הרשמה

ביקורת: Donkey Kong Country: Tropical Freeze

עוד יום, עוד פורט - שמואל יצא לבדוק את גרסת ה-Switch של Donkey Kong Country: Tropical Freeze

  • Nintendo Switch
  • Nintendo Wii-U
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 04/05/2018

שמישהו ייתן למשחק הזה סטיקר בננה, על עבודה יוצאת מהכלל

מאז שחר היסטורית הגיימינג, קיים ז'אנר משחקים אחד שזה נראה שתמיד מספק לגיימרים סיבות להנאה והוא ז'אנר הפלטפורמה הדו-ממדית, כשמשחקים כמו Super Mario World ו-Donkey Kong Country מקונסולת ה-Super NES הן בדרך כלל הראשונות שעולות לראש כשמדברים על הז'אנר הזה. בשנת 2010, נינטנדו החליטה להחזיר לחיים את סדרת משחקי הפלטפורמה הנהדרים שלה עם משחק חדש לקונסולת ה-Wii בשם Donkey Kong Country Returns. המשחק עצמו היה טוב מאוד אבל היו לו גם כמה בעיות, ובעיקר השימוש המוגזם בטכניקות ה-Motion Controls כדי להשתמש בכמה יכולות קריטיות של Donkey Kong. כל זה תוקן בגרסת ה-3DS של המשחק ושופר פלאים במשחק ההמשך שיצא ב2014 לקונסולת ה-WiiU עם המשחק Donkey Kong Country: Tropical Freeze שזכה לתשבחות מכל עבר וציונים גבוהים, אבל כמו הרבה משחקים אחרים בספריה של משחקי ה-WiiU, גם הוא סבל ממכירות נמוכות כתוצאה מכמות הקונסולות הפעוטה שנינטנדו מכרה. אבל עכשיו, עם ההצלחה המסחררת של קונסולת ה-Switch, נינטנדו מביאה להרבה גיימרים את האופציה לשחק במשחק הזה לראשונה בחייהם. ובגלל שאני נמנה בין אותם הגיימרים הללו, יצאתי לבדוק על מה כל הרעש והאם מדובר במשחק שידיח את Rayman Legends מהתואר של משחק הפלטפורמה האהוב עליי של שנות ה-2000?

צ'אנקי מאנקי

אז כמו שציינתי קודם, Donkey Kong Country: Tropical Freeze הוא משחק ההמשך למשחק הפלטפורמה הדו-ממדי משנת 2010 והוא ממשיך לעקוב אחרי עלילותיו של דונקי קונג - קוף ענק וחזק במיוחד - והמשפחה שלו שמורכבת מדיקסי קונג, דידי קונג ועוד קופים כאלו ואחרים. הפעם דונקי קונג ומשפחתו צריכים להילחם בפלישה של צבא ה-Snowmads שהגיעו מארצות הקור ומפרים את השלווה של דונקי קונג ומשפחתו. המשחק לוקח את דונקי קונג (והשחקן כמובן) בין ששה עולמות שונים כשבכל עולם יש מספר שלבים שבסופם קרב בוס.

המפתחים והמעצבים באולפני Retro יצרו עולם יפהפה עם המשחק המקורי, כשכל עולם במשחק מרגיש שונה מקודמו - בין אם אתם שוחים במעמקי הים במקומות בהם אור השמש לא מגיע או בסוג של ג'ונגל טרופי, תהיו בטוחים שאתם הולכים לפגוש מכשולים חדשים ואזורים שונים ומיוחדים. הגרסה לקונסולת ה-Switch קיבלה שדרוג ברזולוציה מהגרסה ל-WiiU, והמקומות השונים שתבקרו בהם נראים נהדר ברזולוציית FullHD מלאה על הטלוויזיה שלכם או על המסך הקטן של הקונסולה עצמה. המשחק עצמו גם דואג ללוות כל הרפתקה שלכם עם פסקול נפלא של דייוויד וויס, דאיסקה מאטסוקה, מינאקו המאנו ושינג'י אושירודה שיישאר איתכם גם אחרי שתניחו את השלט ויהפוך כל סשן משחק לכיפי יותר.

בכל שלב תצטרכו להילחם מול לוחמים בצבא הקר שבא להרוס לכם את היום וגם לפעמים באיתני הטבע, אבל אין לכם מה לדאוג - המשפחה שלכם נמצאת שם כדי לעזור לכם: במהלך כל שלב תוכלו לפעמים למצוא חביות עם סימון מיוחד עליהם שכשתשברו אותם, אחד מבני המשפחה של דונקי קונג יבוא לעזרתכם. דיקסי קונג תעזור לכם להגיע לגבהים חדשים ולרחף לשניות בודדות; דידי קונג יעזור לכם לדאות ולרחף מעל מכשולים והסבא של המשפחה, קראנקי קונג יכול להשתמש במקל ההליכה שלו כדי לעזור לכם לקפוץ גבוה יותר בסגנון מקל פוגו (מי ששיחק בDuck Tales ל-NES יודע למה אני מתכוון). הגרסה ל-Switch גם הוסיפה דמות חדשה למשחק בשם Funky Kong שהופכת את המשחק לטיפה יותר קל עבור מתחילים, ותאמינו לי - יהיו אנשים שיצטרכו את זה.

קשה יש רק בבננה, וגם אותו אוספים

בעוד שהמשחק הזה כן שייך לנינטנדו, הוא ממש לא קירבי שיצא במרץ שעבר - מדובר באחד מהמשחקים המאתגרים יותר וקשים יותר על הקונסולה ובז'אנר הזה באופן כללי. המשחק יאתגר אתכם עם מכשולים קשים, אויבים שממוקמים טוב על המסך ועוד אתגרים שיגרמו לכם לאבד עשרות פסילות. אני לא אשקר - חלק קטן של השלבים עושה יותר מידי שימוש במנגנון "ניסויי וטעייה" כדי להדריך את השחקן וללמד אותו על המכשולים החדשים בשלב שהוא הגיע אליו, וזה גרם למצבי "איך הייתי אמור לראות את זה מגיע?" שיכולים לתסכל את השחקן. אבל מדובר בחלק קטן מאוד של השלבים ורובם מעוצבים כמו שצריך ויודעים ללמד את השחקן על השלב בצורה יותר מבוקרת ובטוחה וזה בנוסף לשליטה הנהדרת שיש לשחקן על הדמות שלו. עיצוב שלבים שכזה תורם לתחושת למידה אצל השחקן ועושה עוד משהו מעולה - גורם לחזרה על שלבים אחרים להפוך לסוג של אתגר פרטי של סיום השלב בצורה המהירה ביותר, עכשיו כשמכירים את כל מה שיש לשלב להציע.

זה נראה שגם המפתחים חשבו על זה מכיוון שהמשחק נותן המון סיבות לחזור לשלבים קודמים: בכל שלב אפשר לאסוף ארבע אותיות שיוצרות את המילה KONG וחתיכות פאזל שכשאוספים את כולם יכולים לפתוח אופציות לראות קטעי אומנות שונים מהמשחק עצמו או אפילו לפתוח שלבים חדשים של ממש, כך שללכת ולאסוף את כל מה שהמשחק יכול להציע משרת הרבה יותר מרק את האנשים שרוצים להשיג 100 אחוז מהמשחק. המשחק עצמו ייקח לכם קצת יותר מ-10 שעות להשלים אבל כנראה שתבלו הרבה יותר מזה כדי להשיג את כל מה שהמשחק יכול להציע לכם. אבל, כמו כל פורט אחר שהגיע מה-WiiU, החלק הכי גדול בביקורת מתרכז בהאם המשחק שווה קנייה מחודשת למי שיש WiiU? אני מאמין שהמשחק לא מחדש המון לאנשים שכבר שיחקו במשחק, אבל בדיוק כמו Bayonetta 2 ו-Mario Kart 8 Deluxe, זו דווקא האופציה לשחק אותו בכל מקום שתקרוץ להרבה אנשים שאהבו אותו על הקונסולה הקודמת ואולי תגרום להם לקנות את המשחק שוב.

השורה התחתונה

בסופו של דבר, לא , Donkey Kong Country: Tropical Freeze הוא אחד ממשחקי הפלטפורמה הדו-ממדיים הטובים ביותר שניתן למצוא בשוק. השליטה בדמויות נהדרת, המשחק מאתגר להפליא (בעיקר כשמדובר במשחק של נינטנדו), כל עולם יספק מכשולים חדשים ומעניינים שצריך לעבור והפסקול והעיצוב הגרפי הנהדרים רק תורמים לאווירה הנהדרת שיש כשמשחקים במשחק. התוספת של Funky Kong למשחק גורמת לו להיות יותר נגיש עבור מתחילים בז'אנר וספציפית במשחק הברוטלי הזה, אבל חוץ מזה אין עוד הבדלים משמעותיים בין הגרסאות חוץ מהעובדה שאת זו ניתן לקחת לכל מקום ולשחק עם כל אחד. כמו הרבה משחקים על הSwitch, גם כאן מדובר במשחק שהרבה אנשים פספסו בכך שלא קנו WiiU ואת ההזדמנות לשחק אותו עכשיו כשהוא כ"כ זמין ובגרסה הטובה ביותר שלו אסור לפספס.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • שליטה נהדרת בדמויות
  • פסקול כיפי ומהנה
  • עיצוב ויזואלי יפהפה (גם הדמויות וגם העולם)
  • תוספת הFunky Mode מנגישה את המשחק לעוד אנשים
  • משחק מאתגר מאוד

הרע

  • לעיתים עושה שימוש במנגנון של "ניסוי וטעייה"

והבננה(ות)

  • אתה בטוח שאתה צריך את כל זה, דונקי קונג?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י