הרשמה

ביקורת: NBA 2K20 - הגולדן סטייט של משחקי הכדורסל

אם זה לא שבור, אל תתקנו אותו? בואו נראה אם המשפט נכון גם עבור סדרת משחקי הכדורסל של 2K.

  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 06/09/2019

מצב קריירה טוב יותר מבשנה שעברה וההוספה של שחקניות ה-WNBA לא עוזרות למשחק להרגיש שונה מהשנה שעברה.

הביקורת התאפשרה בזכות עותק סיקור מעדלי יונייטד. תודה רבה!

קצת קשה להיכנס לכתיבת הביקורת הזו מבלי להתייחס קודם כל לשערוריה הגדולה שהייתה סביב המשחק בחודשים האחרונים. למי מכם שלא יודע, NBA 2K20 עמד במרכזו של דיון חריף סביב נושא המיקרו-רכישות (Microtransactions) כשבטריילר חדש למצב המשחק של MyTeam הוצגו מנגנונים שונים להשגת שחקנים. בעוד שחלק מהמנגנונים עמדו בהגדרה של רע מוכר (Loot Boxes לדוגמא), הדיון באמת החריף כשהגענו לשלב בו הציגה החברה גלגל מזל, מכונת פאצ'ינקו ומכונת מזל. אני חושב שזה מייצג את הסטגנציה אליה הגיעה הסדרה - הגענו לשלב בו 2K לא היו צריכים להציג משחקיות מטורפת חדשה כדי לזכות באהדת הקהל, והיא פשוט הציגה לנו מה שהיא רצתה כי היא ידעה שאנשים יקנו את המשחק. אז לפני שאני אתחיל לסקר את המשחק בצורה עניינית, עם ציון מתאים וכניסה לכל האלמנטים השונים במשחק (כולל המיקרו-רכישות), שני הסנט שלי בתור שחקן 2K מאז NBA 2K13:

הטריילר הזה היה אחד הדברים היותר מביכים, מבישים ומטומטמים שראיתי בחיי. 2K צריכים להתבייש שהם שחררו דבר כזה. אני יותר מתבאס שזה קרה דווקא בסדרת משחקים שאני כל-כך אוהב, שמבוססת על ספורט שאני כל-כך אוהב. אני מאוד מקווה שהם יורידו את המנגנונים האלה בעדכונים בעתיד, או לפחות שה-ESRB יתעשתו ויעלו להם את הדירוג של המשחק כדי שהם יתעוררו קצת. 2K נהיו EA במובן הזה וזה לא מקום שהם רוצים או צריכים להיות בו.

זהו, הגיע הזמן לראות איך המשחק עצמו היה, והאם סך שאר חלקי NBA 2K20 יותר טובים מהרוע שהוצג באותו הטריילר? בואו נצא לבדוק.

כוח נשי

אז נתחיל עם הפרזנטציה של המשחק שהיא עדיין פשוט מהממת (מפתיע, מפתיע). שחקנים נראים כמעט אחד לאחד כמו בחיים האמיתיים, בגדים וטקסטורות נראות פשוט מדהים, המגרש מבריק, הקהל מדהים והסאונד פשוט משגע. אני בחנתי את המשחק על קונסולת ה-Nintendo Switch, ואם יצא איזשהו מצב, אי פעם, במקרה קוסמי כלשהו שמישהו מ-EA קורא את הביקורת הזו - שילמדו: ככה עושים פורט למשחק ספורט לקונסולה ניידת: המשחק אולי רץ ב-30 פריימים לשנייה, אבל הוא באמת לא נופל במאומה מהגרסאות האחרות ברמת הפרזנטציה, בעיקר במצב נייד.

האנימציות של המשחק גם הן השתפרו, אבל כאן השיפור הוא יותר איטרטיבי מאשר דרמטי: המפתחים ב-2K כנראה קיבלו הוראות להוסיף כל מיני תנועות מיוחדות ששחקנים כמו ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק עושים (בפרט ה-Step Back המשוגע של הארדן), וכל פעם שראיתי אותן על המסך הייתי בשוק טוטאלי מהאיכות שלהן. מצד שני, שאר האנימציות נותרו בעינן, כשהאנימציות של תנועות הידיים והחגיגות עדיין היו מוגזמות למדי. אולי בשנה הבאה הם גם יתקנו את המסביב. 

משהו ש-2K עשו נהדר השנה הוא התוספת של ה-WNBA, ליגת הנשים האמריקאית, וכאן אם NBA Live פשוט הוסיפו את הנשים ואמרו "יאללה תבלו", כאן המשחק הגדיל והוסיף שדרנים מיוחדים לכל משחק עם אנקדוטות שונות על הקבוצות השונות, השחקניות וההישגים שלהן. התוספת של ה-WNBA למשחקי NBA 2K מכאן הלאה היא לא רק מבורכת, אלא היא עוד צעד נוסף להכרה בעבודה, ההשקעה והיכולות של השחקניות הנהדרות הללו. אני מסכים עם הטענה שמבחינה אתלטית לא מדובר באותה הרמה, אבל משחקי WNBA יכולים להיות מרתקים כמו אם לא יותר מחלק ממשחקי NBA רגילים והגיע השעה שיכירו יותר שחקניות כמו קנדאנס פארקר, רנה מונטגומרי ועוד.

סימולציית הכדורסל הכי דרמטית של השנה

שאר מצבי המשחק לא משתנים מהשנה שעברה: המשחק יכלול את מצב הקריירה שבו תבנו את השחקן שלכם. השנה הסיפור סובב סביב Che, השחקן שתיצרו, כאשר הוא מנסה לתקן עוולות היסטוריות ביחסיהם לשחקני מכללות אמריקאים. אני לא אספיילר את הסיפור כי האמת שבניגוד לשנה שעברה דווקא היה לי מעניין לראות את ההתקדמות של Che, הקשיים שהוא עובר ועוד. בנוסף, בניגוד לשנה שעברה, הבעיות שהוצבו בפניכם ותהליך הקבלה שלכם ל-NBA היה הרבה יותר מהיר ונוח. המשחק לא מרח אותי עם משחקים לא רלוונטים וארוכים להחריד, כשהיה דגש על הופעות אורח של שחקנים שונים כמו קוואי לנארד (הופעה נהדרת), לברון ג'יימס וג'יימס הארדן. מצב הקריירה השנה הוא בהחלט היילייט של המשחק השנה.

MyLeague ו-MyGM נשארו דיי אותו הדבר, אבל נוספו שינויים כאלה ואחרים שגורמים למצב המשחק הזה להרגיש טיפה יותר טוב מבשנה שעברה, כמו למשל האופציה להפסיד משחקים בכוונה או לנצח משחקים כאלה ואחרים וההוספה של Action Points שאתם צריכים לעשות בהם שימוש מוגבל בשביל כל מיני פעולות במשחק. ככל שתנצחו יותר משחקים תעלו ברמות ותשיגו יותר Action Points לבזבז על משימות יומיות שיעזרו לקבוצה שלכם לנצח. השינויים הקטנים האלה גם גורמים למצבי המשחק האלה להרגיש יותר תחרותי מאי פעם, זה עדיין מוד המשחק שכולם ישחקו יחד עם MyCareer, ואז אנחנו מגיעים למצב המשחק שאנשים בדרך כלל פחות משחקים, והבעייתי ביותר מכולם.

Money Shot

אם שמתם לב, לא יצא לי להזכיר בכלל מיקרו-רכישות במשחק, וזה בגלל שסוף-סוף 2K השכילו לא להכניס לכל חור את העובדה שאפשר להשתמש בכסף אמיתי כדי לקנות VC (או Virtual Currency). נכון, זה עדיין מופיע פה ושם, בעיקר כשיש מבצעים כאלה ואחרים, אבל במצב הקריירה נניח זה מופיע פחות שזה מאוד חשוב לי כשחקן. איפה שזה כן מופיע, ובכמויות אדירות, זהו מצב המשחק של MyTeam ולא רק שמדובר באחד ממצבי המשחק הכי לא מעניינים שיש למשחק להציע, כל נושא המיקרו-רכישות שהולכות שם פשוט גורמות לו להרגיש זול.

בעיקרון, למי שלא מכיר, מדובר בגרסת ה-Ultimate Team של סדרת משחקי NBA 2K, בה תוכלו להרכיב את קבוצת החלומות שלכם ולשחק איתה מול המחשב או שחקנים אחרים ברשת. את השחקנים אתם מקבלים בעזרת חבילות בדומה לחבילות השונות של FUT. מצב המשחק הזה פשוט מלא מכף רגל ועד ראש בפרסומות על איך משיגים VC וכן - גם הימורים של ממש. אין לי דרך טובה יותר לקרוא למנגנונים המיוחדים שיש למשחק להשגת קלפים מיוחדים של שחקנים גדולים.

אני יכול להתייחס גם למצבי המשחק השונים, אבל אני מצטער, לא הצלחתי להחזיק במצב המשחק הזה יותר משעה. אם אתם ממש אוהבים את מצב המשחק הזה, אתם מוזמנים לשחק בו, אבל לטעמי, שאר מצבי המשחק השונים הרבה יותר טובים, מספקים וכיפיים (אפילו השכונה, שהשינויים והתוספות הקטנות של מיני משחקים שתוכלו לעשות הם ממש חמודים).

השורה התחתונה

ופה בעצם אנחנו מגיעים לשלב בו אני מסביר את הכותרת של המשחק ולמה אני חושב שהיא כל-כך מתאימה לסדרת משחקי 2K ובפרט למשחק הזה: NBA 2K20 הוא משחק הכדורסל הכי טוב שתוכלו לשחק, נקודה. האנימציות התכווננו טיפה כדי להרגיש יותר ריאליסטיות, הגרפיקה טיפה יותר טובה ומצב הקריירה יותר ריאליסטי (גם אם הוא יכול להיות דרמטי מידי). מצד שני, אם תביאו עכשיו חובב כדורסל סטנדרטי שלא משחק ב-NBA 2K כל שנה כמה עשרות שעות, הוא יסתכל על המשחק הזה ויגיד לעצמו - "רגע, זה לא NBA 2K19 בעצם?". וזה כל העניין: סדרת 2K היא הקבוצה הטובה ביותר בליגה, היא זו שדורסת, שמכתיבה את הקצב, שמפרקת כל מה שזז ולא משנה יותר מידי כדי לא להרוס את ההגמוניה. NBA 2K20 הוא משחק טוב, אבל אנחנו באמת צריכים איזו טורונטו ראפטורס שכזאת שתרענן לנו את התחרות ותפתח אותה כמו שצריך. 

NBA 2K20 זמין לרכישה לקונסולות ה-PS4, Xbox One, PC וה-Nintendo Switch ברשתות והמשווקים המורשים

6
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחקיות עדיין מדמה כדורסל ברמה הגבוהה ביותר
  • מצב קריירה טוב יותר מבשנה שעברה
  • התוספת של ה-WNBA מבורכת
  • ביצועים יציבים על ה-Switch
  • שיפורים קטנים למצבי המשחק השונים...

הרע

  • ...אבל לא מספיק כדי לגרום להם להרגיש שונים לחלוטין
  • המשחק עדיין מנסה להוציא מהשחקן עוד כסף בכוח
  • מרגיש בבסיסו אותו המשחק מהשנה שעברה

והזריקה

  • שלשה ופספוס על הבאזר
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י