הרשמה

דיווח: מפתחי Dying Light 2 מתלוננים על סביבת עבודה רעילה והנהלה לקויה

מקורות פנימיים מתלוננים על ההנהלה הגבוהה של Techland

דיווח מקיף של ההתנהלות הפנימית של החברה מציג מציאות מטרידה למדי

לפי דיווח של אתר TheGamer, כ-10 מפתחים בעבר ובהווה בסטודיו Techland התראיינו באופן אנונימי וסיפרו על תכנון לקוי של סדר עבודה וסביבה רעילה שכוללת אמירות פוגעניות וסקסיסטיות מצד ההנהלה האחראית על הפיתוח של Dying Light 2. המראיין מספר כי כמה מפתחים שיתפו איתו סיפור על כך שאחד מאמני המשחק העביר עבודה שביצע להנהלה, וזו הגיבה לפיסת האומנות שהגיש בכך שאמרה כי היא "יותר מדי הומואית". במקרה אחר, במהלך ישיבה שהתמקדה בתקופת הזמן של המשחק, לה המפתחים קוראים "ימי הביניים המודרנים", אחד מחברי ההנהלה אמר "לפחות הם ידעו איך להתמודד עם נשים באותה תקופה!".

מנכ"ל החברה - פאבל מרצ'קה (Pawel Marchewka), הגיב לאירועים הללו ואמר: "כשאנחנו בתהליך ההמצאה עבור המשחק, אנחנו מנהלים דיונים חיים אחד עם השני, וזורקים דעות ורעיונות שלרוב מנוגדים אחד לשני. לכן, אני יכול לדמיין איך מילים אלו יכולות להיאמר בסיטואציה לחוצה, אך זה לא הסטנדרט שלנו והמילים האלו לא היו אמורות להיאמר". הוא המשיך ואמר כי "אנחנו מצפים מכל העובדים שלנו לשמש דוגמה טובה ולהתייחס לאחרים כפי שהיו מצפים שיתייחסו אליהם. כדי לתמוך בזה, אנחנו מתחילים סדרה של אימונים יחד עם מומחים מחוץ לארגון שלנו. חשוב לנו שכל העובדים ידעו שאנחנו לא מפלים אף אחד לפי המין, הצבע או ההעדפות המיניות שלו".

עוד ב-Vgames:

בהתייחסות לאמירה הסקסיסטית, מרצ'קה טען כי האירוע דווח למחלקת משאבי אנוש ופעולות חמורות נעשו נגד העובד. "יש לנו ייצוג חזק של נשים בחברה ואנחנו רוצים שהן ירגישו שאנחנו תומכים בהן בכל רגע נתון." אמר מרצ'קה, דבר שאולי קצת קשה לקחת ברצינות עצם העובדה שבמשרד שלו תלויה תמונה על הקיר המציגה אישה עירומה מחובקת עם צ'יטה. "התמונה המדוברת צולמה ע"י דייויד יארו (David Yarrow), אותו אני מעריך רבות בגלל האומנותיות שלו, השאפתנות וההקדשה שלו לעבודה, ומעולם לא חשבתי שזה יפגע במישהו. אני חושב שהוא צלם החיות בר הטוב ביותר, בגלל זה תליתי תמונה שלו במשרד שלי. אבל, אני רוצה לשמש דוגמה טובה, ולכן אם התמונה מפריעה לאחד מעובדי החברה, הוא מוזמן להגיד זאת, באופן אנונימי, ואני אסיר אותה במיידית".

זה אמנם דבר שקל להגיד, אך חקירה עמוקה יותר אל תוך ניהול החברה מראה כי מחלקת משאבי אנוש מנוהלת ע"י אלכסנדרה מרצ'קה (Aleksandra Marchewka), אשתו של פאבל. לפי פאבל, לא מדובר בניגוד אינטרסים, והשניים מנהלים מערכת יחסים מקצועית בסביבת העבודה שלהם. בנוגע לעובדים, אנחנו מניחים שאתם יכולים להבין שזה קצת בעייתי להתלונן על בחירות העיצוב של המנכ"ל כשאשתו מנהלת את ענייני הפנים של החברה. כמו כן, עובדים מסויימים יכולים להשתמש במערכת היחסים שלהם עם אלכסנדרה על מנת לקדם אינטרסים מקצועיים וקרייריסטים, מה שיוצר חוסר שוויון בין עובדים שמקורבים להנהלה לבין אלו שלא.

זה ידוע ש-Dying Light 2 חווה תהליך פיתוח זוועתי מאז שהוכרז, וכעת אנחנו מבינים שהסיבה מאחורי זה היא התנהלות לקויה של חברה שלמה, שפועלת תחת נוהל של "יד לוחצת יד" ופוגעת בעובדים הזוטרים עם אמירות פוגעניות וסביבת עבודה רעילה. מן הסתם שהדבר ישפיע על איך שהמשחק נראה ובסופו של דבר, אם אי פעם יושק, אנחנו בטוחים שהמעריצים לא ישארו שקטים עם התגובות שלהם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י