הרשמה

רשמים מהבטא של Riders Republic!

שמואל חוזר אלינו אחרי חופשה קצרה ברפובליקה של הרוכבים (אל תדאגו, אין צורך בבידוד). בואו לקרוא מה הוא חשב על הבטא!

לא הכל מושלם במשחק החדש של החברה הצרפתית, אבל למשחק יש פוטנציאל אדיר להיות משחק כיפי, בייחוד אם אתם משחקים על קונסולת הדור הבא או על המחשב

קוד גישה מוקדמת לבטא סופק לנו על ידי Ubisoft, תודה רבה!

SSX, Dave Mirra Freestyle BMX, Steep - תחשבו על משחק שהיה לוקח את כל משחקי האקסטרים הכי משוגעים שאתם מכירים ומנסה לאגד אותם למשחק אחד ענק שכולו מושתת על טהרת האקסטרים. עכשיו תוסיפו לו מפה ענקית, אפשרות לשחק עם חברים שלכם ולהגיע לכל מקום שתרצו במפה איך שתרצו, משימות יומיות ושבועיות, אפשרויות קאסטומיזציה לשחקן שלכם, היכולת לראות את כל שאר השחקנים על המפה וגולת הכותרת: להתחרות במרוצים של עד 64 אנשים במקביל? נשמע נהדר לא?

על הנייר, כל מה ש-Riders Republic מציע נשמע פסיכי ומופלא בו-זמנית, כשהמפתחים ב-Ubisoft לקחו את הרעיון מאחורי Steep (שילוב של שלושה סוגים שונים של ספורט) ושדרגו אותו לרמה חדשה שלא נראתה בתחום משחקי האקסטרים עד היום. לנו היה את העונג לשחק בבטא מהתקופה הסגורה שלה עד לסופ"ש האחרון ובתקופה הלא קצרה הזאת יצא לי לחוות כמעט את כל מה שהבטא של המשחק נותנת - לטוב ולרע. נתחיל עם הבשר של המשחק: הקריירות וסוגי המשימות השונים.

בתחילת המשחק, אחרי יצירת הדמות שלכם, אתם ישר תזנקו אל תוך מרוצים מסוגים שונים שיציגו לכם את הקריירות השונות של המשחק. קריירה היא פשוט השם של המשחק לסוגי הספורט השונים: סקי, רכיבה על אופניים, אופנועים וטיסה באוויר בעזרת מנועי סילון בין היתר. את המשחק תתחילו עם סוג אחד של קריירה - רכיבה על אופניים ותתחילו עם משימות שקשורות בסוג הקריירה הזה. סיום של מרוצים שונים ומשימות בתוך כל מרוץ יספקו לכם כוכבים שהם בתכל'ס הדרגה שלכם במשחק. ככל שיהיו לכם יותר כוכבים, ייפתחו לכם יותר קריירות מסוגים שונים ומרוצים שקשורים בהן.

המרוצים השונים פזורים ברחבי המפה הענקית של המשחק כשהמשחק מאפשר לכם לעשות Fast Travel לכל אזור מעניין במפה, בין אם מדובר במרוצים עצמם או אזורים בהם ניתן לעשות טריקים מיוחדים. אם כבר הזכרתי את המפה של המשחק, אני רק אגיד שהיא עצומה. כשהחברים ב-Ubisoft אמרו שהמפה הזאת גדולה, הם באמת לא צחקו: מדובר במפה פשוט מאסיבית ומלאה באזורים שונים: ממדבריות צחיחות, לקניונים עמוקים, לאזורים הררים ומיוערים להרים מושלגים. באיזשהו מקום זה הזכיר לי את הגודל והמגוון של המפה של Breath of the Wild - מינוס המשימות והסיפור הגרנדיוזי. מה שיותר טוב במפה הוא שאפשר להגיע לכל מקום בה מכל מקום.

אין אזורים שלא ניתנים לגישה עד שלב מאוחר יותר במשחק. יכול להיות שלא תוכלו לעשות את המרוצים של אותו האזור כי אין לכם את סוג הקריירה המתאים, אבל לאזור הזה תוכלו להגיע בוודאות. המשחק מאפשר לכם להשתמש בכל סוג ספורט שברשותכם בכל רגע נתון, כשהוא אפילו נותן לכם אופנוע שלג שיוכל לכסות טווח אדיר של מרחק. אבל עם כל הכבוד, המשחק באמת נפתח בעיניי רק אחרי שפתחתי את מנועי הסילון וריחפתי בשמיים מעל כל שאר האנשים שכרגע מתחרים מתחתיי. מה שמוביל אותי חזרה למרוצים עצמם.

רוב המרוצים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: מרוץ סטנדרטי (עוברים דרך Checkpoints ומנסים להגיע עם הזמן הטוב ביותר), או מרוצים בהם תצטרכו לבצע טריקים כדי לקבל ניקוד גבוה יותר משל המתחרים. מי המתחרים אתם שואלים? אוואטרים של שחקנים אחרים שסיימו את המרוץ לפניכם, כמובן. בהתחשב בעובדה שהמון אנשים משחקים באותו האזור כמו שלכם, Ubisoft בחרו שלא לתת לכם לשחק מול AI במרוצים עצמם, אלא להתחרות נגד הזמנים של שחקנים אחרים. זה קונספט ממש חמוד בעיניי ונותן עוד נופך יפה לעולם ש-Ubisoft מנסה לבנות מסביב ל-Riders Republic.

המרוצים עצמם בנויים טוב, אבל הבעיה המרכזית של המשחק מתחילה מהשליטה בדמות שלכם. השליטה בדמות שלכם היא מאוד נוקשה: מצאתי את עצמי מתקשה ממש להזיז את הדמות שלי ימינה ושמאלה כשרציתי. בנוסף, פניות חדות במשחק הרגישו לי לא טבעיות, כשהמשחק לא הסביר טוב את מכניקת הדריפט שלו. יותר מדי פעמים העדפתי פשוט להאט ולעצור את המומנטום שלי מאשר לעשות את הדבר המתבקש ולתת דריפט שיגרום לפנייה שלי להיות חדה וטובה כמו שאני מחפש. הפתרון הפשוט הוא כמובן להוריד את הרגישות של השלט, אבל זה לא פתרון קסם והייתי מעדיף שהמפתחים ייקחו את הזמן וישפרו את השליטה בדמות.

הנ"ל גם נכון לטריקים, למרות שלא באותה עוצמה: המשחק נותן לשחק שלושה סוגי שליטה בטריקים: אחת עם כפתורים ומאפשרת שליטה במצלמה, השנייה עם מקל התזוזה הימני ובכך לא מאפשר לעשות שימוש במצלמה בכלל והשלישית לקוחה ישר מ-Steep (לוחצים על X בפלייסטיישן כדי לקפוץ ואז מקל התזוזה השמאלי כדי לעשות טריקים). הטריקים במשחק מאוד סטנדרטיים וגם אם האנימציות טובות אני מקווה שהמשחק המלא ייתן לי לקנות טריקים הזויים ומגניבים שאוכל לבצע במשחק המלא. בנוסף, בעיית השליטה מהמרוצים מתגנבת גם לפה, כשמצאתי את עצמי מתקשה לייצב את עצמי לקראת קפיצה.

אני ממש אשמח לראות את השליטה במשחק נהיית יותר חופשית וכיפית, כי כשאירוע המוני של 60 שחקנים שמשחקים במרוץ ביחד מתחיל, אתה באמת רוצה לשלוט בדמות שלך כמו שצריך בכל הכאוס הזה. המרוצים האלה הם גולת הכותרת של המשחק, והם כאוטיים ומטורפים בדיוק כמו שאתם רוצים שהם יהיו. המרוצים האלה לרוב יכללו כמה סוגי ספורט ביחד ותוכלו ללכת אליהם בעצמכם או כקבוצה דרך האזור המרכזי של המשחק בו גם תוכלו לחפש משחקים ישירות מול שחקנים אחרים.

כמה דברים אחרונים ששמתי לב אליהם ו-Ubisoft צריכים לטפל בהם לקראת היציאה של המשחק בעוד כחודש וחצי: הסיפור של המשחק מאוד קרינג'י. אין צורך בכל ה-"אה איזה מגניבים אנחנו וואו", זה פשוט נשמע רע. כמה שפחות ממנו - כך ייטב. הדבר השני הוא שאין הסברים טובים לגבי מערכת הדרגות שהזכרתי קודם. אם לא הייתי בהדרכה אישית של Ubisoft שהיא קיימה ביום יציאת הבטא לא הייתי מבין את המערכת הזאת כמו שצריך בעצמי. זה משהו שחשוב להבהיר בצורה כמה שיותר טובה לשחקן.

לסיכום הרשמים מהבטא שעומדת להיגמר: לא הכל מושלם במשחק החדש של החברה הצרפתית, אבל למשחק יש פוטנציאל אדיר להיות משחק כיפי, כזה שתרצו לקחת כמה חברים יחד איתכם ולצאת למסע ברחבי המפה והאזורים השונים של המשחק - בייחוד אם אתם משחקים על קונסולת הדור הבא או על המחשב בהם המשחק יוכל לנצל את מלוא פוטנציאל הכאוס שלו. אבל אם להיות כן, אני פשוט שמח לראות ז'אנר שגדלתי עליו, שהעברתי עליו כמות שעות אסטרונומית בלנסות וללמוד את כל הטריקים והמרוצים השונים ממשיך לקבל משחקים גדולים. מי ייתן וגם המשחק הזה יהיה טוב.

שיחקתם בבטא בעצמם? אם כן, מה אתם חשבתם עליו? שתפו אותנו!

*הבטא נבדקה על ה-PS5*

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:13 30.08.2021 | WarFox89 WarFox89

    זה נשמע פשוט רע תאמת ....

  2. 2

       | פורסם ע"י