הרשמה

הצגת היכולות של כרטיסי המסך מבית Nvidia ב-Outriders

הכותר החדש של Square Enix נחת והוא עמוס טכנולוגיות

האם ידעתם שהכרטיסים שלכם יכולים לעשות את כל אלה?

עותק סיקור וכרטיס המסך סופקו לנו על ידי Nvidia, תודה רבה!

באחת הכתבות האחרונות שלי לא מזמן כתבתי שחברות החומרה הגדולות בעולם הן כבר לא רק חברות חומרה כשהן צועדות יותר ויותר לתוך שוק הגיימינג. גם אם אין לנו (לפחות בנתיים) משחקים שמפותחים ומגיעים מחברות אלו את ההשפעה וטביעת הרגל שלהן בעולם הגיימינג אי אפשר לפספס. בין אם זה על ידי מוצרים שמעוצבים בהשראת משחקים, אירועים ותחרויות או טכנולוגיות שמשולבות בתוך המשחקים- חברות החומרה כאן וזה תמיד טוב לנו הגיימרים. אז בזמן שבר שלנו משקיע את כל השעות הפנויות שלו במשחק ובכתיבת הביקורת שלו על Outriders, אני קיבלתי מחברינו ב-Nvidia עותק של המשחק ואת כרטיס ה-RTX 3060Ti כדי לבחון ולראות כיצד הטכנולוגיות החדשות של Nvidia באות לידי ביטוי בכותר החדש של Square Enix.

Ansel

בעבר יצא לי לכתוב כאן כבר כמה פעמים על טכנולוגיית Ansel. הטכנולוגיה הושקה כבר לפני כמעט 5 שנים ובפשטות אספר שהיא מאפשרת לכל אדם בעל כרטיס של Nvidia לצלם תמונות באיכות גבוהה מתוך המשחק. כאן בצוות אנחנו מאוד אוהבים משחקים אשר מגיעים עם מצב צילום שמובנה בהם על ידי המפתחת, אך לצערנו מועדון המשחקים עם הפיצ'ר הנהדר הזה הוא מועדון די מצומם. לטובת כל המשחקים שאינם חלק ממועדון זה ולא מגיעים עם מצב צילום ייעודי כמו למשל Outriders במקרה זה, אנו יכולים להיעזר ב-Ansel. כל שעלינו לעשות הוא ללחוץ Alt+F2 והתפריט של טכנולוגיה זאת יפתח על גבי המשחק. באותו תפריט שמתרחב פעם בכמה חודשים ניראה מספר אופציות שעומדות לשירותינו אך המרכזית בהן היא "סוג הצילום". כשנלחץ על אופציה זאת נקבל כמה אופציות אך המרכזיות בהן היא אופציית הסקרינשוט הקלאסית, אופציה לצילום בסטריאו ו-Super Resolution. שתי האופציות הראשונות הן די ברורות אך Super Resolution כשמה כן היא, מאפשרת צילום ברזולוציה עצומה. נכון לעכשיו Outriders עוד לא תומך באופן מלא ב-Ansel לכן אופציית הצילום ב-Super Resolution מוגבלת כרגע "רק" לרזולוציית 16K (כ-15,360 על 8,640 פיקסלים).

עוד אופציות שנמצאות בתפריט של Ansel הן האופציות לצילום ב-HDR, האפשרות לשנות את ה-FOV, היכולת להוסיף את ה-HUD של המשחק על גבי התמונה, האופציה לצלם תמונה באיכות גבוהה בעזרת אובייקטים שלקוחים הישר ממנוע המשחק באיכותם המלאה, לסובב את המסך ולשנות מספר הגדרות גרפיות קטנות נוספות. אציין שברגע ש-Outriders יקבל תמיכה מלאה ב-Ansel יתווספו עליו עוד מספר אפשרויות גרפיות נוספות ומספר סוגי צילום כמו צילום 360 ותמיכה של Super Resolution בצילום ברזולוציה לא פחות ממשוגעת של 64K (כ-63,360 על 35,640 פיקסלים). אם אתם מחפשים איך לצלם תמונות מתוך משחקים שאין להם מצב צילום ייעודי, אל תשכחו מהיכולות המופלאות של Ansel.

DLSS 2.0

No DLSS

אם כבר הזכרתי יכולות מופלאות אני לא יכול שלא לדבר על יכולת DLSS 2.0 המופלאה והקסומה. יצא לי לדבר עליה כאן כבר מספר פעמים בעבר אבל אף פעם לא באמת בחנתי אותה וראיתי עד כמה הטכנולוגיה הזאת טובה ונהדרת. אם אתם מסיבה כלשהי עדיין לא יודעים מה היא DLSS 2.0 אז אספר שזאת טכנולגיה שמשתמשת ב-AI ובליבות ה-Tensor שבכרטיסים על מנת לרנדר בצורה יעילה מאוד כמה שיותר פיקסלים בתמונה כדי לספק לצופה איכות תמונה נהדרת "בעלות" ביצועים נמוכה מאוד. אז כמובן שברגע שראיתי ש-Outriders תומך ב-DLSS לקחתי אותה לסבב בדיקות קצר. בגיימפליי שצילמתי אפשר לראות אותי משחק (גרוע מאוד) כ-10 דקות על 4K אמיתי עם הגדרות גרפיות מקסימאליות.
*הגיימפליי שצולם לקוח מהשעות הראשונות של המשחק כדי להימנע מספוילרים

DLSS Quality Mode

אחרי ששיחקתי כ-10 דקות על רזולוציית 4K "רגילה" הפעלתי את טכנולוגיית DLSS על מצב Quality שכמו שאפשר להבין משמו הוא נותן תיעדוף לאיכות תמונה מאשר לכמות הפריימים בשניה שהכרטיס והטכנולוגיה יכולים להשיג יחד. לשם השוואה גם הפעם שיחקתי כ-10 דקות על 4K עם הגדרות גרפיות מקסימאליות אך כאמור הפעם נעזרתי ביכולותיה של DLSS Quality.

DLSS Preforamnce Mode

המצב אחרון של DLSS 2.0 שבדקתי הוא מצב Preformance שאפשר להסתכל עליו כההפך המוחלט של מצב Quality כשהוא מתעדף ומנסה להשיג כמה שיותר פריימים בשניה גם אם זה קצת בא על חשבון איכות התמונה. לכן כמו שעשיתי בשני המבחנים הקודמים שיחקתי גם הפעם כ-10 דקות על 4K עם הגדרות גרפיות מקסימלאיות אך כאמור הפעם הפעלתי את מצב DLSS Preformance.

אציין של-DLSS יש עוד מספר מצבי עבודה שאחד מהם הוא Balanced והוא פחות או יותר עמק השווה ושילוב בין מצב Quality ומצב Preformance. כמו שאפשר היה לראות מהגיימפליי, הפגיעה באיכות התמונה של המשחק בזמן שימוש ב-DLSS הייתה מינורית עד כדי לא מורגשת (אשמח לשמוע אם ראיתם הבדלים כי אני לא) אך בדרך קסומה למידי לפי דעתי הטכנולוגיה סיפקה את מה שהיא הייתה צריכה- ביצועים טובים הרבה יותר על פני הביצועים שמתקבלים בלעדיה בשימוש רגיל.

כמו שאפשר לראות מהגרף, מצב Quality הצליח לשפר את הביצועים של הכרטיס בכעשרה אחוזים ולהביא אותו לאיזור של מעל ל-50FPS כמו שאפשר היה לצפות וגם לראות בבירור מגיימפליי, מצב ה-Preformance שיפר את הביצועים של כרטיס באופן דרסטי והשיג קפיצת מדרגה ושיפור של כ-60% לעומת המצב הרגיל. קפיצת מדרגה זאת הביאה את המשחק לאיזור ה-75FPS המכובד מאוד. אציין שגם יכול להיות שבחודשים הקרובים ניראה את הביצועים של Outriders לוקחים עוד צעד קדימה על גבי כרטיסי מסך ירוקים בעזרת תמיכה בטכנולוגיית Resizable BAR החדשה שיצאה רק לפני מספר שבועות.

Ray Tracing

אני לא יכול לדבר על טכנולוגיות ש-Nvidia עוזרת להטמיע במשחקים ולא להזכיר את טכנולוגיית Ray Tracing שמציגה קרני והחזרי אור מאובייקטים שונים בעולם המשחק בצורה פוטוריאליסטית. נכון לעכשיו Outriders עוד לא קיבל תמיכה בטכנולוגיית התאורה המתקדמת אבל אם אנחנו מאמינים לשמועות ולדיבורים סביב עניין זה, צוותי הפיתוח ב-People Can Fly כבר התחילו לעבוד ולהטמיע את הטכנולוגיה למנוע המשחק שעליו Outriders רץ. כידוע Ray Tracing (או כמו ש-Nvidia אוהבת להגיד- RTX On) שמבוצע ובא לידי ביטוי בצורה טובה יכול לשפר משמעותית את איכות התמונה של המשחק ולקחת אותו ממשחק שניראה מיושן ולא עדכני למשחק שיצא השנה ומתחרה ראש בראש בכותרי ה-AAA השנתיים. ראו לדוגמא איך Ray Tracing שיפר את הויזואליות של Quake 2 שיצא לפני 24 שנה מהקצה אל הקצה.

Game Filter

ואם כבר דיברתי על שיפור ושינוי הויזאוליות של המשחק, ל-Nvidia יש עוד קלף כזה בשרוול בשם Game Filter. כמו שאפשר להבין מהשם, פיצ'ר זה מאפשר לכם להפעיל על המשחק פילטר גרפי כלשהו. על ידי לחיצה על Alt+F3 יפתח לכם התפריט של ה-Game Filter ושם תוכלו להכין באופן אישי עד 3 פילטרים שונים שאותם תוכלו להפעיל בכל רגע שאתם משחקים. בין הפלטרים שאפשר להפעיל יש פילטר שחור לבן, פילטר שגורם למשחק להיראות כמו סרט מערבון ישן, פילטר בשם Details שיאפשר לכם לשחק עם חידוד התמונה וחוזק HDR, פילטר שמפצל את המסך ויש אפילו פילטר נפרד עבור עיוורי צבעים שיכול לשנות את צבעי המשחק כך שאנשים עם סוגי שונים של עיוורון צבעים יוכלו לשחק בו בכיף. אופציה זאת שימושית מאוד שכן לצערנו לא כל המשחקים היום מגיעים עם אפוציות גרפיות לעוורי צבעים ו-Game Filter יכול לעזור לאותם גיימרים לקבל את חווית המשחק המלאה כמו כולם.

השורה התחתונה

אני אסיים את הסקירה עם מה שאמרתי בהתחלה. חברות החומרה הן כבר לא רק חברות חומרה והן יותר ויותר הופכות לחברות גיימינג. כמו שאפשר לראות מהסקירה הקצרה הזאת והצגת היכולות של הטכנולוגיות מבית Nvidia ב-Outriders, לענקיות השבבים יש עניין רב בעולם הגיימינג וזה לא מתבטא רק ביצור של מוצרים חדשים. אם אתם הבעלים הגאים של כרטיס ירוק אתם תמצאו ב-Outriders הרבה ממתקים שיקלו על החיים שלכם וישפרו לכם את חווית המשחק, בין אם זה על ידי צילום תמונות ב-Ansel, שיפור הביצועים על ידי DLSS או הכלת פילטרים בעזרת Game Filter, ההנאה שלכם במשחק מובטחת.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י