הרשמה

ביקורת: FIFA 19

בר קיבל כדור, FIFA וחבר או שניים ויצא לשחק במשחק הכדורגל השנתי של EA

  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/09/2018

האם FIFA יצליח לכבוש והוא מציע מספיק כדי לא להרגיש כמו חבילת הרחבה למשחק של שנה שעברה?

לאחר המחטף של שמואל על NBA 2K19 (הוא לקח לי את המשחק! נשבע לכם!), שאלתי אותו אם 2K19 יותר טוב מ-2K18. תשובתו: "זה כמו 18 רק שקליבלנד גרועים." הסיפור עם FIFA 19 של EA הוא לא שונה בהרבה: הוא אותו הדבר כמו המשחק של השנה שעברה רק שריאל מדריד גרועים (באמא שלכם, חשבתם שאי פעם ריאל מדריד תפסיד לצסק"א מוסקבה?!). אבל, ויש אבל גדול, EA שינו פה חלק ניכר במשחקיות.

אני חובב PES, אני אוהב את המשחקיות המהירה, את זה שהמשחק מגיב בזמן ואפשר להוציא התקפות מהירות כל עוד מבצעים את המהלכים מספיק מהר. ב-FIFA, כנראה בגלל מגבלות המנוע (EA החליפה את המנוע לפני כמה שנים ל-Frostbyte של באטלפילד), המשחק הרגיש הרבה פחות זורם וכל התגובות הגיעו באיחור. ב-EA כנראה הבינו את זה והחליטו שבמקום לנסות לעשות את המשחקיות זורמת יותר הם יורידו את הקצב ויהפכו את המשחק ליותר טקטי עם חשיבות גדולה יותר למסירות מדויקות כשתזמונן הוא יותר קריטי מבעבר. זה בהחלט נותן את ההבדל בין שני משחקי הכדורגל היחידים בשוק.

פרט משחקיות מעניין שקיבלנו השנה הוא האפשרות ל"בעיטה שניה". לאחר שנלחץ על בעיטה לשער, יפתח מד (כמו כשזורקים כדור ב2K) שמשני צדדיו אדום ובאמצע ירוק כשישנם שני בארים באדים שמתקרבים למרכז. אם נתזמן את הלחיצה השנייה בדיוק ברגע החיבור בין שתי הבארים בירוק - נקבל בעיטה חזקה שכמעט בלתי אפשרי לעצור. אם נפספס (וזה קרה לי המון), אדם רנדומאלי בקהל יזכה בכדורגל וירטואלי חדש ונוצץ.

EA גם הצליחה לזכות ברישיון לליגת האלופות השנה, מה שנותן לנו את כל הצ'מפיונס. כמובן שכל הרשיונות לכל הליגות המרכזיות עדיין ישנם (לא, אין פה את הליגה הישראלית, פה זה לא FIFA 2000) וגם לליגות משניות ופחות חשובות, אבל הם כאן. ה-UI במשחקים ישתנה בהתאם לליגה בה נשחק, מה שתורם רבות לאותנטיות של המשחק ולחוויה.

מצב העלילה, The Journey, ממשיך לעקוב אחר העלילה של אלכס האנטר, קים האנטר ודני וויליאמס וחוויותיהם בריאל מדריד (לכו לדף הפייסבוק "כרית בנזמה", בהצלחה)/ נבחרת ארה"ב/ מועדון אירופאי רנדומלי שתבחרו. העלילה אמינה ומעניינת, היא לא מרגישה כמו תירוץ לדחוף עוד מוד נוסף. אבל אנחנו כבר ראינו את זה בשנתיים הקודמות עם התחלת המסע של אלכס האנטר, ש-EA קלטה את ההצלחה של הסיפור מ-2K ואת ההשקעה בו והחליטה להוסיף את זה לכאן. מה שכן, זוכרים שרונאלדו עבר ליובנטוס והיה צריך להיות חלק אינטגרלי מעלילת The Journey? אז EA הצליחה להסיר אותו בלי לפגוע בעלילה (אבל עם לפגוע בריאל מדריד, בלי קשר ל-EA) - שאפו.

מצב ה-Kick off שודרג ומאפשר לנו לבחור, חוץ מקבוצות, קיבלנו גם מצבי משחק שידמו את ליגת האלופות, גמר גביע, בית וחוץ והטוב מסדרה. אבל הכי מעניין הוא מצב ה-House Rules.

ב-FIFA 19 הוסיפו את House Rules - מצב משחק בו ניתן לשנות את החוקים כך שיתאמו יותר למצב הרוח שלנו באותו רגע. בלי שופט? קיבלנו. רק נגיחות וולה? יש. מצב השרדות בו על כל גול עף שחקן מהמגרש? כן, יש BR ב-FIFA. נקודת התורפה? לא מאופשר כרגע באונליין ואשכרה נצטרך להשיג חברים בעולם האמיתי בשביל לשחק בזה.

מצב ה-Ultimate Team שמאפשר לשחקן לפתוח את קבוצת החלומות שלו ולנהל אותה חוזרת שוב. ושוב, ישנן אותן חפיסות קלפים המכילות שחקנים רנדומליים וניתן להשיג אותן בעזרתן של מיקרוטרנזקציות. האיחוד האירופי כבר הזהיר שטכניקה זו היא הימורים לכל דבר וכרגע הרגולטור האירופאי מתעסק בזה. זה שמצב המשחק הוא יותר Pay 2 Win מאשר מצב משחק המתעסק ביכולת האישית בהחלט פוגעת בו, אך קהל המעריצים של המצב ברחבי העולם שגם מוכן לשפוך כסף על שחקנים וירטואליים כנראה חושב אחרת.

מבחינה טכנית - המשחק מציע שלל באגים לא קריטיים, אבל עד שנכנס למשחק יקח נצח. עזבו אתכם מזמני הטעינה הארוכים או כמות המסכים שנצטרך לעבור עד שנגיע ל-Kickoff המיוחל - התפריטים איטיים, מאוד. המעבר בין הטאבים וכניסה לכל תפריט לוקחת הרבה יותר זמן ממה שצריך להיות. יכול להיות ש-EA עשתה זאת בכוונה בכדי להכניס יותר אנימציות נעימות, אבל במבחן התוצאה - לוקח הרבה יותר מדי זמן לשנות דברים במשחק או בכלל להתחיל אותו. אפילו כניסה ל-Kickoff פשוט כוללת כל פעם אימות מול השרתים של EA אם יש עדכון בקבוצות - למה? למה כל פעם שאני נכנס לקיקאוף בהפרש של משחק הוא צריך לבדוק את העניין הזה? 

כרגיל, FIFA נראה טוב אבל שוב הבעות הפנים לא משתנות והקהל נראה כמו ערמה של קרטונים. הייתי מצפה שסוף סוף EA תנצל את מנוע Frostbyte כמו שצריך (תראו מה Dice עשו איתו ב-BF1! ואני יודע שזה לא לגמרי בר השוואה). גם המוזיקה, כרגיל במשחקי FIFA (כל ילד משנות ה-90 מכיר את Song 2 של Blur רק בזכות FIFA, נשבע). הסאונד של הכדור מגיע בזמן הנכון והוא משכנע - נקודת חוזק שקיימת במשחקי FIFA מאז ומתמיד.

האנימציות גם הן לא תמיד מדויקות וגם תנועת הכדור לפעמים לא מסתדרת פיזית. אבל החולשה, כמו בכל משחק ספורט, הוא ה-AI של השחקנים מסביב וה"במשחק אמיתי בחיים שחקן לא היה מגיב ככה". אני מדבר על כדור שעובר באיטיות מילמטר מהשחקן והוא לא מושיט רגל אליו, מאכזב.

השורה התחתונה

סה"כ FIFA 19 הוא משחק טוב. הוא מבדיל את עצמו מ-PES בכך שהוא איטי יותר, טקטי יותר ודורש יותר התעמקות בפוזיציות השחקנים. הוא כמובן זוכה בכל הרשיונות הקיימים (בקצב הזה, EA תקנה גם את הרישיון לשם Pro Evolution Soccer ונצטרך לשחק בשנה הבאה ב-Football Blue או משהו) ותמיכה רבה בישראל. אבל, הוא לא באמת באמת מציע הרבה משנה שעברה (אולי, למעט The Journey שהסיפור שלו די מעניין). אני יודע שאתם תקנו אותו למרות זאת, אתם יודעים שתקנו אותו גם אם הוא יהיה אכזבה גדולה, אבל מגיע לנו יותר מזה. הא, וריאל מדריד גרועה פה!

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • רשינות
  • The Journey

הרע

  • קצב משחק
  • איטיות בתפריטים
  • מיקרוטרנזקשנס

והנורא

  • ריאל מדריד, די עם בנזמה!
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:26 22.10.2018 | אבינר אבינר

    וואלה אחי לא נתקלתי כמעט בשום תקלה שתיארת.. חוץ מבאגים קטנים ולא משפיעים כמובן. אני מרגיש דווקא שהמשחק מאוד השתנה, מצבי המשחק בKickoff ממש מוסיפים, הפיזיקה של הכדור השתפרה, האינטלגנציה של השחקנים ממש השתפרה (רק שזה לסירוגין, לפעמים הם באמת כמו עציץ, אבל לא ברוב המקרים), אני מצליח להוציא מהלכים שיכלתי רק לחלום עליהם.. השליטה האישית של השחקן בכדור השתפרה בצורה דרסתית, פתאום השחקנים לוחצים לקבל חזרה כדור שהם איבדו, נלחמים על הכדור כשהוא אצלם, השוער לפעמים מחליט על דעת עצמו לצאת מהשער וזה נותן תחושה מציאותית יותר.. ברמה הכללית המשחק הפך שוב לכיף. אחרי שב18 סיימתי עונה על Professional בלי הפסד או תיקו, אני חוטף 3-0 מיונייטד (בארסה) בAmateur כי המערך שלי לא היה נכון. זה כיף, זה הכניס חיים למשחק, ולדעתי יש שיפור ענק מ18, גם אם הוא נראה מינורי, זה שינה את כל צורת המשחק, שזה מה שמהנה פה

  2. 2

       | פורסם ע"י