחקן האם יש בו את מה שצריך כדי לשרוד, אבל האם יש ל-The Long Dark עצמו את מה שצריך בכדי לשרוד? התשובה היא כן ובגדול

The Long Dark הוא משחק הישרדות המפותח על ידי הסטודיו Hinterland ולאחר תקופה שבה הכיל רק את מצב ההישרדות יצאו להם שני הפרקים הראשונים של העונה הראשונה. המשחק מציע חווית שחקן ייחודית ושונה, שילוב בין מצב ההישרדות המוכר מבעבר עם סיפור שאמור להוביל את השחקן בעולם הלא סלחני של המשחק. קשה לי להגיד שהסיפור של המשחק הוא שגרם לי להתקדם בו, אלא ייצר ההישרדות, זה מה שגורם לך להתקדם במשחק.

מסתורין הוא שם המשחק

ב-The Long Dark אנחנו נכנסים לנעליו של הטייס וויל מקנזי שמסכים להטיס את גרושתו דר' אסטריד גרינווד לעיירה בקנדה. המטוס מתרסק והשניים נפרדים, מקנזי מוצא את עצמו בקנדה הפראית ומבין שעליו ללמוד לשרוד כדי למצוא את אסטריד. הוא יוצא למסע חיפוש אחרי אסטריד שבהלכו הוא מגלה שהעולם השתנה ועכשיו החשמל הפסיק לעבוד. בדרכו הוא פוגש שורדים שונים שעוזרים לו לשרוד את האזור האכזרי בו הם מנסים לחיות.

הפרק הראשון והשני מלמדים בעיקר את השחקן איך לשרוד והסיפור מרגיש כמו תירוץ למשימות הדרכה. כך זה מרגיש עד הסוף של הפרק השני בו העניינים מתחילים להתפתח. הסיפור עצמו או מה שקורה בהווה במשחק לא ממש מעניין או מושך את השחקן להתקדם קדימה, הדיאלוגים די צפויים והדמויות לא כל כך מעניינות. אבל, מה שבאמת הסיפור מביא למשחק הוא מסתוריות, רמיזות קלות מפוזרות פה ושם על ההיסטוריה של המקום בו השחקן נמצא או הדמויות.

כל רמיזה או פיסת מידע על איך שהעולם היה לפני או על היחסים בין וויל וגרושתו אסטריד לפני שנפרדו גרמו לי לרצות לחקור יותר את עולם המשחק. להתקדם, לשרוד כדי לגלות מה קרה בו, למה החשמל הפסיק לעבוד, מה קרה לשורדים ומה קרה בין וויל ואסטריד בעבר. רוב המשימות במשחק הרגישו ארוכות מידי ומלאות בתתי משימות שיכלו להיות משימות שלמות בעצמן.

לעלילה של המשחק יש פוטנציאל ורואים את זה עם הסוף של הפרק השני והציפייה לפרק הבא, אבל השילוב בין משחקיות ההישרדות של המשחק והעלילה פוגע בו. מצאתי את עצמי פעמים רבות שורד ימים ארוכים במצבים שבהם על פי העלילה הייתי צריך למהר או מקרים רבים בהם הצורך לשרוד גרם לי לשכוח מהעלילה עצמה והיא נדחקה לשוליים. הייתי רוצה שמצב הסיפור במשחק יהיה יותר ליניארי, בשביל חופש הישרדותי יש את מצב ההישרדות במשחק. לסיפור יש פוטנציאל וחבל שהוא נעלם בגלל שאני עסוק בלשרוד במקום להקשיב לו.

יש רק אלוהים אחד ושמו מוות, יש רק דבר אחד שאנחנו אומרים למוות: לא היום

אגיד את זה כאן ועכשיו, The Long Dark הוא משחק ההישרדות הטוב ביותר והראליסטי והמופרט ביותר שקיים היום. לב ליבו של המשחק הוא ההישרדות, השחקן מוצא את עצמו בקנדה הפראית בה הוא צריך להתמודד עם חיות טורפות, קור כלבים ומחסור בחשמל. ההישרדות במשחק היא אחת מהטובות שנתקלתי בהם במשחקים וצריך לדאוג לכל כך הרבה משתנים, כמו קור, רעב, צמא, עייפות, תחזוקה של ציוד, בנייה, ציד, בגדים והבנה נכונה של הסביבה שלך.

יש כל כך הרבה דברים שצריך לדאוג להם אם אתה רוצה לשרוד במשחק, אתה צריך להיות מודע למצב שלך ולדעת איך לשפר אותו כל הזמן. להמיס קרח כדי לשתות אותו, לצוד חיות כדי לאכול או למצוא בקתה נטושה כדי להעביר בה את הלילה המקפיא. המשחקיות של המשחק לא סלחנית, היא אפילו אכזרית מאוד ופעמים רבות מצאתי את עצמי במצבי קיצון של חיים ומוות שנטו יותר למוות. עייף, רעב וצמא, רחוק מכל ציוויליזציה כשמסביבי זאבים רעבים ותחושת תסכול שמתגברת בכל פעם שאני מת.

המקרים האלה שאליהם הגעתי יותר מידי בקלות פיתחו אצלי רגשות שנאה כלפי המשחק, אבל הם כמעט התבטלו ברגע שהצלחתי לצאת מהם. אתה יכול להגיע למצב קיצוני כל כך שלא נראית אפשרות לצאת ממנו, אך אתה מנסה דרכים שונות כדי לשרוד, דוחף את עצמך מעבר לגבול היכולת שלך ומוכיח שאין מצב שלא תוכל לצאת ממנו.

רגעים מלאי אדרנלין מכניסים בך דחף לשרוד, הרצון למצוא מקום מסתור מהקור או אוכל דוחפים אותך להתקדם גם כשאתה כבר צולע והראיה שלך מטשטשת. כל מה שלמדת במסע שלך על הישרדות משרת אותך בו ואתה מבין שגם כוח רצון הוא משאב יקר ערך או אולי המשאב הכי יקר שיש לך כשאתה צריך לשרוד ללא אמצעים.

בנוסף להישרדות במשחק, יש מערכות נוספות כמו מערכת אמון בין אנשים שאתה פוגש בדרך. פעולות שונות או מתנות יגבירו את האמון של הדמות בשחקן ובתמורה היא תיתן לו כלים וטיפים כיצד לשרוד בעולם וגם מידע שישפוך יותר אור על מה שקרה בעבר ומה שקורה עכשיו.

המשחקיות המפורטת של המשחק גורמת לך להישאב לתוך מצב הישרדות מעמיק בעל משתנים רבים, ריאליסטי ואכזרי ללא רחמים. אותה משחקיות תדחוף אתכם להמשיך לשרוד ותיצור סיפורי הישרדות אישיים ומרתקים אותם תוכלו לכתוב ביומן האישי שלכם (יש יומן במשחק בו אפשר לרשום דברים). אחד מרגעי ההישרדות הגדולים האלה שקרה לי היה כשהייתי עייף, רועד מקור, רעב ורחוק מכל מחסה או ציוויליזציה. הלכתי צולע כשהחיים שלי יורדים בקצב מהיר והראייה שלי רק מחמירה, הלכתי שעות רבות בדרכי לבקתה היחידה שידעתי עליה באזור ובשנייה האחרונה הצלחתי להגיע אליה ולהציל את עצמי.

עם כל הכבוד למצבים בהם יצאתי מהם בשן ועין עדין הייתי שמח לאפשרות לחזור לשמירה קודמת, המשחק נשמר כל פעם שאתה הולך לישון במשחק ואם הגעת למצב שאתה לא מרוצה ממנו אתה לא יכול לחזור למצב טוב יותר. זה נכון שמכל מצב קיצוני במשחק אתה יכול לצאת אבל לפעמים אתה פשוט רוצה לעשות דברים אחרת ולהמשיך עם העלילה של המשחק במקום רק לנסות לשרוד על הקשקש כל הזמן. שוב, ההישרדות במשחק היא לא סלחנית ואכזרית אך היא אפשרית. מצב ההישרדות פורח בגללה ומצב הסיפור צולע בגללה.

חיים ומוות בעולם יפיפה

העולם של The Long Dark אכזרי וקשה, אך הוא גם יפה ועוצר נשימה, הסגנון האומנותי של העולם נראה כמו ציור יפיפה של נופים מושלגים. פעמים רבות הייתי עוצר ומסתכל מסביב על הנופים, שמי הלילה אשר נצבעים בשלל צבעים עם אורות הצפון והשמש השוקעת מעבר להר שבאופק.

הדמויות במשחק והחיות השונות נראות טוב מאוד והסגנון האומנותי של המשחק יושב עליהם בצורה נפלאה. הסגנון האחיד של הסביבה, החפצים והדמויות שומר על מראה המשחק יפיפה כמו ציור ומביא איתו רגעים עוצרי נשימה שבהם אתה רק רוצה לעצור להסתכל על הנוף ולצלם תמונה.

המוזיקה של הטבע

The Long Dark לא מכיל מוזיקת רקע שמתנגנת בזמן שאתם שורדים בעולם המשחק אבל אמא טבע משמיעה את המוזיקה שלה כל הזמן. עורבים מקרקרים סביב גופה של צבי ואתה הולך בעבקותם אליו כדי לאסוף אוכל, זאבים מייללים בלילה ונותנים לך מושג מאיפה הם מגיעים אליך ולאן כדאי לברוח. כל צליל במשחק נותן לך מידע על איפה אתה נמצא, מי צד אותך או את מי אתה צד וכל הצלילים מתמזגים למוזיקה של הטבע. תקשיבו לה היא לא רק תעזור לכם לשרוד היא גם תגרום לכם להתאהב בה, להילחץ או להירגע במצבים השונים שתגיעו אליהם במשחק.

השורה התחתונה

The Long Dark דוחף אותך לגבול היכולת שלך, הוא משחק בעל עולם אכזרי ולא סלחני שגורם לתסכול רב ועם זאת לרגעי אושר, סיפוק עצמי ותקווה בכל פעם שאתה שורד עוד דקה, עוד שעה, עוד יום ועוד לילה. המשחקיות במשחק היא מהטובות ביותר שנתקלתי בהם ואולי מדובר משחק הישרדות המפורט והטוב ביותר שקיים היום. העיצוב יפה מאוד ופעמים רבות תרצו לעצור ולהסתכל על הנוף עוצר הנשימה מסביבכם. כל האלמטים של המשחק, המשחקיות, העיצוב והסאונד משתלבים בהרמוניה יוצאת מן הכלל ויוצרים חווית שחקן ייחודית. סיפורי הישרדות אישיים, מצבי קיצון שהם לומדים כמה כוח יש לכוח הרצון ורגעי סיפוק עצומים בכל פעם שמצליחים להמשיך לשרוד.

הסיפור של המשחק עצמו הוא כנראה לא מה שיגרום לכם לרצות להמשיך לשרוד, אבל יש לו פוטנציאל רב שגם רואים אותו בסוף של הפרק השני. שאר הדברים במשחק בהחלט מספיקים כדי למשוך את השחקן לתוך המשחק ולגרום לו להמשיך לשרוד, מדובר במשחק ההישרדות הטוב יותר שקיים וברגעים מסוימים גם אחד מהיפים שיש.

8.7
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • שילוב נהדר של משחקיות, סאונד ועיצוב
  • מערכת הישרדות מפורטת ואיכותית
  • עולם מלא מסתורין
  • מערכת אמון בין דמויות
  • סיפוק רב כשיוצאים ממצבים מתסכלים

הרע

  • קשה להתרכז בסיפור עם כל ההישרדות מסביב
  • קל להגיע לרגעים מאוד מתסכלים
  • דמויות לא ממש מעניינות

והאפוקליפסה השקטה

  • האם יש בכם את מה שצריך כדי לשרוד אותה?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:09 10.09.2017 | ביצה ביצה (אורח)

    מעניין שווה ניסיון

  2. 2

    16:49 10.09.2017 | לירון לירון (אורח)

    אתה אומר שזה משחק ההישרדות הכי טוב שקיים היום ואתה נותן לו ציון 8.7 זה לא סותר? ציפיתי ל-9 פלוס

  3. 3

    17:12 10.09.2017 | ללירון ללירון (אורח)

    אני מניח שירד לו הציון על הסיפור עם השילוב של המשחקיות - מציע לקרוא את הביקורת

  4. 4

    20:20 10.09.2017 | אורח 2 אורח 2 (אורח)

    אני אחד שבאמת אוהב משחקי הישרדות, שיחקתי בגרסת האלפא של המשחק ופשוט השתעממתי/מתתי כל הזמן משטויות מקווה שהמשחק השתפר מאז כי כשאני שיחקתי בו הוא היה דיי גרוע

  5. 5

    20:32 10.09.2017 | cr cr (אורח)

    קניתי את המשחק עוד בתחילת 2014 שאלפא רק יצאה ולדעתי השיפור שהמשחק עשה מאז הוא עצום
    אומנם לא יצא לי לשחק את הסיפור עדיין אבל המשחק הוא אחד ממשחקי ההישרדות הכי טובים ששיחקתי אם לא מתייחסים לעלילה

  6. 6

       | פורסם ע"י