הרשמה

ביקורת: WandaVision - פרק 6

האח הבעייתי הגיע העירה בפרק האחרון של WandaVision

הפרק לא מקדם יותר מדי את העלילה, אבל לוקח את הסדרה לגבהים חדשים

קשה לחשוב שעוד מעט זה יגמר. אני מודה, אני נהנה מאוד לצפות כל שישי/שבת בפרק חדש של WandaVision, בעיקר לאחר שהצלחתי לצרף אליי את בת זוגי ואחי, שהיו מבולבלים בדיוק כמוני בפרקים הראשונים והיו עם אותה הבעת פנים בחשיפות הדרמטיות או ברמיזות הקלות לסרטי MCU קודמים. הצפייה המשותפת הפכה למעין מסורת שגורמת לי לציפייה והתרגשות כל פעם מחדש, וכל פרק שעובר רק מעצים את התחושה הזו. אבל הגענו לפרק 6, מה שמשאיר לנו רק עוד שלושה פרקים נוספים עד סיום העונה, ועד כמה שקצב ההתקדמות של הסדרה מאוד איטי, הייתי מצפה שבשלב הזה כבר יהיו לנו הרבה יותר תשובות ממה שיש לנו בפועל. 

***אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.***

אז מה קרה בפרק 6? לצערי, לא יותר מדי. WandaVision הגיעה לשנות ה-90, הפעם עם סיטקום שנותן כבוד ל-Malcolm in the Middle. ליל כל הקדושים הגיע ל-Westview, והפרק מתחיל בתצוגת תחפושות שתדגדג בלב של כל מעריצי הקומיקסים למיניהם. וונדה מופיעה בתחפושת של "מגדת עתידות סוקובית" שבמקרה נראית בדיוק כמו המראה של Scarlet Witch בקומיקסים, ואחריה מופיע ויז'ן, גם הוא עם התחפושת איתה הופיע לראשונה בקומיקסים בשנות ה-70. ולמקרה ששכחתם, פייטרו, אחיה המת של וונדה, הופיע בסוף הפרק הקודם וכעת מגלם את תפקיד הדוד השטותניק של התאומים בילי וטומי, לצערה של וונדה, אך באותו זמן גם נכנס לתפקיד האח האמפתי שמראה לה את החיבה והאהבה שהיא כל כך הייתה צריכה. אבל, כפי שכבר התרגלנו בסדרה הזו, לא הכל כפי שהוא נראה, ופייטרו נזכר עם וונדה ברגעים מעברם שהיא פשוט לא מצליחה לזכור, מה שכנראה בא לרמוז שעד כמה שאנחנו נרגשים לראות את איבן פיטרס חוזר לדמותו של QuickSilver מסרטי X-Men, כנראה שמשהו הרבה יותר מפחיד מסתתר מעבר לתחפושת ה-Fan Service שלו. 

'WandaVision' Episode 6

עד כמה שזה כיף לראות את הדמויות האלו מופיעות באופן שמדוייק למראה בקומיקסים, זה לא מספיק בשביל למשוך את הפרק קדימה. וונדה ופייטרו יוצאים לאסוף ממתקים ביחד עם התאומים, ו-וונדה שואלת את פייטרו את השאלות שכולנו חושבים. אבל, במקום לתת לנו תשובות בשלב כל כך מאוחר של הסדרה, פייטרו עונה על השאלות...עם עוד שאלות! "מה קרה למבטא שלך?" היא שואלת אותו בנקודה מסוימת, והוא עונה - "מה קרה לשלך?" משפט שאמנם מתקבל כבדיחה וקריצה למעריצים שהתלוננו על היעלמות המבטא הסוקובי של וונדה לאורך סרטי ה-MCU בהם הופיעה, אך לא עוזר בשום צורה להתקדמות העלילה. וזה לא משהו חד פעמי, כי כשהיא שואלת אותו למה הוא נראה שונה ממה שהיא זוכרת, הוא אומר שהוא פשוט לא זוכר. האם הוא רציני? האם הוא משטה בה? אנחנו לא יודעים. אז עם מה אנחנו נשארים? עם אותן השאלות שהתחלנו איתן לפני 5 שבועות כשהסדרה עלתה לאוויר, שהתשובות עליהן כל כך משמעותיות לסיפור של וונדה, אבל הן פשוט לא מגיעות. התפתחות מעניינת ובכלל לא מפתיעה שמתרחשת היא השימוש הראשון של התאומים בכוחות שלהם. טומי מגלה שהוא מסוגל לרוץ במהירות-על כמו פייטרו, ובילי מגלה שהוא טלפת בדיוק כמו וונדה, אבל הדרך שבה הוא מגלה את הכוחות שלו היא הרבה פחות מהנה ומאוד טרגית.

ויז'ן יוצא להסתובב ברחובות העיירה ולשמור על הסדר במהלך חגיגות ליל כל הקדושים. לפחות, זה מה שהוא אומר לוונדה, אבל בפועל הוא יוצא למשימה סודית בה הוא הולך לקצה העיירה כדי לראות מה מתרחש שם. הוא בבירור כבר לא נמצא תחת הכישוף של וונדה, ופועל על דעת עצמו כדי להבין בדיוק מה מתרחש סביבו. ככל שהוא מתקרב יותר לגבול העיירה, האזרחים שהוא פוגש פחות פעילים. וכשאני אומר פחות פעילים אני מתכוון - כלואים בגוף של עצמם ולא יכולים לזוז. דמיינו משחק עולם פתוח, הרי הסביבה והדמויות שמקיפות את השחקן נוצרות ככל שהוא מתקרב אליהם. אם תשתגרו לנקודה רחוקה, למשחק יקח כמה שניות לבנות את הסביבה שלו, ובמקרה הזה - וונדה היא השחקנית, ובגלל שהיא כל כך רחוקה מהאזורים בהם ויז'ן מסתובב, אין סיבה שהם יעשו משהו יותר מדי מעניין. הם פשוט עומדים, ומחכים. 

'WandaVision' Episode 6

הוא פוגש את אגנס, שטוענת שהלכה לאיבוד. הוא משחרר אותה מהכישוף והיא שואלת על הנוקמים, והאם היא מתה. ויז'ן לא יודע מי הם הנוקמים בכלל, ושואל למה שתחשוב שהיא מתה. "כי אתה מת" היא אומרת, ומתחילה לצעוק עליו את המילה שוב ושוב עד שהוא שולח אותה חזרה למצב הקודם. אז, ויז'ן מחליט לנסות לצאת מגובולות העיירה. בצד השני, ג'ימי, מוניקה ודרסי מתנגדים לדרכי הפעולה של הייוורד, המנהל של S.W.O.R.D שהתגלה כי הוא במעקב הדוק אחר ויז'ן. להייוורד נמאס שהשלישיה מפקפקת בו, ולכן מחליט לסלק אותם החוצה. מוניקה וג'ימי יוצאים להביא ציוד מאיש הקשר של מוניקה, שהכין לה חליפה שתהיה חסינה לקסם של Westview. היא טוענת שהוא "מהנדס חלל" שהיא מכירה, מה שעלול להציג לנו את ריד ריצ'רדס (Reed Richards), המנהיג של ארבעת המופלאים, ל-MCU. אבל בואו לא נתקדם יותר מדי. דרסי נשארת מאחור כדי להישאר במעקב אחרי מה שקורה בעיירה, טעות קריטית בגלל מה שיקרה במהמשך.

ויז'ן פורץ אל מחוץ לאשליה, ועם כל צעד נוסף שהוא עושה, מתחיל להתפרק לחתיכות. הוא קורא לעזרה, אבל לא בשבילו, אלא בשביל האנשים שכלואים בפנים, עוד הוכחה שמראה עד כמה הדמות שלו טהורה וטובת לב ועד כמה פול בטאני מצויין בתפקיד האייקוני הזה. בילי שומע את הזעקה של אביו, ורץ לספר לוונדה על כך, והיא בתגובה - מרחיבה את גבולות האשליה כדי להציל אותו. זה הופך את הבסיס של S.W.O.R.D לקרקס, וכפי שהרבה אנשים חזו שיקרה, שואב את דרסי שנשארה מאחור, אותה כנראה נפגוש בפרק הבא כחלק מהאשליה עצמה. 

'WandaVision' Episode 6

השורה התחתונה

הפרק השישי של WandaVision אמנם לא מציג חשיפות דרמטיות כמו בפרק 4 או 5, אבל מצליח לקחת את הסדרה לכיוון אחר - התמודדות עם אובדן. האבל של וונדה הוא משהו שה-MCU התעלם ממנו, כמו חוסר התייחסות למוות של פייטרו וזמן מסך מאוד מצומצם למערכת היחסים שלה עם ויז'ן, והסדרה באה לשנות את זה עם העצמה של הכוח שלה ופיתוח האישיות שלה. ההופעה של פייטרו היא הדרך שלה להתמודד עם הטראומה שלה, ואפילו שההתקדמות של העלילה מאוד איטית, זה בהחלט יעזור לנו ולוונדה להתחיל להבין איך כל העניין הזה התחיל, ואולי אפילו לעזור לוונדה להתמודד עם התלאות שעברה עד היום. WandaVision מראה לנו בדיוק מה קורה כשאנחנו לא מתמודדים עם טראומה, ועד כמה דברים יכולים להשתבש אם לא מטפלים בזה, בעיקר אם יש לכם כוחות טלפתיים ואת היכולת לשלוט בעיירה שלמה של אנשים.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י