הרשמה

ביקורת: FIFA 19 ל-Nintendo Switch

שמואל יצא לסיבוב על משחק הכדורגל החדש של EA על ה-Switch וחזר לספר לנו האם היה שיפור משנה שעברה

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/09/2018

EA עשו המון שיפורים גרפיים למשחק, אבל הם הגיעו לגבול השיפורים שניתן לעשות.

כל שנה מחדש אני צריך לשמוע את אותן התהיות והשאלות:
"שמואל ממתי אתה משחק פיפא?"
"אתה אוהב פיפא בכלל?
"מה הקשר שלך ושל כדורגל?"

אז כן, אני יכול לאהוב פנטזיה, מדע בדיוני ומשחקי תפקידים וטקטיקה וגם ליהנות ממשחק בו 22 אנשים רצים אחרי כדור וספורט באופן כללי! זה לא כזה מטורף כמו שזה נשמע!

אבל בשיא הרצינות, אני משחק בסדרת משחקי FIFA האלמותית של EA כבר כמעט 20 שנה (המשחק הראשון שלי היה FIFA 96 או 94 לג'נסיס של סגה) ולמעט תקופה קצרה שלי באמצע שנות ה-2000 עם סדרת משחקי Pro Evolution Soccer, כל שנה העברתי בללמוד לעומק את משחק ה-FIFA החדש, לראות אילו שינויים נעשו, כמה המשחק השתפר ועוד. בשנה שעברה, חברת EA הגשימה לי חלום שהיה לי כבר כמה שנים והוציאה לקונסולת ה-Nintendo Switch את האיטרציה האחרונה של המשחק, FIFA 18 ובכך יצרה יחד עם נינטנדו את משחק הכדורגל הנייד הכי טוב שהיה בשוק. מצד שני, למשחק היו המון בעיות משל עצמו עם מצבי משחק חסרים, אנימציות דלות וגרפיקה שהייתה סבירה במקרה הטוב (מצב נייד) ורעה במקרה הרע (מצב טלוויזיה/עגינה). לפי כל הדיווחים מכנסים ואירועים בהם הוצג המשחק החדש בסדרה, FIFA 19, על קונסולת ה-Switch לא מעט אנשים ציינו את השיפור הגרפי של המשחק והשיפור באנימציות השונות של השחקנים. אז כיאה לאוהד כדורגל ואוהד FIFA רכשתי לי עותק של המשחק ויצאתי לדשא... כדי לשבת עליו עם הקונסולה ולבדוק את המשחק. בואו נשחק!

סגל חדש ונוצץ, הרכב דומה

כמעט ישר על ההתחלה אפשר כבר לראות שהמשחק עצמו פשוט נראה יותר טוב. המפתחים טענו שהם עובדים קשה על לשפר את הניראות של המשחק ולדאוג ששחקנים, המגרש ועוד כל מיני פרטים שונים בזמן המשחק יראו טוב יותר ובפועל הם עשו את זה: המשחק עצמו נראה כמו משחק אחר כשמשווים אותו למשחק הקודם, הן בגרפיקה והן בסאונד: ל-FIFA 19 ל-Switch יש תאורה הרבה יותר טובה, פרטי דשא טובים יותר מבמשחק הקודם, הקהל נראה יותר טוב ואפילו נשמע טוב יותר (בביקורת הקודמת שלי דיברתי על כך שהקהל היה נשמע אנמי לעומת הגרסה לקונסולות האחרות). בדים מתנהגים אפילו יותר קרוב למציאות וכנ"ל דברים כמו שיער ולכלוך על המדים.

בנוסף (ואני לא מאמין שהם היו צריכים לחכות שנה כדי לעשות את זה), סוף סוף משחקים בין שתי קבוצות מליגות בכירות מקבלות את ה-UI שיתאים להן! הליגה האנגלית, הספרדית והגרמנית יציגו את שמות הקבוצות, התוצאה, השעון ועוד בצורה בה הם יהיו מוצגים בשידור טלוויזיה רגיל ובכך מדביקים את הפער מהקונסולות הבכירות ונותנות לכל משחק כזה להרגיש נוצץ ואמיתי, וכל זה מבלי לפגוע בביצועים המעולים של המשחק על ה-Switch שנעולים ל-60 פריימים לשנייה. בעיקרון עד כה אמרתי רק דברים טובים שזה מצוין, אבל מצד שני כאן זה נגמר.

בגזרת האנימציות של השחקנים השונים ואיך שהמשחק מרגיש מדובר באותו המשחק בדיוק מהשנה שעברה. מנוע ה-Ignite המיוחד בנתיים לא מוכיח את עצמו כמנוע שונה מהמנוע של FIFA 16 ובדומה ל-FIFA 18, אנימציות של שחקנים שונים, בין אם מדובר בריצה, תרגילים או בעיטות יכולות להרגיש קשות ולפעמים מוזרות. מהלכים שאני עושה בקלילות מסוימת בגרסאות הבכירות של המשחק לא עובדים לי בגרסה הזו, ושערים שבחיים לא הייתי כובש על הסוני נכנסים לי בקלות יתרה - כמעט לא מציאותית במשחק הזה (כמו לדוגמא בעיטה סתמית מ-25 מטר מול אחד השוערים טובים בעולם). בנוסף, כל מיני שיפורים כאלה ואחרים שנעשו בגרסאות האחרות (קרבות 50/50, טקטיקות ועוד) לא נמצאות בגרסה הזו כלל מה שמוסיף לתחושה הפחות מציאותית. בנוסף, עם כמה שהשחקנים נראים יותר טוב מהמשחק של השנה שעברה, אנימציות וחגיגות שונות שהייתם מצפים שיהיו לא נמצאים כאן. כך שאם ציפיתם לחגוג גול של יובנטוס עם ה"מסכה" של דיבאלה - תשכחו מזה. בדיוק כמו בביטוי "אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו", גם כאן המשחק נראה מאוד נוצץ וחדש אבל בבסיסו הוא עדיין מרגיש כמו FIFA 18 ל-Switch, רק עם אדרת יפה יותר.

אין עומק בספסל

גם מבחינת מצבי המשחק השונים המשחק הוא חצי-חצי: מצד אחד המשחק, בדיוק כמו הגרסאות האחרות, מקבל את מצב המשחק של ליגת האלופות ששם אתכם בטורניר ליגת האלופות עצמו עם קבוצה לבחירתכם, מצב משחק שיותר מהוכיח את עצמו במונדיאל האחרון. בנוסף, ה-House Rules של ה-Kickoff מגיעים ומאפשרים לכם ליצור משחק מעניין עם חוקים משלכם, כמו לדוגמא שכל גול שנכבש מחוץ לרחבת ה-16 נחשב כשני גולים, או לשחק משחק בית וחוץ בדומה למשחקי נוק-אאוט של ליגת האלופות.

המצב הזה הוא מצב משחק נהדר לישיבה עם חברים והוא יכול ליצור סיטואציות מצחיקות, כך שאני שמח שהוא הגיע לגרסה הזו. עוד משהו שהיה צריך להגיע למשחק של שנה שעברה והגיע רק עכשיו משום מה הוא האופציה לשחק עם חברים במצבי המשחק השונים, בין אם עם הקבוצה שלכם מה-FUT או עם כל קבוצה לבחירתכם. אם כבר הזכרנו את ה-Ultimate Team, אז גם הוא חוזר ובאופן מפתיע מאוד שאני ממש לא מצליח להבין: גם השנה, גרסת ה-Switch לא מקבלת לא Squad Battles, לא ליגת סופ"ש, לא אתגרים שבועיים ולא שום דבר אקסטרה.

אני פשוט לא מצליח להבין מה מניע את EA להביא לשחקני ה-Switch גרסה כל-כך בסיסית של FUT, כשהפיצ'רים הנוספים שציינתי קודם לכן הם חלק לא מבוטל מלמה אנשים ממשיכים להיכנס ל-FUT ולהשקיע כל-כך הרבה זמן ומשאבים כדי ליצור את קבוצת החלומות הנהדרת שלהם. בשנה שעברה העניין היה מאכזב, אבל אני מרגיש שהשנה מדובר פשוט בזלזול. בנוסף, מוד הקריירה חוזר והוא גם בסיסי מאוד ונשאר אחד לאחד אותו המוד שקיבלנו ב-FIFA 18 (או בכל משחק קודם כמעט למען האמת). כאן גם נגמרים המודים השונים של המשחק, בעוד שלגרסאות האחרות יש את ה-Journey (לא מגיע גם לגרסה הזו מסיבות ברורות).

השורה התחתונה

בסופו של יום מדובר עדיין בחווית ה-FIFA הניידת הטובה ביותר, עם מצבי משחק טובים למשחק באוטובוס, גרפיקה טובה מאוד כשמשחקים (בעיקר על המסך הקטן) והאפשרות לשחק עם עוד חבר מבלי הצורך בעוד שלט גדול נוסף. לעומת המשחק של השנה שעברה מדובר בקפיצת מדרגה של ממש מבחינה ויזואלית, אבל גם כאן, וזה מורגש בעיקר לאחר כמה עשרות שעות עם המשחק, אתם תרגישו שמדובר בבסיסו באותו המשחק של השנה שעברה כמעט בדיוק. נכון, התווספו כמה מצבי משחק וסוף סוף אפשר לשחק עם חברים ברשת, אבל אלו דברים שהייתי מצפה שיגיעו עם המשחק הקודם בסדרה.

האנימציות נשארו דומות, חגיגות השערים גם, המודים השונים של המשחק לא זזו יותר מידי ופיצ'רים נהדרים מהאח הגדול על ה-PS4 וה-Xbox One כמו ה-Squad Battles והאתגרים השבועיים של ה-FUT לא נמצאים כאן. נכון, זה שיפור מהמשחק של השנה שעברה, אבל זה גם מרגיש כמו השיפור המירבי ש-EA יכולה לעשות עם המשחק הזה. אם ב-FIFA 20 חברת EA לא תשנה את המנטרה שלה ואולי לשם שינוי תעשה שימוש במנוע ה-Frostbite שלה, אז אפשר לומר כבר מראש: זהו משחק ה-FIFA האחרון שתצטרכו לקנות על ה-Switch.

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחק הפיפא הנייד הטוב ביותר שקיים בשוק
  • שיפור גרפי ניכר מהשנה שעברה
  • חלק מהפיצ'רים החדשים מגיעים לגרסה הזו
  • אפשרות לשחק עם חברים סוף סוף קיימת

הרע

  • בבסיסו אותו המשחק משנה שעברה
  • מרגיש דל לעומת הגרסאות האחרות של המשחק מבחינת מצבי משחק
  • אין שיפורים באנימציות השחקנים ובקצב המשחק לעומת שנה שעברה

והתיקו

  • למשחק הזה היו הרבה מצבים ומעט שערים
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י