הרשמה

בקרוב: Red Dead Redemption 2

בר טען את הריבולבר, הדפיס את כרטיסי הטיסה ליוון ונעצר בבטחון של נתב"ג. אבל הוא הצליח לחזור עם המון חוויות מ-RDR2

המשחק הראשון של רוקסטאר מאז GTA V בדרך והצלחנו לקבל שעתיים של משחק עליו ומספיק חוויות לדבר עליהן בחודש הקרוב

עוד חודש בדיוק מכתיבת שורות אלו ישוחרר Red Dead Redemption 2, שאלו 8 שנים מאז RDR הראשון ו-14 שנים מאז Red Dead Revolver. זוהי גם ההשקה הראשונה של משחק מבית Rockstar בדור הקונסולות הנוכחי ו-5 שנים מאז המשחק האחרון שלהם, GTA V (שיצא גם לנוכחיות וגם לדור הקודם). RDR2 הוא כרית ציפיות, כור גרעיני שיכול או להצליח בגדול או להסדק ולהרוס הכל. ויותר מזה, RDR2 הוא אבן דרך בתעשיית הגיימינג כהוא זה.

ביום שלישי עליתי על מטוס לאתונה במטרה להגיע להדגמה של RDR2. לא עוד הדגמה בחדר מלא עיתונאים שמשחקים בטלפון ועושים Live Streaming ו-Logging לאתרים שלהם, לא עוד מקום שבו מסתכלים על הדגמה מצולמת היטב ומתוסרטת מראש. רחוק מכך, ישבתי שעתיים עם קונטרולר ביחד כשראשי השיווק של Rockstar London יושבים לידי ומסבירים לי את המכניקות של המשחק, העלילה ומה אפשר לעשות במשחק. לא מתבייש להודות שקצת חירבתי להם את ההדגמה. כשהם ביקשו ממני לכוון נשק על בחור במסבאה ולנסות לשדוד אותו, העדפתי לשחרר כדור אזהרה. אחרי שהראו לי חדר נסתר שבו הרגתי את כל היושבים בחדר, הם ביקשו ממני לברוח ממנו לפני שהשריף מגיע, העדפתי להשאר ולהדגים מערבון של טרנטינו.

כתב לא ממושמע אחד נכנס להדגמה

נכון כל ההדגמות המתוסרטות שדיברנו עליהן קודם שבהן שום דבר לא יכול להשתבש? אז לא כאן. פה אני השיבוש הגדול ביותר שיכול לקרות להדגמה. ממושמע כמו ילד בן 3 על מנת סוכר ישבתי להדגמה. הדבר המדהים ביותר שקרה הוא זה שכל הטעויות והשטויות שעשיתי - רק תרמו לזהות של RDR2. הבחור במסבאה ברח לפני שהספקתי להפוך את הבר שלו לבית מטבחיים והזעיק את השריף. בגלל שלא פגעתי באף אחד, הצלחתי לשכנע את השריף שהכל בסדר וזו הייתה טעות אנוש. השריף שוכנע וביקש ממני לעזוב את העיירה. שרקתי לסוס שיבוא, לא רציתי לעזוב ברגל. אז השריף איבד את הסבלנות שלו וירה בי. והסצנה של טרנטינו ממקודם? לאחר שהצלחתי, בקושי רב, להשמיד את כל אנשי השריף של העיירה ולברוח מהמקום, הפכתי למבוקש ופרס כספי הוצע על ראשי.

זהו Red Dead Redemption 2. הפרויקט השאפתני ביותר של רוקסטאר (את זה החבר'ה מרוקסטאר אמרו) אי פעם. אין דבר שלא קיים, אם זה שם - אפשר לעשות עם זה משהו. לא עוד סתם פיקסלים שמרחפים בשמיים, NPC-ים שמהלכים וכל התפקיד שלהם הוא לתת לך משימות, לא עוד סביבה שנראית טוב אבל לא מגיבה. ב-RDR2 אם אתה יכול לראות או לשמוע את זה - זה שם. כמה פעמים שיחקתם במשחק שהיה בו ציוץ ציפורים, אבל לא נראו ציפורים בסביבה? כמה פעמים ראיתם את הציפורים ויריתם בהם, אבל כלום לא קרה? לא עוד. אם אתם שומעים ציפור במשחק - היא שם ואפשר להפוך אותה לעוף לשבת.

ההסטוריה חשובה

הסיפור מתרחש ב1899, 12 שנים לפני המשחק הראשון. אנחנו נמצאים בנקודה בהיסטוריה בה המערב הפרוע (Wild West) הולך ונהיה פחות פרוע. המודרניזציה מתחילה ומביאה איתה פריסה מאסיבית של מסילות ברזל וההתיישבות לידן. הממשל האמריקני מנסה להחיל את החוק גם על איזורים מרוחקים שמהם החוק נעדר מאז ומעולם. כנופיית ואן דר לינד בהובלתו של דאטץ' (כן, אותו הדאטץ' מהמשחק הקודם) נמצאת בשפל הגדול שלה אי פעם. שוד שהשתבש בבלאקווטר השאיר את הכנופיה במנוסה ופחות שני חברים שמצאו את מותם בשוד. הסוכנים הפדרלים וציידי הראשים אחריהם והם צריכים לשדוד, לגנוב ולהרוג בכדי לשרוד.

אנחנו נשחק את ארתור מורגן. בן חסותו של דאטץ' שאומץ לכנופיה עוד כשהיה ילד. הכנופיה היא המשפחה של ארתור והיא הדבר החיובי והיציב (עד כמה שכנופיה יכולה להיות יציבה) היחיד בחייו. ואן דר לינד היא הדבר היחיד שארתור נאמן אליו. ארתור סומך על תוכניותיו והחלטותיו של דאטץ' והוא גם זה שמוציא אותן לפועל. חד, רגוע, חסר רחמים אך בעל יראת כבוד, הוא זה שסומכים עליו שיעשה את העבודה.

בכדי להחזיר את הכנופיה למצב טוב יותר, דאטץ' מחליט שלמרות מצבה הגיע הזמן לשוד גדול. הוא שומע על רכבת עם מטען יקר ששייכת לתאגיד הנפט לויטיקוס קורנוול שצריכה לעבור בסביבה, אז הוא מכין את הכנופיה לשוד. אנחנו נתקלים בביל וויליאמסון (גם מ-RDR הקודם) שמרכיב TNT מתחת למסילה. אנחנו שואלים אם נוכל לעזור וביל מפנה אותנו לקשור את התיל לנפץ. ברגע האמת, כשהרכבת עוברת, הנפץ לא עובד ואנחנו עוברים לקפוץ על הרכבת הנוסעת. רק אני ולני סאמרס מצליחים להשאר על הרכבת, להשתלט על הקטר ולעצור את התנועה שלה.

עניין של כבוד

לאחר השוד המוצלח, דאטץ' משאיר אותנו עם שלושה עובדי קרון והחלטה חשובה - מה לעשות איתם. ההוראה היחידה שדאטץ' משאיר אותנו איתה היא "רק שלא ילכו ויזעיקו מישהו". פה נתקלתי באחד האלמנטים החשובים במשחק - החלטות. לא עוד החלטות של "נכון לא נכון" לא עוד "טוב ורע". כל החלטה שניקח במשחק תשנה את מדד הכבוד ("Honor"), אבל אין החלטות של נכון לא נכון.

ככל שיהיה לנו יותר כבוד כך אנשים יהיו יותר ידידותיים אלינו, ציד ראשים ישלם לנו יותר ומצלמות הרג (מעין תקריב על הריגות מעניינות) יהיו יותר הרואיות, ובמידה ונשחק בחור עם התייחסות אלימה יותר לחיים, מעשי שוד יהיו רווחיים יותר וקיל קאמס יהיו אלימים יותר.

המשפחה היא מעל הכל

היחסים בין חברי הכנופיה הם מורכבים. דאטץ', ביל, לני ארתור ואפילו ג'ון מארסטון מ-RDR המקורי נמצאים פה ולכולם יש מה להגיד. בתוספת דמויות נוספות - נרקמים קשרי ידידות, קשרי עוינות וקשרים מסובכים אחרים. לכנופיה שלנו יש מחנה בו כולם חיים את חייהם. ניתן לצעוד בין אוהלי המחנה ולשמוע את השיחות בין חברי הכנופיה ולדעת דברים שהמשחק לא מספר לנו, לפחות לא באופן ישיר.

למחנה נהיה חייבים לתרום (למרות שניתן שלא לעשות זאת ולשאת בתוצאות!). המחנה זקוק לכסף, אוכל ותחמושת. במחנה נוכל לייצר נשק, תחמושת ושדרוגים (ישנה מערכת קראפטינג שלא הגעתי אליה בהדגמה), לאכול ארוחה משביעה (שגם תעזור לנו למלא את המדדים) או לתת לסוס שלנו לנוח.

לא משחקים בעולם, חיים בעולם

המפה ענקית ובשעתיים שבהם שיחקתי בה לא הספקתי לעשות כלום. היא מכילה בתוכה הכל. מההרים המושלגים, עיירות בוציות, ביצות, ערים שהתפתחו במהרה ועד לעיירות הקלאסיות שאנחנו מכירים מאותה התקופה (מוזמנים לצפות בטוב, הרע והמכוער בכיכובו של קלינט איסטווד). המפה לא רק יפה ומהווה תירוץ למשחק - המפה נושמת, המערכת האקולוגית שלה עובדת. אנשים צריכים לאכול, חיות צריכות לצוד וכנופיות צריכות לשדוד.

הייתי האחרון בסבב ההדגמות של RDR2, כך שראשי השיווק של R* London היו כבר עייפים והיה נדמה שהם ראו כבר כל מה שלמשחק יש להציע. הם הראו לי את מערכת הציד. כשלוחצים על שני הג'ויסטיקים במקביל אנחנו מקבלים מערכת שדומה למצב הבלש במשחקי באטמן האחרונים. המערכת מבליטה בעלי חיים, אנשים ועקבות (ושבילי דם, כמובן) וגם מאפשרת לראות את כיוון הרוח. כיוון הרוח הוא אחד הדברים החשובים ביותר בציד - אם נגיע עם כיוון הרוח הצבי יוכל להריח אותנו ולברוח.

אז אני מתקדם לאט נגד כיוון הרוח, אוחז בחץ וקשת בכדי לגרום מינימום נזק לחיה בציד. משמאלי כנופיה יריבה אורבת על הדרך, מחכה שאעבור מספיק קרוב בכדי לנסות לשדוד אותי ומימיני נחש שוכב בשמש. ואז הגיע עיט וחטף את הנחש. אני חושב לעצמי "מגניב שזה קיים" וממשיך לכיוון הצבי. ואז החבר'ה שלידי, מנהלי השיווק של רוקסטאר שכבר ארבעה שבועות רצוף משחקים ב-RDR2 בהדגמות, שכבר שיחקו בכל משימה שקיימת במשחק כדי לבדוק באגים - מתלהבים כמו הכלב שלי כשהוא רואה פיצה. הם מבקשים ממני לרדוף אחרי העיט ולנסות לצוד אותו. מסתבר שזו פעם ראשונה שהם ראו נחש. זו גם פעם ראשונה שהם ראו עיט צד נחש כחלק מהאקוסיסטם. לפרוטוקול - יריתי בעיט והוא הפיל את הנחש, הוא עצמו נפל לא רחוק מהטרף.

שוב אני במרדף אחרי הצבי. הכנופיה מצאה עוברי אורח תמימים וירתה יריית אזהרה, כך שהייתי צריך לרדוף קצת יותר רחוק אחרי הצבי המבוהל. אני נמצא כ-25 מטרים מארוחת הערב שלי, נגד כיוון הרוח עם חץ שלוף. הצבי קיבל את החץ שלי לחזה שלה, ניסה לברוח וכשל. הגעתי אליו, גאלתי אותו מייסוריו ופשטתי את עורו. לאחר מכן הרמתי אותו והנחתי אותו על גב הסוס. החבר'ה מרוקסטאר הדגישו שהבשר שאני צד יכול להרקב אם אשאיר אותו מספר ימים בחוץ ללא טיפול.

בין חיות מאכל לחיות מחמד

אם כבר סוס - הסוסים הם לא עוד רכב על רגליים. יש להם אישיות משלהם ולנו ולהם יש חיבור מיוחד. תחשבו על זה כמעין פוקימון עם אקדחים. את הסוס צריך להאכיל. אפשר להבריש ולנקות אותו ולנסות לעשות איתו תרגילים. על פי רוקסטאר, הדרך הטובה ביותר לטפח את היכולות והקשר עם הסוס היא הדרך הפשוטה וההגיונית ביותר - לרכב עליו. ככל שארתור יאלף ויתחבר עם יותר סוסים, כך יהיה לו יותר קל לאלף סוסים אחרים. במידה ויהיו יריות או חיות טורפות מסביב, הסוס יבהל ויהיה קשה לשלוט עליו. ככל שארתור יותר מנוסה באילוף סוסים - כך נוכל להרגיע את הסוס שלנו בעיתות מצוקה. הסוסים גם מתפקדים כנושאי כלים: ב-RDR2 אנחנו יכולים לשאת מעט מאוד כלים, שני אקדחים ושני רובים לכל היותר. הסוס יישא תחמושת, נשקים וציוד נוסף שלנו אין מקום בשבילו. 

אני נכנס לתוך העיירה, הגיע הזמן למכור את הצבי לקצב. החבר'ה מרוקסטאר מבקשים ממני להחזיר את הריבולבר לנרתיק, שאנשים בעיירה לא יתחילו לפחד ושלא נקלע לסיטואציה לא נעימה. הקצב החמיא לי על כך שהצבי במצב טוב - לא רקוב ורק חץ אחד פגע בו. אם הייתי פוגע בראש, הצבי היה במצב מצוין והייתי מקבל הרבה יותר כסף עליו. 

בדרכי אל הפונדק ואני פוגש בכלב שנובח עלי. זוכרים שאמרתי שאין דבר שאי אפשר לקיים איתו איזושהי אינטראקציה? אז לא יריתי בו. במקום זה, ליטפתי אותו והוא התחיל לעקוב אחרי, אך הוא התייאש כשראה משהו יותר מעניין ממני - בדיוק כמו הכלב שלי.

אני עומד בכניסה לפונדק והמנהל מזכיר איזו תקרית אלימה שהייתי שותף אליה בעבר. אני מתעלם ומשלם לו על מקלחת. מסתבר שמקלחת זה דבר חשוב, גם במשחקים. כזכור, אני מכוסה בדם. זה גורם לאנשים לחשוש ולתהות מה קורה איתי ואם אני מסוכן. אחרי שנכנסתי למקלחת וקרצפתי את הגב (נשבע, יש את אפשרות הבחירה אילו איברים לקרצף ואילו לא). ואז ניתנה לי האפשרות לקבל "מקלחת יוקרתית". כן, אכן נכנסה בחורה אל המקלחת והיא קרצפה לי את הגב בעצמה. לא, לא היה יותר מזה, רוקסטאר כנראה עדיין זוכרת את Hot Coffee ואת GTA: San Andreas. כששאלתי על העניין, נעניתי כי אין קפה חם ב-RDR2.

קוסטומיזציה היא לא מילה גסה

רוקסטאר נשאבה לטרנד הקוסטומיזציה והיא מאפשרת לכל שחקן ללבוש בגדים ולתת לדמות שלו את הטאץ' האישי שלו. לבגדים גם יש נתונים. בגדים חמים וארוכים יעבדו יותר טוב בקור בעוד בגדים קצרים יהיו נוחים יותר בקיץ. כמו ב-Witcher 3, הזקן שלנו גדל ללא הרף ונוכל לגלח אותו במחנה כשיש לנו שליטה על מצב הגילוח של כל איזור בזקן (שפם, פאות, צוואר).

את צבעי הנשקים אפשר לשנות ולהוסיף חריטות לכל חלק בנשק. בכל חלק אני מתכוון לכוונות, כתות, תוף, הדק, ידיות וכל מה שניתן להעלות על הדעת. הקדשתי קצת יותר מדי זמן לחלק הזה עד שיצאתי עם אקדח נחמד שגם החבר'ה מסביב הסכימו שזה נראה כמו כלי נשק טוב למשחק.

RDR2_Screenshot 071.jpg

על הקוסמטיקה, ניתן כמובן גם לשדרג את הנשקים בכוונות טובות יותר, קנה מעובה או מאורך או כת משודרגת. ישנם שדרוגים נוספים והמון נשקים שמגיעים בקטלוג שנראה כמו ספר מ-1889 ואני מת להכין עותק מהקטלוג שישב אצלי בספריה. כל הנשקים מבוססים נשקים אמיתיים אך כרגיל לרוקסטאר, השמות הם מומצאים בכדי לא להכנס לעניין של זכויות יוצרים.

פיו פיו באנג באנג

מערכת הירי עברה ליטוש. נכון בכל שלושת משחקי הקואובואים שאתם זוכרים (RDR, Call of Juarez, GUN, לא?) יורים כדור כדור? ב-RDR2 רוקסטאר רוצה לתת הרגשה אותנטית יותר לנשקים. אנחנו מדברים על 1899, אין כזה דבר נשקים אוטומטיים (נישאים!) וגם לא חצי אוטומטיים. כעת הלחיצה הראשונה שלנו על האקדח תנקור את הנשק, הלחיצה הבאה תדרוך/תטען כדור חדש. כלומר, בשביל לסיים תוף של 6 כדורים יש צורך ב-12 סחיטות טריגר. מצב הנשקים גם משתנה בהתאם לשימוש ולסביבה. אם תשתמשו הרבה בנשק בלי לנקות אותו אתם עלולים להתקל במעצורים או, חס וחלילה, שהנשק ישבר ויהרס. אותו הדבר אם תלחמו בסביבה בוצית - הנשק יטה לתקלות.

מערכת ה-Dead Eye שודרגה. למי שפספס את Red Dead Redemption ואת שנת 2010 בגיימינג, Dead Eye היא מערכת שמאיטה את הזמן ומאפשרת לנו לסמן איפה לפגוע בשחקן וכשנירה אז הכדורים יפגעו בדיוק בסימון. כל זאת בתנאי כמובן, שאין איזה עץ/קיר/עמוד בדרך, כי הצלחתי כבר לחורר עץ בהדגמה הקצרה שהייתי בה. עץ, קיר ועמוד יותר נכון. ניתן לשדרג את מערכת ה-Dead Eye כך שנראה במבט רנטגן את האיברים של האויבים שלנו כך שנוכל לתת פגיעה מדויקת בלב או בראש. המערכת הזו קריטית לציד בכדי שנוכל לקבל הריגות נקיות. לצערי, לא יכולתי לראות את המערכת הזו עובדת בהדגמה.

טכנולוגיה ואמנות הולכים ביחד

את ההדגמה ערכו לי על ה-Playstation 4 Pro Debugging Edition בגרסא שנסגרה חודש קודם לכן. כך שהגרסא הסופית (שתגיע ב-26 באוקטובר) תהיה משודרגת בחודשיים עבודה של פתרון באגים ועבודה על הבעות פנים (שהם אמרו שזו העבודה העיקרית שנשארה). המשחק מרהיב ביופיו. הצוות של רוקסטאר ואני נעצרנו מדי פעם להסתכל על הכוכבים וסתם על הסביבה. בדומה ל-GTA V, ניתן לעבור למבט מגוף ראשון בלחיצת כפתור (במקרה של ה-PS4, לחיצת משטח המגע). העדפתי לשחק את המשחק מגוף שלישי, אך כשרציתי להתמקד ביופי של הסביבה העדפתי להכנס לגוף ראשון.

המוזיקה במשחק מורכבת מ-192 (!) נעימות שונות שהולחנו ע"י וודי ג'קסון (Woody Jackson) שחתום על כל משחקי רוקסטאר מהשנים האחרונות, כולל Red Dead Redemption המקורי. המוזיקה משתנה בהתאם לנעשה על המסך והיא בהחלט מתאימה לאווירה.

הרגשה, חוויה, רגל כרותה

למרות השטחים הפתוחים הרבים, שנוטים ברוב המשחקים להיות שוממים ומשעממים (אפילו GUN שהיה קטן יחסית די שעמם בקטעי הרכיבה). גם בהדגמה המהירה הזו של שעתיים, נתקלנו כולנו בדברים מעניינים וחדשים במשחק. אנחנו רוכבים על הסוס שלנו וקולטים רגל זרוקה לצד הדרך, רק רגל. אנחנו עוקבים אחר עקבות הדם ומגיעים לגופה תלויה מתחת לגשר. לגופה יש רק פלג גוף עליון. רגל אחת נמצאה זרוקה כאמור, לצד הדרך, כשהראש ועוד רגל לא בסביבה. שמנו לב שיש כיתוב בלבן על הגשר: "See what I did". ככל הנראה, איזה רוצח פסיכופת שמסתובב ברחבי העולם של RDR2.

אנשי השיווק אמרו שהמטרה העיקרית ב-RDR2 היא לתת הרגשה של בית. מכירים את זה שאתם גרים באותה עיר כל החיים שלכם, מכירים כל אבן וכל פינה בע"פ ואז פעם אחת חלמתם ונכנסתם לסמטה שאף פעם לא הייתם בה וקלטת איזה גרפיטי מעניין? אז זו ההרגשה שרוקסטאר רוצה שתהיה לכם - שתמיד יש משהו חדש לגלות. 

יש לך את זה ביותר מלים?

את ההדגמה סיימתי בהרגשה של עוד, בהרגשה של לא ראיתי מספיק מהמשחק. כשהם שאלו אותי מה דעתי על המשחק ושאולי כדאי שאסגור את הפה שלי כי עלול להכנס אליו זבוב. אמרתי שזה ש-RDR2 נראה כמו משחק שאני לא אסיים אף פעם. לא כי הסיפור לא מעניין אותי (אני חובב סרטי מערבונים מושבע), לא כי אני חושב שהמשחק לא טוב (אתם אמורים לדעת אם קראתם את ה-2100 ומשהו מלים עד כאן) אלא כי יש כלכך הרבה מה לעשות במשחק. המשחק מציע כלכך הרבה דברים לעשות לראות ולחקור ולא עוד חקר אצ'יוומנטים משעמם של "לך תמצא 300 פוסטרים במשחק ותוריד אותם", אלא חקר אמיתי של להבין מה קורה בעולם, למצוא חדרים נסתרים ועוד אנשים לשדוד.

אפילו בכתבה הזו, שמכילה כמות מלים מספקת בהחלט, אני לא יכול לספר על כל מה שראיתי ב-RDR2. אפילו לא הזכרתי את מצב המולטיפלייר שלא היה בהדגמה כשאת הבטא שלו נוכל לנסות סמוך לתאריך היציאה של המשחק, בסוף אוקטובר. RDR2 גדוש בתוכן, הוא מרגיש חי, הוא יפהפה והוא עושה רושם של משחק ה-Open World האולטימטיבי. לא מיינקראפט-סטייל שבונים בו מה שרוצים, אלא משחק עולם פתוח שאנחנו יכולים לחיות בתוכו, לנוע בו בטבעיות ולדעת שכל דבר שנראה - הוא אמיתי וחלק אינטגרלי מהעולם.

אשכים של סוס

את הפגישה עם החבר'ה מרוקסטאר סיימתי במסעדה. הודות לכך שהייתי הכתב האחרון שהם עשו לו הדגמה לפני היציאה של RDR2 אז היה להם זמן עד הטיסות יום למחרת. משפט הפרידה שלנו היה "רק שתדע, האשכים של הסוס מתכווצים בקור". פה סיימנו את הפגישה ופרשנו לחדרים ולמדינות המקור שלנו.

מה עכשיו? יש עוד חודש!

המשחק Red Dead Redemption 2 יגיע ב26 לאוקטובר לשתי הקונסולות החזקות בשוק כרגע, Playstation 4 ו-Xbox One. לא משנה כמה שאלתי על גרסה ל-PC, התשובה הייתה "לא". העליתי בצחוק את העניין של גרסא ל-Switch - קיבלתי גיחוך שהקונסולה הזו לא יכול להכיל את הקבצים של המשחק בכלל (יותר מ-100GB כרגע, תהיו מוכנים). לחובבי משחקי רוקסטאר אחרים, גם Max Payne 4, GTA VI, Bully 2 ואפילו Midnight Club 3 נענו בשלילה ו"תעזוב אותנו".

תודה לגיא דהן שהיה צריך לטוס ובסוף נשאר בארץ (והוא גם יבקר את המשחק בעוד חודש), תודה לצה"ל שלא מאפשר לו לצאת מהארץ בעיתוי של יומיים וכמובן, תודה מיוחדת לעדלי יונייטד ולרוקסטאר לונדון שנתנו לי להתנסות, גם אם רק לשעתיים, באחד המשחקים המצופים ביותר של 2018.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:12 27.09.2018 | WarFox89 WarFox89

    ואוו איזו כתבה בר ... פשוט מדהים לקורא את זה והרגשה של וגאווה אמתית לעיתונות הגיימינג בארץ - לא ראיתי רמה כזאת עדיין אצלנו.
    נהניתי לקרוא את כל המגילה הזאת ולא יכולתי להפסיק - עשוי מדהים! לרגעים מסוימים הייתי בטוח שאני קורא כתבה באתר מחו"ל כמו גיימספוט או IGN.שאפו.

    ולגבי המשחק, זה מסוג המשחקים שאני נושך את המרפקים על זה שאין לי קונסולה...
    :,(

    מקווה שנהנית בטיול שלך, נשמע כל כך כיף...

  2. 2

    22:06 27.09.2018 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    Fox, כולנו מרגישים ככה - זאת באמת כתבה נהדרת ואני שמח שהייתה לנו האופציה לשלוח את בר ולקבל ממנו רשמים ברמה כזאת גבוהה.

    באמת שאפו ענק :)

    ואגב, ספיידרמן לא גורם לך לאותה התחושה?

  3. 3

    22:08 27.09.2018 | elad9219 elad9219

    אוף, כל כתבה כזאת רק יותר ויותר מבאסת שזה לא יוצא ל-PC כרגע. הלוואי שזה ייצא מתישהו, נראה פשוט משחק מטורף. אין כמעט משחקים היום שהם אקסלוסיבים ל-2 הקונסולות אבל אין ל-PC. בד''כ או שיש להכל, או אקלוסיבי ל-PS4 או לPC ו-XBOX ONE.

  4. 4

    22:26 27.09.2018 | WarFox89 WarFox89

    שמואל, אני די בטוח שגם הביקורת של ספיידרמן ברמה מאוד גבוה ואיכותית אבל לצערי לא יצא לי לבדוק אותה מכיוון שזה משחק שפחות מעניין אותי ואני קורא בעיקר כתבות\ביקורות על משחקים שיותר מדברים אלי אישית. אני בטוח שיש המון קוראים כאן שמאוד מעריכים אותה ונהנו ממנה גם אם אנשים לא משאירים תמיד תגובות למטה בכתבות :)

  5. 5

    22:44 27.09.2018 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    חחחח התכוונתי לתחושה שבאסה שאין לך קונסולה בגלל המשחק Fox, לא לביקורת שלי, אבל תודה על המחמאה :)

  6. 6

    12:57 28.09.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    שועלמלחמה, תודה על הפרגון.
    ועד שנה שעברה, הייתי PCMR בלבד. היום אני PCMR שיש לו PS4 וXBOX ONE.

  7. 7

    16:00 29.09.2018 | Catosa Catosa

    כתבה נהדרת!
    רציתי לדעת פרט שלא צויין בשום מקום אחר
    איך הרכיבה של המשחק מרגישה לעומת המשחק הראשון?
    המשחק הראשון היה ממש טוב פרט למכניקת הרכיבה שהרגישה משעממת ונמאסת מאוד מהר
    (תלחץ הרבה X ופשוט תחזיק את הכפתור וכל השאר ייעשה לבד)
    יש צורך בשליטה על הסוס? אפשר לעשות פניות חדות? אשמח אם תרחיב.

  8. 8

    18:26 29.09.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    היי קטוסה.
    הרכיבה מאוד חלקה. פניות חדות קשה לעשות על סוס, אבל ככל שאתה מחזק את הקשר איתו השליטה הופכת ליותר קלה.
    כמו כן, עדיין זה ללחוץ X מספר פעמים עד שמגיעים למהירות הרצויה ואז להשאיר X לחוץ. הפעם כשנצטרך לעקוב אחרי אנשים הסוס יתאים את הקצב שלו לשלהם.
    יש גם פיצ'ר של מצב "סינמטי" כל שבקטעי רכיבה אם לא בראש שלך להתעסק בסביבה, תצטרך רק להשאיר את ה-X לחוץ והסוס ימשיך לבד בזמן שהמצלמה תשתנה ותציג לך זוויות חדשות, כמו סרט. כמו כן, הדמויות שילוו אותך יתחילו לדבר יותר בזמן הזה ולמלא את הקטע המת.
    מספיק מורחב? :)

  9. 9

    20:54 29.09.2018 | Catosa Catosa

    תשובה מספקת :)
    מקנא בך שיצא לך לשחק בו
    גם אם זה חודש לפני כולם ;)

  10. 10

    23:56 30.09.2018 | WonderTweek WonderTweek

    בר, כתבה ברמה הכי גבוהה שיש, לא שמים לב לאורך מרוב שהיא עניינית :)
    זה המשחק שהכי קל לעשות לו pre-order ללא התלבטות בכלל.
    אני עם Xbox One S מצפה בקוצר רוח כבר ליציאת המשחק.
    כנראה המשחק שהולך ללוות את שחקני Rockstar לכמה שנים הקרובות! התשומת לב שלהם לפרטים הקטנים והליטוש בכל משחק זה משהו ששמור בחסד רק להם.

  11. 11

       | פורסם ע"י