הרשמה

ביקורת: Tokyo Mirage Sessions #FE Encore - אושר ושמחה

המשחק הכי אופטימי על ה-WiiU מגיע לקונסולת ה-Switch! האם הוא שרד את המעבר?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/01/2020

שמואל בדק את משחק ה-JRPG שהכליא בין העולמות של Shin Megami Tensei ו-Fire Emblem וחזר עם אופטימיות מחודשת

עותק סיקור של המשחק סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

זהו. המשחק האחרון ברשימת משחקי ה-WiiU שרציתי לראות על ה-Switch יצא. Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא הגרסה האולטימטיבית למשחק ה-JRPG הסופר מסקרן של Atlus ו-Nintendo. באותו טור דעה כתבתי שאני חושב שהמשחק היה מקבל סיקור נרחב יותר אם היה יוצא על קונסולה פופולרית יותר וחבל שזה לא היה המצב. אז הנה, המשחק יוצא לקונסולה הכי חמה בשוק כיום והגיע הזמן לבדוק: האם באמת פספסנו משחק מצוין, או שמדובר במשחק נישתי שאולי עדיף שהיה נשאר על ה-WiiU?

Shin Megami... Emblem?

אז למקרה שאתם תוהים איך יראה מיזוג בין העולם היחסית אפל ומדכא של משחקי Shin Megami Tensei ליקום הקשוח של משחקי Fire Emblem - מדובר בעולם צבעוני, מקסים, אופטימי ומלא חן. מופתעים? גם אני, אבל מסתבר שזה עובד בצורה נהדרת.
המשחק עוקב אחרי חבורת נערים בני 18 בעולם מקביל בו לכל בני האדם יש כוח שנקרא Performa המאפשר להם לנסות ולהשיג את כל החלומות שלהם. לחלק מהאנשים יש כוח חזק יותר מאחרים שמקשר אותם ליצורים שנקראים Mirages. ברשימת אותם אנשים מיוחדים תוכלו למצוא גם את הגיבורים שלנו במשחק, Itsuki, Tsubasa וחבריהם כשהם משתמשים ביכולות שלהם כ-Mirage Masters כדי להתחבר עם Mirage-ים חזקים במיוחד, להגן על העולם שלהם ועל הדרך להפיץ מסרי שלום, אהבה, אופטימיות וחיוכים בעזרת כישורי המשחק והשירה שלהם.

כפי שאתם בוודאי רואים, לא מדובר בעולם פוסט אפוקליפטי או יבשת במלחמה, כך שהטון במשחק בכלל לא משקף את הסיפורים של המשחקים עליהם Tokyo Mirage Sessions #FE Encore מבוסס, אבל באופן סופר מפתיע - זה פשוט עובד. העולם הכיפי והצבעוני של המשחק, ביחד עם המוזיקה המקפיצה שלו (ואני אפילו לא חובב גדול של J-Pop), העלו לי חיוך על הפנים בהמון רגעים שונים במהלך הסיפור. הדיבוב של הדמויות השונות נשמע מצוין (גם אם רק ביפנית), הטקסטים במשחק מצחיקים ומשעשעים, הדמויות עצמן נהדרות מגוונות ובעלות עומק נסתר מן העין והעיצוב האומנותי של המשחק מדהים.

הדבר האחרון שכתבתי מתבטא גם במבוכים היפים שהמשחק מציג בפניכם במשימות הראשיות (או הפרקים השונים במשחק): כל משימה שתקבלו במסגרת עבודתכם בסוכנות Fortuna תשלח אתכם בסופו של דבר למבוך עם המון קרבות ופתרון חידות. המבוכים עצמם מעוצבים בצורה נהדרת כשאני באמת חייב לציין לטובה את המבוך השני והחמישי במשחק על העיצוב המצוין שלהם, המוזיקה הטובה והפאזלים המעניינים שבהם. המשימות הצדדיות שמתרחשות בין פרק לפרק לא רק מעבות את הסיפור של המשחק ומגדילות את כמות התוכן שהוא מספק, הן גם מספקות הצצה לתלאות של הדמויות הראשיות במשחק מעבר לסיפור המרכזי ונותנות לנו להתחבר אליהן ברמה עמוקה יותר. לאלו מכם שכבר שיחקו במשחק ל-WiiU - אין לכם מה לדאוג: התוספת של משימות ה-EX Story נותנות עוד משימות כיפיות ומרחיבות אפילו יותר את הסיפור של הדמויות השונות במשחק.

It's Showtime!

המשחקיות של Tokyo Mirage Sessions #FE Encore ממשיכה באותו הקו והיא כיפית ומעוררת מחשבה, למרות שמדובר על הנייר בקרבות בתורות כמו בכל JRPG רגיל אחר. כיאה למשחק בסדרת Shin Megami Tensei, לכל מפלצת שתצטרכו לחסל יש את החוזקות שלה ואת החסרונות שלה. תפגעו במפלצת שחלשה לאש בעזרת הלחש Agi? אתם תעשו אקסטרה נזק ותשפרו את סיכוייכם לנצח את הקרב. המשחק עושה שימוש במערכת הפשוטה הזו כדי לשלב בה את משולש הנשקים של משחקי Fire Emblem: היריב שמולכם עושה שימוש בגרזן? תתחילו להשחיז את החרב של Itsuki לקראת מתקפה על היריב. 

מן הסתם, המערכת היא דו-כיוונית וכל נשק שתשיגו במהלך המשחק יתן לכם יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים, כשגיבורה כמו Tsubasa למשל, שמשתמשת בחנית כדי לתקוף, תתקשה מאוד מול לוחמים עם גרזנים. למזלכם, יש לכם המון גיבורים וגיבורות לבחור מביניהן ובעוד שהמשחק מגביל את הקבוצה לשלוש דמויות בלבד בקרב, אתם יכולים לשנות כל דמות (למעט Itsuki) במערך שלכם בכל רגע מבלי לאבד את התור שלכם. המנגנון הזה מוסיף נופך טקטי נוסף לקרבות, כמו גם מנגנון ה-Session.

Session היא סיטואציה בקרב בו הלוחמים האחרים בקבוצה מצטרפים למתקפה חזקה של אחד מהלוחמים. כדי להגיע לקומבו גבוה של מספר מתקפות רב (וכתוצאה מכך, לנצח את הקרב בסטייל ולהרוויח אקסטרה כסף ואביזרים מהיריבים שלכם), אתם תצטרכו לדעת את מי לתקוף, באיזו מתקפה הכי כדאי יהיה לתקוף אותם ואילו חבר צוות תעדיפו שיהיו לכם. כל אלו גורמים לכל קרב להרגיש יותר טקטי והרבה פחות כמו קרב של "ללחוץ על כפתור אחד עד שתנצחו" (למרות שיש גם קרבות כאלה, בעיקר ברמות ה-Normal ומטה). תוסיפו לכך את האופציה למתקפות מיוחדות כאלה ואחרות ואת מנגנון ה-Unity שנותן לכם ליצור נשקים חזקים (Carnage) וללמוד יכולות ולחשים חדשים (Radiant) כמו להמשיך את הקומבואים שלכם לאויב אחר אם אחד האויבים מת באמצע הקומבו או היכולת להימנע מיצורים חלשים מידי ואתם מקבלים משחקיות שרק נותנת לכם סיבות להתנסות ולבדוק עוד ועוד אופציות לחימה שונות.

אני חייב להוסיף שבשום שלב בזמן ששיחקתי לא הרגשתי שהמשחק רץ מהר מידי או חוסך עליי בתוכן כזה או אחר: המשחק מפוצץ בתוכן נהדר, מלא במשימות צדדיות נהדרות, חנויות שאפשר לבקר בהן ולקנות בהן דברים, תלבושות שונות שאפשר להשיג, סיטואציות מצחיקות לחוות ועוד. לא הכל מושלם במשחק: אני עדיין חושב שהרעיון מאחורי המשחק הוא מאוד נישתי, ויהיו אנשים שלא יתחברו לכל נושא ה-Idols ומוזיקת J-Pop. בנוסף, זה נראה שהמשחק בונה על היכרות של השחקן עם סדרת משחקי Fire Emblem, מה שלא בהכרח יהיה תמיד נכון. המשחק ממש רוצה שתתרגשו כשתראו את Chrom או Gangrel ובעוד שאני שמחתי לראות אותם ולראות את הדינמיקה בין הדמויות השונות, אני בטוח שחלק מהשחקנים לא יחוו את אותה ההרגשה.

השורה התחתונה

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא בסופו של יום תזכורת. תזכורת לכמה שספריית המשחקים של ה-WiiU הייתה עשירה, מגוונת, כיפית ונהדרת. הקונסולה עצמה לא הצליחה כל-כך, העיצוב שלה היה דיי מחפיר והיא ניסתה להילחם במלחמה שה-Switch ידע להימנע ממנה, אבל מה שאי אפשר לקחת ממנה זו העובדה שהיו לה משחקים לכל אחד. Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא משחק JRPG נהדר ובעוד ששחקני ה-Switch לא קיבלו את Persona 5 לקונסולה (וכנראה שגם לא יקבלו), הם יוכלו להתנחם בכך שהם קיבלו משחק נהדר בסגנון. חיוביות היא שם המשחק ב-Tokyo Mirage Sessions #FE Encore ואפילו הציניקן שאני הצליח לחייך יותר מפעם אחת בזמן שהוא שיחק. 

עזבו ציונים שנייה - בתכל'ס, זה מה שחשוב במשחק, לא?

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore זמין לקונסולת ה-Nintendo Switch בחנויות והמשווקים המורשים בנוסף לחנות הרשמית של נינטנדו ישראל.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • סיפור כיפי עם המון רגעים מעלי חיוך ומשעשעים
  • משחקיות נהדרת שמעודדת חשיבה בכל תור
  • העיצוב האומנותי של המשחק מהמם
  • מוזיקה ופסקול טובים מאוד
  • דמויות נהדרות עם דיבוב מצוין

הרע

  • מתעסק בנושאים מאוד נישתיים - לא כל אחד יתחבר
  • דורש הכרה מסוימת של המשחקים עליהם המשחק מבוסס

והאופטימיות

  • קשה להיות פסימי אחרי המשחק הזה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י