הרשמה

ביקורת: LG 27GN950 UltraGear

שמואל יצא לבדוק את מסך הגיימינג הפסיכי של LG, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

למסך הזה יש מחיר גבוה, אבל המחיר הזה מגיע עם תמורה משמעותית: מדובר באחד ממסכי ה-4K הכי טובים שתוכלו לקנות.

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל, תודה רבה!

אנשים שמכירים אותי יודעים שאני לא משחק המון על המחשב האישי שלי. שלא תטעו, זה לא שהוא לא מסוגל להריץ משחקים חזקים וכבדים, זה פשוט שהתרגלתי לנוחות של הקונסולות השונות בביתי כמו ה-PS5, ה-Xbox Series X וה-Nintendo Switch. אבל כש-LG הציעו לנו לסקר את מסך המחשב הכי חדש שיש להם בארסנל, לא יכלתי לסרב להם ורציתי לראות בעצמי מה ה-UltraGear החדש שלהם יכול לעשות. עם מפרט משוגע שכולל מסך IPS ברזולוציית 4K וקצת רענון של לא פחות מ-144 הרץ, האם המסך הזה שווה את המחיר הגבוה שלו? איך משחקים נראים ורצים עליו? על כל זה אענה בביקורת שלי ל-LG 27GN950.

מה בקופסא?

המסך מגיע בקופסא גדולה יחסית לשמירה על כל האביזרים במקום וכשאתם פותחים אותה אתם תמצאו את המעמד של המסך (מחולק לרגליים ומעמד עצמו) וכמובן, את המסך עצמו. משהו שממש אהבתי באריזה עצמה היא העובדה שכבלים נוספים, מסמכים והספק החיצוני של המסך כולם ארוזים בצורה נוחה בקופסא נפרדת בתוך האריזה הגדולה יותר. בצורה הזאת ניתן לשמור את הקופסא של המסך עצמו בצד ולקחת רק את הקופסא הקטנה הזו כדי לאחסן אקסטרה כבלים כמו כבלי ה-Displayport ו-Superspeed USB שהגיעו אליי יחד עם המסך הזה. שוב, לא קניתי מסך מחשב כבר המון שנים, אז יכול להיות שזאת פרקטיקה מוכרת, אבל גם אם כן, נחמד מאוד לקבל אריזה שמרגישה מאוד קומפקטית עם המסך הזה.

המסך עצמו בנוי בצורה נהדרת: המעמד המתכתי של המסך נראה יציב ומרגיש נהדר ועמיד. לאלו מכם שדווקא מעדיפים לחבר את המסך שלכם לזרוע מתכווננת, לא לדאוג - המסך עצמו מותאם לזרועות VESA אז לא תצטרכו לקנות מתאמים מיוחדים כדי לחבר את המסך הזה לזרועות קיימים שיש לכם. מה שכן, לא ניתן להסיט את המסך הזה באופן טבעי בכלל, זאת פריווילגיה ששמורה רק לאנשים עם זרועות שיאפשרו את הסיבוב הזה. זאת החלטה טיפה תמוהה בעיניי אבל מצד שני אני לא רואה הרבה סיבות להזיז את הזווית של המסך אם אתם מתכוונים להשתמש בו נטו לגיימינג, אז זה טרייד אוף סביר בסך הכל. רק כדי להרגיע את חלקכם: המסך מאפשר סיבוב לתצורה אנכית לחלוטין.

המסך עצמו הוא מסך LED בגודל של 27 אינץ' עם פאנל IPS, כשאני קיבלתי לסיקור את גרסת ה-27 אינץ'. המסך הוא פחות או יותר Bazel-less, כלומר בלי שוליים כמעט בכלל, עם פס קטנטן בשוליים, מה שרק משפר את החוויה עוד יותר בעיניי. הצד האחורי של המסך מכיל טבעת RGB ענקית שאפשר לכוונן בעזרת תוכנה שתוכלו להוריד למחשב שלכם ואני לא צוחק: היא באמת ענקית. היא לפעמים הייתה מאירה באופן ספונטני כשהמחשב שלי היה מתעורר כי התקבלה נוטיפיקציה חדשה ופתאום חלק שלם בבית שלי היה מואר בקשת של צבעים. זה באמת היה מחזה משעשע ואנשים שאוהבים את הקונספט של RGB יהנו מהמסך הזה.

בצד האחורי של המסך תוכלו למצוא גם את החיבורים השונים שלו: חיבור Displayport 1.4, שני חיבורי HDMI 2.0 (נגיע לזה עוד מעט), שלושה חיבורי USB (אחד ל-Upstream ושניים ל-Downstream) ויציאה לאוזניות. בחלק התחתון של המסך תוכלו למצוא את הכפתורים השונים של המסך לכניסה לתפריט והגדרות השונות. המיקום של הכפתורים לא רע, למרות שהייתי שמח לקבל גם כפתורים בצדדים כמו שאני רגיל אליו ממסכים אחרים.

איכות תמונה

אבל בואו נסיים לדבר על איכות הבנייה של המסך עצמו ונעבור לסיבה האמיתית שבגינה גיימרים רוצים לקנות מסך חדש: איכות התמונה עצמה, וגם כאן, המסך מצליח להצטיין. כמו שציינתי קודם, המסך הוא מסך LED עם פאנל Nano IPS וכיאה לכל המסכים הללו של LG הוא משתמש בטכנולוגיית DCI-P3, כך שתוכלו לצפות לצבעים בוהקים ונפלאים עם המסך הזה. כל זה טוב ויפה אבל אני תמיד חותר לתמונה יותר ריאליסטית מאשר מופלאה, אז זה נחמד לראות שהמסך מאפשר לנו לשחק עם הגדרות הצבעים של המסך ולקבל תמונה יותר ריאליסטית כתוצאה מכך.

המסך עצמו גם מואר מאוד, כשלפי LG תאורת המסך עוברת את ה-600 ניטים, שזה מאוד מרשים בהתחשב ביכולות הצבע והאיכות תמונה שהוא מפיק. אבל לכל דבר טוב מדי יש גם צד רע, והניגודיות של המסך עצמו פחות טובה מאצל מסכים אחרים שבדקתי ובוודאי שלא טלויזיות מסוימות בשוק. בעוד שהמסך תומך ב-HDR, היישום שלו פשוט בינוני - צבעים בהירים ירגישו באמת בהירים למדי כשתאורות בחדרים חשוכים, השתקפויות של שמש על מים ותאורת יום נראים נפלא, צבעים שחורים נראים יותר אפורים מאשר שחורים, בעיקר בחדרים חשוכים יותר, בהם יש כמה דרגות של שחור בתוך אותה התמונה. זה משהו שפאנלים מסוג IPS סובלים ממנו באופן קבוע, והבעיה הזו לא פסחה גם על המסך הזה.

מה שלא איכזבו אותי היו זוויות התמונה של המסך, שהן מעולות: יחד עם גימור המט של המסך מצאתי את עצמי מסוגל לראות דברים שמתרחשים על המסך גם בזווית צפייה רחבה יחסית ויותר חשוב: באור שמש ישיר. כמובן שהיה קשה יותר לצפות בתמונה שעל המסך ואין פה שום דבר פורץ דרך או קסום, אבל המהנדסים של המסך עשו עבודה מצוינת בבחירת הפאנל והגימור שלו כדי לתת חווית צפייה נהדרת במסך הזה. ואם כבר מדברים על חווית צפייה, בואו נדבר על הפרטים הכי מעניינים של המסך הזה: הרזולוציה שלו וקצב הרענון.

ביצועים

אני לא מכיר הרבה מסכים שמגיעים עם הכיתוב: 4K 144Hz עליהם. בדרך כלל שחקנים צריכים לבחור בין קצב רענון גבוה לרזולוציה גבוה, אבל נראה של-LG לא כזה אכפת מקונפורמיזם והיא החליטה להביא לנו מסך מהיר ברזולוציה גבוהה. אז נתחיל קודם עם ביצועי המסך, כי זה נראה ש-LG עשו עבודה מאוד טובה בלתת לשחקן את החופש לבחור איך לשחק את המשחקים שלו ולבחור בין האפשרות לקבל את איכות התמונה הטובה יותר או את הביצועים המהירים ביותר.


נלקח מערוץ היוטיוב "Sim Racing SK"

למסך יש אופציה לקבל זמן תגובה של 1ms דרך הגדרות המסך. כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור באופציית ה-"Fastest" תחת הגדרת ה-Response Time. זה גורם למסך להגיע לזמן התגובה המהיר ביותר שלו, אבל גם מציג אפקט שנקרא "Ghosting" שיוצר סוג של עקבות של התמונה על המסך בזמן תזוזה, מה שנראה ממש רע במשחקים שרצים ב-60 פריימים לשנייה או כל דבר מתחת ל-120 הרץ האמת. בעוד שזמן תגובה מהיר הוא באמת נהדר (שיחקתי כמה משחקי Overwatch כדי לבדוק את הנושא וזה כן מורגש לאורך זמן), העצה שלי היא לשמור את ההגדרה הזאת על "Fast" שנותן תוצאות מעולות ולא פוגע באיכות התמונה יותר מדי.

באיכות התמונה נגעתי קודם, אז רק אגיד שמכיוון שכרטיס המסך אצלי לא יכול להגיע ל-144 פריימים לשנייה במשחקים ברזולוצית 4K (בלי עזרה של DLSS, בכל אופן), יצא לי לבדוק את המסך גם ברזולוציות נמוכות יותר של 1440p (ואפילו 1080p עם ה-Nintendo Switch), והמסך נראה מצוין גם ברזולציות נמוכות יותר, רק אל תשכחו לעבור למצב "Fast" כשאתם עוברים לשחק על קונסולה, אחרת תחוו "Ghosting" קשה בתמונה שלכם (קרה לי, לא נעים). מה שכן, גם אם לא תוכלו להגיע ל-144 פריימים לשנייה עם המסך הזה, התמיכה ב-G-Sync ו-FreeSync תעזור לכם להימנע ממצב של קריעת תמונה שזה תמיד מבורך (בייחוד כשאתם מנסים לשחק משחק כמו Watch Dogs Legion ב-4K מעל 90 פריימים לשנייה). אגב, לפי LG המסך מאפשר OC ל-160 הרץ, אבל לא ניסיתי את האופציה הזו.

ומה עם קונסולות הדור הבא?

"אוקיי, יש מסך 4K, יש קצב רענון גבוה - מעולה, אני יכול לקנות את המסך הזה ולעשות בו שימוש עם ה-Xbox Series X וה-PS5 שלי!" - אז פה אני חייב לעצור אתכם. כמו שהזכרתי קודם לכן, המסך כולל שתי יציאות HDMI אבל לצערי מדובר ביציאות HDMI 2.0. זה אומר שהקונסולות שלכם לא תוכלנה לעשות שימוש בפיצ'רים כמו 4K ו-120 הרץ כמו על טלוויזיות התומכות בתקן הזה כמו ה-LG CX או ה-Sony XH9096. בדקתי את הנושא עם ה-PS5 שלי ובעוד שאיכות התמונה פשוט נפלאה, משחקים כמו Call of Duty: Black Ops Cold War לא יוכלו להשתמש במוד ה-120 פריימים לשנייה שלהם עם המסך הזה.

עכשיו, זה לא אומר שהמסך הזה לא יהיה טוב לקונסולות שלכם - כמו שציינתי קודם, איכות התמונה מצוינת, אז משחקים כמו Control נניח נראים מדהים על המסך ועם העובדה שגרסת ה-PS5 וה-Xbox Series X מגיעה עם תמיכה ב-60 פריימים לשנייה, תלאותיה של ג'סי ב-FBC נראות פשוט פנטסטי על ה-UltraGear, אבל אם אתם מחפשים מסך שיתאים לקונסולות הדור הבא מבחינת תמיכה בכל פיצ'ר אפשרי שהקונסולות הללו תוכלנה לנצל, זה לצערי הרב לא המסך בשבילכם ועדיף לכם כבר ללכת על טלוויזיה טובה אם אתם יכולים.

השורה התחתונה

למסך הזה יש מחיר גבוה, אבל כמו הרבה מוצרים אחרים שיצא לי לסקר כאן באתר - המחיר הזה מגיע עם תמורה משמעותית: מדובר באחד ממסכי ה-4K הכי טובים שתוכלו לקנות למחשב שלכם. איכות התמונה והצבע נהדרים בזכות פאנל ה-IPS, העובדה שהמסך מגיע עם תמיכה ב-G-Sync ו-FreeSync היא מצוינת ותואמת את קצב הרענון הגבוה של המסך וזה בלי להזכיר בכלל את העובדה שהמסך עצמו נראה נהדר ובנוי בצורה מצוינת. למסך יש כמה בעיות משלו, בעיקר החוסר בחיבורי HDMI 2.1 וה-HDR הבינוני, אבל המסך הזה נועד להיות מסך מחשב וככזה הוא מכיל את כל הפיצ'רים שאתם רוצים ממסך מחשב ועוד קצת. המחיר הגבוה של המסך (כמעט 5000 ש"ח ברוב המקומות), יכול להרתיע את חלק מהקונים - ובצדק - אבל אם אתם מתכננים לקנות מסך במחשבה לטווח ארוך ומוכנים לשים את הכסף שלכם על המסך הזה, אתם לא תתאכזבו.

9
מתוך 10

הטוב

  • קל להרכבה ומתאים לזרועות VESA
  • איכות בנייה מצוינת
  • איכות תמונה נהדרת עם צבעים נהדרים
  • ביצועים מצוינים וזמן תגובה נהדר
  • מאפשר למשתמש להגדיר את הצבעים ומהירות המסך לטעמו

הרע

  • HDR בינוני
  • אין חיבורי HDMI 2.1

והטבעת

  • אוקיי, זאת חתיכת טבעת RGB.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:02 06.02.2021 | WarFox89 WarFox89

    באמת מסך מחשב איכותי במחיר נוח לכל כיס... [5,000ש"ח]

  2. 2

       | פורסם ע"י