הרשמה

ביקורת: Ben 10: Power Trip - בן חמש וחצי

שמואל שיחק במשחק החדש של Ben 10, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 09/10/2020

האם זהו משחק הטוב ביותר של המותג? לא, אבל מדובר במשחק שיכול להיות נהדר כמשחק עולם פתוח ראשון לילדים שלכם

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

סדרת Ben 10 תמיד הביאה איתה איזשהו סוג של שילוב בין תמימות ילדותית והרצון לראות גיבורי על ולהיות מגניבים, לרגעים קצת יותר אפלים כמו טרנספורמציות גרוטסקיות של חלק מהנבלים במשחק, מוות ורצח ועוד דברים שמופיעים בסדרה בהמשך חייה. לאחרונה הסדרה שהתבגרה עם צופיה עשתה רגרסיה חזרה לסדרת ילדים חמודה ויחד איתה מגיע אלינו גם Ben 10: Power Trip, משחק עולם פתוח שיציב את בן טניסון ומכריו מול אחד מהיריבים הגדולים שלו. אז האם Ben 10: Power Trip הוא משחק מעולה וחובה למעריצי הסדרה, לא משנה באיזה גיל - או שמא מדובר במשחק שעדיף לכם לשמור מחוץ לאומניטריקס שלכם?

רעיון טוב, ביצוע קלוקל

הסיפור של Ben 10 Power Trip אולי לא נלקח מהסדרה, אבל הוא מרגיש כמו פרק בה: Hex, המכשף הרשע מנצל את העובדה שבן, משפחתו וחברו/אויבו קווין נמצאים בחופשה כדי להניע את התוכנית הזדונית שלו להשתלט על היקום. בעזרת הכוחות שלו, Hex מצליח לכלוא את הכוחות של בן וקווין בתוך אזור דימדומים שנקרא "The Void", ובכך משאיר את בן חסר כוחות. לאורך המשחק, בן יאסוף חזרה את החייזרים שברשותו, יביס את Hex ויעזור לתושבי האזור עם הצרות והבעיות שלהם. אם הייתי צריך לסכם את הסיפור ואת איך שהוא מועבר לשחקן בשתי מילים, הייתי בוחר ב-"פוטנציאל מבוזבז".

אני מבין שהמשחק הזה נועד בראש ובראשונה לילדים, ומכאן מגיעים הדיאלוגים המשעממים, הסיפור הבנאלי והצפוי והדמויות הלא מעניינות (אם כי משעשעות בחלקן), אבל הקונספט של "בן מאבד חלק מהחייזרים שלו", כבר בוצע בהצלחה בהרבה פרקים אחרים, פשוט כאן זה לא עובד כמו שצריך. האומניטריקס והכוחות שבו הם מה שמגדירים את בן טניסון ואת תלאותיו, והעובדה שהמשחק, כמו הסדרה, דיי איבדו את הפן הרציני שגרם להתבגרות המהירה של הילד הזה ומתייחסים לכל הנושא הזה בזלזול וקלות דעת פשוט מפספסים את המטרה כאן.

בנוסף, כדי לתת לשחקן תחושת התקדמות, כל חייזר של בן רודד לשתי יכולות מיוחדות בלבד, כשפעולות ההתקפה וההגנה זהות אצל כולם. מחוץ לקרבות זה עובד סבבה, כש-Heatblast יכול להמיס שלג שנערם או קופסאות מעץ, XLR8 יכול לרוץ ממש מהר ולרכב על חוטי חשמל ו-Four-Arms יכול להשתמש בזרועות שלו כדי להזיז אבנים גדולות או פשוט לזרוק אותן. אבל בקרבות עצמם כל הדמויות השונות מתנהגות אותו הדבר, עם אותם הקומבואים ואותו הנזק. זוכרים כשדיברתי על כך שבנוקמים הקונספט הוא שכל הדמויות אולי עושות נזק זהה, אבל צורת המשחק שלהן שונה? כאן זה פשוט לא נכון לצערי.

הייתי שמח לראות את המפתחים נותנים לנו אויבים שונים שדורשים טקטיקה שונה וחייזרים שונים, אבל בפועל כל קרב התנהל בצורה זהה: עובר ל-XLR8, מכה בהם מאוד מהר ומסיים את הקרב זריז. האויבים השונים גם לא מאיימים מבחינת הנזק שהם עושים, וזה כולל גם את הבוסים שבמשחק. המשחק מאפשר לכם לחזק את עצמכם בשלושה תחומים שונים: הורדת כמות הנזק שאתם מקבלים, העלאת כמות הנזק שאתם גורמים לו והמזל שלכם (כמות הפעמים שתתנו מכה חזקה וקריטית). בפועל, העלאתי רק את כמות הנזק שגרמתי לו וזה הספיק לי כדי לעבור את כל המשחק.

תראו לעצמכם את המפתחים משנים את הסדר של החייזרים במשחק ונותנים להם את היכולות המלאות שלהם: להתחיל מ-XLR8 כדי שנוכל לזוז במהירות ברחבי המפה של המשחק, לאחר מכן לתת לנו את Four-Arms מאוחר יותר כדי שנוכל לפתוח אזורים שונים במפה ואת Heatblast בסוף, יחד עם יכולת התעופה שלקחו ממנו במשחק הזה כדי שנוכל לחוות את העולם הפתוח בצורה הרבה יותר טובה. המשחק הזה זועק לסגנון משחק של Metroidvania, והוא באמת מנסה לעשות את זה, אבל מתחילתו ועד סופו הוא לא באמת מצליח. מה שלוקח אותי גם לנקודה הבאה.

קצר, ואולי לטובה

את Ben 10: Power Trip אפשר לסיים תוך בין 4 ל-5 שעות בסך הכל, כשרוב המשימות הגדולות במשחק מחולקות לתתי משימות קטנות ודיי משעממות. יש גם חדרים סודיים פה ושם, אבל כמו שציינתי קודם, הקרבות השונים מאוד בנאליים, כשקרבות הבוס אולי שונים טיפה אבל לא מספיק כדי לגרום לי להתאמץ בצורה מטורפת. תוסיפו לכך גרפיקה מאוד ממוצעת עם מודלים תלת מימדיים לא טובים במיוחד (למרות שבאופן כללי המשחק נראה סביר) ואתם מקבלים חוויה קצרה ולא מרשימה במיוחד.

זה השלב שבו תכננתי לסיים את הביקורת וכנראה גם לתת למשחק ציון נכשל, אבל אז נזכרתי שאני לא קהל היעד של המשחק הזה. המשחק הזה מכוון ומיועד לילדים ובראש של ילד, חלק מהמגרעות דווקא יכולות להצטייר כדבר חיובי: הגרפיקה של המשחק, גם אם לא מרשימה, צבעונית מאוד, נעימה לעין ומזמינה. בנוסף, העובדה שהמשחק קצר גורמת לכך שהילדים לא צריכים לשבת מול המשחק למשך 20+ שעות כדי להגיע לסיום של המשחק ויכולים לחוות את ההנאה הזו של השלמת משחק.

זה גם עוזר שהמשחק עצמו קל מאוד, הן ברמת הקרבות והן ברמת החידות השונות. קל מאוד להתקדם במשחק ואני חושב שרמת הקושי הזאת תתאים לילדים ברמה סבירה (למרות שעם מה שילדים משחקים כיום, אולי גם זה יהיה קל מדי). המשחק גם מציג אופציה של Co-op ואת האפשרות לשחק עם עוד חבר או חברה, מה שיכול להגדיל את כמות הכיף ויכול לחשוף את הילדים שלכם לקונספט של Couch Co-op - קונספט שהלך ודעך בשנים האחרונות (למרות שממה שראיתי ברשת, אנשים חווים בעיות ביצועים על קונסולות הדור הנוכחי במוד הזה).

כל אלו גרמו לי להעלות טיפה את הציון, ולחשוב שגם אם לא מדובר במשחק טוב מאוד, זה יכול להיות משחק נהדר כחשיפה ראשונה לקונספט של משחקי עולם פתוח לילדים. העולם קטן מספיק כדי לא להמם אותם, אבל גדול מספיק כדי שהם לא ישתעממו יותר מדי. הסיפור רדוד וקצר, אבל זה סבבה לילד שלא צריך טוויסטים מטורפים במשחק שלו. מערכת הקרבות מאוד פשוטה ולא תספק בן אדם כמוני, אבל ילד בן 6 אולי יהנה מהפשטות הזו והוא יימצא את החייזרים האהובים עליו למשחק (גם אם כולם מתנהגים בצורה דומה בפועל).

השורה התחתונה

הביקורת הזו הייתה יותר קשה לסיכום ממה שחשבתי שהיא הולכת להיות. מצד אחד מדובר במשחק שכל חלק בו הוא ההגדרה של ״חצי כוח״: ממכניקת הקרבות הבינונית וחקר העולם שעושה שימוש בסיסי בחייזרים השונים, לסיפור שרץ בקצב מחריד וניתן לסיום בזמנים שמשחקי פלטפורמה מסוימים היו מתביישים בהם והמוזיקה הממוצעת להחריד. מצד שני, כשאני מנתק את עצמי שנייה מנקודת המבט של בחור בן 29, אני מגלה שמדובר במשחק שיכול להיות נהדר כמשחק עולם פתוח ראשון לילדים שלכם: הוא דיי קל ולא מתסכל, הוא מלמד אותם מכניקות של התקדמות במשחקי עולם פתוח ושימוש בדמויות שונות כדי להתקדם במפה והעובדה שאפשר לסיים את המשחק בכ-5 שעות תורמת לתחושת המסוגלות והסיפוק שבסיום משחק וידאו.

האם זהו משחק ה-Ben 10 הטוב ביותר? לא, אבל אין באמת הרבה כאלה - לו גם היה על הנייר את הכי הרבה פוטנציאל להיות המשחק הזה. אני מקווה שהיוצרים של המשחקים ייקחו את המותג לאזור הבוגר יותר להבא כמו שחלק מהגרסאות של הסדרה עשו. בינתיים זה אולי סביר וכנראה שיתאים לילדים, אבל גם מדובר במשחק מאוד קצר וממש לא ממצה. בקיצור - משחק מעולה לילדים קטנים, פחות לבוגרים יותר. נתפלל שיהיה להם יותר תקציב בפעם הבאה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחק עולם פתוח טוב לילדים
  • היכולות של הדמויות השונות באות לידי ביטוי במפה
  • המשחק מאפשר Co-op לא רע בכלל

הרע

  • מערכת קרבות משעממת ובנאלית
  • דיאלוגים מרדימים ורדודים
  • סיפור שטחי וקצר ביותר
  • גרפיקה ממוצעת מאוד

והחייזר

  • תביאו את Ghostfreak למשחק הבא בבקשה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:09 04.02.2023 | ווווווווווווווווווווווווו ווווווווווווווווווווווווו (אורח)

    חלן

  2. 2

       | פורסם ע"י