הרשמה

ביקורת: Super Mario Maker 2 - עשה זאת בעצמך 2

שמואל יצא לבנות כמה שלבים ב-Super Mario Maker 2, וחזר כדי לספר לנו מה דעתו על המשחק!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/06/2019

נינטנדו איכשהו הצליחו לגרום למשחק הקודם להרגיש גמדי ומוגבל לעומת המשחק החדש. וזה אומר המון.

הביקורת הזו התאפשרה בזכות עותק סיקור מנינטנדו ישראל! תודה רבה!

אחד מטורי הדעה הראשונים שלי באתר דיבר על משחקי מעריצים, ומאז אותו טור דעה שבעצם פתח בפני את עולם עיתונות הגיימינג, זה נראה שיותר ויותר חברות נותנות למעריצים שלהן את המושכות בכל הנוגע לפיתוח וכן גם עיצוב סדרות משחקים מוכרות. Super Mario Maker שיצא בשנת 2015 לקונסולת ה-WiiU נתן להרבה מעריצים את הצוהר הראשון שלהם לעיצוב משחקי מחשב בכך שהוא נתן להם משימה שהיא על הנייר מאוד פשוטה: אנחנו נותנים לכם סט של כלים שכולם קשורים לסדרת Super Mario, התפקיד שלכם הוא ליצור שלב מיוחד ולתת לאנשים לשחק בו. מיותר לציין שהקונספט התפוצץ ברחבי העולם, כשהאינטרנט היה מפוצץ בשלבים שונים ומשונים, מיוחדים וברוטאלים כאחד כשמאות ואלפי סטרימרים מצלמים את עצמם מנסים לעבור שלבים שאף אחד לא הצליח לעבור. 

עם כל ההקדמה הזו, הגיוני שכש-Super Mario Maker 2 הוכרז האינטרנט פחות או יותר קרס מרוב התרגשות ועכשיו, כשאנחנו כל-כך קרובים להשקה שלו, אני יכול לשתף אתכם בחוויות שלי לגבי המשחק. אז איך המשחק השני לעומת קודמו? בואו נבנה- אה... נראה.

מריו הבנאי, יצליח לתקן?

עם כל הכבוד לבניית השלבים של המשחק, החלק שהכי סיקרן אותי בנוגע למשחק הוא מצב הסיפור שלו. לכל מי ששיחק ב-Mario Maker הראשון או אפילו רק מקריאה של ההקדמה שלי ברור מה העיקר במשחק החדש, אז כשהכריזו על מצב הסיפור, רציתי לראות במה מדובר והאם זהו מקרה של מצב סיפור קצר ולא ממצה. אז בגדול, מצב הסיפור מתמקד במריו בתלבושת הבנאי שלו וכמה Toads בצבעים שונים כשהם מסיימים לבנות את הטירה של פיץ', כשלפתע אסון קורה והטירה כולה נהרסת. עכשיו, מריו צריך לבצע משימות (שלבים שעוצבו על ידי המפתחים) כדי לצבור מטבעות שיעזרו לממן את בניית הטירה מחדש, כשבמהלך הסיפור הוא יפגוש דמויות מסוימות מהעולם של Super Mario Maker ויעזור לבנות את הטירה מחדש.

מצב הסיפור לא מתעלה לרמות אדירות - לא מדובר בסיפור מרשים או אפילו בסיפור מריו נורמטיבי, אבל בסקופ של Super Mario Maker הוא עובד ועובד טוב. כל משימה מחולקת לרמות קושי, כשמשימות יותר קשות יניבו יותר מטבעות בסיום שלהן. מצב הסיפור עצמו לא באמת מתרומם לשום מקום חוץ מסודות שאפשר למצוא פה ושם (לא אהרוס לכם כמובן), אבל זאת לא הנקודה שלו. מצב הסיפור הוא שם עבור אותם האנשים שבדיוק מתחילים עם Mario Maker וכאן - כאן מתבטאת החוזקה הגדולה ביותר שלו.

בנוסף ל-Tutorial שאני אגע בו טיפה בהמשך, מצב הלמידה השני הוא מצב הסיפור של המשחק על כל 100+ שלביו. כל שלב במצב הסיפור הזה הוא כיפי, מהנה והכי חשוב: בנוי היטב. הסתכלות על השלבים הללו יכולה לתת לכם רעיונות לשלבים משלכם ולהדליק בכם את האש הזו שיש לאנשים שמעצבים משחקים בתעשייה. תוכלו לראות שלב שעוסק כולו במהירות ולבנות שלב שהוא Speed Run, או לראות איך בנוי שלב חידות מצוין, והכל במעטפת של מצב שחקן יחיד מעולה. מצב הסיפור כאן כדי להפוך את הלמידה לאקטיבית ולא רק דרך טקסטים וזה אירוע שמחזיר אותי לתקופת ה-SNES וכמעט לא קורה כיום.

מעצב השלבים: שמואל מיאמוטו

והנה, הגענו למנה העיקרית: בניית השלבים עצמם. המשחק המקורי עשה שימוש אקסקלוסיבי בשלט ה-WiiU המאסיבי עם המסך בשביל לבנות את השלבים עצמם, וה-Switch הגדיל ראש ומציע שני דרכים לבנות שלבים: אפשרות לבנות שלבים בעזרת מסך הטאץ' של הקונסולה עצמה, או להשתמש בשלט במצב נייח. שתי הדרכים עובדות טוב, רק אם הייתה לי קובלנה אחת, היא הייתה בכך שהמעבר בין המצבים היה מאוד לא אינטואיטיבי בשבילי. המשחק לא מאפשר לכם לעשות שימוש רגיל בלחצני התזוזה בזמן שאתם במצב נייד, ככה שהיו לי כמה רגעים שניסיתי להוריד איזה תפריט ופשוט לא הצלחתי עד שהבנתי מה לא עשיתי נכון.

המשחק השני הוסיף המון אופציות חדשות לתפריטים השונים כדי להבדיל את עצמו מהמשחק הראשון: תוכלו להוסיף לשלבים שלכם מדרונות כדי להאיץ קצת את השלבים ולהפוך אותם למהירים יותר, מאפשר לכם ליצור שלב Auto Scroller בכיוונים שונים, מוסיף אופציה של ערכות נושא כדי ליצור שלבים ייחודיים עם מים שעולים ויורדים, קרח ועוד, מחזיר אויבים ישנים כמו השמש הכועסת ו-Banzai Bill ועוד עשרות שינויים אחרים שיהיה לי קשה למנות את כולם. שתי תוספות שאני רוצה להתמקד בהן ומשפרות את המשחק באופן דרסטי מקודמו הן מצב הלילה והתוספת של האפשרות לבנות שלבים לפי Super Mario 3D World.

האופציה הראשונה (והמסקרנת יותר לפי דעתי) משנה את השלבים שלכם באופן דרסטי: שלב מתחת לקרקע ביום יהפוך לשלב הפוך. שלב באזור הרגיל יאבד מכוח הכבידה בלילה ועוד שינויים בסגנון. זה יכול לתת לכם את האופציה של יצירת שלב בו חציו מתקיים ביום וחציו בלילה ובכך עוזר לכם לשנות את השלב שלכם תוך כדי משחק. זהו שינוי קטן/גדול שמוסיף המון למשחק הנוכחי ורק מגדיל עוד יותר את כמות השלבים שניתן ליצור במשחק.

הדבר השני שהתווסף הוא הסטייל של Super Mario 3D World. התוספת הזו מאפשרת לכם ליצור שלבים שונים לפי המשחק מה-WiiU, כולל חליפת מריו חתול, עצים שאפשר לטפס עליהם, אויבים מיוחדים וכו'. זה קצת מבאס שבניגוד לארבעת הסטיילים האחרים, הסטייל הזה לא יכול לעבוד עם סוגים אחרים. זה הגיוני בגלל כל התוספות הגרפיות וצורת המשחק השונה, אבל הייתי שמח לראות את מריו בחליפת חתול ב-16 ביט. כבר ציינתי זאת קודם, אבל המשחק השאיר מקום לעוד סוג סטייל בצד, אז יהיה נחמד לראות אם ומה החברה מתכננת לנו בהמשך עם DLC.

לאלו מכם שמשחקים במשחק בסדרה בפעם הראשונה, נינטנדו הכינה לכם Tutorial מאוד מושקע שמכיל בתוכו את כל מה שאתם צריכים לדעת על בניית שלבים במשחק ברמה הטכנית. ה-Tutorial מאוד משעשע ומצליח להעביר את האלמנטים השונים והמסתעפים של המשחק בצורה דיי ברורה וכיפית מאוד. אם אתם רוצים לבנות עם חבר שדווקא כן יודע מה הוא עושה, המשחק מאפשר לכם לעשות זאת בעזרת מסירה פשוטה של Joy-Con לחבר.

יקום של שלבים לחקור

אז סיימתם לבנות את שלב חלומותיכם. עכשיו הגיע הזמן להעלות אותו לרשת (בהנחה שאתם יכולים לנצח את השלב בעצמכם, כמובן). במצב של Course World המשחק מאפשר לכם לשתף את השלבים שלכם ברשת ולשחק במצבי משחק שונים ברשת עם שלבים של אנשים אחרים. אתם יכולים לחפש שלבים לפי קטגוריות שונות שהמשחק מכריח אתכם לשים על השלבים שהשחקנים יוצרים. בכך, המשחק יכול לאפשר לשחקנים שאוהבים סוג מסוים של שלבים לשחק רק בו וליהנות מהמשחק יותר מאשר בבחירה רנדומלית של שלב כלשהו. אתם אוהבים Speedrun כמוני? תחפשו רק שלבים כאלה. מעדיפים שלבים ענקיים עם 15 נקודות בקרה ו-6 מסכים שונים? אתם יכולים למצוא גם את אלה. הבחירה היא אצלכם ושלכם.

מה שכן, וזה משהו שנינטנדו לא השכילו לתקן, אין דרך טובה באמת לשתף שלבים בין חברים שלכם. אחד הדברים שאנשים ממש רצו במשחק הקודם היא אופציה לשלוח קוד QR או לינק לשלב מיוחד לחברים כדי שהם יוכלו למצוא את השלבים שלכם בקלות, ולצערי גם המשחק הזה סובל מהבעיה הזו. אני מקווה שהאינטגרציה עם האפליקציה של נינטנדו תוכל לטפל בעניין אבל נותר רק לקוות. השחקנים שישחקו בשלבים שלכם יוכלו לתת לכם לייקים ולהגיב בנקודות מסוימות בשלב, כשהמשחק נותן לכם נוטיפיקציות לגבי האירועים האלה ומספק נתונים בצורה שקופה ונהדרת לגבי כמות המשחקים ששיחקתם, כמו הפעמים שנתנו לייק לשלב שלכם ועוד.

ב-Course World תוכלו גם למצוא את ה-Endless Challenge ששם אתכם במרתון של שלב אחרי שלב, במטרה להתקדם כמה שיותר רחוק עד שנגמרות לכם כל הפסילות. עכשיו, אני מודה - אני אף פעם לא הצלחתי להגיע רחוק מידי, אבל זהו אתגר נוסף ונפלא עבור ותיקי מריו שרק רוצים שינסו אותם עם שלבים שונים ומשונים. רק מילה חשובה לגבי המשחק ואונליין: אתם חייבים מנוי של Nintendo Switch Online כדי להתחבר לשלבים השונים ב-Course World, אבל המשחק מאפשר לכם להוריד שלבים שאהבתם אליכם למכשיר (60 שלבים שונים אם ספרתי נכון), כך שבנוסף למצב הסיפור, תוכלו להתכונן לטיסות ולנסיעות ארוכות בכך שתורידו המון שלבים שתוכלו לנסות בדרך. צעד חכם של נינטנדו.

השורה התחתונה

בסופו של יום, Super Mario Maker 2 הוא משחק שמדבר על חופש. החופש ליצור איזה שלב שתרצו, החופש לשחק איזה סוג שלב שתרצו ובאיזו צורה ודרך. גם אם אני משאיר את כמות האלמנטים האבסורדית שאפשר להכניס לכל שלב שאתם יוצרים, מצב הסיפור של המשחק שכולל בתוכו יותר מ-100 שלבים גורם למשחק גם לתפקד כמשחק מריו חדש לכל דבר ועניין. Super Mario Maker 2 מרגיש כמו שמשחק המשך אמור להרגיש: גדול יותר, ססגוני יותר, מטפל בבעיות שהיו במשחק הקודם ומוסיף עוד תוכן ששחקנים מהמשחק הקודם ושחקנים חדשים יוכלו ליהנות ממנו. כמאמר השיר "All Star" המפורסם: "So much to do, so much to see".

Super Mario Maker 2 הוא המשחק הראשון שנינטנדו ישראל תשיק כמו שצריך בארץ, והיא לא יכלה למצוא משחק טוב יותר להשקה הראשונה שלה. טוב, אולי חוץ מפוקימון.

Super Mario Maker 2 יושק ב-28 ביוני לקונסולת ה-Nintendo Switch ויהיה זמין ברשתות והמשווקים המורשים בנוסף לחנות הראשית של נינטנדו ישראל

 

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אינספור אפשרויות לבנייה ומשחק של שלבי מריו שונים
  • המשחק נראה מקסים והפסקול חמוד מאוד
  • מצב הסיפור מהווה מצב למידה נהדר לעיצוב שלבים
  • ממשק אינטואיטיבי למשתמש - מתאים למבוגרים וילדים

הרע

  • אי אפשר לשתף שלבים בקלות בין חברים
  • מעבר בין מצב נייד לנייח פחות אינטואיטיבי במצב בנייה

והכלב

  • Undodog Is Best Dog
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י