הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Watch Dogs: Legion!

רגע, באמת חשבתם שעצרנו ב-Valhalla בלי לעבור בלונדון? ממש לא! פול שיחק גם ב-Watch Dogs Legion ויש לו מה לספר לנו על המשחק!

למרות שהסשן השאיר אותו עם יותר שאלות מתשובות, לפול היו דברים מסקרנים לכתוב לנו על Watch Dogs Legion!

בדאבל נהדר של טורי דעה, חברנו פול דייוויס מגיע אלינו עם עוד סיכום והפעם של המשחק Watch Dogs: Legion. פול זכה לשחק שלוש שעות במשחק החדש של יוביסופט וסיפק לנו טור מאוד מפורט שמציג את רשמיו מהמשחק הבא בסדרת משחקי ההאקינג/עולם-פתוח של החברה. בואו לקרוא מה הוא חשב על המשחק המסקרן!

אז כבר מההתחלה אני קיבלתי תחושה שהמשחק הזה הולך לקחת כיוון שונה לחלוטין ממה שאני מצפה לו ממשחק בסדרת Watch Dogs, כשמכל הגיבורים שיכלו להיות לי, שיחקתי דמות "מכובדת" ולבושה בחליפה, כשהיא מנסה להציל את בניין הפרלמנט של לונדון מהשמדה. בעוד שהמשחק לא לוקח את עצמו ברצינות בהתחלה, לאחר שחזיתי בפיצוצים ברחבי העיר ובזוועות שהעיר עברה, זה טיפה זעזע אותי והביא להבנה שהמשחק מנסה לצייר כאן תמונה גדולה בהרבה.

ובאמת, כך היה המצב: DedSec, הסוכנות המוכרת מהמשחקים הקודמים וזו שהשחקן עובד בשבילה מואשמת באסון הנורא, כשבפועל מדובר היה בארגון צללים לא מוכר שרוצה לשנות את הסדר העולמי כמו שאנחנו מכירים אותו. לנקום בהם לא תהייה משימה פשוטה והיא תדרוש יותר מאדם אחד או אפילו כמה אנשים עם ידע טוב במחשבים. לא, זה אירוע שיצריך גיוס של צבא שלם של אנשים שיכולים להיטמע בסביבה ולהסתתר מתחת לאף של הארגון.

וזוהי בדיוק הנקודה בה Watch Dogs: Legion נכנס להילוך גבוה: קצת הימם אותי לגלות שאפילו לפני שבכלל הזזתי את אחד מהמקלות האנלוגיים בשלט, או לחצתי על כפתור האגרוף, הייתי צריך להבין שהדמות הרגילה לחלוטין הזו, האזרח הפשוט הזה שלפניי הוא אחד מאלפי (אולי אפילו מיליוני? מוקדם לומר) דמויות שאפשר לשחק איתן ואפשר לשלוט בהן במשחק עצמו. יוביסופט טוענת שכל NPC בעיר לונדון הוא מגוייס פוטנציאלי לצבא של DedSec, כשלכל אחד מהם יש גם רקע ייעודי משלו שנוכל לחקור כשחקנים.

השלב שקיבלנו לשחק היה מוגבל לאזור של סאות'וורק, קרוב לנהר התמזה ולתחנת הרכבת של גשר לונדון. התחלנו את הסשן כפועלת בניין כשהיו לנו מפתח שוודי, אקדח נעצים והיכולת לזמן רחפן עם מטען עליו שיכל לשמש כפלטפורמה ניידת. מולי הלך עובד משרדי ובגלל שהוא נורא סקרן אותי, לא בזבזתי זמן ופרצתי לו למערכת כדי להשיג את ה-"Deep Profile" שלו (או הפרופיל העמוק) וללמוד על מי הוא ומהן הפעילויות שלו בכל שעה ביום. אחרי שדיברתי איתו קצת, הבנתי שיש לו עניין רב ב-NHS (או שירותי מערכת הבריאות באנגליה), והבטחנו לעזור לו עם דברים שהוא צריך בתנאי שהוא יצטרף ל-DedSec. וברגע שהוא הסכים זנחתי את המשימה העיקרית שלי כדי לעקוב אחרי משלוח של איברים להשתלה, מה שכלל גם, בין היתר, השתלטות על אמבולנס שנגנב על ידי עבריינים חמושים.

ב-Watch Dogs: Legion דברים זזים מהר. בגלל שאיך שהמשחק בנוי, הקונבנציה של עולם-פתוח טיפה נשברת: אי אפשר פשוט לבדוק את המפה כדי לראות מה חסר לך או מה נשאר לך לעשות - מטרות חדשות צצות בכל משימה שאתם עושים. מצד אחד זה יכול להיות מחרפן, שכן זה אומר שכל הזמן יהיו לכם הסחות דעת ויהיה לכם קשה לסיים משימות, אבל מצד שני זה גם טיפה מרגש כי זה אומר שאי אפשר לדעת אילו תתי משימות יצוצו בזמן המשימה הנוכחית שלכם.

למקרה ואתם לא מכירים את סדרת המשחקים (או זקוקים לתזכורת), הדמות הראשית בכל משחק בסדרה יכולה לפרוץ לכל מיני סוגי מחשבים ומערכות הפעלה, כשכל פריט לבוש או מכשיר נייד על אדם כלשהו יכול לגלות עליו משהו - בין אם בחיים האישיים או בעבודה שלו. בעוד שבמשחקים קודמים זה היה נחמד לצפות בחיים של אחרים ותו לאו, ב-Legion לכל אחד (ואני מתכוון כל אחד) יש סיפור רקע שאפשר לקרוא עליו ולחקור אותו, מה שמגדיל את כמות המשימות הפוטנציאליות במשחק.

כתוצאה משני הדברים שציינתי קודם לכן, יוביסופט גם עבדה קשה מאוד על יצירת מנגנון של קלאסים בין הדמויות השונות (שוטר, איש בידור, אזרח פשוט ועוד), שכל אחד מהם מביא איתו סגנון משחק ייחודי משלו. בגלל המגוון הרחב של קלאסים שונים, יוביסופט דאגה שאת המשימות המרכזיות תוכלו לסיים גם אם לא השגתם את כל הסוגים השונים של הדמויות במשחק, אבל חלק מהמשימות הצדדיות יצריכו מכם השגה של סוכן מסוג מיוחד. דוגמא טובה לקלאס שכזה הוא המרגל שמגיע עם אקדח מושתק, מכונית מרגלים ייחודית עם טילים ושעון מרגלים שיכול לשבש מכשירים חשמליים בקרבתו. במקרה הזה, המרגלת היא אישה קשישה שאיש לא יחשוד שהיא תתחיל לבצע משימות סטייל "משימה בלתי אפשרית".

Watch Dogs: Legion גם שם דגש גדול יותר על קרבות פנים אל פנים, כשיהיה אפשר לשרשר התקפות אחת אחרי השנייה כדי לחסל את האויבים שלכם. אתם יכולים להשתמש ברובים שלכם, זה עדיין יהיה כיף, אבל זה ברור שהמשחק שם דגש חזק יותר על התגנבות ומציאת הדרך הטובה ביותר לסיים את המשימה שלכם מבלי שישימו לב אליכם. ועדיין, אם אתם אלו שאוהבים לרוץ ולירות בכל מה שזז המשחק גם נתן המון תשומת לב ליכולות הפארקור של חלק מהדמויות, כשתוכלו לקפוץ ולרוץ על מגוון דיי רחב של מבנים, צינורות ועוד.

לסיכום, ל-Watch Dogs: Legion יש את הפוטנציאל להיות מדהים במלוא מובן המילה, אבל אם להיות כנה - היו לי יותר שאלות מתשובות אחרי שלוש השעות שביליתי יחד עם המשחק. מה שכן, העיר לונדון היא במה מדהימה למשחק הזה עם היופי האורבני שלה באזורים המוכרים לעומת הסמטאות החשוכות והאפלות. שימו עין על המשחק הזה, זה בטוח.

תודה רבה לפול על הסיקור המפורט הזה וליוביסופט על התמיכה בנו!

מה אתם חושבים על המשחק החדש? ספרו לנו בתגובות!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י