הרשמה

לכבוד הפסח: משחקי ה-Exploration הטובים ביותר

לקראת חג החירות אביחי שלנו את המשחקים שהכי כיף בהם לנדוד (גם אם פחות מארבעים שנה).

בין אם מדובר בפנטזיה ודרקונים או מסע במרחבים האינסופיים של החלל החיצון - לכל המשחקים ברשימה יש מה להציע לגיימר שרוצה לצאת למסע

חג הפסח הוא החג שבו יצאנו מעבדות לחירות, אך לא פחות מכך, פסח מייצג את תחילתו של המסע הארוך ביותר של עם ישראל. מסע שנמשך ארבעים שנה. לכן, לכבוד החג החלטתי לבחור כמה ממשחקי המסעות והתגלית המוצלחים ביותר לטעמי, ואלו שמעניקים את החירות הגדולה ביותר במשחק (שמתם לב מה עשיתי פה?). אך ראשית אני אבהיר כי הדירוג איננו בסדר עולה או יורד אלא באופן אקראי לחלוטין ובכלל, אין משחק טוב יותר ופחות - הכל תלוי בטעם אישי. ואם כבר הזכרתי אותו - אז כמובן שמדובר בטעמי האישי בלבד ויתכן שיש לכם משחקים נוספים שאני לא מכיר או פחות אוהב שצריכים להיות ברשימה שכזו. חושבים אחרת? יש משחק כלשהו שפספסתי שאתם מרגישים שאנשים חייבים לצאת למסע בו? ספרו לנו בתגובות כאן למטה או ברשתות החברתיות. בואו נארוז קצת אוכל ושתייה - ונצא לדרך.

Assassin’s Creed Odyssey

סדרת משחקי Assassin’s Creed הם כולם משחקי גילוי עולם נהדרים. החל מעיירות כפר, ערים גדולות והפלגות בלב ים. כמעט לכל משחק יש מה להציע בתחום, אך Assassin’s Creed Odyssey הוא הגדול והמגוון מכולם. מדובר במפה ענקית של יוון העתיקה המאפשרת לחקור שטחים רחבי ידיים. המפה של Assassin’s Creed Odyssey משתרעת על כ-235 קילומטר רבוע הגולל ימים וערבות, פסגות מושלגות והאיים של יוון - לא כולל DLC.

המשחק עוקב אחרי הסיפור של אלקסיוס וקסנדרה כשהמסע שלהם לוקח אותם להמון אזורים שונים ביוון העתיקה ומקומות ששמעתם עליהם רק בספרי ההיסטוריה. למשחק יש אפילו Exploration Mode המעודד אותך לגלות מקומות ולהגיע ליעדים של המשחק בכוחות עצמך - ללא עזרה של Waypoints. מכניקת נקודות התצפית המפורסמת של Assassin’s Creed תאפשר לכם למצוא נקודות עניין באזורים שונים ולהשלים משימות צד רבות ביניהן לצוד בעלי חיים, למצוא חפצי עתק, לבקר בקברים נשכחים ולפתור חידות בלב השממה.

No Man’s Sky

עוף החול של תעשיית המשחקים והמשחק שנותן תקווה למעריצי Cyberpunk 2077. המשחק No Man's Sky היה הבטחה גדולה על גלקסיה פתוחה שתאפשר לך לטייל בין כוכבים ולראות יצורים מופלאים. בפועל המשחק נחל כישלון נחרץ בזמן ההשקה עם באגים אדירים והבטחות שלא מומשו. המפתחת Hello Games שחררה עדכון אחרי עדכון וטלאי על טלאי תיקנה את כל הבעיות והוסיפה כמות אדירה של תוכן.

המשחק הוא ארגז חול קלאסי שבו אתם מטיילים בגלקסיה פרוצדורלית לחלוטין, החל מרמת החללית והנשק וכלה בכוכבים ויצורים. יש איזה קווסט ליין שולי על אטלס אבל אני יכול להבטיח לכם שהוא החלק הפחות מעניין במשחק הזה. הגלקסיה ענקית ומלאת אוצרות וחפצים עתיקים, פלנטות מוזרות ובעלי חיים וצמחיה לא מהעולם הזה. המשחק אף מתגמל את החוקרים על תגליות של צמחיה ובעלי חיים ומעניש באמצעות תנאים קיצוניים ומשאבים להישרדות. כיום המשחק הוא אחד המשחקים הבודדים שבנויים על חקר החלל והישרדות על פלנטות שונות ומוזרות, ואם כבר הזכרתי את חקר החלל...

Elite Dangerous

אומרים עליו שהוא אוקיינוס אדיר ממדים אך רדוד כשלולית, אבל אי אפשר לקחת מ-Elite Dangerous את התואר כאחד ממשחקי ה-Exploration הגדולים שיש כיום. סימולטור החלליות הזה הוא משחק רב משתתפים שממשיך את המורשת שלו מאז שנת 1984. Frontier Development הקימו את המשחק באמצעות KickStarter ובנו את גלקסיית שביל החלב באופן הכי נאמן למציאות הידועה לנו כיום. יש בגלקסיה כ-400 ואין ספור פלנטות שעל חלקן ניתן גם לנחות. המשחק מאפשר לטוס בכל מיני סוגים של חלליות ולהילחם לצד הפדרציה או האימפריה, ולמי שיש אומץ ניתן גם להילחם בחייזרים המטיילים במערכת.

הגלקסיה האינסופית פתוחה כולה מהרגע הראשון לכל מי שרוצה לחקור את החלל העמוק. רובו כמובן חוזר על עצמו, ולרוב דברים יחזרו על עצמם בסופו של יום. אך ניתן לטוס לעבר ערפיליות יפהפיות, לחקור שרידים של חייזרים עתיקי יומין או סתם להתפעל מחורים שחורים וכוכבי ניוטרון. מכניקת גילוי הכוכבים היא מיני נחמד ותחנות חלל ישלמו כסף טוב בעבור המידע הזה. בנוסף, בסוף החודש אמורה לצאת הרחבה חדשה למשחק בשם Odyssey, שתאפשר לצאת מהחללית ולחקור מקומות שונים גם ברגל.

Red Dead Redemption 2

מאז ומעולם היו משחקי Rockstar מופת של עולם פתוח וחופש מוחלט, אך במשחק האחרון שלהם Red Dead Redemption 2 הם הלכו הכי רחוק שיצא להם אי פעם. המשחק מתרחש במערב הפרוע של סוף המאה ה-19 והוא מערבון עתיר אקשן המספר את סיפורו של Arthur Morgan, חבר בכנופיית Van der Linde.

הסיפור כולו מתרחש בחמש מדינות דמיוניות בארה"ב והמפה כל כך גדולה ומלאה בקווסטים עד שניתן לפספס חלק גדול מהתוכן אם נצמדים לסיפור הראשי. אך מי שילך לחקור את המפה ימצא המון קווסטים קטנים עם סיפורים מעולים, שמתבלטים מאוד ביחס למשימות צד במשחקים אחרים. Red Dead Redemption 2 הוא אולי אחד המשחקים היקרים ביותר שנעשו נכון להיום, וניתן לראות את ההשקעה במשחק בעיקר כאשר יוצאים מהסיפור הראשי והולכים לגלות מקומות חדשים.

Elder Scrolls Online

אם יש חברה שחרטה על דגלה Exploration זו תהיה Bethesda. והסדרה הכי מוכוונת לנושא היא סדרת משחקי הפנטזיה The Elder Scrolls. עכשיו, אני יכול לדבר בשבחם של Oblivion ו-Morrowind (המשחק הרביעי והשלישי בסדרה בהתאמה) ולהלל את Skyrim שקיבל חידוש לפני כמה שנים. אבל כדי לחבר את כולם ביחד אני אלך על משחק התפקידים מרובה המשתתפים שלהם Elder Scrolls Online. הסיבה היא דיי פשוטה, המשחק הזה פשוט מכיל את כל המפות של כל המשחקים ביחד, והוא עוצר נשימה. Elder Scrolls Online הוא MMORPG בפנטזיה גבוהה, ושוכנים בו מפלצות, דרקונים, ערפדים ואנשי זאב.

היבשת Tamriel היא עולם רחב ידיים שכמעט ובלתי אפשר לחצות אותו ברגל. חלקים מסוימים של המפה נמצאים מאחורי חומת DLC אך גם המפה הבסיסית היא ענקית. כמו כל משחק MMORPG, אפשר לעשות את הסיפור הראשי, אך אפשר לחפש מבוכים עתיקים, חפצים קסומים ולהילחם בבוסים אגדיים. בעוד שאין תמורה ישירה לתגליות, אפשר למצוא מקומות לדיג וקטיף של צמחים נדירים, ומשימות צד שלא נופלות מהעלילה הראשית. כל מפה עם הייחודיות שלה ולכל אזור מאפיינים גיאוגרפיים ותרבותיים

Subnautica

חללית שהתרסקה שלחה את הגיבור אל עולם שכולו ים אחד גדול, והגיבור נותר נטוש לבד על פלנטה שוממה מוקף רק במים. למרבה ההפתעה העולם מתחת לפני המים עשיר בדגים, ויצורים משונים אפילו יותר. הגיבור ילמד לשרוד במצולות, לבנות צוללות, ולגלות האם יש חיים תבוניים על הפלנטה הזו, והאם יצליח לצאת ממנה אי פעם. Subnautica יכול להיכנס בקלות לז'אנר של משחקי אימה. היצורים שחיים מתחת למים מפחידים גם אם לא תמיד מסוכנים, מצבי חוסר האונים קורים לא מעט, והליכה לאיבוד בתוך שרשרת מערות כאשר האוויר שלך עומד להיגמר היא אירוע קלסטרופובי ראשון במעלה.

המשחק עצמו הוא משחק הישרדות שבו ניתן להתקדם רק על ידי חקר האוקיינוס שממלא את הפלנטה. לחפש שרידים מהחללית שהתרסקה ולנסות לשרוד את התנאים הקשים. מערכת הקראפטינג מאוד עשירה אך די פשוטה: ככל שתאספו יותר חפצים תוכלו לבנות כלים מתקדמים יותר ולרדת עמוק יותר אל קרקעית האוקיינוס, שם מחכים לכם סודות אפלים ויצורים מפחידים. בכלל, כמות היצורים והמגוון שיש במשחק הזה מרשימה לאין ערוך ממשחקים גדולים הרבה יותר. Unknown Worlds Entertainment בהחלט השקיעו רבות בבניית עולם החי מתחת לפני הים.

Genshin Impact

יש שיאמרו שזה העתק ישיר של Breath of the Wild (שמואל נניח) אבל אני חושב של-Genshin Impact מגיע מקום של כבוד ברשימה כיוון שהמשחק הזה עשה מה שהרבה לפניו לא הצליחו. מדובר במשחק ביכורים של חברה סינית יחסית אלמונית שיצא בסערה בספטמבר 2020 וכבש את המערב. שני אחים שהולכים לטייל בעולם זר נפרדים בקרב עם ישות עליונה ואחד האחים שנותר לבד יוצא במסע לחפש את השני (או השנייה, תלוי מה תבחרו) המשחק הוא F2P עם מכניקת Gacha שפופולרית מאוד בקרב משחקים אסייתיים והוא כבש את מצעדי המכירות עם למעלה מ-800 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה.

העולם עצמו יפהפה למי שחובב אנימה ואפשר כמעט להתעלם מהסיפור הראשי ופשוט ללכת לאיבוד במרחבים. מגוון אדיר של קווסטים יכול לספק שעות של משחק וחלקים גדולים במפה מכילים פאזלים ואוצרות. מערכת הקראפטינג פה היא דיי פשוטה אך ניתן גם לצוד ולבשל והכי כיף, לרחף האוויר באמצעות כנפיים, אין יותר יפה מקפיצה ממצוק לאמצע חברות המפלצות ולהתקיף אותם בהפתעה.

Marvel's Spider-Man

אפילו לא צריך לבחור אחד מהם, כי כל משחקי Spiderman תמיד היו מוכוונים לשוטטות אינסופית ברחבי העיר ניו יורק. במשחקי Spiderman אפילו לא ניסו לעודד מחקר ותגלית, הם פשוט בנו את ניו יורק בצורה כל כך מצוינת שלא רציתי לעשות כלום חוץ מלטייל על גגות מנהטן. לפעמים הקריאות לעזרה או זעקות הסירנה רק מפריעים לטפס למגדל הגבוה ביותר של מנהטן, גם בתור שליח פיצה.

המכניקה המרכזית של משחקי Spider-Man לא ממש מנסה לעודד Exploration, המשימות הצדדיות גנריות וחוזרות על עצמן, ואין מכניקה מתגמלת לגילוי מקומות. אבל האמת שלא צריך, העיר כל כך מזמינה בלי שום תמריץ אחר. פשוט להתנדנד מחבל לחבל ולהקפיד לעשות סלטות מרשימות בין לבין, או לנסות לצלוח את הסנטרל פארק בלי לגעת ברצפה. כל אלו מתחברים גם למרוצים הגנריים שמספקים אתגר פשוט אך מהנה. אם יש משחק שבאמת לא צריך לתגמל תגליות זה בדיוק המשחק הזה.

בונוס: Microsoft Flight Simulator

מכיוון שזה לא בדיוק משחק החלטתי להכניס אותו רק בסוף, אבל אין Exploration יותר מזוקק מלעלות על מטוס ולחקור את כדור הארץ כולו שנבנה על ידי מערכת של תוכנות AI שסרקו את מפות העולם והפכו אותו לתלת ממדי. הסימולטור של מיקרוסופט מאפשר לבחור כ-30 כלי טיס שונים, החל ממטוסים אמפיביים קלים ועד למטוסי נוסעים עם ארבעה מנועים. תוכלו להמריא ולנחות מ-37,000 שדות תעופה הפרושים ברחבי העולם כולו.

העולם כולו נוצר בדיוק של אחד לאחד לעולם האמיתי וניתן להשתמש במזג אוויר ובמחזורי ירח בהתאם לנעשה בעולם האמיתי, ולמי שרוצה ניתן לבחור סוגים שונים של טמפרטורה, עננות ומשקעים. הגרפיקה היא אולי נקודת המכירה הגדולה ביותר של הסימולטור כי הוא איננו מציע משחקיות כלשהי, הוא כן מציע את העולם כולו מאחורי מסך המחשב, ואף במציאות מדומה למי שיש מחשב מספיק חזק.

אלו משחקי ה-Exploration הטובים ביותר לדעתי כיום, אך זוהי רק רשימה חלקית: יש עוד הרבה משחקים כמו Far Cry, Ghost of Tsushima, Final Fantasy ועוד. מוזמנים לספר לי מה פספסתי ומה הכי אהבתם במשחקים האלה בתגובות וכמובן - חג פסח שמח!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י