הרשמה

רשמים מהבטא: Anthem ו-The Division 2

שמואל שיחק בשני משחקי יריות מגוף שלישי שאולי לא חולקים את אותו התת ז'אנר אבל כן שמים דגש על משחק קבוצתי

בעוד ש-The Division 2 מאוד דומה למשחק הראשון (עם שיפורים), זה דווקא Anthem שנראה לי מוכר מידי.

שתי הגישות לבטא היו אפשריות בזכות עדלי יונייטד שהיא גם המפיצה של המשחקים בארץ.

לאחרונה יצא לי לשחק בשתי גרסאות בטא של שני משחקים שונים: Anthem של EA ו-Bioware, ו-The Division 2 של Ubisoft. אתם אולי שואלים את עצמכם למה שאחליט לאחד את שני הרשמים שלי משני משחקים שונים למדי: הרי אחד הוא משחק מדע בדיוני שבו אנחנו משחקים שכירי חרב שהמטרה שלהם היא להגן ולשמור על התושבים של אזור ענקי בעולם מסוכן שבו הכאוס משתולל והחזק שורד, והמשחק השני הוא משחק פוסט-אפוקליפטי בו אנחנו משחקים שכירי חרב שהמטרה שלהם היא להגן ולשמור על התושבים של כל מיני בסיסים שונים בעולם מסוכן שבו הכאוס משתולל והחזק שורד.
כן, אולי עכשיו זה יותר ברור.

אבל אם נשים את הבדיחות בצד, הסיבה האמיתית שהחלטתי לחבר בין שני הרשמים היא בגלל שכשכתבתי את הרשמים שלי על הבטא של Anthem ו-The Division 2 הבנתי שיש בהם יותר מהמשותף משחשבתי: שניהם שמים דגש על משימות קטנות בעולם גדול ושניהם משחקים שמבוססים באופן גורף על משחק עם אנשים אחרים, בין אם מדובר בחברים שלכם או סתם אנשים רנדומליים שאתם פוגשים. אז את טור הדעה הזה אחלק לשניים, בחלק הראשון אדבר על The Division 2 ועל מה הבטא שלו הביאה לשולחן ואז אעבור ל-Anthem.

קול? קול. בואו נתחיל.

The Division 2 - תאריך יציאה: 15.3.19

הבטא של The Division 2 נתנה לנו גישה לכמה משימות בעולם החדש של The Division. המשימות עשו עבודה טובה בביסוס הבמה החדשה של המשחק, הלוא היא העיר וושינגטון. המשימה הראשונה הייתה באמת מרגשת ומלאת אקשן כשהמשחק באופן חכם נתן לנו ישר לשחק במשימה העוזרת לנו לשחרר אזור מרכזי ומוכר - הבית הלבן. הבחירה של המשימות הראשונות עשתה עבודה טובה בלהראות לנו השחקנים כמה העולם של המשחק יפה ומזכיר את המציאות, לפחות עד כמה שאפשר יחסית למשחק פוסט אפוקליפטי.

המשימות הראשיות עצמן, עד כמה שלא יהיו מהנות (וחלקן באמת דיי חוזרות על עצמן), הן לא ההיילייט של המשחק: הבטא שמה דגש מאוד חזק על להציג לנו השחקנים את הגרסה המחודשת שלהם לכל תוכן ה-End Game, או בעיקרון - מה אפשר לעשות אחרי שהמשחק נגמר. עכשיו, גילוי נאות - לא יצא לי לשחק במשחק הראשון, אבל ממה שהבנתי מהרבה אנשים ששיחקו במשחק בעיקר עם חברים הוא שאחרי שהמשחק נגמר לא היה להם המון מה לעשות אחרי שהוא נגמר. כמובן שהיה את ה-Dark Zone שאיפשר משחק PvP בשביל ציוד יותר טוב, ומשימות יומיות, אבל מעבר לזה לא היה המון תוכן שדאג להשאיר שחקנים במשחק גם אחרי שהוא נגמר והתוכן שכן הגיע לאחר מכן עמד בסימן "Too Little, Too Late". 

אז אחרי שסיימנו את המשימות הרגילות של הבטא, המשחק נותן לנו גישה לשלוש דמויות שונות ברמה 30 (כל אחת בהתמחות שונה), ואפשרות לשחק במשימות End Game ולהיכנס ל-Dark Zone כדי לשחק מול אנשים אחרים. משימות הפלישה, בהן אתם ניצבים אל מול קבוצה חדשה וסופר מתקדמת של פושעים הן קשות להחריד: המשימה שביצעתי (במוזיאון למי שזה מעניין אותו) שמה אותי אל מול חבורת לוחמים מיומנים שהיה קשה להוריד וקשה לנצח. אחד הדברים הראשונים שהמשחק מציג לכם עם המשימות הללו היה את החשיבות המטורפת של עבודת צוות. לבד לא היה לי סיכוי לנצח אותם, וגם בקבוצה זה היה קשה. הייתי שמח אם הם היו מורידים קצת את כמות הנזק שצריך לעשות ללוחמים השונים כדי שהקרב ירגיש טיפה יותר הוגן, אבל שישאירו את כל האביזרים המיוחדים שלהם כי הם מעלים את רמת הקושי בצורה מצוינת. אגב, אני לא יודע אם זה חלק מהעיצוב של המשחק, אבל העובדה שכמעט ולא הייתה לי תחמושת לנשק המיוחד של הדמות שלי (ה-Crossbow) היה באמת מציק - זה עוד משהו ששווה להם ללטש.

כמו שאמרתי, לא שיחקתי במשחק הראשון, ככה שלא ידעתי למה לצפות כשנכנסתי לאזורים האפלים של המשחק, וזה באמת אירוע מלחיץ כשהמשחק עובר ממוד שבו בכל פעם שאתה רואה שחקן חדש אתה ישר רץ לעזור לו למצב מתגונן בו כל פגישה עם שחקן אחר היא הימור לגבי האם הוא חבר או אויב. אני מאוד נהניתי מזה, ואני חושב שזה יגרום לי לצלול למשחק המלא לכשהוא יצא. אז קל לראות שמהחלקים ה"אחרונים" של הבטא נהניתי, אבל משהו במשימות הרגילות של המשחק לפני שאתם מגיעים לרמות הגבוהות מרגיש מפוספס. אני מקווה שבמשחק האמיתי המשימות הללו יהיו קצת יותר מעניינות ופחות ירגישו כמו Filler עד לחלק האמיתי והמעניין שהוא ה-End Game.

השורה התחתונה: זה נראה שב-Ubisoft הבינו שחוץ מלהפוך את המשחק למשחק אסטרטגיה בזמן אמת, The Division 2 ירגיש מאוד דומה למשחק הראשון. המפתחים חיבקו את הגישה הזו ויצרו משחק שנראה כמו מה ש-The Division רצה להיות אבל פספס. אני חושב שלמשחק יש פוטנציאל להמשיך לאורך זמן, בעיקר אם תוכלו למצוא חברים שישחקו איתכם מההתחלה, אבל Ubisoft כן צריכה לדאוג לשייף כל מיני חלקים שונים במשחק (לפי דעתי דווקא בחלק הראשון של המשחק ולא ב-End Game) כדי לדאוג שכשהמשחק אכן יושק הוא ימצה את הפוטנציאל ששחקני המשחק הראשון קיוו שהוא יממש.

Anthem - תאריך יציאה: 22.2.19

חלקכם בטח יצחקו טיפה שאני מפרסם את הרשמים שלי מהבטא כל-כך קרוב ליציאה של המשחק, אבל לא לדאוג - אני לא אתייחס (לפחות לא בהרבה מילים) לבעיות הטכניות שהיו וכמה שזה יכול לפגוע בהשקה של המשחק ואדאג להתייחס לחוויה עצמה של Anthem. אז... זה משחק מגניב. מאוד מגניב. אני לא אנסה לסלף את האמת: השילוב הזה בין The Division ל-Destiny ל-Iron Man הוא באמת משהו מיוחד: העולם של המשחק ממש מרהיב וכיף להסתכל עליו, הגרפיקה של המשחק מצוינת, היכולות השונות של החליפות השונות ראוותניות והאקשן טוב ומהיר. נשקים טובים זרוקים כמעט בכל פינה,  אבל, וזה אבל רציני, המשחק פשוט לא ריגש אותי במיוחד.