הרשמה

ביקורת: Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX - רוצה אני להיות גיבור

המשחק מ-2006 חוזר אלינו עם בכוחות מחודשים ועם שכבת צבע חדשה! האם שווה לכם להקים צוות חילוץ פוקימונים ב-2020? שמואל יצא לבדוק.

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 06/03/2020

המשחק עדיין רפטטיבי במקומות מסוימים, אבל החן והקסם של הכתיבה והעולם שלו מפצים על כך בהרבה מובנים

עותק סיקור של המשחק סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

עולם משחקי הספינאוף של פוקימון הוא גדול, מופלא ולא מוכר ברמה שהייתי מצפה ממנו. משחקים כמו Pokemon Stadium ו-Pokemon Snap התחילו את התופעה, משחקים כמו Pokemon Conquest ו-Pokemon Ranger שינוי את היחסים בין פוקימונים למאמנים ובין לבין, משחקי Mystery Dungeon שינו לגמרי את הפורמולה בכך שהפכו את השחקן לפוקימון בעצמו. למרות הרעיון המאוד מוצלח הזה, סדרת משחקי Mystery Dungeon לא התקבלה טוב על ידי מבקרים ושחקנים, כששני המשחקים הראשונים קיבלו הרבה ביקורת על כך שהם פשוטים מידי ונראים מיושנים לאותה התקופה.

עכשיו, קצת פחות מ-15 שנה לאחר היציאה של המשחקים הראשונים בסדרה - Red Rescue Team ו-Blue Rescue Team לקונסולות ה-GBA וה-DS - אנחנו מקבלים גרסה מחודשת וארוזה יפה בדמות Rescue Team DX. אז האם המבקרים טעו והמשחק הזה שווה קנייה וחזרה נוספת לעולם הפוקימונים ומבוכים, או שאולי את ההרפתקה הזו עדיף שתשמרו ליום אחר?

יחידת ההצלה פלאבבה יוצאת למשימה!

במשחקי Mystery Dungeon השחקן הוא לא מאמן פוקימונים, צלם, שומר יערות או כל בן אדם אחר לצורך העניין. במשחק אתם משחקים פוקימון שייבחר לכם אחרי שתענו על סקר אישיות קצר בתחילת המשחק. הבחירות הן מאוד מגוונות וכוללות פוקימונים משלושת הדורות הראשונים: צ'ארמנדר, סקווירטל, פיקאצ'ו, טוטדייל, צ'ימצ'אר ועוד פוקימונים התחלתיים אחרים דיחד עם בחירות יותר אקזוטיות כמו סיידאק, סקיטי ואיווי. המשחק בוחר לכם את הפוקימון שתהיו, למרות שאם אתם לא שמחים עם הבחירה הזו תמיד תוכלו לשנות אותה לפוקימון שאתם כן אוהבים.

לאחר מכן אתם תבחרו פוקימון שיהיה השותף שלכם לאורך המשחק ומשם אתם יוצאים לדרך. אתם והשותף שלכם תרכיבו יחד את צוות ההצלה המיוחד שלכם ותצאו למשימות שונות ומשונות במבוכים מגוונים עם שלל פוקימונים שתוכלו להילחם נגדם בשביל נקודות ניסיון ועליית רמות, או אפילו לצרף אותם לצוות ההצלה שלכם. כשדיברתי על המשחק בסקירת משחקי החודש החודשית שלי, הזכרתי את הסיפור והדיאלוגים השונים במשחק, ואני שמח לבשר שהם לא שינו חלקים רחבים בסיפור והדיאלוגים הנהדרים בין הפוקימונים השונים עדיין קיימים ועדיין נהדרים.

לשמוע את אחד מהשותפים שלי במשחק תוהה לגבי הרגליים של דיגלט (עדיין עובדה מטלטלת בעיניי); העובדה שבסיום כל משפט שלו מגנמייט מוסיף איזה צליל "Bzz" קטן; לקרוא כל קריאת קרב והתגובה שהיא מוציאה מהשותפים שלכם במסע - כל פיסת דיאלוג כאן היא נהדרת ומרגישה במקום. הסיפור עצמו לא השתנה הרבה והוא עדיין חמוד מאוד, זאת בניגוד לשני דברים שדווקא כן השתנו מהמשחקים המקוריים - העיצוב האומנותי והמוזיקה של המשחק.

מפתחי הרימייק החליטו ללכת על סגנון שונה לחלוטין מהמשחקים המקוריים והפעם המשחק לוקח השראה מציורים ומי ששיחק במשחקים המקוריים יודע: זה פשוט נראה הרבה יותר טוב. העולם של Rescue Team DX נראה מקסים, צבעוני ומלא שמש וחיים, והדבר מושלך גם על המבוכים השונים שנראים נהדר והרבה יותר מזמינים מבמקור עליהם הוא מבוסס. המשחקים הקודמים חטפו קצת אש על איך שהם נראו (בעיקר גרסת ה-DS שנראתה כמו הגרסה ל-GBA), ויש מצב שככה המעצבים המקוריים של המשחק רצו שהוא יראה וירגיש. המוזיקה של המשחק גם שופרה קצת והיא מרגישה יותר הירואית ומרוממת רוח - כמו שהייתי מצפה ממנה.

מבוכים ודרגונייטים

מנגנון המשחק העיקרי של Rescue Team DX הוא כמובן המבוכים השונים שנסתובב בהם עם צוות הפוקימונים שלנו. בנוסף למשימות העיקריות של הסיפור שלנו, נוכל לקבל משימות צד של פוקימונים שונים שצריכים עזרה: בין אם להגיע לחברים אחרים שתקועים באיזה מבוך מסוים, למצוא להם איזה פרי או אביזר אחר שהם מחפשים ולהציל פוקימונים שנעלמו עקבותיהם באיזשהו מבוך. המשימות הצדדיות, בעודן חמודות, חוזרות על עצמן באיזשהו שלב והייתי שמח לקצת יותר גיוון במשימות שאפשר לקבל מפוקימונים שונים במשחק. זאת הייתה אותה הבעיה גם במשחקים הישנים וחבל שהם לא השכילו לרענן טיפה את הפורמט ברימייק הזה.

המתקפות השונות של הפוקימונים שלכם במבוך לא שונות ממתקפות במשחק פוקימון רגיל, רק כשעכשיו המתקפות גם מתחלקות לקטגוריה של טווח: חלק מהמתקפות יגיעו לטווח רחוק יותר, בעוד שעבור מתקפות אחרות נצטרך להתקרב לפוקימון שאותו נצטרך לתקוף. יש דבר גדול שמפריע לי בסגנון הקרב הזה:מנגנון ההליכה וסידור הפוקימונים בקבוצה בקרב לא מספיק אינטואיטיבי ועדיין מרגיש מאוד ארכאי ומיושן. ההליכה מבוססת לפי מרצפות (גם הקרבות אגב) ובעוד שהתוספת של מנגנון ה-Auto Run שמזרים את תהליך ההליכה במבוך והופך אותה ליותר נוחה, המשחק עדיין מרגיש שבלוני ומרובע כתוצאה מכך. בנוסף, נשארה רעה חולה שהמשחק שמר מהמשחקים הקודמים בסדרה: אי אפשר לראות את מד החיים של הפוקימונים שאתם תוקפים ובכך קצת המשחק קצת מקשה על התכנון של הטקטיקה בקרבות בוסים נניח.

מחוץ למבוכים השונים תוכלו לאמן את הפוקימונים שהצטרפו לצוות שלכם, לבנות מחנות כדי להכיל עוד פוקימונים שירצו להצטרף אליכם ולקנות פירות שונים ואביזרים שיעזרו לכם לשרוד את היציאה הבאה למבוך (כשחלקם, בייחוד לקראת הסוף, יכולים להיות ממש ארוכים). כל פוקימון בצוות שלכם יכול ללמוד ארבע מתקפות (כמו במשחק פוקימון רגיל), והתכנון של איזה צוות פוקימונים להרכיב, איזה מתקפות לשים עליהם ואיזה אביזרים להביא איתכם, כיף ומרתק בדיוק כמו שאתם חושבים. בכלל, אם הייתי צריך לסכם את המשחקיות של משחקי Mystery Dungeon במשפט הוא יהיה "ממכר, אבל בלי ששמתם לב אפילו".

אני לא שיחקתי משחק בסדרה כבר כמעט עשור, ומצאתי את עצמי חוזר למבוכים שוב ושוב במשך שעות, רק כי רציתי להמשיך לשלב הבא במבוך, במטרה למצוא איזה פוקימון עם יכולת נדירה שתעזור לי במסע שלי, איזה אביזר נדיר שיציל אותי לפני קרב בוס כלשהו או לנצח איזה פוקימון ממש חזק שמחכה לי בהמשך. ללמד את הפוקימונים שאצלי בצוות מתקפות מיוחדות, לבנות טקטיקות וצוותים לפני כל קרב, להעלות את רמת הצוות שלי - כל אלו גרמו לי לחזור למשחק שוב ושוב, גם כשהוא הרגיש רפטטיבי וגם כשהתעצבנתי לפעמים כשהפוקימון שלי תקף סתם נקודה ריקה על המפה כי לא לחצתי על הלחצן שמפנה אותו לכיוון הנכון.

השורה התחתונה

בסופו של יום, Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX הוא רימייק מאוד מוצלח של המשחקים הראשונים בסדרה שהפכה בסופו של דבר לסוג של קאלט בקרב חובבי הפוקימונים ברחבי העולם. הרימייק ניסה לתקן חלק מהבעיות של המשחק בעזרת פיצ'רים כמו Auto-Run במבוכים השונים אבל הוא עדיין מרגיש מאוד רפטטיבי ופשוט מידי יחסית למשחקים אחרים כיום בשוק. מצד שני, הכוח של משחקי Mystery Dungeon תמיד היה בצ'ארם והדיאלוגים השונים בין הפוקימונים: זהו עדיין המשחק שמראה הכי טוב את היחסים בין הפוקימונים השונים, את הצרות שלהם, התהיות שלהם והחיים היומיומיים שלהם. המשחקים נועדו לשים חיוך על הפנים של השחקנים שמשחקים במשחק, ועם הגרפיקה החדשה והדיאלוגים הנפלאים, המשחק עושה בדיוק את זה.

Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX זמין לקונסולת ה-Nintendo Switch בחנויות והמשווקים המורשים בנוסף לחנות הרשמית של נינטנדו ישראל.

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • כתיבה נהדרת שמביאה לחיים את עולם הפוקימונים בצורה מקסימה
  • עיצוב אומנותי מעולה
  • פסקול נהדר
  • ממכר בצורה מפתיעה מאוד

הרע

  • המשימות השונות מרגישות רפטטיביות
  • מנגנוני הלחימה והסיור במבוך עדיין מרגישים מיושנים טיפה

והפוקימון

  • כמובן שאני אהיה טוטדייל. דור 2 לשלטון.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י