הרשמה

ביקורת: Hitman 3 - ביצוע מושלם

בואו לקרוא את הביקורת של שמואל למשחק האחרון בטרילוגיית משחקי ה-Hitman החדשים!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/01/2021

טרילוגיית Hitman החדשה הגיעה לסיומה עם המשחק הכי טוב בטרילוגיה. חד וחלק.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

Hitman חזר לחיינו ב-2016 עם טרילוגיית World of Assassination שהיוותה סוג של ריבוט של הסדרה אחרי Hitman: Absolution שיצא ב-2012. הטרילוגיה ידעה עליות ומורדות בסדרה, שינויים למודל שחרור השלבים שלה ועוד. עכשיו, כמעט חמש שנים לאחר היציאה של הפרק הראשון של Hitman הטרילוגיה מגיעה לסיומה עם היציאה של Hitman 3. אחרי טריילרים רבים, גרסת VR שהוכרזה עבור ה-PSVR ואפילו גרסה של המשחק ל-Nintendo Switch בעזרת כוח הענן, הגיע הזמן לענות על השאלה: איך מסתיימת טרילוגיית משחקי הפאזל/אקשן של IO Interactive? בואו נפסיק לבזבז זמן ונתחיל עם הביקורת ל-Hitman 3!

סוגרים טרילוגיה

Hitman 3 הוא המשך ישיר ל-Hitman 2, אז תתכוננו למנה גדושה של קונספירציות בין לאומיות, החזרה של ה-ICA, Providence ודמויות כמו The Constant ו-Diana Burnwood וכמובן - חיסולים על גבי חיסולים של מטרות, בביצוע מופתי של אחת הדמויות המזוהות ביותר בעולם הגיימינג, הסוכן 47. המשחק החדש מסיים את הטרילוגיה של Hitman בצורה נהדרת. אני לא אספיילר כאן את הסיום לאלו שעקבו אחריו, אבל בואו נגיד שמעצבי המשחק בחרו לסגור קצוות פתוחים ולסכם את טרילוגיית משחקי Hitman החדשה בצורה ראויה. הסיפור יכול להיות לפעמים מגוחך להחריד, אבל הוא בנוי טוב, נכתב טוב והדיבוב של הדמויות השונות נעשה בצורה מצוינת. אבל בואו, אנחנו משחקים משחקי Hitman לא בגלל הסיפור אלא בגלל המשימות השונות וכאן החבר׳ה מ-IO Interactive פשוט התעלו על עצמם.

כל ששת הלוקיישנים של המשחק הם עיצוב שלבי Hitman ברמה הגבוהה ביותר. IO Interactive לקחו את כל מה שהם למדו משני המשחקים הקודמים בסדרה ויישמו את הלקחים בצורה נהדרת עם השלבים החדשים. השלב הראשון בדובאי שמתנהל בקומות הגבוהות של גורד שחקים במדינה הערבית ינצל את היכולות שלכם לטפס אל תוך ומחוץ לבניין כדי להגיע למקומות שונים בשלב. השלב שאחריו בדארטמור שבבריטניה דווקא מתנהל כסוג של סיפור בתוך סיפור, כשבנוסף לחיסול הרגיל, מתנהלת חקירת רצח נוספת באחוזה שבה נמצאת המטרה שלכם ואתם יכולים לנסות ולמצוא את האשם ברצח הזה כבלש שחוקר את התעלומה של הבית. השלב בברלין דווקא לוקח סגנון שונה ומתנהל כציד של ממש כשהסוכן צריך לזהות את המטרות שלו ולהוריד אותן אחת אחרי השנייה.

אני לא אעבור כאן על שאר השלבים כדי לא להרוס את המשימות המאוחרות יותר, אבל המשחק מצטיין בלתת לשחקן חופש בחירה ולדאוג לתגמל אותו על הקשבה לפרטים הקטנים והבנה של הדינמיקה של השלב. לדעת את ההעדפות של המטרות שלכם, האבטחה שלהן, איפה הן אוהבות להסתובב ואפילו מה הן אוהבות לשתות ולאכול, יכול לגרום לכך שכל משימה תרגיש שונה בפעם הבאה שתעשו אותה. דוגמא קצרה שמהולה בספוילר קטנטן - את השלב הראשון סיימתי פעמיים: בפעם הראשונה חיסלתי את אחת הדמויות על ידי כך שחישמלתי אותה למוות במה שנראה כמו תאונת עבודה, ובפעם השנייה התחזיתי לשומר הראש החדש ותפסתי אותו לא מוכן בכלל להריגה מהירה ומפתיעה, בלי עדים בכלל.

בסיום של כל שלב אתם תקבלו רשימה של האתגרים שכבר הספקתם לעשות ואילו אתגרים עוד לא סיימתם במשחק. זה היה מדהים לראות אותי מסתובב שעה בשלב כלשהו רק כדי לראות שלא סיימתי לעשות אפילו חמישית מהאתגרים השונים שהשלב יכול להציע לי. חלק מהאתגרים הללו ממש יצירתיים וכוללים הריגות בצורה מסוימת, התחפשות לדמויות מסוימות, השגה של אביזרים מסוימים ועוד. עכשיו, כל הדברים שהזכרתי קודם היו נכונים גם לגבי המשחקים הקודמים, אבל בניגוד למשחק הקודם, כאן גם כל לוקיישן מרגיש שונה לחלוטין מקודמו. השלבים השונים מבדילים את עצמם אחד מהשני באווירה שלהם, הצורה בה הם בנויים שלהם והדרך בה תוכלו לסיים את השלבים השונים. גם התוספת של המצלמה לארסנל של הסוכן 47 פותחת עוד אופציות חדשות למשימות צדדיות דרכים להגיע למטרות שלכם, למרות שהייתי שמח לראות תוספת של עוד גאדג׳ט אחד או שניים.

נכון, וותיקי הסדרה יסתכלו על ששת השלבים של Hitman 3 וייזכרו במשחקים כמו Blood Money לדוגמא שהכיל 12 משימות, אבל חשוב להבין ש-IO הלכו כאן על איכות ולא על כמות, ובגזרת האיכות הם פשוט יצרו כאן את השלבים הכי טובים ששיחקתי בטרילוגיית Hitman החדשה עם אפשרויות רבות לביצוע של כל שלב. זה יופי של Sandbox לחובבי הסדרה ומגרש משחקים של ממש לאנשים שרוצים להתנסות עם חידות ופאזלים מעניינים בעולם של Hitman. אם אתם שחקנים שמחפשים את ה-Replayability - זה ה-משחק בשבילכם.

(היעדר) בינה מלאכותית

עם כל הכבוד לעיצוב השלבים החכם, הבעיה הכי גדולה ונראית לעין של Hitman 3 נובעת מהעובדה שה-AI במשחק הזה יכול להיות ממש - אבל ממש - אידיוטי. NPC-ים שלא מגיבים כמו שהייתם מצפים למציאת גופה, שומרים שנותנים לי לעבור אחרי שחיסלתי מישהו בקרבת מקום, דמויות שחושדות בי לפעמים בלי סיבה נראית לעין ועוד. אני מבין את הבחירה הזאת ברמת העיצוב של המשחק: כמו שאמרתי קודם, משחקי Hitman הם בסופו של דבר משחקי פאזלים וחידות, כשכל שלב מתפקד כחידה שניתן לפתור בכמה דרכים. אבל מצד שני, זה גם אומר שהמשחק טיפה מוותר על האימרסיה שלו וכשדמות מסוימת עושה משהו ממש הזוי או מתנהגת בצורה מוזרה, זה מוציא אותי קצת מהחוויה.

חשוב לי לציין שזה לא המצב ברוב המשחק: היו לי המון מקרים שדמויות התנהגו כמו שהייתי מצפה מהן: NPC שביקשתי שיתלווה אליי לחדר צדדי התחיל להילחץ אחרי כמה זמן ובחר לא לעקוב אחריי יותר, דמות שאמורה לזהות אותי שמה לב אליי כשהלכתי מאחוריה ויגיבו לרעש חזק או קולות של אדם נחנק ונאבק. האנשים במשחק יגיבו כמו בני אדם רגילים לדברים חשודים שאתם תעשו כסוכן 47, מה שרק מדגיש יותר את הסיטואציות בהן המשחק בוחר להתנהג בצורה דבילית. חייב לציין שהמשחק מתנהג בצורה דומה גם ברמה הגבוהה ביותר (Master), כשגם בו ניתן למצוא את הרגעים המוזרים הללו.

אבל גם אם המשחק לא חכם במיוחד, הוא מפצה על כך עם היופי שלו. גם אם מדובר במשחק Cross-gen, מדובר במשחק יפהפה כשכל שלב נראה יותר צבעוני, מואר וכיפי מקודמו. אני שיחקתי את המשחק על טלוויזית ה-LG CX שלי ועל קונסולת ה-Xbox Series X והמשחק נראה ועובד מדהים ב-4K ו-60 פריימים לשנייה. שני שלבים שמקבלים אזכור מיוחד הם דובאי ומנדוזה (ארגנטינה) שפשוט נראים מדהים. אגב, באופן ממש מוזר, האנימציות השונות בסצנות בין כל משימה נראות טיפה מיושנות לעומת המשחק המלא. כן כן - סצנות ה-CGI נראות פחות טוב מהמשחק עצמו. אירוע מוזר למדי, אבל כל עוד המשחק עצמו נראה טוב זה עדיף בעיניי.

השורה התחתונה

טרילוגיית Hitman החדשה הגיעה לסיומה עם המשחק הכי טוב בטרילוגיה. חד וחלק. הפורמולה ש-Hitman בנה לעצמו עם השנים מתפוצצת כאן בצורה בלתי רגילה, עם עיצוב שלבים כיפי המעודד חזרות על השלבים השונים ודואג לא לשעמם את השחקן בכל חזרה שכזו, גרפיקה מהממת (בעיקר אם אתם על קונסולות הדור הבא ובפרט ה-Xbox Series X), איכות סאונד ואודיו מהממים וסיפור שהגיע לשיא שלו עם המשחק הזה. ל-Hitman 3 יש את הבעיות שלו, בעיקר בתחום ה-AI שלפעמים יכול לגבול באידיוטי, אבל זה משהו שקל לשים בצד ופשוט ליהנות מהחוויה שהיא Hitman 3. האם המשחק הולך לשכנע את שונאי הסדרה לשחק את המשחק לראשונה בחייהם? אני מניח שלא, זה עדיין אותו הפורמט של משחק פאזלים במסווה של משחק אקשן. אבל, אם אתם חובבים של סדרת משחקי Hitman, ואהבתם את שני המשחקים הקודמים בסדרה, אתם תמותו על השלישי. Pun intended.

9
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • עיצוב שלבים נהדר וכיפי
  • כל משימה מרגישה שונה מקודמתה
  • עלילה ודיאלוגים טובים מאוד
  • גרפיקה וביצועים נהדרים (על ה-Xbox Series X)
  • המשחק מעודד חזרה על השלבים השונים בעזרת האתגרים

הרע

  • ה-AI לפעמים יכול להרגיש טיפש במיוחד

והרצח

  • רגע רגע, מישהו מת *לפני* שהגעתי לפה?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:53 30.01.2021 | elad9219 elad9219

    כמה שסדרת המשחקים הזו היא אנדרייטד...
    עוד לא שיחקתי ב-3, אבל באמת ש-Hitman בכללי זה פשוט משחק מדהים.

  2. 2

       | פורסם ע"י