הרשמה

מיקרוסופט במגעים לרכישת Discord

ענקית הטכנולוגיה מתעניינת ברכישת הפלטפורמה המובילה

האם מיקרוסופט תשלח את היד אל הכיס פעם נוספת?

אנחנו בטוחים שאין צורך להכיר לכם את Discord, התוכנה עלתה לראשונה בשנת 2015 על מנת לשמש ככלי עזר לתקשורת בין גיימרים. התוכנה שצברה תאוצה בשנים האחרונות בזכות אופציות תקשרות מתקדמות שהציבו אותה בחזית יחד עם אפליקציות תקשורת נוספות בשוק. אירועי השנה האחרונה אשר אילצו רבים מסביב לעולם לעבור לתקשורת על גבי הרשת סייעה ל- Discord לפרוץ את חומות עולם הגיימינג ולהוות אחד מכלי התקשורת הפופולארים בשנה החולפת, הישג המסתכם בכ- 300 מיליון משתמשים רשומים במערכת. היום אנו למדים מדיווח מ- VentureBeat כי Discord בהנהלתו של ג'ייסון סיטרון (Jason Citron) מחפשת לעצמה רוכש פוטנציאלי. במידה ותצליח החברה לממש עסקה עתידית, היא אמורה להסתכם בסום של כ- 10 מיליארד דולרים. החיפושים של Discord אחר רוכש מגיעים לאחר התעניינות מצד מספר גורמים אשר הביעו נכונות לרכוש אותה כאשר מסתמן כי עם אחד מהם הגיעה החברה לדיונים מתקדמים. דיווח אחר אשר מגיע מ- Bloomberg מאשר כי מיקרוסופט היא הגורם איתו נמצאת החברה בדיונים לקראת רכישה. על הנייר מדובר בעסקה שנויה במחלוקת אשר טומנת בתוכה יתרונות וחסרונות לשני הצדדים ולקהל הלקוחות.

מצד אחד מדובר בעסקה עם היבט אסטרטגי מצויין ל- Discord אשר על פי בעליה לא נחשבת רווחית כעת ושתשמח לקבל גב כלכלי יציב. וגם למיקרוסופט אשר תוכל לספח לעצמה את הפלטפורמה יחד עם קהל המשתמשים העצום שלה ולשלב אותם ברשת החברתית שלה- Xbox Live אשר זוכה למיתוג מחדש בשבוע האחרון בשם- Xbox Network. ייתכן כי רכישת Discord עצמה ושינוי מותג ה- Xbox Live הינו חלק מתהליך לו אנו עדים כבר תקופה, כאשר הצעד הבולט ביותר בו היה רכישתה של Zenimax ב- 7.5 מיליארד דולרים בתחילת החודש. כך או כך יזכו קהל הלקוחות של מיקרוסופט משילובה של Discord במערכת השירותים של Xbox ההולכת ומתבססת סביב Game Pass.

מן הצד השני כדאי לא לשכוח את גורלן של פלטפורמות אחרות אותן רכשה מיקרוסופט. הראשונה היא כמובן Skype אשר נרכשה בשנת 2011 בסכום של 8.5 מיליארד דולרים במטרה לחזק את תחום התקשורת העסקית אותו רצתה לקדם החברה (עם תוכנות כמו- Skype for Business, Lync). אך מיקרוסופט מעולם לא קידמו את סקייפ כפי שתכננו, והיא נותרה מאחור עד כדי היעלמות כמעט מוחלטת בעוד מתחרותיה (כשהעומדת בראשן היא Discord) תפסו את קדמת הבמה. השניה היא Mixer אשר הייתה פלטפורמת סטרימינג שנרכשה בשנת 2016 על ידי מיקרוסופט בסכום שלא הוצג לציבור, במטרה להציב מתחרה ל- Twitch הוותיקה. למען קידום הפלטפורמה, החתימה מיקרוסופט ב-2019 את הסטרימר המפורסם Ninja על חוזה אקסלוסיביות לפלטפורמה שלהם, חוזה שהיה אמור להניב לסטרימר בין 20 ל-30 מיליון דולרים בשנה. אבל, Mixer מעולם לא הצליחה לתפוס תאוצה והצופים לא הגיעו. בשנת 2020 נאלצה מיקרוסופט להכריז על סיום השירות, וכך, בלי הרבה רעש וצלצולים, סגרה Mixer את שעריה. מכאן שלמיקרוסופט היסטוריה מפוקפקת סביב רכישות פלטפורמות תקשורת, ולכן לא מהנמנע שעתיד כזה צפוי לבוא על Discord במידה ועסקה זו תאושר, עתיד בו Discord תשכח על ידי לקוחותיה ועל ידי בעליה.

אך למרות שמדובר בעסקה שככל הנראה נמצאת בשלבים מתקדמים, היא עדיין לא סגורה, כך לפחות טוען מקור נוסף אשר נותר עלום שם. לפי אותו גורם, סביר להניח כי Discord תבחר להיסחר עצמאית עם מניות משל עצמה מאשר להימכר לגורם זר.

עסקה בסדר גודל עצום של 10 מיליארד עבור Discord מעלה שאלות לגבי שווי הרכישה של Zenimax, מה דעתכם על העסקה המתגבשת, והאם אתם חושבים שנצפה בעתיד הקרוב ב- Discord מתמזגת עם שירותי האקסבוקס? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י