הרשמה

פרויקט בניית עמדת מחשב חדשה ונקייה - חלק א'

לרועי נמאס מעמדת המחשב הקיימת שלו והוא יצא לפרויקט שדרוג גדול

באמת הגיע כבר הזמן לשדרג את העמדה הזאת - ולשתף אתכם בתהליך המלא

אני מאמין שלכל אחד מאיתנו יש איזשהו חלום ורעיון כלשהו לעמדת המחשב המושלמת שהוא תמיד היה רוצה. אבל בחיים כמו בחיים יש רצוי ויש מצוי. עד לפני מספר חודשים עמדת המחשב שלי הייתה גדולה ומרווחת אך זה השתנה כאשר עברתי לדירה קטנה עם כוך קטן עבור עמדת העבודה והגיימינג שלי מה שהוביל לעמדת מחשב צפופה עם מעט מאוד מקום לעבוד ולשחק בו בכיף. אז אחרי כמה חודשים בעמדה הצפופה והרעועה שלי החלטתי להוציא לפועל את תכנית השדרוג שלי עבורה ולקחת אתכם יחד איתי לכל אורך התהליך. על מנת שהכתבה הזאת לא תיהיה ארוכה ומתישה הפרויקט ייפרס על פני מספר כתבות שבהן אסביר מה הייתה דרך החשיבה שלי, מה אני רוצה להשיג, באילו מוצרים אני משתמש ואיך אני מוציא את הכל לפועל. אני ללא ספק אעשה טעויות לאורך הדרך וזאת הזדמנות מעולה עבורכם ללמוד מהן.

מחשבה תחילה

לפני שהתחלתי את הפרויקט הזה עמדו לנגד עיניי כמה מטרות שרציתי להגשים איתו ואנחנו נראה איך כל מטרה באה לידי ביטוי בהמשך. המטרה הראשונה הייתה לשמור על אפיק שדרוג בעתיד, כמו שאמרתי העמדה הנוכחית שלי צפופה אך אני מתכנן בשנים הבאות לעבור לדירה אחרת עם מקום מרווח יותר לעמדת מחשב. המטרה השנייה שלי הייתה ליצור עבורי עמדת גיימינג מהנה לצד היותה עמדת עבודה ולימודים נוחה, נכון לעכשיו בימים שאני עובד מהבית אני נאלץ לשבת עם הלפטופ על הספה או בשולחן האוכל ולעבוד עליו בלי אפשרות לחבר אותו למסך גדול עם מקלדת ועכבר נוחים.

המטרה השלישית הייתה שעמדת המחשב תהיה כמה שיותר נעימה לעין, נקייה ומסודרת אך עם זאת שתהיה פונקציונלית וכמו שאמרתי קודם: מהנה ונוחה. כבר לפני הרבה מאוד זמן מאסתי בעובדה שיושב לי על השולחן מפצל חשמל ארוך שמחוברים אליו לא מעט כבלים עבים לצד עוד כמה ספקי כוח שמונחים לידו, מעליו ובכל שטח שולחן פנוי. ואם הבלגן הזה לא היה מספיק אז אני צריך להוסיף לזה גם את הכבלים של העכבר, מקלדת ומיקרופון שאני משתמש בהם. לכן המטרה שלי בעמדה החדשה היא להיפטר מכמה שיותר כבלים ואת אלו שאני לא יכול להיפטר מהם אז להחביא כמה שיותר.

רגליים על הקרקע

הבסיס של כל עמדה הוא שולחן העבודה וזה ללא ספק הכוכב של הכתבה הנוכחית. כבר במשך כמה שנים אני מפנטז על שולחן חשמלי עם יכולות להוריד ולהעלות את הגובה שלו. הפנטזיה רק התחזקה ברגע ששולחן המחשב הנוכחי שלי לא עמד בעומס המשקל ונשבר כמה פעמים עם המחשב עליו. יש המון חברות שמוכרות שולחנות ממונעים מוכנים אך הבעיה שלי עם אותם שולחנות הן המידות. כרגע יש לי רק 108 ס"מ להכניס בהם שולחן וכמעט כל השולחנות המוכנים הם גדולים מכך. לכן החלטתי ללכת לכיוון של בניה עצמאית של השולחן על ידי משטח עץ שאקנה במיוחד מנגר ועל ידי רכישה של "מסגרת" שאלו בעצם הרגליים הממונעות וכל החלקים שיתחברו אל משטח העץ ויגרמו לו להפוך לשולחן חשמלי ומתכוונן מן המניין.

המסגרת הייתה החלק שהיה לי הכי קשה לבחור מפני שהייתי צריך למצוא מסגרת שתכנס במקום הקיים אך שגם תוכל להתרחב ולהתאים לשולחן גדול יותר בעתיד. אחרי מספר שעות באמזון מצאתי את ה-HAIAOJIA Electric Stand up Desk Frame Workstation. הסיבה שבחרתי דווקא בה היא כאמור היכולת שלה להתאים למרחב המצומצם אך היא גם יכולה להתרחב לתמיכה בשולחן של עד 2.2 מטר בעתיד, לצד אלו גם אהבתי את יכולת נשיאת המשקל הגדולה (עד 120 ק"ג), את התוספת של המכסה הקטן לסידור הכבלים, פאנל לשליטה על גובה השולחן עם 3 גבהים לתכנות ואת התוספת של פאנל להטענה אלחוטית שאני מתכנן לבנות לתוך השולחן.

בזמן שהמסגרת שולחן שלי הייתה בדרכה מאמזון ארצה עשיתי מדידות אחרונות של השטח שעומד לרשותי ויצאתי לסבב נגריות ברחובות חיפה. אחרי מספר נגריות שבהן קיבלתי הצעות מחיר שעוברות את ה-1,500 שקלים קפצתי לאיקאה שם ראיתי את ה-Karlby שאמנם אהבתי אותו מאוד אבל הוא לא תאם בכל המידות ואם הייתי צריך לקחת אותו לנגר זה היה מוסיף למחיר הלא מאוד זול שלו. לבסוף אחרי מספר חיפושים ושאלות בפורומים וקבוצות פייסבוק של נגרות ויצירת רהיטים קפצתי למפעל עץ ורהיטים. אחרי כמעט שעתיים בהם עברתי בין עשרות סוגי העצים שהיו במפעל מצאתי את הפתרון שחיפשתי: משטח LSB בעובי 4 ס"מ שיחתך למידות הרצויות. היתרון ב-LSB הוא שזה חומר קל אך חזק כך שהוא יוכל לתמוך במחשב ובשאר הדברים שאני אשים עליו אך הוא לא ישקול הרבה ולא יעמיס על רגלי השולחן. משטח ה-LSB נחתך למידות הרצויות (106.5 על 60 על 4 ס"מ) וצופה במפעל בציפוי דמוי עץ כהה שיתאים לרגליים השחורות שהזמנתי.

שום דבר לא מושלם

אחרי מספר שבועות הרגליים של השולחן ומשטח העבודה היו מוכנים וכל שנותר לי על מנת להשלים את השולחן הוא לחבר אותם יחדיו. ההרכבה של חלקי השולחן הייתה ממש פשוטה ועל מנת לחבר את משטח העבודה לרגליים הייתי צריך רק את ששת הברגים שהתקבלו עם רגלי השולחן. אחרי שחיברתי את משטח העבודה ואת פאנל השליטה ובדקתי שהכל עובד כמו שצריך, הגיע הרגע להכניס את השולחן המוכן למקום מושבו וכאן התגלו שתי בעיות בתכנון המקדים שלי. הבעיה הראשונה היא שעומק משטח העבודה שהזמנתי היה קצר מדי, הזמנתי משטח בעל עומק של 60 ס"מ אך שכחתי לקחת בחשבון את העומק של רגליי השולחן וכך יצא מצב שיש לי רווח של מספר סנטימטרים בין אחורי השולחן והקיר, זאת לא בעיה גדולה במיוחד שכן זה ייתן לי רווח נוח להעביר דרכו את כל הכבלים ואני תמיד יכול למלא אותו על ידי הדבקה של תעלת כבלים לדופן השולחן. בפעם הבאה שאזמין משטח עבודה אזכור לקחת בחשבון את עומק הרגליים כדי שהושלחן יצמד לקיר.

הבעיה השנייה שהתגלתה בזמן שהזזתי את השולחן למקומו היא הרבה יותר גרועה. כשמדדתי את השטח אליו יכנס השולחן מדדתי 108 ס"מ ולקחתי מרווח ביטחון של 1.5 ס"מ בהזמנת משטח העבודה. אבל רק כאשר הזזתי את השולחן הבנוי גיליתי שהקיר שממנו מדדתי 108 ס"מ הוא לא ישר ויש לו אזורים צרים יותר, כך יצא שהייתי צריך לדחוף את השולחן בכוח כדי שיכנס במרווח הצפוף כשדפנותיו משתפשפות בקיר. באופן עקרוני אני יכול להעלות ולהוריד את השולחן אבל זה יגרום לו להשתפשף כל הזמן בקיר דבר שיפגע בשולחן ובקיר, אז כרגע אני אוותר על יכולת זאת בלב כבד מאוד. נכון לעכשיו כיוונתי את גובה השולחן לפני שהכנסתי לגובה שנוח לי לשבת בו ולהבא אני אצטרך לקחת 3 ס"מ לביטחון, לעומת ה-1.5 שבמקרה הזה הוכיחו את עצמם כמעט מדי.

למרות טעויות אלו, אני מרוצה מאוד ומסופק מהתוצאה הסופית של השולחן. לפי דעתי השולחן ניראה טוב מאוד לצד העובדה שהייתה לי מאוד חשובה שהוא שולחן חזק ויציב שלא ישבר כשיש עליו הרבה ציוד יקר ערך (וכאמור זה קרה לי מספר פעמים עם השולחן הקודם). כפי שאמרתי אני מתכנן להחליף בעתיד את משטח העבודה בהתאם לשטח הדירה הקיים לכן אני לא לוקח את הטעויות שביצעתי קשה מידי, הן זמניות בלבד ואני גם יכול להזמין משטח עבודה חדש אם הן יפריעו לי מאוד בעתיד.

סיכום מוצרים בחלק זה:

  • מסגרת HAIAOJIA Electric Stand up Desk Frame Workstation מאמזון- 675 דולר (2,170~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.

  • משטח עבודה LSB (בגודל 106.5 על 60 על 4 ס"מ) ממפעל רהיטים מקומי- 150 שקלים.

החלק הבא יתמקד בכל המוצרים שבהם השתמשתי כדי לקחת את השולחן הדיי פשוט שבניתי בחלק זה ולהתחיל לגרום לו להיות שולחן עבודה וגיימינג נוח ונקי עם כמה שפחות בלגן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י