הרשמה

ביקורת: Overwatch גרסת ה-Switch - גיבורים אף פעם לא מתים

בואו לקרוא מה חשבנו על גרסת ה-Switch של משחק היריות הפופולרי של Blizzard!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/10/2019

זה אומר משהו על משחק וידאו, אם גם הגרסה הכי גרועה שלו היא עדיין כיף אדיר

עותק סיקור סופק לנו על ידי חברת Blizzard, תודה רבה!

הפעם הראשונה שהשתתפתי בכתבת סוף שנה של Vgames הייתה בשנת 2016. באותה השנה הבחירה שלי בתואר משחק השנה הייתה פשוטה למדי: Overwatch של חברת Blizzard שרף את עולם הגיימינג עם משחקיות ממכרת, אפשרויות למשחק טקטי עם קבוצה של חברים או שטויות באונליין, אירועים חוזרים ונשנים במשחק, סקינים מיוחדים שהיה אפשר לאסוף וכמובן, איך אפשר בלי להזכיר את הגיבורים השונים שהמשחק הציג לנו באופן דיי קבוע ועוד בחינם!

Overwatch הגיע למחשב האישי, ה-PS4 וה-Xbox One בשנת 2016, ובעוד שהפופולריות שלו עדיין רבה, המשחק קצת איבד מהחן והקסם שלו עם השנים. כך שאני בטוח שאתם מסוגלים להבין את התהייה שלי על כך שמשחק היריות הקבוצתי של Blizzard החליט להגיע לקונסולת ה-Switch, יותר מ-3 שנים אחרי היציאה של המשחק המקורי. אז איך משחק היריות של Blizzard נראה ומרגיש על הקונסולה הקטנה של Nintendo, והאם יש לנו למה לצפות כש-Overwatch 2 ינחת על הקונסולה?

סדר עדיפויות

את Overwatch אני לא חושב שאני צריך להציג, אבל לאלו שלא מכירים הנה הסבר קצר: מדובר במשחק יריות קבוצתי, כשששה שחקנים מכל קבוצה מתחרים על ניצחון במפות עם קרבות מסוגים שונים, בין אם מדובר בלתפוס נקודה ולשמור עליה לאורך זמן, להעביר חבילה ממקום א' ל-ב' או להגן על אזור מסוים מפני הקבוצה היריבה. עם השנים Overwatch עבר המון שינויים, כשהדגש היה על ליצור סביבת משחק יותר תחרותית, ולגרום לאנשים להשתמש גם בדמויות פחות פופולריות כדי לאזן את הקבוצות השונות. כיום יש 31 גיבורים שונים, כשהם מתחלקים לשלוש קבוצות שונות של סוגים (טנק, התקפה ועזרה), וכל גיבור הוא ייחודי עם יכולות משלו, נשקים משלו ועוד. 

אם לא יצא לכם לשחק במשחק אז כדאי שתדעו ש-Overwatch הוא משחק מאוד צבעוני - הרבה פעמים הייתי קורא לו "משחק יריות של Pixar": הדמויות השונות, המפות, היכולות המיוחדות - כולן מאוד יפות ויזואלית וצבעוניות, מה שתורם גם לשחקנים עצמם שיכולים להבדיל בין כל שחקן ושחקן וכל דמות במשחק. כש-Blizzard החליטה להביא את Overwatch ל-Switch הייתה לה ככל הנראה בחירה אחת קריטית שעמדה לנגד עינייה: האם אנחנו שמים דגש על ביצועים, או שמים דגש על גרפיקה?

Blizzard החליטה לשים דגש על הגרפיקה של המשחק והאמת, דיי הצליח לה במובן הזה. הרצתי את המשחק על ה-Switch ואז הלכתי לבדוק אותו על המחשב שלי ברזולוציה של FHD (כי לא פייר להשוות ל-4K), והמשחק נראה לא רע בכלל על הקונסולה הניידת של Nintendo. הגיבורים נראים נפלא, האפקטים במשחק טובים מאוד והמפות נראות נהדר. היו כמה באגים במשחק שנבעו מהעובדה שלקונסולה היה קשה לטעון את הדמויות מהר מספיק, אבל למעט זה כמעט שאין לי מילים רעות לגבי איך שהמשחק נראה על ה-Switch. מצד שני, לא יכלתי שלא להשוות את Overwatch ל-Paladins בהקשרי הביצועים.

למי מכם שלא מכיר, Paladins הוא משחק יריות תחרותי שלוקח המון השראה הן מ-Overwatch והן מ-Team Fortress 2. כשהחברה שפיתחה את המשחק העבירה אותו ל-Switch מה שהיה חשוב לה הוא דווקא הביצועים של המשחק. Paladins נראה הרבה פחות טוב על ה-Switch מאשר על הקונסולות האחרות והמחשב האישי, אבל בה בעת הוא לא נופל מהגרסאות הללו בהקשרי ביצועים. משחקי יריות תחרותיים בעיניי מצריכים, אפילו דורשים 60 פריימים לשנייה במינימום. קשה לי מאוד לשחק במשחק יריות תחרותי כשאני מרגיש הדמות שלי מגיבה שבריר שנייה מאוחר מידי או שהתנועה במשחק לא מרגישה חלקה מספיק. אני מבין את זה, Overwatch הוא משחק מאוד צבעוני ויפה, אבל הוא גם משחק יריות ברשת עם אנשים אחרים. אני מוכן לקבל (בלב כבד, כן?) את הירידה בביצועים במשחקי יריות אחרים שהם משחקי שחקן יחיד, כי אני ממילא אקח אותם איתי לכל מקום וזה לא שאני משחק מול מישהו.

Paladins הוא אולי המשחק הפחות טוב מבחינת עיצוב המפות והדמויות לעומת Overwatch אבל עם כמה שהיה לי כיף לשחק Overwatch על הספה בבית במצב נייד, ועד כמה שהמשחק נשאר כיף אחרי כל השנים הללו, ושעדיין נהניתי, לא יכלתי שלא לחשוב על כמה הייתי נהנה יותר אם החברה הייתה בוחרת לתת לי את הביצועים שכל-כך חשובים לי במשחקים מהסוג הזה. אגב, זה גם אומר שכנראה שלא נוכל לראות אף פעם Crossplay בין ה-Switch לשאר הקונסולות, שכן זה פשוט לא יהיה פייר עבור שחקני ה-Switch. 

ועוד מילה אחת אחרונה על פיצ'ר הבונוס של גרסת ה-Switch: האפשרות לשחק בעזרת ה-Gyro Controls של המכשיר כדי לכוון את הנשק שלכם. בשלוש מילים? זה לא עובד. ב-55 מילים: האופציה היא אכן שם, והמשחק כן עשה שינוים ושיפורים קטנים כדי לכוונן ולתקן את הדיוק של ה-Gyro, אבל זה פשוט לא זה. זה לא עובד כמו שצריך, זה רק מפריע לחווית המשחק ואם אתם לא רוצים לשנוא את כל הקונספט של Motions Controls באופן כללי, פשוט אל תנסו. תבטלו את האופציה בהגדרות ותיהנו מהמשחק באופן נורמלי.

השורה התחתונה

אני באמת לא יודע איך לסכם את הביקורת הזו. מצד אחד, Overwatch על ה-Switch הוא ללא ספק הגרסה הכי גרועה של המשחק, עם פיצ'רים חדשים שלא תורמים לחוויה, קהילה חדשה לגמרי ולא מבוססת עדיין, באגים גרפיים שנתקלתי בהם וכמובן החיתוך בביצועים שמאוד מציק לי במשחק תחרותי. אבל מהצד השני - Overwatch על ה-Switch הוא פשוט כיף לא נורמלי. אלו אותן המפות הנהדרות, אותן הדמויות הצבעוניות, אותה המשחקיות הטקטית ואותה ההתרגשות מהשגה של Play of the Game או כשהמתקפה האולטימטיבית שלך משיגה איזה 4 הריגות בבת-אחת. לאנשים שמשחקים במשחק מאז 2016 קשה לי להמליץ על הגרסה הזו וכנראה באמת עדיף שתשחקו בגרסת ה-PC או אחת מהקונסולות האחרות. לשחקנים שלא שיחקו במשחק וחושבים לקנות את גרסת ה-Switch: אתם תיהנו מהמשחק, אבל שימו לב ש-Overwatch 2 נמצא ממש מעבר לפינה, ואולי שם נקבל את ה-Overwatch שה-Switch באמת ראוי לו.

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחק כיפי גם בגרסה הזו
  • מפתיע בכמה שהוא דומה לגרסאות האחרות של המשחק
  • לא הורידו שום תוכן מהמשחק

הרע

  • הפיצ'רים החדשים לא תורמים במאומה
  • ביצועים נחותים לעומת שאר הגרסאות

וההמשך

  • בבקשה שיהיה מוד של ביצועים במשחק ההמשך ל-Switch...
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י