הרשמה

שיחקנו 5 שעות ב-Far Cry 6 - הנה מה שחשבנו על המשחק

אחרי סשן של קצת מעל 5 שעות, ידידנו באנגליה, פול דייוויס, חוזר כדי לספר לנו קצת יותר על Far Cry 6!

זה נראה שהפוקוס של המפתחים ביוביסופט עבר מהתמקדות בסיפור להתמקדות במשחקיות - ופול חושב שזה דבר מצוין.

אחרי דחייה של כמה חודשים הנה הוא מגיע: המשחק הבא בסדרת משחקי Far Cry של Ubisoft. המשחק שצפוי לצאת באוקטובר הקרוב מביא איתו שלל שינויים לפורמט הידוע של המשחק, ותודות ליוביסופט אירופה ולפול דייוויס חברנו הטוב מאנגליה, אנחנו יכולים לתת לכם סיכום של סשן של כ-5 שעות שהיה לפול עם המשחק! הסיכום הזה מצטרף לשני הסרטונים שהעלאנו אתמול שמציגים לנו את המשימות הראשונות של המשחק ואת המשימה הפשוט מטורפת עם צ'יצ'רון. את שני הסרטונים תוכלו למצוא כאן בכתבה - עכשיו בואו נקרא מה פול חשב על הסשן שלו עם Far Cry 6!

Far Cry 6 הוא הכי קרוב שהסדרה הזו הגיעה להתחלה חדשה של ממש. כנראה ש-Ubisoft עצמה לא רואה את זה ככה, בהתחשב באיך שהיא מתייחסת למשחק הזה, אבל מהכמה שעות שביליתי בחברת הגיבורה של המשחק, דאני רוחאס, אני מזהה כאן התחלה חדשה ובריאה עבור הסדרה. בפשטות - Far Cry 6 דיי הפך את הבמה ובניית העולם של הסדרה שאנחנו מכירים מהמשחקים הקודמים על ראשם, כשהוא שם דגש קודם על המשחקיות הניסיונית שהוא הוסיף, ודוחק את הפיצוצים הגדולים ותצוגות המשחק המטורפות שאמורות לתפוס לנו את העין בתחילת המשחק לאחור.

כן, המשחק עדיין מכיל סצנות סינמטיות מגניבות שעוזרות לתת מסגרת לאירועים גדולים שמתרחשים במשחק, אבל ליבת החוויה מתבססת יותר על כמה שהשחקן שנון ויודע לנצל את המשחק לטובתו. קשה לברוח מהגריינד שנלווה לכך, אבל לקונספט הזה יש כל-כך הרבה פוטנציאל לשפר את המשחק לטובה. אני אסביר: במשך זמן מה ועד ממש לאחרונה, זה היה ברור מאליו שמשחקים התחרו עם הוליווד בכל נושא הדרמה והתיאטרליות, כשמפתחים ומעצבי משחקים רצו להראות שגם משחקי וידאו יכלו לנהל סצנות סינמטיות מגניבות.

החל מ-Far Cry 3, זה היה נראה ש-Ubisoft הייתה החלוצה של יצירת דמויות מעניינות שכאלה, עם גיבורים כמו ברודי וגייל, נבלים נהדרים כמו וואס ומין ומיקומים מדהימים כמו הרי ההימאליה והאיים הטרופיים של המשחק השלישי. הבעיה עם ההתמקדות הזו בסיפור היא שהפעולות שאתה עושה כדי להתקדם במשחק טיפה זזות הצידה לטובת הסיפור שהמפתחים רצו לספר. אתם פשוט הולכים לאנשהו כי זה מה שצריך לעשות עכשיו בשביל להתקדם בסיפור. Far Cry 6 דיי מכריח את השחקן להתמקד במאמצים של הגיבורה שלנו להנהיג מרד משום דבר ובכך הרגיש כאילו הוא נותן לשחקן להתמקד בדרך ולא רק בסיפור עצמו.

אז כן, אנטון קאסטיו הוא איש שטני ונקודת מיקוד נהדרת ליצר הנקמני שלנו, אבל זה כמעט ולא משנה עד כמה הדיאלוגים שלו בפתיחת המשחק מגניבים, כי המשחקיות עצמה הופכת את המסע למלהיב כמעט כמו נקודת הסיום שלו. דאני תתחיל את המסע שלה כאף אחת בדירוג 1 ("Rank 1"), כשהיא מוצאת את עצמי באי קאריבי עם כמה פתקים עליהם רשומות משימות שהיא צריכה לבצע. אחרי חקר קצר של המפה היא פוגשת בלוחמי גרילה שיוכלו לעזור לה במשימות שלה. היא בין היתר מקבלת גם שולחן עבודה, עליה היא תוכל לשדרג את הנשקים שלה וליצור ציוד כחלק ממסורת ה-Resolver של לוחמי הגרילה, או בפשטות: לפתור כל בעיה וליצור כמה שיותר כאוס בעזרת מה שיש כרגע.

לחבורה שלכם מצטרף גם גוואפו: קורקודיל עצבני שיהווה עוזר חשוב מאוד לקרבות המאתגרים בהמשך. אם כבר הזכרתי את המילה "מאתגרים", אז חשוב לי לציין שהקרבות הראשונים במשחק היו ממש לא פשוטים, בעיקר בהתחשב בעובדה שבארסנל של דאני תוכלו למצוא אקדח רעוע, רובה סער עם מעט תחמושת, מצ'טה ישן וסט בגדים בסיסי. הדרך עד למפתן דלתו של קאסטיו ארוכה, ובמצב הזה כמעט כל החיילים שלו יכולים להכניע אותנו בקלות. אבל, עם משחק טקטי מהצד שלנו (והתמודדות עם מנגנון רתע לא יציב...), אני מסיים את המשימות הראשונות ונקודות הניסיון שמתקבלות מהמשימות הללו עוברות ישירות לעלייה ברמה שמאפשרת לדאני להשתמש בציוד טוב יותר - וחוזר חלילה.

ציוד שתוכלו לקחת משדות הקרב השונים והאי ישמשו אתכם לשדרוגים גסים מאוד: קרטוני חלב יהפכו למשתיקי קול, אקדחי נעצים יהפכו לכלי נשק של ממש ועוד. אחרי שנשיג את אחת מתיקי הסופרימו הידועים של האי, דאני כבר תוכל לצאת למשימות יותר שאפתניות ולמצוא עוד ציוד לשדרוג ויצירת כלי נשק חדשים. שלא תטעו, Far Cry 6 מלא בחיפושים שונים אחרי משאבים אז אני מניח שיהיו פה אנשים שלא יתחברו לכך, אבל לאי יארה יש כל-כך הרבה סודות, שמבחינתי לבדיקת כל פינה באי היה פוטנציאל למצוא איזו דרך חדשה שלא ראיתי קודם לכן.

איכשהו שמתי לב שאני מעדיף לשחק בצורה שונה מהשאר את המשחק, כשהעדפתי לא להסתמך על Fast Travel ובמקום זאת לרכב על גבי סוס או לקפוץ ממפלים ולהשתמש במצנח שלי כדי לנחות בשלום ולהמשיך לבדוק את הדרכים העקלקלות של האי. אם הייתי רוצה להילחם באויבים מסוימים, אז הייתה מחשבה אסטרטגית בנוגע למי תוקפים ואיך. היו קרבות יחסית פשוטים כמו במחסומים בהם אנחנו יכולים להיכנס למחסום עם רכב ממוגן ולהתחיל לעשות בלגן. מחנות כלא לעומת זאת היה סיפור אחר לחלוטין: שם דווקא היה צורך בהרבה יותר התגנבות, עד שמגיע הרגע בו אפשר להוציא את הנשקים הכבדים כמו ה-Rocket Launcher Supremo והלהביור שלנו. הקצב של השלבים והמשימות פשוט נהדר.

לא דיברתי עליהם מספיק, אבל שיחות עם דמויות שונות במשחק יובילו אתכם לנקודות מסוימות על המפה בהן תוכלו למצוא משאבים וציוד, אבל הסדר בו אתם תגיעו לנקודות הללו תלוי בכם לחלוטין. בגלל שכל המשימות הללו נבנו בחשיבה על הדרגה שלכם, שחקנים יכולים להחליט כמה הם אמיצים ובטוחים בעצמם, או אילו בסיסים כדאי להם לכבוש קודם. כל מה שתבחרו לעשות יתרום להצלחת המשימה של דאני. יש כאן הרבה פחות משימות בעיצוב של "אתם חייבים ללכת לכאן! אתם חייבים למהר לפה!" בתחילת Far Cry 6, שזה דבר שאני מאוד מעריך - חופש לשחקן לעשות מה שהוא רוצה בתחילת המשחק.

בדמו של יוביסופט זכינו גם להתנסות עם co-op וכאן יש לי חדשות טובות יותר ופחות. נתחיל מהטובות: במצב ה-co-op של המשחק שני שחקנים יכולים לקפוץ למשחק אחד של השני ולעזור במשימות השונות, בעיקר הקשות מביניהן. השחקנים יכולים לתת תמיכה מהקרקע או מהאוויר והכי חשוב: ההתקדמות והציוד של שני השחקנים נשארים איתם אחרי הסשן. מה שכן, זה מאוד חבל שהמשחק מגביל את המצב הזה לשני שחקנים בלבד. זה נראה כמו מוד נהדר לקבוצת שחקנים גדולה שמגיעה לשחק יחד והמשימות גם ממש מתאימות לכך - מבחינת עיצוב וגודל. בואו נקווה ש-Ubisoft ימשיכו לתמוך ב-co-op אחרי שהמשחק ייצא ויגדילו אותו עוד.

לסיכום: ב-Far Cry 5 ו-New Dawn הסיפור היה האירוע המרכזי. ב-Far Cry 6, דאני היא הסיפור המרכזי - סיפור ההתחזקות שלה וההפיכה שלה לדמות קשוחה, כשהשחקנים יוכלו לשנות אספקטים שונים של היכולות שלה והציוד שלה כדי להפוך אותה לגיבורה שאתם רוצים שהיא תהייה. אנחנו הפסקנו לשחק אחרי כ-5 שעות, אבל עזבנו את המשחק הרבה לפני שדאני מיצתה את הפוטנציאל המלא שלה כצבא של אישה אחת. העובדה שידענו שלשם הכיוון של המשחק הולך השאיר אותנו חזק בעניינים. אני לא רוצה להיות אופטימי מדי, אבל אני חושב שיש למה לחכות - זה יכול להיות משחק אפי ממש.

תודה רבה לפול על סיכום הסשן המאוד ארוך שלו - אנחנו לא מקנאים בך בכלל! עכשיו נשמח לשמוע גם אתכם - מה אתם חשבתם על מה שפול כתב ועל המשחקיות שהוא צילם? שתפו אותנו בתגובות כאן או ברשתות החברתיות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:30 01.09.2021 | WarFox89 WarFox89

    הנה מגיע עוד Grinding Fest מבית יוביסופט עם בדיוק אותה העלילה המשעממת, העולם הפתוח המת, המשחקיות והמשימות שחזורים על עצמם בכל המשחקים שלהם ...כבר הפסקתי להתרגש מזה את האמת כי כל המשחקים שלהם מרגישים בדיוק אותו הדבר.

  2. 2

    22:03 24.09.2021 | WarFox89 WarFox89

    חזרתי לכתבה הזאת לקרוא אותה שוב ולמרות שממש אבל ממש ניסיתי להימנע מלראות את המשחקיות שלכם בכדי לא לעשות לעצמי ספוילרים - צפיתי ...ו... הדיאלוגים עם חוואן קורטז וגוואפו היו פשוט אדירים ולא הפסקתי לצחוק לרגע. אז כן אולי זה עוד משחק גריינד של יוביסופט, עם בדיוק אותו מבנה עולם "פתוח" ומשחקיות שחוזרת על עצמה וכו'... אבל אני אדם של עלילה הרבה יותר ממשחקיות והדמויות ממה שראיתי והסיפור נראים מאוד מאוד מסקרנים.... אני לא מאמין שאתם עושים לי את זה שוב פעם Ubisoft
    `-/o_o\-'

  3. 3

       | פורסם ע"י