הרשמה

ביקורת: FIFA 21 - פימונטה קלצ'יו

בר צבע את הפנים, נעל נעלי פקקים ועטף עצמו בדגל - וכל זה רק בשביל לשבת על הספה ולשחק בפיפא החדש.

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 09/10/2020

בסופו של דבר, FIFA 21 עושה את הדבר הכי חשוב שהוא צריך לעשות: להיות המשחק שאתה מדליק כשאתה מגיע לסוף היום, פותח בקבוק בירה ומביא את השותף לשעה של כדורגל.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

שנה חדשה, FIFA חדש. כולנו יודעים שזה מגיע כל שנה, לא צריך אפילו לחפש מתי יוצא הפיפא החדש: כחודש לפני שהגיעה גרסת 2021, הפרצוף של אדן הזאר כבר התנוסס בגאון בכל קבוצות היד2 בפייסבוק. אנשים מנסים להעיף את הגרסא הישנה עוד לפני שהחדשה תצא ובצדק: מי רוצה לשחק עם הסגל של השנה שעברה? מי לא רוצה לקבל שליטה טובה יותר בשחקן? מי אתם כל העולם שמכורים ל-Ultimate Team ולמה אני לא מצליח להבין אתכם? והשאלה הכי מעניינת - האם זו אותה הגברת בשינוי אדרת?

גילוי נאות: אני אדם של Pro Evolution Soccer ולמרות שיש לי לא מעט שעות על פיפא ואת הדמו של הפיפא הראשון שלי (98 עם Song 2 של בלר. כן, זה מתנגן אצלנו הזקנים בראש.) קיבלתי עם קופסא של קורנפלקס. אני עוד זוכר את יורם ארבל מקריין ב-FIFA 2000 עם משפטים מפורסמים כמו ״ככה לא בונים חומה!״ או ״זה נראה יותר כמו אגרוף תאילנדי ולא כמו כדורגל״ כשעוד למישהו היה אכפת מהקהל הישראלי. לאחר שתסיימו לקרוא את הביקורת הזו, מוזמנים לקרוא את הביקורת הנהדרת של שמואל על העדכון האחרון של Pro Evolution Soccer.

מה חדש?

מבחינת מצבי המשחק, אין חדש תחת המשקוף: הליגות, Ultimate Team וכל שאר המצבים לא שופרו או שונו משמעותית כדי שאשים לב. מה שכן, מצב ה-Ultimate Team סוף סוף הסיר את הנושא של Consumables על הכושר של השחקן, אז אתם יותר יכולים לדאוג ליצירת קבוצת החלומות שלכם מדאגה שהשחקן שלכם ייפצע או שהוא לא יכול לשחק את המשחקים הבאים - שיפור משמעותי מהמשחקים הקודמים. מצב ה-Volta משנה שעברה גם עדיין פה, והוא שודרג כשהוא מקבל עוד מצבי משחק. אני די מחבב אותו מהסיבות הלא נכונות - הוא פשטני, לא מאתגר אבל הוא אישי. זה מאפשר לשחקנים (ושחקניות!) ליצור את השחקן שלהם ולשחק באווירה שהיא פחות קבוצה מקצוענית, ויותר 3 על 3 קומפקטי וכאן הבדלי הפיזיות בין גברים לנשים כמעט ולא קיימים.

ההנגשה לציבור הנשי שנעשית בשנים האחרונות בעולם שנשלט כמעט כולו ע״י גברים היא מבורכת, אבל גם מצב הסיפור שלו לא מרגיש אמין וקצת חבל ש-EA השקיעה בו בכלל ברמה הסינמטית במקום לגרום לו להיות מהנה יותר. כמו כן, ליגת הנשים חוזרת גם במשחק הזה. חשוב לציין כי הליגה היא פנימית, כלומר הציון של השחקניות והקבוצות הוא ביחס לקבוצות הנשים האחרות ואין אפשרות לערוך משחק משולב בין ליגת הנשים לגברים.

כך או כך, מכורי פיפא לא מחפשים עכשיו איזה מצב משחק מעניין ומרגש, סיפור סוחט דמעות או אולפן סטייל NBA 2K, הם מחפשים את הדבר האמיתי - את כר הדשא, את השיפור בשליטה בשחקן, שיצליחו לכוון את הכדור כמו שצריך, שבעיטה לשער לא תיהרס בגלל שהשליטה בשחקן היא לא אינטואיטיבית ועוד. ואת זה EA יודעת לעשות כמו שצריך. אנחנו לא רוצים עכשיו עוד מצב משחק שנשקיע בו יותר מדי שעות, אנחנו לא צריכים עוד The Journey, אנחנו צריכים לשחק כדורגל על הספה ולהגיד לאורח שלנו כמה הוא גרוע.

יאללה יאללה, תתחיל לשחק

״כדורגל הוא משחק פשוט: 22 גברים רודפים אחרי כדור במשך 90 דקות, ובסוף הגרמנים מנצחים״ - גארי ליניקר. ואכן, הקבוצה שלי היא באיירן. כמו בשנים קודמות, פיפא זוכרת את חיבתי לבאיירן ובוחרת אותה בשבילי בתור קבוצה דיפולטיבית. מסדר את הכפתורים ל-Alternate כי אני סאקר של PES, קורא לשותף ״בוא בוא, יש פיפא חדש״ ויאללה למגרש. משהו מרגיש נכון יותר וזורם יותר במשחק. פתאום מה שאני רוצה שיקרה, קורה. הרי פיפא לא הצטיינה אף פעם בריאליסטיות (למרות מה שחובבי פיפא ירצו לחשוב). פיפא זה המשחק הקז׳ואלי, הארקיידי שאפשר לזרוק עליו עכשיו איזה מאה שעות בחודש ולהתמכר למוות ומהסיבה הזו תמיד היה לי קשה עם פיפא.

הרגשתי שהשחקנים לא מגיבים נכון ושהמון תלוי במזל, בעיקר במשחק ההגנה. השנה הם מאוד השתפרו, כשלשחקנים יש תגובה יותר מהירה והשליטה מדויקת הרבה יותר. כן, זה כיף לראות שההגנה סוף סוף עובדת, והריצה אל הכדור ועצירתו מרגישים הרבה יותר טבעיים. כל-כך הרבה שעות צעקתי על החיילים במילואים שהמשחק לא מגיב טוב - והנה סוף סוף שיפרו את זה ואין יותר אפשרות לתרץ את המשחק בתור הבעיה. מכיוון ההתקפה, טקטיקה ידועה במשחקי פיפא היא מתפרצות, כשלרוב קשה מאוד לעצור אותן. ב-FIFA 21 המצב נרגע מעט, אף על פי שעדיין מסיבה לא ידועה שחקן עם כדור ירוץ הרבה יותר מהר משחקן בלי כדור.

אבל כאמור, עם השיפור באפשרויות ההגנה ובשליטה בשחקנים, חסל סדר מתפרצות בלתי ניתנות לעצירה, לא עוד שחקנים חדשים עם מזל - עכשיו סקיל זה העניין. ורק כדי להמשיך ולחזק את המנטרה הזו, נוסף מנגנון ה-Agile Dribbling. כשנחזיק את כפתור R1 ונזיז את הסטיק השמאלי אנחנו נשלוט בצורה מדויקת יותר בכדור. גם בלי שתעשו כלום, פיפא תפעיל את האפשרות בשבילכם כשהיא תראה לנכון, אך אפשר לנטרל את האפשרות הזו בהגדרות בכדי לשלוט לחלוטין במשחק. בנוסף המפתחים הוסיפו את האופציה של Directed Runs כדי שתוכלו לשלוט יותר טוב בחברי הקבוצה שאתם לא שולטים בהם אליהם אתם יכולים לשלוח כדור, מה שמאפשר חיתוך של ההגנה והתקפות יצירתיות יותר מבעבר.

כמו כל שנה, הגרפיקה משתפרת, האנימציות מדויקות וטבעיות יותר ואין שום ספק כי ההרגשה של השליטה בשחקן היא אשליה של האנימציות המשופרות. הן לא השתפרו ממש דרסטית, כמו כל שנה, הן משתפרות טיפין טיפין. למרות השיפור הגרפי, יש דבר אחד שמאוד מעיב על האווירה - למה הדשא חיוור כלכך? מישהו יכול בבקשה להשקות אותו? והקהל עדיין נראה לא הכי טוב אבל הוא שר מצוין. בכל זאת, זה הסיכוי הכי טוב שלנו לצפות בכדורגל עם קהל (תודה קורונה).

מאז ומתמיד, פיפא עשתה עבודה טובה עם המועדונים. לפיפא יש הסכם רישיון ארוך-טווח עם מעל ל-30 ליגות וכל הקבוצות שמגיעות מאותה הליגה, כך שהמשחק מרגיש אמיתי. אפשר לבחור מיידית את ריאל מדריד או את מנצ'סטר יונייטד עם התלבושת הרשמית, הסמלים, האיצטדיון וכל שאר הדברים הנלווים אליהם, זאת בניגוד למתחרה הגדולה שלהם (ששנה שעברה סוף סוף שינתה את Man Blue ל-Manchester B כדי שלא נצטרך לנחש את הקבוצה). הקבוצה היחידה שחסרה מאוד בפיפא היא יובנטוס, הטופ של הליגה איטלקית ויחד איתה גם אחד משני השחקנים הטובים בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, שנמצאים דווקא אצל PES. טיפ למי שרוצה עדיין לשחק, הם שם תחת השם Piemonte Calcio. זכרו, רונאלדו כרגע חולה בקורונה, חכו רגע איתם.

הפסקול, שפעם היה הצד החזק של כל משחק ספורט באשר הוא, די מפנה את מקומו. אם בשנת 98 פיפא דחף לכל ילד את Song 2 של בלר ובשנת 2000 הבחירה ברובי וויליאמס הייתה מדהימה, הפסקול של FIFA 21 פשוט עושה את העבודה. נכון, הוא בעיקר ברקע עם שירי פופ קליטים ותו לא ואלו שירים שכיף לשמוע בתפריטים אבל לא יותר מזה. אגב, אתם מוזמנים להאזין לפלייליסט מחוץ למשחק.

השורה התחתונה

סה״כ FIFA 21 היא מה ש-FIFA 21 צריכה להיות: עדכון של שנה שעברה עם שיפורים מסוימים, תוספת של סיפור פה ושם וזהו. EA כבר לא מנסה לעשות נסיונות מרחיקי לכת עם פיצ׳רים שיעלו הרבה כסף ולא ישרדו את אותה השנה. זה עוד משחק של פיפא, עם סגלים מעודכנים, משחקיות משופרת, גרפיקה טובה יותר ורשיונות, הרבה מאוד רשיונות. אני עדיין לא מחבב את Ultimate Team ואת משאבת הכספים שהוא (יכול להיות שאפשר להאשים את ההורים שלי שהתנגדו לקנות לי סופרגול), אך שאר המצבים מספקים. לקחת קבוצה למשך כל הליגה, או לפתח שחקן במוד הקריירה? מספק. ליגת האלופות? מספק. Home rules? גם, כיף לעיתים. אבל בסופו של דבר, FIFA 21 עושה טוב את הדבר הכי חשוב שהוא צריך לעשות: להיות המשחק שאתה מדליק כשאתה מגיע לסוף היום, פותח בקבוק בירה ומביא את השותף לשעה של כדורגל. גול.

8
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • סגלים מלאים ומדויקים של רוב הקבוצות בעולם
  • שליטה משופרת בחברי הקבוצה ומנגנון ה-Agile Dribbling
  • מצבי משחק אינסופיים (לפחות עד FIFA 22)
  • ייצוג טוב למין הנשי בעזרת Volta

הרע

  • הגרפיקה השתפרה, אך היא חיוורת לעומת PES
  • Volta יכל להיות מעניין יותר
  • כרים בנזמה

ושנה הבאה

  • FIFA 22 מול PES 22. יהיה חם.
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י