הרשמה

רשמים ראשונים מ-Ghost Recon: Breakpoint!

ידידנו באנגליה זכה לשחק ב-Ghost Recon: Breakpoint ולבצע משימות לבד ועם עוד אנשים, אז מה הוא חשב על המשחק?

לא הכל סופר מושלם, אבל זה נראה שיש כאן המון פוטנציאל והרבה עבודה חיובית מצד Ubisoft.

קצת לפני הבטא, ידידנו באנגליה, פול דייוויס, נתן לנו את הרשמים שלו מהתנסות שהייתה לו עם המשחק במסגרת אירוע עיתונאי שאירגנה חברת Ubisoft. שמואל תירגם לנו את הרשמים שלו מאנגלית - תודה רבה לפול, ובואו נראה מה הוא חשב על משחק היריות הטקטי החדש בסדרת משחקי Ghost Recon!

להבין בדיוק למה Ubisoft התכוונה כשהיא דיברה על להיכנס לנעליים של צוות רוחות הרפאים (או ה-Ghosts) הוא רגע מאיר עיניים. עם Breakpoint, זה נראה ש-Ghost Recon לא רק מציג את עצמו כמשחק יריות טקטי, אלא גם לחלוטין מתנהג כאחד.

קצת לפני שהחברה נתנה לנו להשתולל עם המשחק בשבוע שעבר, המפיק הראשי של Ubisoft פריז, נורדין עבוד, דיבר איתנו העיתונאים על כמה נקודות חשובות שקשורות למשחק. קודם כל, אנחנו אמורים להרגיש כניצודים בפעם הראשונה במשחק: האויבים שלנו מצוידים כמעט כמונו, ומוכנים לכל תרחיש. בנוסף, אנחנו אמורים להתייחס להישרדות שלנו באופן צבאי למדי: זאת אומרת שאנחנו אמורים להגיע מנקודה א' לב' מבלי לעשות שום רעש בכלל, שמא יגלו אותנו.

הישרדות כמו שלא ראינו בסדרה

סצנת הפתיחה של Breakpoint זורקת את השחקן לסיטואציה בה הוא בקושי נשאר בחיים אחרי התרסקות המסוק שלו על האי אורורה. הסצנה חשוכה מאוד, כשכשחקן לא בדיוק ידעתי איפה אני נמצא. הנשק הראשון שיש לנו הוא אקדח פשוט ואנחנו נמצאים שנייה לפני שהמשימה הראשית שלנו הייתה אמורה להתחיל. עכשיו, כשאנחנו לא נמצאים במצב להתחיל ואנחנו פצועים קשה, אנחנו צריכים קודם כל לרפא את עצמנו לפני שנוכל לעשות משהו במשחק. ברגע הזה ספציפית הרגשתי שהמשחק משתנה ממשחק Ghost Recon רגיל, למשהו בסגנון Tomb Raider: המשחק הוא הרבה יותר טקטי ומחושב, והוא רק התחיל מבחינתנו.

אחרי כמה שעות בחברת Nomad (השם של אחד מרוחות הרפאים וזה שנעקוב אחריו במשחק), המשחקיות ההישרדותית מורגשת במיוחד, גם בדרגת הקושי הרגילה. באמת שמנו לב לכל מה שאנחנו עושים, לא תקפנו שום אזור שחשבנו שיהיה יותר מידי בשביל הדמות שלנו ונמנעים מהמוני הזאבים (האויבים שלנו במשחק) שסבבו את אזור ההתרסקות שלנו.

כשכן ניסינו להילחם בהם, רמות הסיכון הגבוהות חישמלו את האווירה, כשידענו שיותר מידי נזק - ו-Nomad יצטרך לחזור לצללים. העובדה שכשחקנים יכלנו לנצל את הסביבה שלנו כדי לגרום לאויבים לנחש את מיקומנו. באופן כללי, זה הרגיש שדרגת הקושי במשחק נובעת לא רק מהעובדה שהבינה המלאכותית יותר אכזרית ומודעת לשחקן, אלא גם לכמה נזק אתם מוכנים לספוג כשחקנים.

"משהו שמישהו אמר" - העניין שבסיפור

זה נראה ש-Ubisoft עשו צעדים חכמים ביצירת הסיפור של המשחק - לפחות בכל הנוגע לבניית המתח סביב העלילה. בניגוד למשחקים הקודמים, הסיפור והמשחקיות יותר משולבים אחד עם השני, כשלפעמים המשחק בנה את הסיפור בצורה כזו, שאם ההתחלה של המשחק הרגישה איטית לפעמים, זה נעשה כדי לגרום לנו להיות מזוהים יותר עם הסביבה והאזור שאנחנו נמצאים בו.

היו פעמים שהיה נראה לנו שהדרך הכי טובה להגיע ממקום אחד למקום אחר (משימת סיפור) הוא באמצעות ג'יפ שייקח אותנו במהירות דרך המחסומים השונים, ופעם שנייה דרך הליכה רגלית שגרמה לנו להיות מזוהים יותר טוב עם הסביבה ולתת לנו אופציה למצוא צמחייה שתרפא אותנו יותר טוב. חוץ מזה, אורורה הוא אי יפייפה, כך שאני מצפה שאתם תנצלו את הזמן ותלכו דרך הצמחיה והנוף שמסביבכם.

האומנות של "לא להסב תשומת לב"

בשלב הזה של המשחק, זה נראה לנו ש-Breakpoint מצליח איכשהו להשיג איזון בין להיות שילוב של The Division ל-Rainbow 6. מצד אחד Ghost Recon הוא משחק יריות בבסיסו, מה שאומר שאם אתם כשחקנים תגיעו מהמשחק R6S, אתם תשמחו לגלות שהמכניקות זהות: פגיעות ראש הם הריגה בדוקה, וששחקנים מדויקים יוכלו למצוא את הסדקים בכל שריון. בנוסף, המשחק נותן דגש יפה מאוד על טקטיות, כשהאביזר הרציני הראשון ש-Nomad יקבל הוא לא טיל בליסטי או רובה חדש, אלא רחפן.

הרחפן יסייע לכם לסקור את האזור לפני שאתם מתחילים את המשימה. עבוד אפילו התבדח איתנו על כך שלפעמים שחקנים היו רצים עם הראש בקיר אל תוך משימה, רק כדי להיכנס לצרות ואז להאשים את המשחק שלא בנה את המשימות שלו כמו שצריך. המשחק הוא אולי משחק עולם פתוח, וכמובן שתוכלו למצוא עוד ציוד ולעשות כיף, אבל צריך לזכור שלא מדובר ב-GTA או אפילו Far Cry - אתם לא תוכלו לעשות כל מה שבא לכם מבלי לשלם על זה תוצאות.

אבל אם כבר הזכרתי את העולם הפתוח והדברים שאתם יכולים למצוא בו, המשחק נותן לכם גם את זה: תוכלו למצוא ציוד בכל מיני מקומות נידחים, בדומה למה שקורה במשחק כמו The Division, רק בלי כל הקטע עם הבוסים שלוקח לכם 30 שנה לחסל כי הם פשוט ספוגים של כדורים. ברגעים היותר טובים שלו, אני אפילו אזהר ואומר שהמשחק מזכיר גם את Destiny. נכון, אין בו את כל ענייני ה-RPG שהופכים את המשחק לכל-כך ממכר בטווח הארוך, אבל שחקנים טובים יותר יוכלו לנצל את היכולות שלהם כדי להשיג את הציוד הטוב ביותר.

ומה עם ה-Endgame?

לסיכום הסשן שהיה לנו עם המשחק, הוזמנו לשחק ביחד - כמה עיתונאים - בכמה משימות שלנו מול המחשב, כשאחת מהן כללה את ההרס של טנק ענקי בשם Behemoth. בלי כל הנושא של ריידים, זו הייתה החוויה הכי קרובה שהייתה לנו למשימה שדרשה מאמץ קבוצתי ותיאום קבוצתי מלא, בלי מקום להרבה טעויות. הפרס היה כמות אדירה של EXP שיעזרו לנו לפתוח עוד יכולות של הלוחמים שלנו ותאמינו או לא - הצלחנו במשימה!המפגש הזה היה מאוד מסעיר, כשהרגשתי שהוא ניצל כל קמצוץ תקשורות בינינו, בנוסף לקצת יצירתיות של כל אחד מאיתנו. אני בטוח שבהמשך המשימות הללו רק ישתכללו ויגדלו ויהיו יותר מורכבות, אבל גם לחבורת נובים שכמותנו במשחק, הטבע התצרפי של ציד ה-Behemoth (השם של הטנק האדיר הזה) היה מאוד מתגמל.

ועוד הערה אחת אחרונה לפני שאסיים - המשחק מצריך חיבור מתמיד לאינטרנט, שזה דווקא היה טיפה מבאס, אבל מצד שני זה מרגיש שמערכת ההתקדמות שלכם כשחקן וכמה שהיא משתלבת עם כל הנושא המשימות המיוחדות בכל זאת מצדיקה את זה. כל מפגש עם אנשים אחרים תרם לשחקן שיצרתי ב-Breakpoint. זו אולי גישה שהיא קצת MMO-ית, אבל היא יושבת יפה עם משחק היריות הזה.

אז מה המסקנות שלי מההתנסות הזו? בסופו של דבר, הרגשתי שהסיפור עצמו מהנה, אבל המשימות הצדדיות שבדקתי יכולות להיות מסיחות מהמשחקיות הנהדרת לפעמים. אני לא הרגשתי שאני מסוגל ליהנות ליותר מכמה דקות מכיוונון של הנשקים והציוד האופטימלי בדיוק לכל משימה, אבל כל מפגש עם אנשים ויציאה למשימות משותפות היה נהדר ומרגש.

תוכלו לנסות את המשחק בבטא הסגורה שתתנהל מה-5 עד ה-9 בספטמבר, ואלו מכם שרוצים לחכות - המשחק המלא יוצא ב-4 באוקטובר לקונסולות ה-PS4, Xbox One והמחשב האישי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:09 04.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    אחלה כתבה, מאוד נהניתי לקרוא למרות שזה היה קצת מצחיק [בקטע טוב, כן?] לקרוא מכיוון שממש מרגישים במקומות מסוימים את ה-Google Translate ושגיאות בהגייה והחיבור בין המשפטים השונים כתוצאה מהתרגום של הטקסט מאנגלית לעברית. בגלל שזה היה גם מצחיק וגם מעניין נהניתי פי-2 מהכתבה D: כל הכבוד על המאמץ!

    לגבי המשחק - אני מחכה לנסות אותו בבטא אבל מה שממש הורס את החוויה בשבילי זה העניין של ה-LOOT והאלמנטים של RPG שהם הכניסו לכאן. נשמע כמו שילוב של The Division עם WildLands עם Assassin's Creed וטאצ'ים של פאר קראי ....
    WTF UBI ?

  2. 2

    18:17 04.09.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    חחחח תודה שועל - אין פה גוגל טרנסלייט, זה הכל אני מנסה לחבר בין משפטים שעובדים מצוין באנגלית לעברית קלוקלת שכזו. לפעמים הצלחתי ולפעמים לא.

    ואתה צודק - יהיה מעניין יותר איך הם מתכוונים לווסת את כל העניין הזה של ה-Loot - אני מקווה שזה לא יהיה Overwhelming באיזשהו שלב.

  3. 3

    20:03 04.09.2019 | elad9219 elad9219

    מחכה מאוד למשחק. בניגוד להרבה אנשים אחרים מאוד אהבתי את המשחק הקודם בסדרה (wildlands). לדעתי מה שטיפה מבאס במשחק הזה זה שהוא במקום מומצא ולא מבוסס על מקום אמיתי, לעומת הקודם בסדרה שהיה בבוליביה ועשו אותו מדהים. יותר נהנה כשעולם המשחק מבוסס על מקום אמיתי.

  4. 4

    20:05 04.09.2019 | sahars sahars

    הבעיה שלי עם המשחק הקודם לא הייתה האלמנט הטקטי או הלוט, אלא שהגיימפליי היה פשוט משעמם והמשימות היו גריינדים חסרי מקוריות שחזרו על עצמם, כמו כן עלילה מגוחכת. שינו חלק מהדברים האלה? המשחק מרגיש בעל עומק וייחוד או כמו עוד משחק יוביסופט טיפוסי?

  5. 5

    19:15 08.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    חוזר לעדכן: אחרי שסיימתי את כמעט כל מה שהיה לבטא להציע אני חייב להגיד שאני די מופתע לטובה מהמשחק ומאוד נהניתי ממנו. המשחקיות די ממכרת ויחסית קלילה, המשימות די טובות, הסאונד מרשים, הגרפיקה עוצרת נשימה [PC ULTRA] אבל השליטה על הרכבים יחסים גרוע ורדודה אני מקווה שהם יסדרו את זה יש להם עוד חודש לעשות את זה.
    הדבר האחרון שיעזור לי להחליט האם אני קונה את המשחק הזה או לא זה הביקורות שהוא יקבל והאם העלילה בו טובה. בשבילי תמיד העלילה היא מעל הכל ובתכלס זאת הסיבה היחידה שגורמת לי לרצות ולהמשיך לשחק במשחק מסוים. כאן אני די מודאג ת'אמת. העלילה במשחק הקודם הייתה על הפרצוף ויש לי הרגשה שזה גם הכיוון אליו הולך Breakpoint ... זה יהיה די מבאס לפסול משחק כל כך כיפי בגלל עלילה שטוחה ומשעממת. אני לא תולה הרבה תקוות כאן אבל עדיין מקווה שהם בכל זאת יפתיעו.

  6. 6

       | פורסם ע"י