הרשמה

ביקורת: Sony WF-1000XM4

הגיע הזמן של רועי לעלות על רכבת ה-TWS

האם האוזניות הקטנות עמדו בהבטחות הגדולות שלהן?

האוזניות סופקו לנו לסיקור על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

יש הרבה טרנדים וחידושים טכנולוגיים שלוקח לי הרבה מאוד זמן להצטרף אליהם. בין אותם חידושים נמצאות גם אוזניות ה-Truly Wireless שהגיחו לחיינו לפני 6 שנים, בשלהי 2015 כשפריצה הגדולה שלהן למיינסטרים הגיעה עם ה-AirPods של אפל לקראת סוף 2016. עוד טכנולוגיה שעדיין לא יצא לי לאמץ באופן מלא היא אוזניות עם יכולת ביטול רעשים אקטיבי (Active Noise Cancelling). עד עכשיו הלכתי לכל מקום עם אוזניות Bluetooth מעולות של Jaybird שלאורך השנים השתדרגו מדגם ה-X2 ל-X4. אז ברגע שחברינו מסוני התקשר אליי והודיע לי חגיגית שהוא שולח לי לביקורת את האוזניות החדשות של החברה חשבתי שזאת הזדמנות נהדרת לתפוס שתי ציפורים במכה אחת ולאמץ את שתי הטכנולוגיות האלה באופן מלא.

קטן וקולע

כצפוי מאוזניות TWS, ה-XM4 הן קטנות מאוד וכך גם האריזה שלה. האוזניות מגיעות בתוך קופסאת פלסטיק קטנה שכשתפתחו אותה יקבלו את פניכם קייס האוזניות כשמתחתיו יש מקבץ ניירת שעטופה במדריך קצר להפעלה ראשונית ו"בקומה" התחתונה של הקופסא נמצא כבל USB-A ל-USB-C עבור הטענה ועוד שתי זוגות ראשי גומי בגדלים Small ו-Large כאשר האוזניות מגיעות שזוג ה-Medium נמצא עליהן כבר והוא עשוי ספוג. סוני ראויה להערכה גדולה על כך שכל האריזה עשויה מחומרים ממוחזרים ובו זמנית היא מרגישה פרימיום ואיכותית. לצד מחמאות אלו הייתי שמח לקבל 6 זוגות של ראשים- זוג גומי וזוג ספוג עבור כל אחד מהגדלים כמו שחברות אחרות נותנות, אבל אולי אצטרך לחכות ל-XM5 בשביל זה.

הקייס שהאוזניות מגיעות בתוכו אינו גדול כלל, הוא עובר בהצלחה גדולה את מבחן הכיס הקטן בג'ינס והוא משמש "כבסיס האם" של האוזניות כשהן לא בשימוש. הוא מלא במגנטים ששומרים עליו סגור ודואגים שהאוזניות ישבו במקומן בצורה בטוחה ללא תזוזה. למען האמת, המגנטים של הקייס טובים עד כדי כך שמספיק להניח את האוזניות בכיוון ובמקום הכללי שלהן והמגנטים ידאגו לקחת אותן. בצידו הקידמי של הקייס יש נורת חווי קטנה ובצידו האחורי נמצא חיבור ה-USB-C עבור הטענה שלו ושל צמד האוזניות שבתוכו.

הכל בכף היד

קודם לכן הזכרתי שהניירת של האוזניות מגיעה כשהיא עטופה במדריך הפעלה קצר. המדריך בן 4 שלבים כולל קוד QR שישלח אתכם להורדה של אפליקציית Headphones של סוני. אחרי ההורדה כל תהליך ההפעלה הראשוני יקח בערך כ-5 דקות בהן האפליקציה תטיח בפניכם המון מידע, אופציות שונות ופיצ'רים שונים. אני אודה שבאיזשהו שלב נגמרה לי הסבלנות לכל הפיצ'רים ופשוט לחצתי Next עד הסוף. למרות חוסר הסבלנות שלי בהתחלה חזרתי לאפליקציה אחרי מספר שעות שימוש באוזניות וגיליתי שם המון פיצ'רים ויכולות נהדרות.

כמו שאפשר להבין, האפליקציה עמוסה כשהיא כוללת בחירה בין שלוש אפוציות לביטול רעשים (לא עובד, ביטול רעשים או Ambient Sound "שמכניס" את רעשי הסביבה), Equalizer להתאמת הסאונד, יכולת לעדכן את התוכנה של האוזניות, התאמת סאונד לפי המיקום, הגדרות עבור משטחי המגע שעל האוזניות, הגדרות עוזרת אישית וירטואלית ועוד המון הגדרות אחרות להתאמה אישית. בנוסף לכל ההגדרות האפליקציה גם כוללת בדיקה שתגיד לכם האם ראשי האוזניות שאתם משתמשים בהם, הם בגודל הנכון. משהו שהפתיע אותי זאת היכולת של האפליקציה לבצע אנליזה של האוזניים על ידי צילומם כדי להתאים את טכנולוגיית ה-Reality Audio בצורה מיטבית, ללא ספק פלא טכנולוגי, ואני אומר את זה ללא גרם אחד של ציניות. אה ועוד דבר שהאפליקציה כוללת זה התראות והמון מהן. על כל דבר קטן, אם יש עידכון לאוזניות אז תקבלו התראה על כך כל דקה, התראה על ביטול רעשים כבוי, התראה על ביטול רעשים מופעל ועוד ועוד. אחרי שעתיים של שימוש פשוט חסמתי לאפליקציה את ההרשאה להתראות.

כפי שאמרתי על כל אוזניה יש משטח מגע קטן שבאמצעותו אפשר לבצע כל מיני פעולות בצורה מהירה. משטחי המגע עובדים בצורה נהדרת אך לצערי השימוש שלי בהם היה קצת מוגבל. האפליקציה של האוזניות מאפשר לבחור עבור כל אחת מהאוזניות מה יהיה "התפקיד שלה" מתוך כארבעה תפקידים שונים. כך שאם בחרתי שתפקידה של אוזניה ימין יהיה לשלוט בסדר השירים אז אני חייב להשתמש בהגדרות שסוני הכינה, זאת אומרת לחיצה אחת עבור פליי, שתיים לשיר הבא, שלוש לשיר הקודם ולחיצה ארוכה להפעלה של העוזרת האישית. לצערי אי אפשר לשנות את הגדרות האלה, לדוגמא להפעיל את העוזרת האישית בשתי לחיצות וגם אין אפשרות ליצור "תפקיד" חדש שבו אחליט מה יהיו הפעולות שארצה ואיך הם יופעלו. אני חושב שזה משהו שאפשר להכניס בעידכון תוכנה ואני מקווה שזה אכן יקרה בעתיד.

רמה מעל כולם

כל אלו הן תוספות נחמדות ומותרות כל עוד האוזניות עושות את מה שהן צריכות לעשות בצורה טובה- להישמע טוב. לשמחתי זה בדיוק המצב ואפילו מעבר. ה-XM4 הן האוזניות הטובות ביותר שיצא לי לנסות אי פעם. מצד אחד זה מאוד לא מפתיע שכן האוזניות של סוני ידועות בשנים האחרונות כאוזניות מהטובות ביותר שיש, אך מצד שני זה מפתיע שאוזניות בגודל ובמשקל הזה מצליחות להישמע כל כך טוב. כצפוי הן מככבות בצלילים הגבוהים ובמידים אך להפתעתי הרבה, למרות הדרייבר הקטן שלהן (רק 6 מ"מ!) ועל אף שאין כאן Extra Bass כמו באוזניות אחרות של החברה, גם הבאסים מצליחים להישמע טוב באופן מפתיע מאוד. לדעתי השימוש ב-Equalizer לא משפיע יותר מידי על הסאונד וחבל לי על כך אבל גם אם הוא מצליח לעשות שיפורים קטנים זה טוב יותר מאשר שלא היה קורה שום דבר. המיקרופון של האוזניות גם הוא מעולה עם עוצמה ואיכות סאונד טובות כשהוא גם יכול להיעזר בטכנולוגיית ביטול הרעשים כדי לבטל רעשי רקע, לדוגמא מרוח כדי לדאוג שישמעו אתכם הרבה יותר טוב.

כמו שאמרתי, נכון לזמן כתיבת שורות אלו עוד לא אימצתי לחיקי אוזניות בעלת יכולת ביטול רעשים אקטיבי לכן הגעתי לביקורת הזאת "תמים" לגמרי. סוני כל הזמן מפרסמת שהביטול רעשים של האוזניות הוא המוביל בתעשייה ואחרי שניסיתי את ה-XM4 ועוד מספר אוזניות אחרות בטגוריה (כולל את הדור הקודם, ה-XM3 ואת ה-AirPods Pro) אני תומך בפירסום זה בלב שלם. אני מודה שבהתחלה השקט המופתי שהאוזניות העניקו לי עשה לי מעט כאבי ראש אבל אחרי מספר דקות שהוא בפעולה שמח לגלות עולם שקט.

שני שימושים שבהם ביטול הרעשים כיכב היו בנסיעות שלי כל בוקר לעבודה ברכבת ובזמן ששיחקתי Beat Saber ב-Oculus Quest 2. אני יודע, אלו אולי לא האוזניות הכי טובות ל-VR אבל אני חייב להודות שהן עשו עבודה נהדרת. גיימינג ב-VR משתמש בכל כלי שיש לו כדי לשאוב את השחקן עמוק לתוך עולם וירטואלי ואחד מהכלים האלה הוא הסאונד. לכן השילוב הנהדר בין איכות הסאונד הפנומנלית לביטול הרעשים הלא פחות ממדהים גרם לי לחוש מבודד לגמרי מהסביבה ופשט להנות בזמן שאני חותך קוביות בקצב.

הנאה למשך זמן

עוד דבר חשוב מאוד ב-VR היא הנוחות וגם כאן ה-XM4 מספקות את הסחורה. עצם היותן אוזניות TWS קטנות מונעה מהן להסתבך ולהיקשר סביב כל מיני כבלים, בנוסף אני מכיר אנשים אשר סולדים מאוזניות Over-Ear בגלל הקשת שלוחצת להם על הראש ולכן אוזניות In-Ear הן פיתרון מעולה עבורם. כפי שאמרתי האוזניות מגיעות עם 3 ראשים שונים כששניים עשויים גומי והשלישי עשוי ספוג. למזל הראש שהתאים בגודל לאוזניים שלו הוא הבינוני שעשוי ספוג כך שקיבלתי ממנו "אחיזה" יותר טובה של האוזניה והיא לא נפלה לי מעולם גם בזמן ריצה, אך בנוסף הספוג גם היה נוח מבלי שהוא הפעיל יותר מידי לחץ על האוזן מבפנים. על הראשים האחרים אני לא יכול לחוות את דעתי אך מנסיון קודם ראשי הגומי תמיד היו נוחים לי פחות מאלו העשויים ספוג.

לצד השבחים שלי על איכות הסאונד, יכולות ביטול הרעשים והנוחות של האוזניות, ניכר שסוני גם השקיעה לא מעט בפיצ'רים קטנים שהם פשוט משפרים את חווית השימוש בלי שנשים לב. אני אודה שאין משהו מיוחד שסוני עושה וחברה אחרת לא עושה אבל בין הפיצ'רים האלה אפשר למנות את היכולת של האוזניות לעצור את המוזיקה ברגע שמוציאים את האוזניה מהאוזן ולפעול חזרה כשהיא שוב באוזן. בנוסף, האוזניות "יפתחו" את הסאונד (יעברו למצב Ambient Sound) למספר שניות באופן אוטמטי כאשר תתחילו לדבר כך שתוכלו לשמוע את האדם שאתם מדברים איתו והן גם תומכות בתקן IPX4 שמקנה להן עמידות בהשפרצות מים ומאפשר להן לשמש גם כאוזניות ספורט. למרות פיצ'רים נחמדים אלו הדבר שהכי הייתי רוצה שסוני תכלול באוזניות זה אימוץ של טכנולוגיית Find My של Apple בקייס של האוזניות וכך לאפשר לי לאתר אותו בקלות במידה והוא יאבד, והוא כל כך קטן שממש לא יהיה קשה לאבד אותו.

אם כבר דיברתי על הקייס אז אני אנצל את ההזדמנות להחזיר את הזרקור אליו לכמה משפטים. כמו שאמרתי הוא ישמש כבסיס של האוזניות כשהן לא בשימוש, הוא בעל סוללה שמספיקה לכ-16 שעות של האזנה בנוסף ל-8 השעות שמתקבלות מהאוזניות כך שסך הכל אם האוזניות והקייס טוענים לגמרי, תוכלו לקבל מהם 24 שעות עבודה בשימוש עם ANC או 36 שעות ללא ביטול רעשים. בנוסף, הקייס תומך גם בטכנולוגיית הטענה מהירה שתספק ב-5 דקות כשעה של עבודה והוא אף יכול להיטען באופן אלחוטי עם כל משטח תומך Qi.

השורה התחתונה

ה-WF-1000XM4 של סוני הן ללא ספק אחת האוזניות הכי טובות שיש היום בשוק אם לא הטובות ביותר. אבל לכל הטוב הזה יש מחיר קצה שעומד על כ-1,150 שקלים, וזה ללא ספק יכול להיות דילברייקר בהשוואה לאוזניות אחרות. אם אתם מסוג האנשים שלא מוכנים להתפשר על איכות אין כאן מקום לטעויות ואוזניות אלה הן בדיוק עבורכם. לפעמים אני חושב שאוזניות עם סאונד טוב כמו אלה הן מזימה משותפת של חברות החומרה והמוזיקה כדי לגרום לנו לצרוך יותר וכניראה שהצליח להם, כי אני לא רוצה להפסיק להשתמש באוזניות האלה לרגע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • אריזה טובה ושומרת על הסביבה
  • האוזניות והקייס קטנים וקלים
  • סאונד פנומלי
  • ביטול רעשים מעולה
  • חיי סוללה ונוחות לשעות שימוש רבות
  • המון פיצ'רים באפליקציה..

הרע

  • ..אבל הרבה יותר מידי התראות
  • מחיר גבוה מאוד

והרכבת

  • עכשיו סוף סוף אפשר לישון בה
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:21 14.08.2021 | elad9219 elad9219

    לא מבין איך אנשים קונים אוזניות כאלה במחיר כזה, נראה לי פחד מטורף שפתאום אחת נופלת והולכת לאיבוד או סתם נדפקת בגלל גשם או משהו.

  2. 2

       | פורסם ע"י