הרשמה

ביקורת: Mario Kart Live: Home Circuit - לנהוג על אמת

שמואל זכה לבחון את המשחק/צעצוע החדש של נינטנדו - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/10/2020

בדיוק כמו ה-Nintendo Labo לפניו, גם Mario Kart Live: Home Circuit מציג את נינטנדו ברמה היצירתית הגבוהה ביותר שלה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

בכתבת משחקי חודש אוקטובר שלי קראתי ל-Mario Kart Live: Home Circuit "המשחק הכי יצירתי ברשימה" ואני עדיין עומד מאחורי ההצהרה הזו. להביא את Mario Kart, אחת מסדרות המירוצים הכי אהובות, כיפיות ומשוגעות בעולם הגיימינג, לעולם האמיתי דרך מכוניות על שלט הוא קונספט פשוט נהדר בעיניי. אבל קונספט לחוד וביצוע לחוד - הגיע הזמן לראות האם נינטנדו סיפקו את הסחורה והאם Mario Kart Live: Home Circuit הוא אכן סוס מנצח, או שאותו דווקא כן מחליפים?

מה בקופסא?

בניגוד מוחלט למה שציפיתי, קנייה של Mario Kart Live: Home Circuit לא מזכה אתכם בעותק פיזי של המשחק. מפתיע, לא? מה שכן תמצאו בקופסה הן הוראות להורדת המשחק בחנות הדיגיטלית של נינטנדו (או באתר האינטרנט של נינטנדו ישראל, אם זה נקנה בארץ - אגב, הוראות בעברית, איזה מגניב זה), את המכונית עצמה איתה תשחקו (עם מריו או לואיג'י במושב הנהג), ושרוול עם השערים השונים שדרכם תעברו במשחק יחד עם שלטי כיוון קטנים יותר. כמובן שיחד עם המכונית האלחוטית מגיע גם כבל הטענה כך שלא תצטרכו לדאוג למציאה של אחד לטובת המכונית שלכם.

המכונית עצמה נראית ומרגישה מצוין - היא כמעט בגודל של קונסולת Nintendo Switch רגילה ויש בה סוג של איזון בין מכונית צעצוע רגילה לעיצוב של פריט גיימינג שאני גם יכול לשים על המדף. האמת שבאיזשהו אופן זה מזכיר לי את ה-Arwing שקיבלתי כשקניתי את Starlnk של Ubisoft: אני יודע שזה אביזר שנועד למשחק עצמו, אבל אני מתייחס אליו כרגע כמו אל פסל יפה של מטוס הקרב האייקוני מ-Star Fox. המכונית עצמה כוללת מצלמה על הגב שלה, ומניסיונות אגרסיביים להזיז אותה מהמקום זה נראה שהיא תשרוד את רוב המסלולים שלכם (רק אל תגזימו יותר מדי).

השערים השונים עשויים מקרטון (יש סיכוי שאותו הקרטון של ה-Labo), ולמרות שהמשחק מציע לכם לשים דברים כבדים בצדדים שלהם כדי לייצב אותם, מצאתי שהם לא מתקפלים או נופלים מהר מדי, גם אם נכנסים בהם בשיא המהירות (כמובן שאם אתם לא רוצים שיזוזו לכם השערים, שימו כמה ספרים בצדדים שלהם כדי לדאוג שזה לא יקרה). בסך הכל, זה נראה שאיכות הבנייה של כל המוצרים מספקת מאוד, למרות שאני חייב לומר שהמכונית תצבור אבק בגלגלים בזמן הנהיגה, אז שימו לב שהרצפה שלכם נקייה וגם אז, תדאגו לנקות את הגלגלים בסיום כל סשן.

הרצפה נקייה - אפשר לצאת לדרך

אחרי כל ההגדרות השונות של המשחק אתם תוכלו להכין את המסלול הראשון שלכם והאמת שההגדרה שלו היא סופר פשוטה וכיפית: ברגע שתודיעו למשחק שאתם מכינים מסלול חדש, המשחק יביא את Lakitu כדי שישפוך עליכם צבע (א-לא Splatoon סטייל) ויסמן את המסלול שעברתם בין השערים השונים. ברגע שתסיימו תוכלו להתחיל לנסוע במירוץ Mario Kart רגיל לחלוטין, עם אביזרים שתוכלו להשתמש בהם כדי לעצור את האויבים שלכם או לתת לעצמכם בוסט למהירות, מטבעות שתוכלו לאסוף במהלך המירוץ ועוד.

המכונית מגיבה מצוין לכל פעולה של השחקן, בין אם זה שימוש באביזרים כמו פטריה שתגרום למכונית שלכם לתת בוסט משוגע ברחבי החדר, או היתקלות בבננה או שריון ירוק שיגרמו למכונית שלכם לעצור במקום. המשחק גם נותן לכם דרך נהדרת לראות את הבית שלכם בזווית שאתם כמעט לא רואים אותו בו: מתחת לשולחנות, בין ארונות - המשחק מאפשר לכם ליצור מסלולים שיגרמו לחדר שאתם משחקים בו להרגיש כמו מסלול מכשולים אמיתי. המסלולים שיצרתי בעצמי גרמו לי להבין שהמשחק לא מתמודד טוב עם שיפועים, ובפרט עליות - אז אם תכננתם ליצור שלב במעלה הגבעה, עדיף שתשמרו את זה לדמיון ובמקום זאת תתמקדו בשיפועים קטנים יותר בתוך הבית. במשחק אין עוד דמויות שונות שאפשר לשחק, אבל אתם כן יכולים להשתמש במטבעות שאספתם כדי לשחרר סקינים חדשים למריו או לואיג'י. 

המשחק מאפשר לכם להתחרות אחד בשני במצב Time Attack במסלול שבחרתם או נגד אנשים אחרים. החלק הראשון משעשע כי הוא גורם לתחרות קטנה בין דיירי הבית לגבי מי נהג המירוצים הכי טוב (נהייה מאוד משוגע אם בחרתם לעשות מסלול ב-150cc או 200cc), אבל החלק השני פחות כיף ויותר מתסכל: כדי לשחק Mario Kart Live: Home Circuit עם עוד חבר, אתם צריכים שתי מכוניות ושתי קונסולות Nintendo Switch. זה אומר שאם אין לכם בבית כמה קונסולות אין לכם שום סיכוי לשחק את המשחק הזה עם כמה דיירים בבית. בהתחשב בכמה שהערכה לבדה עולה (כ-100 דולר בארה"ב), עד כמה שהיא יחסית משתלמת לבד, לקנות כמה מהן לא תעזור לכם (אלא אם תקנו עוד קונסולות Switch).

רדוד או עמוק? הבחירה בידיכם

באופן משעשע ולא אופייני לביקורות שלי, זה מה שיש לי לומר על המשחק באופן כללי. אני לא צוחק - זה כל הקונספט של Mario Kart Live: Home Circuit: אתם בונים מסלול, מתחרים בשניים/שלושה מצבי משחק שונים ויכולים גם להתחרות יחד עם עוד חברים שיש להם את הצעצוע. עכשיו אני בטוח שאנשים מסוימים יסתכלו על הביקורת ויגידו לעצמם: "וואו, ממה שהבחור החכם והממש חתיך הזה אמר, זה נראה שהמשחק הזה מאוד רדוד ושטחי ויימאס עליי ו/או על ילדיי מהר מאוד", ובמקום מסוים הם צודקים, אבל יש כאן קאץ' מאוד חשוב וקריטי שצריך להבין בנוגע ל-Mario Kart Live: Home Circuit.

Mario Kart Live: Home Circuit מאפשר לכם לבנות מסלולים משלכם, אבל לרוב הוא לא מגביל אתכם לגבי סוג המסלול, דברים שיופיעו לכם בדרך, מכשולים שאפשר לשים ויכולים לפגוע בדמות שלכם ועוד. אתם יכולים לבנות מסלול עיגול, או מסלול 8 רגיל ולסגור את הבסטה, וכן - אחרי כמה מסלולים זה בוודאי ישעמם אתכם - אבל השליטה בכמה המשחק הזה רדוד נמצאת לגמרי בידיים שלכם. בבית שלי השתמשתי באריזה שאיתה קיבלתי את המשחק כדי ליצור מנהרה קטנה תוך כדי המסלול ודאגתי שהוא יעבור מתחת לשולחן כדי ליצור מוטיב של חושך ואור במסלול.

אנשים אחרים שראיתי באינטרנט שמו בובות בחלקים שונים במסלול כדי לדמות קהל או תמה מסוימת שמעניינת אותם, אחרים ניצלו את העובדה שהקונסולה של נינטנדו היא קונסולה היברידית ולקחו את המירוץ לחצר כדי ליצור אווירה של טבע עם המסלול שלהם (למרות שנינטנו לא ממליצה על כך) ועוד. בעיניי, זה אחד המשחקים המושלמים למשפחות, ואולי אפילו כמה משפחות: אתם יכולים להכין מסלול בעצמכם ואז לתת לילדים שלכם להתחרות במסלול כדי לראות מי ישיג את הזמן המהיר ביותר, אתם יכולים להזמין עוד חברים של הילדים שלכם עם עוד מכוניות ולהתחיל לבנות מסלולים גדולים לארבעתם כדי לראות מי מלך המסלול.

זה נכון שהמשחק לא כזה עמוק מבחינת מצבי משחק ומכניקת המשחק שלו, אבל אתם יכולים לדאוג לעומק שלו בעזרת היצירתיות שלכם. האם נינטנדו מבקשת יותר מדי מהקונים של המשחק הזה? אולי, אבל אני חושב שהיא מצפה שקהל היעד של המשחק הזה (כאמור, ילדים), יוכל להפיק את המירב מ-Mario Kart Live: Home Circuit ולהשתמש במוחות היצירתיים שלהם כדי ליצור מסלולים מעניינים במיוחד.

השורה התחתונה

בדיוק כמו ה-Nintendo Labo לפניו, גם Mario Kart Live: Home Circuit מציג את נינטנדו ברמה היצירתית הגבוהה ביותר שלה: היא הצליחה להביא את אחד מהמותגים הכי כאוטים ומשוגעים שלה בהצלחה רבה לחיים האמיתיים. המכונית בנויה היטב ומצליחה לתת תחושה של צעצוע מצד אחד ופריט גיימינג מהצד השני, תהליך בניית המסלולים הביתיים הוא ברור מאוד ולא מקשה על השחקן והאיכות של המצלמה ותהליך המשחק עצמו והנסיעה עצמה מרגישים מצוין.

הבעיה עם המשחק נובעת מכך שהמולטיפלייר של המשחק יהיה בלתי אפשרי למשפחות בלי שתי קונסולות ושתי ערכות והעובדה שהעומק של המשחק תלוי לגמרי בשחקנים שמשחקים: אתם יכולים להשקיע במסלולים שלכם וליצור מכשולים ופניות מעניינות, או לתת את אותם שניים שלושה מסלולים ולהשתעמם מהר מאוד. אבל אם יש לכם ילדים, ויש לכם קונסולת Nintendo Switch בבית, אתם הולכים לבלות במשך שעות עם המשחק הזה.

רק תרחיקו אותו מבעלי חיים - מסתבר שהם לא מתים עליו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • מצליח להעביר את חווית המריו קארט לחיים האמיתיים
  • המכונית מעוצבת ובנויה טוב
  • עיצוב השלבים והמסלולים קל ופשוט

הרע

  • הכיף במשחק תלוי לחלוטין ביצירתיות של השחקן
  • לא מתמודד טוב עם סוגים מסוימים של מכשולים
  • המכונית תדרוש מכם תחזוקה מתמדת
  • מולטיפלייר אפשרי רק אם אתם עשירים או מכירים אנשים עם המשחק

והאוטו

  • אני רוצה! אני רוצה מכונית!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י