הרשמה

רשמים מהבטא - Dragon Ball FighterZ ו-Dissidia Final Fantasy NT

שני משחקי לחימה שונים, שתי חוויות שונות מהבטא

המשחק Dissidia מבסס את עצמו כאחד ממשחקי הלחימה היותר מוזרים בז'אנר, בעוד שהמשחק Dragon Ball FighterZ מספק סיבות לדאגה, ולא בגלל המשחקיות

בסוף השבוע האחרון לא אחד, אלא שני משחקי לחימה שונים יצאו בגרסאות בטא לקהל הרחב: בפינה הימנית יש לנו את Dragon Ball FighterZ, אחד ממשחקי הלחימה המצופים ביותר לקונסולות ולמחשב.

המשחק מפותח על ידי חברת Arc System Works כשכל מי שמכיר משחקי לחימה יזהה אותה כאחת מהחברות המובילות בתחום משחקי הלחימה והאחראית על משחקים בסדרות Guilty Gear ו-Blazblue. המשחק יוצא מהשבלונה המוכרת של השנים האחרונות של משחק תלת-מימדי בזירה רחבה עם קומבואים פשוטים ושם דגש הפעם על משחקיות דו מימדית (יותר כמו 2.5D בגלל שדמויות מעוצבות כמודל תלת מימדי) בדומה למשחק ה-Guilty Gear האחרון כשהמשחק מנהל קרבות בקבוצות של 3 על 3 בדומה למה שהמשחק Marvel Vs. Capcom 3 הציע.

בפינה השמאלית אפשר למצוא את Dissidia Final Fantasy NT, המשחק האחרון בסדרת Dissidia של Square Enix. בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה, את המשחק הפעם עוזרים לפתח Team Ninja הנהדרים שידועים בדגש שלהם על סטייל וראוותנות כך שיהיה מעניין לראות את כל הנגיעות שלהם במשחק. חשוב להבין כי משחקי Dissidia הם עוף זר בתחום משחקי הלחימה שכן הם כוללים כל מיני אלמנטים של Action RPG ודרך שונה ומעט לא קונבנציונאלית כדי לנצח בקרבות. בכמה מובנים הם אפילו מזכירים את משחקי ה-Dragon Ball הישנים יותר עם משחקיות בזירה פתוחה ויכולת שימוש ביכולות שונות של הדמויות כדי לעזור לכם בקרב.

המשחק האחרון בסדרה, Dissidia Final Fantasy NT, הוא פורט של גרסת הארקייד של המשחק שיצאה ב-2015 והמשחק הרביעי בסדרה (כולל גרסת הארקייד). שני המשחקים הללו לא היו יכולים להיות שונים יותר אחד מהשני ובתור אחד שמכיר את שתי צורות המשחק מקרוב, יצאתי לבדוק את גרסאות הבטא של שני המשחקים הללו ולהסיק מהן על המשחקים המלאים שיצאו בסוף החודש.

Dragon Ball FighterZ - משחקיות מצוינת... כשאתה מצליח לשחק

הבטא של Dragon Ball FighterZ כללה 11 דמויות שונות שהיה אפשר לשחק איתן: גוקו, וג'יטה, גוהן, קרילין, סל, קיד בו, פריזה, נאפה, אנדרואידית 18 ובירוס.

המשחק הוא משחק לחימה בקבוצות של 3 על 3 קלאסי לכל דבר ועניין: קומבואים, תפיסות, ביטול מתקפות כדי לשלב עם מתקפות אחרות, יכולות מיוחדות ומתקפות מיוחדות וענקיות ממלאות את המשחק בכל מה ששחקן משחקי לחימה צריך.

המשחק מאוד פשוט בבסיסו: יש מתקפה חלשה, בינונית וחזקה, כשכל אחת עושה נזק שונה וכל אחת מתחילה קומבו משלה. למקרה ואתם רחוקים מהיריב ורוצים לצמצם את המרחק במהירות ולהתחיל קומבו משלכם, יש כפתור שמאפשר לכם לעשות את זה בקלות ולמי שדווקא רוצה לשמור על מרחק מהיריב, המשחק נותן לכם לירות כדור אנרגיה בלחיצת כפתור. המשחק מרגיש מאוד פשוט אבל אני חושב שהוא נכנס לשבלונה של משחקים כמו Rocket League: ממש קל להתחיל לשחק, אבל צריך ללמוד את כל מה שהמשחק מציע ולהתאמן המון כדי להגיע לרמה הגבוהה שהמשחק דורש מכם.

כדי להיות ממש טוב, יש צורך בידיעה של טכניקות הגנה מיוחדות כמו האפשרות להדוף מתקפות וכדורי אנרגיה והיכולת להשתגר מאחורי היריב ברגע ולהתחיל קומבו משלך (הציל אותי לא פעם כשכמעט חטפתי קמהאמהא לפנים), וטכניקות התקפה מתקדמות כמו לדעת איזה קומבואים אפשר לשרשר, איזו מתקפה מיוחדת תתאים לאיזה זמן ואיך להשתמש במנגנונים כמו Dragon Rush והחלפת דמויות בזמן הקרב לטובתכם. ועדיין - גם בלי זה, המשחק עדיין כיפי להחריד וממש נאמן למקור. בכלל, המשחק שם דגש עצום על להיות כמה שקרוב לאנימה, ומאז Dragon Ball Supersonic Warriors לקונסולת ה-GBA לא ראיתי משחק שהיה כל כך קרוב לאנימה מבחינת משחקיות: אגרופים מהירים, קאמבקים מרשימים, דמויות שנראות נהדר ונשמעות נהדר, אפשרות לזרוק כדורי אנרגיה ולהדוף אותם בעזרת תזמון מושלם של ההדיפות שלכם, ומתקפות מיוחדות שיגרמו לכם לקפוץ מהכיסא.

אז המשחקיות קרובה למושלמת - פונה גם לחדשים לז'אנר משחקי הלחימה וגם לווטרנים - אז מה כבר יכול להשתבש? אז אני מניח שאתם כבר יודעים וחלקכם כבר חוויתם את כל הבעיות שהיו עם השרתים במשחק: חוסר יכולת להתחבר לשרתים, ניתוקים תכופים מחדרי משחק, חוסר יכולת למצוא שחקנים ועוד. אני ממש מקווה שזו לא הצצה למה שמצפה לנו בימים הראשונים של המשחק מכיוון שזה היה בלתי נסבל. חברת Bandai Namco הודתה שהיו תקלות לא צפויות בשרתים, בין אם מדובר באי יכולת לעמוד בעומס או בעיות תקשורת אחרות - כנראה שלא נדע בקרוב. אני מקווה שבתקופת הבטא השנייה ש-Bandai Namco הכריזה עליה (24 שעות) כבר יהיו פחות בעיות והחששות שלי יתפוגגו, אחרת זה הולך להיות אחד מהמקרים של משחק מצוין שנהרס על ידי תחזוקת שרתים גרועה.

Dissidia Final Fantasy NT - קשה להבנה אבל נוצץ

(הערה: נכון לכתיבת הכתבה הבטא עדיין למעלה ואפשר לשחק בה)

מהצד השני של הספקטרום קיים Dissidia Final Fantasy NT. לפני שאני מתחיל עם הסיקור, הסבר קצר לגבי המשחק: Dissidia Final Fantasy הוא משחק לחימה בזירה תלת מימדית כשהלוחמים השונים הם דמויות ממשחקי Final Fantasy לדורותיהם. שלושה דברים חדשים שקורים עם המשחק הזה: הדבר הראשון הוא שלראשונה המשחק יוצא מגבולות הקונסולות הניידות ועובר לליגה הגדולה של הקונסולות הביתיות ומכונות הארקייד. הדבר השני הוא שאנחנו עוברים לקרבות 3 על 3 בניגוד למשחקים הקודמים שהיו מוגבלים לקרבות של 1 על 1. זה משנה את המשחקיות טיפה מכיוון שבנוסף למד חיים משלכם, יש לקבוצה מד חיים נוסף שנופל בשליש כל פעם שאחד מהשחקנים מאבד את כל החיים שלו, או במילים אחרות: שלוש פסילות ואתם בחוץ.

הדבר האחרון הוא שלראשונה בסדרת המשחקים, דמויות שונות מתחלקות לסוגים שונים של לוחמים:

  • Vanguards - לוחמים שמתמחים במכות חזקות וכבדות ואיטיים יותר יחסית לשאר השחקנים.
  • Assassins - כשמם כן הם: יכולים להיכנס ולצאת מקרבות יותר במהירות למרות שהמכות שלהם יותר חלשות ועושות טיפה פחות נזק.
  • Marksmen - מתמחים בתקיפה מרחוק ושמירת מרחק בינם לבין היריב.
  • Specialists - לוחמים עם יכולות מיוחדות שיכולות לעזור לשאר החברים לקבוצה בזמן הקרב.

חוץ מזה המשחקיות נשארה אותו הדבר: אתם צריכים לעשות מספיק נזק לאומץ (Bravery) של היריב על ידי מתקפות וקומבואים רגילים כדי להוריד את האומץ שלו לאפס, לשים אותו במצב שבירה ולקבל דחיפה רצינית לאומץ שלכם שקובע את כמות הנזק שתעשו בעזרת מתקפת HP שתחסל את היריב במכה אחת אם הוא במצב שבירה ומד האומץ שלכם מראה מספר גבוה מספיק ויסומן בצבע שונה. מבולבלים? גם אנחנו, אבל רק בהתחלה: המשחק עושה עבודה טובה ב-Tutorials ומלמד אתכם את רזי המשחק, כדי שגם אנשים שלא שיחקו במשחקים הקודמים ל-PSP יוכלו להיכנס מהר ולהבין מי נגד מי.

המשחק שומר על הרבה אלמנטים של Final Fantasy בכך שהוא גם מאפשר לכם להשתמש ביכולות מיוחדות כשחלקן מזוהות עם השחקנים עצמם כמו ה-Limit Break של Cloud, ולזמן אלים כמו Ifrit ו-Ramuh כדי להטות את הקרב לטובתכם. המשחק עושה הרבה דברים טובים: השרתים עצמם נראים יציבים ולא עבר זמן עד שמצאתי ששה אנשים שונים לשחק איתם בקרבות מהירים ועצבניים; המשחקיות עצמה נשארה סולידית - זה לא משחק הלחימה הטיפוסי שאנחנו רגילים אליו כבר - אבל כמו במשחקים הקודמים: ברגע שנכנסים לזה, זה עובד טוב וקשה להפסיק. בנוסף, המוזיקה עצמה נהדרת ואני בטוח שאקנה את הפסקול ברגע שתהייה לי הזדמנות. אבל יש שני דברים שמציקים לי לגבי המשחק, אחד שקשור למשחקיות עצמה ואחד שהוא יותר כמו חשש לא מבוסס אבל אני מרגיש שהוא אמיתי מספיק בשביל להדאיג אותי ברצינות. הראשון (והקל יותר מבין השניים) הוא בקשר לכאוס של המשחקיות בזמן הקרבות.

התוספת של עוד ארבעה דמויות לקרב גורמת להרבה יותר ניצוצות והרס, אבל לפעמים היא גם הקשתה עליי להבין מה בדיוק הולך כרגע בקרב, מי נגד מי ומה המצב הכללי כרגע בין שתי הקבוצות. אני חושב שיש שני דברים שיכולים לעזור למקד את הקרבות ולהציג לנו יותר בבירור את הדמויות השונות ומה קורה כרגע בקרב: הראשון והפחות סביר שיקרה הוא הורדה ברמה של האפקטים הגרפיים הנוצצים כדי שנוכל לראות יותר טוב מה קורה בזירה. אני פחות מאמין שזה יקרה כי בגלל שזה משחק שמפותח על ידי יפנים אני מניח שיהיה דגש על סטייל וראוותנות והאפקטים הגרפיים הם חלק חשוב מזה.

הדרך השנייה היא פשוט להוסיף אופציה של הקטנת ה-UI כך שנוכל לראות יותר מהמסך עליו הדמויות נלחמות ואז להקל טיפה על השחקן להבין מי תוקף אותו ומתי. הדבר השני שמפריע לי והמפחיד יותר הוא כל מה שקשור לנושא של DLC. חברת Square Enix כבר טענה שהיא רוצה להגיע ל-50 דמויות שונות במשחקים, למרות שבגרסת הארקייד יש כרגע בסביבות ה-28 דמויות. מה שזה אומר הוא שצפויות לנו לפחות עוד 20 דמויות שונות שאני מניח שיהיו זמינות להורדה בתשלום. עכשיו, בגלל שזה משחק לחימה ועוד אחד שקשור לסדרת משחקים מוצלחת יהיה כואב בשבילי להוציא עוד כסף כדי לשחק בדמויות כמו Yuna מהמשחק העשירי בסדרה ו-Tifa מהמשחק השביעי בסדרה והייתי שמח לראות את Square Enix הולכת על המודל של חברות כמו Nintendo ו-Blizzard של הוספת DLC חינמי כדי להשאיר שחקנים במשחק. אבל חוץ משני הדברים הללו אני מאוד מרוצה מהמשחק, גם מבחינת משחקיות וגם מבחינת השרתים ומציאת משחקים.

השורה התחתונה

שני משחקים שונים, שתי חוויות שונות: Dragon Ball FighterZ הוא משחק פשוט פנומנלי. יש לו משחקיות מושלמת במונחים של משחקי לחימה (אנחנו נראה טורניר של המשחק ב-EVO בהמשך השנה זה בוודאות), דמויות נאמנות למקור בצורה יוצאת מן הכלל ודיבוב נהדר שגורם למשחק להרגיש כאילו יצא הרגע מהאנימה. לעומת זאת האיכות של כל מה שקשור לתקשורת בין שחקנים ומנגנון מציאות השחקנים מקבלת ממני ציון נכשל ול-Bandai Namco יש הרבה עבודה לעשות אם הם רוצים שהיציאה של המשחק בסוף החודש תזכה לנחיתה רכה ולא לקריאת זעם מהמעריצים.

המשחק Dissidia Final Fantasy NT לעומת זאת מצטיין בקטגוריית השרתים עם התחברויות נקיות וקרבות חלקים למדי. המשחקיות, בעודה לא קונבנציונאלית וטיפה מסובכת לעיתים, גורמת לקרבות להיות זריזים ואינטנסיביים זה בנוסף לכמה שהמשחק נראה ונשמע ומצוין. הייתי שמח אם הם היו מסדרים קצת את הבלגן שיש על המסך ושהדמויות שיצאו בהמשך יצאו כ-DLC חינמי כדי שדמויות אהובות לא יהיו כלואות מאחורי מנעול שצריך כרטיס אשראי כדי לפתוח אותם.

אשמח לדעת מי מכם שיחק במשחקים השונים ואת מי אני אפגוש לקרבות אונליין בסוף החודש. בינתיים, תמשיכו להתאמן ונתראה בזירות המשחק השונות בסוף החודש!

Dragon Ball FighterZ יושק ב-26 בינואר לקונסולות ה-PlayStation 4, Xbox One והמחשב.

Dissidia Final Fantasy NT יושק ב-30 בינואר לקונסולת ה-PlayStation 4.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י