הרשמה

ביקורת - Mario + Rabbids: Kingdom Battle

שמואל יצא לשחק במשחק הקרוסאובר שאף אחד לא ביקש בין מאריו לארנבים המשוגעים של יוביסופט. האם המשחק הפתיע לטובה?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/08/2017

מי היה מאמין? השילוב המוזר של נינטנדו ויוביסופט הוליד את אחד ממשחקי האסטרטגיה המספקים והמהנים של השנה.

מאי 2017, כמה חודשים לפני ההכרזה הרשמית של יוביסופט, תמונות מודלפות לאינטרנט ומציגות לנו את הפרויקט החדש של חברות המשחקים נינטנדו ויוביסופט: Mario + Rabbids: Kingdom Battle שיגיע לקונסולת הנינטנדו סוויץ'. לא הרבה היה ידוע על המשחק, חוץ מהעובדה שראו את מאריו עם רובה גדול ואת הארנבים המשוגעים לבושים כמו דמויות שונות מסדרת המשחקים. התגובות להדלפה לא איחרו לבוא והן, אם אני אנסח אותן במילים עדינות, היו לא חיוביות. חודשיים לאחר מכן בכנס E3, במסיבת העיתונאים של יוביסופט, המשחק נחשף בצורה רשמית כמשחק אסטרטגיה טקטי בסגנון של XCOM, הפתיע הרבה אנשים וקיבל תגובות חיוביות יותר. אז עכשיו כשהמשחק סוף סוף בחוץ, הגיע הזמן לראות האם המשחק הצליח לשנות את דעתם של שחקנים מרחבי העולם.

ממלכה בצרה

המשחק נפתח באופן מפתיע דווקא בעולם האמיתי, כשאנחנו מוצאים את עצמנו בחדר של מדענית ומהנדסת מחוננת (ובמקרה גם מעריצה אדוקה של סדרת משחקי מאריו) וה-AI שלה Beep-O. אותה המדענית בדיוק עבדה על המצאה חדשה שיכולה לחבר בין שני עצמים שונים שהיא מכוונת עליהם, בטענה שמכשיר כזה יכול לפתור את בעית האנרגיה בעולם. וכמובן שבזמן שהיא הולכת לאכול ארוחת צהריים, מגיעים הארנבים המעצבנים או ה-Rabbids במכונת הכביסה/זמן שלהם ומתחילים להחריב את הכל. כשאחד מהארנבים משתלט על המכשיר ובטעות מחבר בין הפוסטר של סופר מאריו לבין המכונה, כל החפצים בחדר, הארנבים ו-Beep-O נשאבים אל תוך המכונה ומגיעים לממלכת הפטריות המפורסמת ממאריו ומחריבים אותה לגמרי. עכשיו, על Beep-O, מאריו ושאר הגיבורים שיצטרפו בדרך למצוא את הגורם לכל הבלאגן בממלכה ולהשיב את הסדר על כנו.

הסיפור עצמו מאוד משעשע ומטופש אבל במובן הטוב של המילה. המשחק עצמו מחולק לעולמות ופרקים כשעולמות חדשים נפתחים בעזרת יכולת חדשה שהשחקן ייקבל כל פעם שהוא ייסיים את העולם הקודם. בכל עולם יש בוס אמצעי ובוס גדול ובעוד שהבוס האמצעי הוא אויב טיפה יותר חזק עם יכולת שונה ומיוחדת, הבוסים עצמם מגוונים והקרבות נגדם מרגישים שונה מאוד מהקרבות הרגילים במשחק. חלק גדול מהאופי של המשחק מגיע מהדמויות עצמן ובין אם הן טובות או רעות, שייכות לעולם הקלאסי של ממלכת הפטריות או דווקא של הארנבים, הדמויות הן כיפיות ויגרמו לכם לחייך ביותר מסיטואציה אחת. האנימציות של הדמויות מעולות והסאונד שלהן משעשע והדמויות מרגישות כמו מי שהן אמורות להיות: מאריו מתנהג כמו הגיבור שהוא אמור להיות, לואיג'י עדיין פחדן חסר תקנה ודמויות חדשות כמו Rabbid Peach מתנהגות בצורה מצחיקה ומטופשת כמו שציפיתי שיקרה.

העולם של המשחק מאוד צבעוני ורואים שנעשתה מלאכת מחשבת לגבי איך העולם והשלבים השונים בנויים. המשחק מתחלק לקרבות ולהסתובבות בממלכה ופתרון חידות שונות כדי להתקדם במשחק או לזכות בנשקים חדשים/פריטי אספנים (מוזיקה מהמשחק, מודלים תלת מימדיים של דמויות וכו'). החלק של חקר הממלכה הוא מאוד מרגיע ומספק אתנחתא נחוצה מהקרבות האינטנסיביים שמתנהלים בדרך להצלת הממלכה. ואם כבר הזכרנו קרבות...

XCO-Mario

האלמנט המרכזי של המשחק נמצא במערכת הקרבות שלו שתהייה מאוד מוכרת עבור אנשים ששיחקו במשחקי XCOM הפופולרים: מערכת קרב טקטי ממבט איזומטרי שכולל אלמנטים של מחסה וסיכויים לפגוע ביריב. כל פעם שנכנסים למצב של קרב, אתה יכול לבחור מי יהיו הגיבורים בקבוצה שלך (כמעט - מאריו חייב להיות בכל קבוצה) כשלכל גיבור יש יכולות מיוחדות משלו ונשקים משלו. במהלך הקרב על השחקן למקם את הגיבורים שלו במקומות טקטיים בזירה ולהילחם באויבים כשלכל קרב יש את הדרישות שלו (לחסל את כל האויבים, להגיע לאזור מסוים וכו'). התנועה בזירה היא מאוד חלקה ומאפשרת לכם לשלב כוחות כדי לקפוץ בין אזורים בזירה וגם לפגוע ביריבים תוך כדי תנועה בעזרת יכולת שנקראת Dash. כך אפשר להגיע ממקום למקום בזירה שמלאה באזורי מחסה שאפשר להתחבא מאחוריהם וגם היריבים שלכם ידעו להשתמש בהם כמו שצריך אז יש כאן הרבה מחשבה שצריך לעשות כדי לדעת לאגף את היריבים שלכם או לחילופין לנסות להרוס את המחסה שלהם כדי להצליח לירות עליהם בהצלחה. סיכויי ההצלחה שלכם לפגוע ביריב מתחלקים ל-0, 50 או 100 אחוז שמציין פגיעה בטוחה ביריב. שחקני XCOM בוודאי מכירים את התסכול האדיר בלפספס פגיעה של 90 אחוז, אז כאן אין את הבעיה הזו ואם אתם בטווח ראייה של היריב, ומאגפים אותו אתם גם תפגעו בו.

עוד משהו שונה מרוב משחקי הטקטיקה שאני מכיר זה העובדה שתזוזה לא חייבת להיות האופציה הראשונה במשחק ואין לכם דילמה בין שימוש בנשק לשימוש ביכולת מיוחדת: אפשר להשתמש בכל יכולת מתי שרק רוצים בזמן התור של השחקן ואפילו בין תורות של גיבורים שונים. סתם לדוגמא: אפשר להשתמש ביכולת של מאריו לירות ביריב שזז, להשתמש בלואיג'י כדי להזיז יריב מהמקום ואז מאריו ישתמש ביכולת שלו וגם ירה ביריב הזה. העומק הטקטי במשחק הזה הוא גדול ולא לחינם: הקרבות יכולים להיות מאוד אינטנסיביים וקשים, בייחוד בשלבים מאוחרים יותר ועם בוסים. המשחק אוליי נראה לילדים אבל הוא רחוק מאוד מכך, כששלבים מאוחרים ידרשו הבנה מאוד עמוקה של הגיבורים שלכם ומי טוב לאיזו סיטואציה. בנוסף, אחרי קרב בפרק הנזק נשמר, כך שאם יש שלושה קרבות בפרק ולמאריו נשארו 30 נקודות חיים בסוף הקרב הראשון, ככה הוא גם יגיע לקרב השני. לא הפסדתי בהמון קרבות, אבל כן נכשלתי בלהגיע לקרב מושלם שמעניק בונוס נוסף של מטבעות. מטבעות מאפשרות לשחקן לקנות נשקים חדשים ושונים עם יכולות שונות שמופעלות כשהמכה היא מכה קריטית, כמו היכולת להעיף את היריב מהמקום או לשרוף אותו.

כמו שציינתי קודם גם לגיבורים עצמם יש יכולות מיוחדות כמו היכולת של לואיג'י להבריח אנשים ממקומות המסתור שלהם, או היכולת של ראביד פיץ' לרפא אנשים אחרים. את היכולות עצמן גם אפשר לחזק באמצעות שיטת עץ היכולות המוכרת שמאפשרת לחזק יכולות מסוימות ואפילו נותנת לגיבורים שלנו אופציה לעשות שימוש בנשקים משניים. כפי שאתם רואים יש הרבה על מה לחשוב כשנלחמים במשחק ולחובבי משחקי Fire Emblem, XCOM ושאר משחקי טקטיקה מהסוג הזה כמוני זה ממש מבורך. באירוע מסיבת העיתונאים של יוביסופט, שיגרו מיאמוטו (Shigeru Miyamoto) גילה לנו שכשהוא דיבר עם המפתחים של המשחק הוא ביקש שיצרו משחק מאריו שלא יהיה דומה לשום דבר שנוסה בעבר וזה בדיוק מה שהם יצרו ועשו עבודה מצוינת בכך.

בלאגן יפה סך הכל

אז העולם של מאריו ופיץ' ממש מבולגן והרוס, אבל אם לקחת את המשחק הזה כדוגמא אז זה לא דבר רע בהכרח. הצוות ביוביסופט עשה עבודה נהדרת עם הפרזנטציה של המשחק והממלכה נראית מעולה. המקומות השונים נבדלים אחד מהשני מבחינת העיצוב והגרפיקה ויוביסופט גרמה להכל להיראות צבעוני וחד. המשחק רץ ברזולוציה של 720p במצב נייד ו-900p במצב עגינה ונראה מאוד טוב, גם על הטלוויזיה וגם על המסך של הסוויץ'. מה שאני לא יכול לומר על הביצועים של המשחק: המשחק מכוון ל-30 פריימים לשנייה שזה בסדר עבור משחק טקטיקה אבל ביותר מסיטואציה אחת לא מצליח לעמוד בזה. המשחק נתקע לפעמים ובעוד שזה לא משהו ששובר משחק זה ממש מפריע בעין. אז בעוד שהעין שלי תפסה משהו שהיא לא אהבה האוזניים שלי דווקא נהנו מכל רגע. הפסקול שנכתב על ידי גראנט קירקהופ (Grant Kirkhope) הוא פשוט נהדר ומשתנה בין הסביבות היותר רגועות לקרבות עצמם כדי להתאים לאווירה.

השורה התחתונה

אם הייתי צריך לסכם את החוויה של המשחק בשורה אחת: “הקרוסאובר שלא ידענו שרצינו". כשרק שמענו על המשחק דרך השמועות הרבות בנושא, הרבה אנשים הרימו גבה וחלקם אפילו חזו שהמשחק יהיה כישלון חרוץ. המציאות הוכיחה לנו אחרת: Mario + Rabbids: Kingdom Battle הוא אחד ממשחקי האסטרטגיה והטקטיקה הטובים של השנה. המשחק מספק משחקיות מאתגרת ומעוררת מחשבה ששווה ובמקומות מסוימים אפילו עולה על משחקי אסטרטגיה אחרים מאותו הסגנון כמו XCOM. העולם של המשחק יפהפה וצבעוני, הפסקול טוב והדמויות (כן, אפילו הארנבים המעצבנים) מצליחות להעלות חיוך בהרבה רגעים שונים. אני יכול לומר בביטחון שאני הופתעתי לטובה מהמשחק הזה ואם זה מה ששיתוף הפעולה בין נינטנדו ליוביסופט מביא לנו אני באמת רוצה לראות מה יהיה בעתיד.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אחד המשחקים היפים על הסוויץ'
  • משחקיות טקטית וחכמה
  • דמויות משעשעות ומצחיקות
  • חידות בין משימות מספקות אתנחתא מהקרבות
  • פסקול מעולה

הרע

  • הביצועים של המשחק לפעמים נופלים

והכובע

  • אני אוכל אותו כרגע (חשבתי שהמשחק יהיה רע)
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:00 04.09.2017 | ZukiBuki ZukiBuki (אורח)

    כמו תמיד נהנה מכל כתבה שלך. יש לי בקשה שאשמח אם תוכל לעשות, עקב יציאתם של pokemon tournament dx ו dragonball xenoverse 2 באותו תאריך אני אשמח אם תוכל לעשות השוואה בניהם ועל איזה משחק אתה ממליץ יותר(אני מאוד מעריך את הדעה שלך)

  2. 2

    16:02 04.09.2017 | siegfried siegfried (אורח)

    אהבתי את הביקורת אבל אני שונא את הארנבים האלה יותר מכל דבר בעולם הגיימינג (rayman raving rabbids, לא נשכח ולא נסלח). וגם מריו מתחיל להתדרדר אט אט...

  3. 3

    18:38 04.09.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    גם אני שנאתי אותם עד המשחק הזה ואז הם אפילו גרמו לי לחייך אז לך תדע :)

  4. 4

    00:54 05.09.2017 | Danintendo Danintendo (אורח)

    ביקורת טובה אבל מאוד הופתעתי מהציון.
    לארוך כל הכתבה רק שיבחת את המשחק ודיברת על כמה הופתעת ממנו לטובה למעט חיסרון אחד שזה בעיות טכניות של ביצועים (למראת שאני לא שמעתי בשום מקום על בעיות בביצועים של המשחק).
    בכל מקרה (אלא אם זה ממש חמור, ואני משער שזה לא..) לא מדובר בחיסרון שצריך להוריד עליו נקודה שלמה...
    אם המשחק באמת מעולה וראוי לציון 10, אז תפרגן ותיתן לו 10!

    משחק אדיר ופשוט מומלץ בחום לכל מי שיש לו סוויץ'.

  5. 5

    13:11 05.09.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי Danintendo, לא חשבתי שאצטרך כי בדר"כ לא שואלים, אבל שמח ששאלת! ככה אני נותן ציונים למשחקים: אחרי כל משחק שאני מסקר אני נותן ציון מ1 עד 10 באחת מהקטגוריות הבאות:
    1. גרפיקה ופרזנטציה
    2. סאונד ופסקול
    3. סיפור
    4. משחקיות
    5. ביצועים/אופטימיזציה (אם זה על המחשב האישי)
    כשבסוף אני עושה ממוצע ומעגל למספר יותר יפה.

    המשחק הזה קיבל אצלי 9.5, 9.5, 8.5, 10, 7.5 בכל אחת מהקטגוריות, הממוצע של כל הציונים האלה הוא 9 וזה הציון שנתתי למשחק. אבל ברצינות אני ממש מעדיף שאנשים יקראו את מה שכתבתי כמו שאתה עשית כדי שהם יוכלו לראות בפירוט מה אהבתי ומה לא :)

  6. 6

    10:56 06.09.2017 | מיו מיו (אורח)

    כתבה מעניינת חייבת לציין, בלי ספק שינה לי את הרושם הראשוני שקיבלתי על המשחק שהיה מעט שלילי.

  7. 7

    22:47 06.09.2017 | Danintendo Danintendo (אורח)

    תודה שמואל עכשיו הכל ברור.
    דרך אגב, ראיתי את הביקורות שלכם ב-metacritic כל הכבוד!!

  8. 8

    07:36 09.09.2017 | cr cr (אורח)

    לדעתי המשחק היה יכול להיות ממש נחמד אם במקום הארנבים היה את ריימן עצמו ודמויות מריימן

  9. 9

    20:07 09.09.2017 | MaorAsOne MaorAsOne

    נשמע כמו משחק מאוד שונה משאר המשחקים של מריו
    אני כנראה מתישהו אקבל סוויץ ואם אני אקבל זה משחק שאני אבדוק

  10. 10

       | פורסם ע"י