הרשמה

ביקורת: Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary - טובים השניים

שניים ממשחקי האקשן הטובים ביותר שיצאו אי פעם מגיעים לקונסולות הבכירות. אז איך הם, עשור לאחר יציאתם? שמואל יצא לבדוק.

  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/02/2020

מדובר בשני משחקי אקשן פשוט פנומנלים, רק חבל שלא קיבלנו שום דבר מעבר לכך.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

כעשור לאחר יציאתם, Vanquish ו-Bayonetta סוף-סוף מגיעים לקונסולת הדור השמיני והאמת שזה ממש הגיוני שהם יגיעו עכשיו: אחרי קמפיין מוצלח ביותר לגרסה המחודשת של The Wonderful 101 והפיתוח של Bayonetta 3 שממשיך לגרום לשחקני Switch לחכות בקוצר רוח אליו, זה נראה שב-Platinum Games חווים איזושהי פריחה מאוחרת, כשיותר ויותר אנשים מגלים את חברת פיתוח המשחקים היפנית. וכמובן, אין דרך טובה יותר לחגוג את הפריצה הזו לתודעה מאשר עם תזכורת על שניים מהמשחקים הראשונים שהחברה פיתחה: Bayonetta מ-2009 ו-Vanquish מ-2010. אז איך הגירסאות המחודשות האלה מתפקדות, והאם המשחקים עדיין כיפיים אחרי כל השנים הללו? 

מכשפות ומלאכים

עם כל ההייפ סביב Bayonetta 3, השבחים ש-Bayonetta 2 ל-WiiU ול-Switch זכה להם וההופעה של הדמות הראשית מסדרת המשחקים בסדרת משחקי Smash Brothers, קשה לי להאמין שקיים מישהו שלא מכיר את Bayonetta. אבל למי שלא ופספס את המשחק הנהדר הזה, מחכה לכם משחק אקשן פשוט נהדר: המכשפה סרזה ומלחמתה בצבאות המלאכים השונים הן רק הרקע הביזארי למשחקיות הנהדרת שמזכירה שילוב בין Devil May Cry עם דגש על קומבואים נהדרים והתחמקויות בשן ועין מהאויבים שלכם לרגעי ה-Quick Time Events של משחקים אחרים מאותה התקופה כמו God of War. תוסיפו לכך את העובדה שהמשחק הזה הציג לנו את הקונספט של Witch Time שגורם לכל התחמקות ברגע האחרון להרגיש אפילו יותר מלהיבה מבדרך כלל, וזהו באמת משחק אקשן שאסור לפספס.

הסיבה שאני לא מפרט יותר מידי על המשחק עצמו היא כי Bayonetta יצא על כל-כך הרבה פלטפורמות בשלב הזה: PS3 ו-Xbox One היו הראשונים, לאחריהן הגיעה הגרסה ל-WiiU, משם הגיעה הגרסה למחשב האישי ולבסוף, הגרסה ל-Switch. הגרסאות האחרונות גם הביאו לנו את השיפור האדיר בגרפיקה ובביצועים של המשחק (עלה מ-30 ל-60 פריימים לשנייה), דבר שאני שמח לראות שהגיע גם לגרסה הזו. עכשיו, אני לא אוהב לעשות את זה, אבל בתור מי ששיחק ב-Bayonetta 2, היה לי טיפה קשה לחזור למשחק הראשון: הנשקים החדשים שהגיעו במשחק השני היו נהדרים, התלבושות השונות על קונסולות הנינטנדו הן טובות מידי מכדי לא להזכיר אותן, והיכולות השונות והקצביות של המשחק השני פשוט טובים יותר בעיניי.

אז כן, Bayonetta 2 שיפר כמעט כל דבר מהמשחק הראשון, אבל זה לא אומר ש-Bayonetta המקורי לא היה טוב לכשעצמו, כשעדת המעריצים האדירה של המשחק רק מוכיחה עד כמה הוא היה פופולרי, כיפי ומצוין. עדת מעריצים ש-Vanquish לא באמת נהנה ממנה.

נעלם מהראדר

Vanquish הוא מסוג המשחקים האלו שכמעט אף אחד לא שיחק, אבל לכל מי ששיחק יש רק מילים טובות לומר עליו, ובצדק - מדובר באחד ממשחקי האקשן הטובים ביותר על קונסולות הדור השביעי: Vanquish הוא משחק יריות מגוף שלישי והוא עושה משהו מעניין ביותר: הוא משלב בין העולמות של משחקי אקשן כאוטיים ששמים דגש על כניסה ישירות למרכז הרחבה ולהילחם באויבים שלכם, לבין הסגנון של Cover Shooting, או יריות מאחורי מחסה כלשהו. בתיאוריה, זה נשמע כמו רעיון מזעזע שלא אמור לעבוד. בפועל, אתם תתהו למה יותר משחקים לא עושים את זה.

הסגנון המטורף של Vanquish משפר כמעט כל אספקט רדום ומיושן שקיים במשחקי Cover Shooting בכך שהוא מעודד את השחקנים להשתמש ביכולת ה-Boost Dash הנהדרת כדי להתקרב ליריבים שלכם בשביל הריגות קלות יותר ועזרה לחיילים בצוות שלכם. תוסיפו לכך מנגנוני Bullet Time שמצטרפים לחוויה, קרבות בוסים פשוט היסטרים ומלהיבים, סיפור מדע בדיוני היסטרי ולא הגיוני בעליל, דמות ראשית שהיא הסטריאוטיפ הקלאסי של מאצ'ו סופר מגה אחלה גבר ואתם מקבלים פצצת אנדרנלין מתקתקת שתספק לכם כמה שעות טובות של הנאה.

המשחק אולי לא ארוך במיוחד וכן, הדיבוב והטקסטים בו מרגישים מיושנים גם בהתחשב בעובדה שזה משחק משנת 2010, אבל אני חושב ש-Vanquish תמיד כיוון להיות משחק אקשן/מדע בדיוני משוגע וכיפי וזו באמת הזדמנות נהדרת לכל מי שלא זכה לשחק במשחק הזה ליהנות ממשחק אקשן מצוין. אגב, בדומה ל-Bayonetta, הביצועים של המשחק על ה-PS4 Pro פשוט מצוינים - המשחק שומר על 60 פריימים לשנייה בכל שלב במשחק שלי - גם בזמן שבערך כל אויב התפוצץ לי על המסך.

חצי עבודה

עד עכשיו כתבתי רק מילים טובות לגבי שני המשחקים, אבל חשוב לזכור ששני המשחקים כבר בני 10 וככאלה, ציפיתי למצוא באוסף הזה חידושים נוספים כמו גרפיקה הרבה יותר טובה, תוספות שונות למשחקים כמו עוד שלבים חדשים, מידע מעניין על תהליך הפיתוח של המשחקים עצמם, פריטי אמנות מהמשחקים עצמם ועוד. לצערי הרב, לא קיבלנו שום דבר כזה וזה מאכזב, בלשון המעטה. שני המשחקים הללו מגיעים בתקופה בה רימאסטרים נוחתים על ימין ועל שמאל, עם עוד המון תוכן לאלו שנשארו עם המותג כל השנים הללו ולראות את שני המשחקים הבאמת מדהימים האלה לא מקבלים את הטיפול הזה שמשחקים אחרים מקבלים - זה צורם לי.

אני שמחתי מאוד לראות את השיפור הזה בביצועים, אבל חשוב לציין ששני המשחקים קיימים גם על ה-PC ושם הביצועים נהדרים גם כן, אז עוד אקסטרה תוכן ופיצ'רים היו עוזרים לאוסף הזה לנצוץ מעל הגרסאות האחרות.

השורה התחתונה

בסופו של יום מדובר באוסף נחמד של שני משחקים אדירים מתקופת ה-PS3 וה-Xbox One, ובעוד ש-Bayonetta הגיעה גם ל-Switch ול-WiiU בנוסף ל-PC, זה נחמד לראות את Vanquish מקבל חיים שניים על קונסולה חדשה. הביצועים (לפחות על ה-PS4 Pro שלי) היו חלקים, המשחקיות עדיין נהדרת ובעוד שעל Bayonetta מוטל צל אדיר בדמות Bayonetta 2 האדיר, Vanquish פשוט זורח כמשחק אקשן מהיר ועצבני. לטעמי מדובר בפספוס קטן, שכן המפתחים יכלו ללכת את האקסטרה צעד הזה ולהוסיף עוד תוכן משמעותי למעריצי הסדרה ולשחקנים חדשים, אבל שוב: מדובר בשני משחקים פשוט נהדרים במחיר של אחד (אחד קטן יחסית).

Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle זמין לקנייה לקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One דרך הרשתות והמשווקים המורשים

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • שניים ממשחקי האקשן הטובים ביותר של Platinum Games
  • ביצועים וגרפיקה משופרים
  • המשחקים עדיין כיפיים גם כיום
  • הזדמנות פז לחוות את Vanquish

הרע

  • לא נעשתה כמעט שום עבודה על תוספות של תוכן כזה או אחר כדי לחגוג את המאורע

והחליפה

  • כמה שאני רוצה את החליפה מ-Vanquish.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י