הרשמה

ביקורת - SteelSeries Prime Wireless

האם הפריים הוא העכבר האופטימלי?

מתחרה כבד במשקל קל

העכבר סופק לנו לסיקור על ידי ביקונקט, תודה רבה!

לפני זמן מה סיפרתי לכם על השקת סדרת ה-Prime של SteelSeries כאן בישראל, והסתקרנתי. מעבר לכך שאני מחבב מאוד את העכברים מתוצרת SteelSeries, הייתה שאלה אחת שניקרה בי במהלך כל הדיווח ופשוט לא שחררה: מה כבר יכול להיות בעכברים האלה שמצדיק מחירי השקה כל כך גבוהים? לכן, כאשר הציעו לי לקחת את העכבר היקר ביותר מסדרת ה-Prime, ה-SteelSeries Prime Wireless לסיבוב, לסרב פשוט לא הייתה אופציה מבחינתי. אז האם העכבר האלחוטי החדש מבית ענקית הציוד ההיקפי אכן עומד בציפיות? יצאנו לגלות.

סערה בכתום

חוויית האנבוקסינג של העכבר מינימליסטית מחד אך מרשימה מאידך. העכבר יושב בקופסה בצבע כתום זרחני עם תמונה גדולה ומדבקה זהובה שמכריזה באותיות קידוש לבנה : BEST ESPORTS MOUSE - PCMAG (הקאפס לוק במקור). העיצוב בהחלט מושך את העין ועבורי זה בהחלט עורר את הרצון המוכר והאהוב להסתער ולפתוח את האריזה. במבט ראשון פנים האריזה לא נראה מרשים במיוחד - העכבר עצמו הוא בצבע שחור מט וללא כל אלמנט מבחין וייחודי מלבד לוגו של SteelSeries, בניגוד לרוב עכברי הגיימינג שאנחנו מכירים. למרות שידעתי למה עליי לצפות, וראיתי תמונות וסרטונים של העכבר מכל זווית אפשרית, עליי להודות שבכל זאת התאכזבתי קצת. מתחת לעכבר נחים דונגל (Dongle) עם חיבור USB Type C, מתאם, וכבל הטענה - כולם ממותגים ובעלי כובד ונוכחות מסוימים, שמעניקים תחושה של בנייה איכותית ואמינה. כבל ההטענה הוא USB-A ל-USB-C, מלופף ע"י תופסן סקוץ' קבוע שמאפשר כריכה מחדש, ועטוף בבד שמונע סיבוך של הכבל, פיצ'ר שאני מאוד אוהב באופן אישי וחששתי שהחברה תבחר דווקא לחסוך עליו. הכבל עשוי לשמש גם כדי לחבר את הדונגל למחשב באמצעות המתאם, עבור המחשבים שלא מכילים שקע USB-C, וזה היה עיקר השימוש שלי בו. הקופסה מכילה גם חוברת למשתמש, אך מלבד הדברים הללו - היא ריקה ומינימליסטית, בחירה שלדעתי הייתה טובה ונכונה מאוד בנסיבות.

נמשיך לעכבר עצמו. בניגוד למה שחשבתי במבט ראשון, העכבר עצמו אינו סימטרי ויש לו נטייה קלה שמאלה כדי להקל על שימוש עבור ימניים ושני כפתורים בצד שמאל ליד מיקום הנחת האגודל. העכבר שוקל 80 גרם, מעט כבד יותר מהגרסה הבסיסית אך עדיין נחשב עכבר אלחוטי קל. מלבד שני הכפתורים בצד העכבר מכיל גם כפתור קטן להחלפת פרופיל ה-DPI בתחתית. העכבר עשוי מסוג של סיליקון דמוי פלסטיק, אשר מצד אחד מאפשר לו קלות משקל אך מצד שני גורם לו להרגיש חלקלק מדי וגם מעט זול, בהשוואה לעכברים אחרים שניסיתי. הבעיה הכי גדולה עם העכבר היא הנוחות- מעבר לעובדה שהעכבר יחסית קטן, ואינו מתאים לבעלי ידיים גדולות, מנח היד וצורת התפיסה שלו ברגעים הראשונים כלל אינם אינטואיטיבים, וקשה מאוד להבין למשל איפה להניח את הזרת. העכבר דורש הסתגלות, וברגע שמתרגלים כמעט ולא מרגישים את הבעיה, אך בשביל מחיר כזה ובעולם שבו נוחות מהמגע הראשון היא סטנדרט- אכן ציפיתי ליותר.

לא סתם קוראים לזה מנוע

התוכנה של SteelSeries היא בכל הכנות, הטובה ביותר שבה נתקלתי עד כה, ולמרות שעוד לא ניסיתי עשרות עכברים ואת התוכנות של כל החברות, מבחינתי זאת נמצאת גבוה מעל לסטנדרט. הממשק עצמו פשוט וברור, והוא מציע את כל הפיצ'רים הסטנדרטיים בצורה נגישה וקלה להבנה, בין אם מדובר בהגדרת פרופילי DPI, שינוי קצב הדגימה, או הגדרת מקשים ורצפי מאקרו לכפתורי העכבר. גם שינוי הצבעים בגלגלת, שהיא איזור התאורת ה-RGB היחיד בעכבר, הוא תהליך יחסית פשוט, ולצד כל פרמטר בתוכנה שאתם לא בטוחים לגביו מופיע סימן שאלה קטן שיעלה חלון עם הסבר ברור ומפורט שיעזור לכם להבין על מה הפרמטר אחראי ומה שינוי בו יעשה. באופן אישי, לא ראיתי יכולת להתאים את מרחק ההרמה מהמשטח (כאמור, החברה טוענת שניתן להגדיר את החיישן השני של העכבר כך שיקלוט את הזזת העכבר גם לאחר הרמתו מהמשטח, עד 2 מ"מ מעל למשטח), אך מדובר בפיצ'ר שגם לא ראיתי בו הרבה שימוש. לעומת זאת, שני פיצ'רים נוספים שלא ראיתי בשום מקום אחר ועשויים להיות שימושיים ביותר- שיטוח זוויות (Angle Snapping) והגדרת ההאצה. שיטוח זוויות הוא פיצ'ר שעליי באופן אישי קצת העיק אך עשוי לסייע לשחקני FPS רבים כשהוא מוודא שהעכבר לא ינוע בזוויות אלא בקווים ישרים בלבד, כך שאם למשל תכוונו לראש של אויב, ולידו יהיו כמה אויבים באותו הגובה, תוכלו בקלות לצלוף בכולם שכן העכבר ינוע בקו ישר. עוצמת התיקון, כלומר האם העכבר יאפשר לכם שליטה חופשית עם תיקונים קטנים או יכפה עליכם קווים ישרים בכוח כמו שוטר עצבני - ניתנת לשליטה.

הפיצ'ר השני הוא חד משמעית האהוב עליי בעכבר הזה, ובלעדין אני בספק שהוא בכלל יכול היה לחשוב על תחרות נגד העשירון העליון של עכברי הגיימינג. למרות שהפיצ'ר הנ"ל ככל הנראה נחשב סטנדרטי בשאר העכברים של SteelSeries, מעולם לא יצא לי לחוות אותו בעצמי, ולא ראיתי שום דבר דומה לזה בעכברים שהיו לי מתוצרת Razer, Logitech או Legion. אני כמובן מדבר על יכולת ההאצה: העכבר מאפשר להגדיר עקומה של האצה והאטה, כך שככל שתזיזו את העכבר מהר יותר הוא גם יאיץ יותר מהר, וככל שתניעו אותו לאט יותר הוא גם יאט יותר מהר. במילים פשוטות, בעצם מדובר על דינמיות תמידית ב-DPI: יש לי DPI בסיסי שאני משתמש בו רוב הזמן, אצלי מדובר ב-1,200, אבל אם אני באמצע משחק ורוצה להסתובב הצידה או אחורה מהר העכבר יאיץ בתגובה להזזה המהירה ויגיע לכמה שניות לאיזור ה-3,000-4,000, דבר שיאפשר לי לעשות סיבוב מהיר במיוחד. עצירה פתאומית שלי על המטרה תאט אותו חזרה ל-1,200, דבר שיאפשר לי לבצע תנועות קטנות ומדויקות יותר ולצלוף באויב. אם אי פעם עצבן אתכם שה-DPI שלכם גבוה מדי בשביל תזוזות קטנות ועדינות, או איטי כל כך שסיבוב זווית הראייה או Flicking דורשים להעיף את העכבר לצד השני של השולחן- הפיצ'ר הזה מיועד עבורכם. בתור שחקן שאוהב להסתכל אחורה כל כמה שניות ולוודא שלא עומד מאחורי מישהו שמנסה לחסל אותי, היכולת הזו קריטית עבורי, והיא גרמה לי להרגיש שהעכבר הוא פחות עכבר גיימינג ויותר מנוע של מכונית ספורט: מאיץ מ-0 ל-100 בשניות ספורות, וגם בולם באותה הקלות. אחרי שחוויתי חוויית משחק עם הפיצ'ר הזה אני חייב להודות שהתאהבתי ויהיה לי קשה מאוד לחזור לשחק עם עכבר אחר, טוב ככל שיהיה.

מדליק מי שמקליק?

הסוויצ'ים המגנטיים שבעכבר הרגישו לי מעט קשים ופחות מהירים מאשר סוויצ'ים אופטיים או מכניים. אפשר לראות בזה יתרון שכן לא הייתה אפילו פעם אחת שיריתי בטעות, והמעקב אחרי כל ירייה היה קל יותר. אך גם כחיסרון מפני שבוודאות יכולתי לירות יותר מהר לו הייתי משתמש בסוויץ' קל יותר. מקש אחר שאין לי השגות לגביו הוא מקש החלפת ה-DPI שממוקם בתחתית. יש שלא יסכימו איתי (בר ורועי) אבל אני סבור שהמיקום שלו מדויק. המיקום בתחתית מונע החלפת פרופיל בטעות באמצע משחק ולטעמי בין כה וכה יכולת ההאצה מחפה על הצורך להחליף פרופיל באמצע האקשן. בחרת בטעות בפרופיל הלא נכון? רוצה להחליף פרופיל בין משחק למשחק או ממש אחרי שמתת? הפוך את העכבר ולחץ וזהו, סיימת. הפרופילים השונים גם מקודדי RGB, כך שהחלפה ביניהם תגרום לגלגלת העכבר לשנות את צבעה לכמה שניות בהתאם לפרופיל שבחרתם, כך שתמיד תדעו לאיזה פרופיל החלפתם ולא תתבלבלו.

מבחינת רמת הדיוק של החיישנים, אני לא יכול להגיד עליה שום דבר רע- העכבר מרגיש מדויק, ומעולם לא הרגשתי שהעכבר "דפק" אותי והגיע למקום שלא רציתי להגיע אליו. כיום רמות הדיוק של עכברים מגיעות לכדי פיקסל בודד ואני חושב שזה משהו ששחקן רגיל בכלל לא יכול להרגיש וזה פיצ'ר שמיועד בעיקר לשחקני Esport. המהנדסים של SteelSeries טוענים שזה בדיוק מה שהם עשו- בחנו את העכבר עם שחקני Esports מקצועיים כדי להבטיח את היותו עכבר עם חיישנים המדויקים ביותר.

אורך חיי הבטרייה לעומת זאת, הוא משהו שאני כן יכול לנסות להפריך או לאשש. לאחר סבב בדיקות התמונה שקיבלתי היא שעכבר גיימינג אלחוטי ממוצע ללא יכולת הטענה צפוי לשרוד כיום בסביבות 300 שעות, ועכבר גיימינג אלחוטי שניתן להטענה ישרוד בממוצע כ-70 שעות. את העכבר הייתי צריך להטעין במהלך כל השבוע רק פעם אחת, ועשיתי בו שימוש אינטסיבי של 10-12 שעות כל יום. הטענתי אותו במלואו בצהריי יום ראשון, ושוב פעם בערב יום חמישי, כאשר אחרי 50 שעות בערך הוא עומד על נורה 1 מתוך 3 נורות ההטענה. לפי מה שראיתי הייתי מעריך שייקחו לנורה האחרונה עוד כ-20 שעות עד שתתרוקן לגמרי, בגדול 70 שעות בסך הכול, וכל זה ללא פיצ'רים של חיסכון בסוללה. הפעלת מצב החיסכון בסוללה תאפשר לעכבר לעבור את רף ה-100 השעות כמובטח. בכל אופן, ממה שראיתי עד כה, סוללת העכבר מחזיקה מעמד לאורך שימוש ארוך באופן יציב וללא תקלות, עם לפחות 70 שעות תפקוד ללא צורך בטעינה, וכל זה ללא שימוש במצב חיסכון בסוללה, ובלי להזכיר בכלל את יכולת הטעינה המהירה.

השורה התחתונה

לסיכום, ה-Prime Wireless של SteelSeries אכן הגיע לשחק במגרש של הגדולים, חמוש במשקל קל, סוללה חזקה וממשק אינטואיטיבי. עם זאת, האחיזה הלא טבעית, חוסר ההתאמה לשמאליים ולבעלי ידיים גדולות והעיצוב הפשטני, גורעים בצורה דרסטית ממה שקיווה מאוד להיות השריף החדש בעיר. באופן אישי, אני לא חושב שהעכבר מצדיק את מחירו הגבוה, (שעומד כרגע על 650 ש"ח בישראל) ויש חלופות רבות שמספקות תמורה טובה בהרבה עבור מחיר נמוך יותר, אך הוא ללא ספק שווה קנייה במידה ואתם רואים מבצע שמוריד את מחירו בצורה משמעותית.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • סוללה חזקה והטענה מהירה
  • קל משקל
  • תוכנה נוחה
  • החלפה פשוטה בין פרופילי DPI
  • בעל פיצ'רים מעולים

הרע

  • אחיזה שקשה להתרגל אליה
  • לא מתאים לשמאליים או לבעלי ידיים גדולות
  • עיצוב פשטני

וההאצה המהירה:

  • זה כמו פרארי בכף היד!
אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:16 11.08.2021 | WarFox89 WarFox89

    לא אשקר, מאוד נהניתי לקרוא את הביקורת. בתור מישהו עם הרבה ניסיון עם הציוד ההיקפי של SteelSeries בכלל והעכברים שלהם בפרט, אני מאוד ממליץ להתעלם מסדרת ה-Prime שלהם, א' - כי זה לא שווה את המחיר וב' - כי העכברים שלהם מהסדרות האחרות הרבה יותר טובים, איכותיים וגם זולים יותר. לדוגמא Rival 600 או Rival 650 או Rival 310 הם בין העכברים הכי טובים שכסף יכול לקנות היום - טיפ ממני :)

  2. 2

       | פורסם ע"י