הרשמה

"שידור חוזר": הסדרות שעשו לנו את שנת 2020

גיא משתף אותנו בסדרות שעזרו לו לשמור על השפיות בשנת 2020

זאת הייתה שנה קשה, אז מזל שיש לנו את HBO, Amazon ו-Netflix

כולם יודעים ששנת 2020 תיכתב בדפי ההיסטוריה כשנה רעה מאוד. היא הייתה רעה בכמעט כל מובן אפשרי - בריאותית, כלכלית, חברתית, אבל דווקא בשני מקומות היא הייתה די פורה: בגיימינג ובטלוויזיה. הרי את רוב זמננו השנה העברנו מול הטלוויזיה, כי פשוט לא היה משהו אחר לעשות, בין אם שיחקנו במשחק מסוים או צפינו בסדרה או סרט. בגלל מגבלות הקורונה וחשיפה הרבה יותר נמוכה לתכנים טלוויזיונים או קולנועים בדרכים מסורתיות, האתר התעסק הרבה פחות בעניינים אלו, ובצדק. לכן, החלטתי לאסוף כמה מהסדרות שעזרו לי להעביר את הסגרים הרבים והסופ"שים המשעממים במהלך שנת 2020. מדובר ברשימה אישית שלי והיא אינה מדורגת, כך שהמיקום של כל סדרה ברשימה לא אומר שהיא טובה/מועדפת יותר על פני סדרה אחרת.

The Mandalorian: עונה 2

אחרי הטרילוגיה החדשה של מלחמת הכוכבים, המורל של המעריצים היה די ברצפה, ואני ביניהם. הייתה הרגשה שהמותג הכל כך אהוב הזה פשוט נמצא כרגע בידיים של אנשים שלא יודעים מה הם עושים, בלי שום כמיהה למה שהופך אותו למיוחד. אבל אז, בשנת 2019, הגיעה הישועה בדמותו של ג'ון פאברו (Jon Favreau) שהביא לנו את The Mandalorian, מערבון חלל רווי אקשן שהציג דמויות חדשות ליקום של מלחמת הכוכבים תוך כדי שימוש חכם ומאוד נאמן בדמויות מוכרות למעריצים. אה, הוא גם הביא לנו את בייבי יודה (או "הילד" אם אתם רוצים להיות רשמיים). יש פה מישהו שקולט שעברנו כל כך הרבה זמן בלי הדבר החמוד הזה בחיים שלנו? כעת, הגיעה העונה השנייה, והיא מעלה את הכל להילוך חמישי עם אופציה ליותר - גיבורנו דין ג'ארין (Djin Jarin), אותו מגלם באופן פנטסטי פדרו פסקל (Pedro Pascal), מסכים לקחת על עצמו משימה להעביר את הג'דיי הקטנצ'יק לבני מינו על מנת שיוכל ללמוד לשלוט ב-"כוח" ולוודא שהאימפריה לא תצליח לשים את ידיה עליו.

The Queen's Gambit

מעולם לא התעניינתי כל כך בשחמט, עד שראיתי את The Queen's Gambit (מישהו מוכר לוח במקרה?). האדפטציה של Netflix לרומן משנת 1983 עוקבת אחר נערה בשם בת' הרמון (Beth Harmon) בעודה מנסה לתמרן בעולם השחמט התחרותי במטרה להפוך לשחקנית הטובה ביותר בעולם. היא מתמודדת עם דעות קדומות, ריחוק חברתי ויריבים אסטרטגיים ומאיימים, והסדרה מתרחשת על פני פרק זמן של 14 שנים מה שנותן לנו לראות את ההתבגרות של הדמות והשינויים שהיא עוברת במהלך השנים. השחקנית אניה טיילור ג'וי (Anya Taylor-Joy) עושה עבודה פנומנלית בגילום דמות שמתחילה כנערה יתומה ומתקדמת להיות אישה מחושבת ואינטיליגנטית שמראה לנו בדיוק מה קורה כשטיפוח כישרון בגיל צעיר הופך לאובססיה לניצחון בכל מחיר.

Upload

הנה סדרה עם קונספט מעניין שבחיים לא שמעתם עליו - אדם שנמצא על סף מוות מקבל את האפשרות להשלים עם גורלו או להעביר את המודעות שלו לענן, שם יוכל להמשיך לחיות לנצח בתור ישות דיגיטלית. אה, "מראה שחורה" כבר עשו את זה? טוב נו, זה לא אומר שהסדרה הזו לא מעולה. Upload אמנם נראה כמו קומדיה ממוצעת לפי הטריילר, אבל היא מספקת מבט מורכב על איך בני אדם מסתכלים על תמותה כאשר הם יודעים כבר מה נמצא בצד השני, ואת הרצון הבלתי נשלט שלנו לכוח. יש בה הומור, רומנטיקה, מדע בדיוני, והיא אחת הסדרות שיותר נהניתי מהן במהלך השנה.

The Boys: עונה 2

The Boys באה אלינו עם השאלה - מה היה קורה אם גיבורי על היו הופכים למציאות יומיומית עבורנו? ומה קורה כשפסיכופת עם תסביך אל מקבל את היכולת לירות לייזר מהעיניים? העונה השנייה של "הבנים" הולכת למקומות אפלים הרבה יותר ממה שנחשפנו אליהם בעונה הראשונה, לאחר שבילי בוצ'ר (Billy Butcher) וחבורת האנטי-גיבורים שלו מואשמים ברצח של אחד מהגיבורים האהובים מ-The Seven. כעת, הם צריכים לשלב בין התחמקות מאוכפי החוק של העיר לבין המשך המאבק בשחיתות שהיא תעשיית גיבורי העל, בין אם זה דרך חשיפת פרצופם האמיתי של הדמויות הציבוריות האלו או דרך הרבה, אבל הרבה אלימות. אציין לשבח את הביצוע של אנתוני סטאר (Antony Starr) שמגלם את הומלנדר (Homelander), הבחור יודע לשחק, והוא באמת מצליח להיעלם אל תוך הדמות הפסיכופתית והנרקסיסטית שגרמה לי, באופן אישי, להיות מהופנט לחלוטין בכל פעם שהופיע על המסך.

Harley Quinn: עונה 2

זאת הרשימה שלי ואני אוסיף אליה סדרה מצוירת אם אני רוצה! אבל ברצינות, אני בכלל לא תכננתי ליהנות מהסדרה הזו כמו שנהניתי ממנה. הסדרה עוקבת אחר הארלי קווין, לשעבר חברתו של הג'וקר, כשהיא מנסה לבנות לעצמה שם וזהות עצמאית בעולם התחתון של גות'אם, מאשר להמשיך לחיות בצילו של האקס האובססיבי שלה. הסדרה הזו מלאה בהומור בוגר, קללות ואקשן, והיא מלאה עוד יותר ברפרנסים ובדיחות על סרטי באטמן השונים, כמו הדיבוב הקורע של ביין והאיומים הלא כל כך מאיימים שלו או זעקות הקהילה לשחרורו של ה-Snyder Cut הידוע. היא עושה עבודה נפלאה בלגרום לכם לצחוק ומשמשת כסאטירה מעולה על כל מה שקשור ל-DC, ואם אתם אוהבים לצחוק על הטוב והרע של היקום הזה, אתם תיהנו ממה שיש ל-Harley Quinn להציע.

The Umbrella Academy: עונה 2

הרבה עונות שניות מופיעות כאן, אבל זה לא ימנע ממני מלדבר על אקדמיית המטריה. בקצרה - קבוצה של ילדים שנולדים עם כוחות מיוחדים, מאומצים ע"י אב קשוח לאקדמיה שיעזור להם לשלוט בכוחות שלהם כדי שיום יבוא וישתמשו בהם כדי להציל את העולם. הם עושים זאת בעונה הראשונה, והם צריכים לעשות זאת גם בעונה השנייה. אקדמיית המטריה היא סדרה מוזרה, יש בה טוויסטים מוגזמים והומור שחור, אבל זה גם מה שהופך אותה לכל כך טובה. היא לא לוקחת את עצמה ברצינות, והיא רוצה שהמוזיקה הטובה ביותר תתנגן ברקע תוך כדי שהיא עושה את זה. הרבה מהשירים שהופיעו במהלך העונה מצאו את עצמם בפלייליסט שלי, גם בגלל כמה שהם טובים וגם בגלל שהם הזכירו לי את הסצנות הנפלאות שהופיעו בהן, בין אם הן היו מלאות באקשן, רגש, או גם וגם.

Dracula

בתחילת 2020 קיבלנו את Dracula, מיני-סדרה בת 3 פרקים שהתמקדה באדון האופל שכולנו מכירים. כל פרק מציב את דרקולה שלנו במצבים שונים לחלוטין בתקופות זמן שונות, כאשר הפרק השלישי מעביר אותו ישירות לתקופה המודרנית של המאה ה-21. יוצרי הסדרה הם אותם אנשים שאחראים על Sherlock, מה שרק מבטיח לכם חווית צפייה מלאה בשחקנים מעולים, מתח בנוי היטב שמצליח לתפוס אתכם לאורך כל הפרק ושילוב מושלם בין הומור לדרמה. הסדרה לוקחת את כל המיתוסים המוכרים יותר והמוכרים פחות על דרקולה ומביאה עליהם טוויסטים משלה, כך שאפילו משפטים קיטשיים כמו "אני לא שותה...יין", פתאום נשמעים כמו הדבר הכי מגניב בעולם, וכל זה נעשה בזכות קלייס באנג (Claes Bang) שפשוט מרגיש כאילו הוא נולד לשחק את דרקולה, והוא עושה זאת באופן מושלם.

Lucifer: עונה 5

הופה, הגענו לסדרה עם יותר משתי עונות. השטן האהוב על כולנו קיבל את החצי הראשון של העונה החמישית שלו לפני כמה חודשים, והיא הייתה מצויינת. אם הרגשתם שלסדרה הזו אין מספיק נושאים תנ"כיים, העונה החמישית מביאה לנו תאום מרושע, יריבות על אהבתו של אלוהים וצרות של הורים טריים שמערבים מלאכים, שדים, ואת השטן. העונה הרביעית מסמלת את עזיבת הסדרה מרשת Fox היישר אל ידיה הפתוחות של Netflix, מה שהוביל לתקציב גדול יותר שהלך ברובו לאפקטים מיוחדים באיכות הרבה יותר טובה, ובעונה החמישית הכל רק הפך לטוב יותר. זה כמובן הפך את האקשן להרבה יותר איכותי ואמין, דבר חשוב כאשר כל הסדרה מבוססת על דברים כמו כנפיים ענקיות וחרבות זוהרות. טום אליס (Tom Ellis) עושה עבודה מדהימה בגילומו של לוציפר לצד אחיו התאום מייקל, ואני לא חושב שמישהו היה מצליח לגלם את לוציפר יותר טוב ממנו. הסדרה הזו ממשיכה להיות אחת האהובות עליי, אפילו אם היא צפויה לפעמים, מהסיבה שהיא הופכת את כל נושא התנ"ך וכל מה שקשור אליו למעניין. תראו לי עוד סדרה שאפשר להגיד את זה עליה.

וזהו, אלו הסדרות שנהניתי מהן במהלך שנת 2020. זו הייתה שנה קשוחה, אבל אני בטוח ששנת 2021 תהיה הרבה יותר טובה, ובתקווה שגם המדיום הטלוויזיוני יהיה טוב באותה מידה. מאילו סדרות אתם הכי נהניתם השנה? ספרו לי בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י