הרשמה

ביקורת: Corsair M65 RGB ULTRA

העכבר החדש מבית ענקית החומרה הגיע אלינו לביקורת!

תמיד עניין אותי לנסות עכבר שיש לו RGB בשם

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי Corsair, תודה רבה!

Corsair היא אחת מחברות החומרה שאני הכי מעריך. יש לה כמה קווי מוצרים נהדרים וכבר שנים ארוכות היא נחשבת בין החברות המובילות בשוק ספקי הכח, זיכרונות, קירורים ומארזי מחשב. למרות הניסיון הרב שלה בשוק ה-PC, כשאומרים לי את המושג "חברת ציוד היקפי" Corsair היא ממש לא בין החברות הראשונות שעולות לי בראש כשיש לפניהם חברות רבות וטובות כמו Razer, Logitech ו-Steelseries. בגלל שאני מאמין גדול במוצרים של Corsair ודווקא בגלל שהם מעט בעמדת "האנדרדוג" בכל הנוגע לציוד היקפי, יצרתי קשר עם Corsair שהציעו לי לקחת את עכבר הגיימינג החדש שלהם, ה-M65 RGB ULTRA לביקורת מלאה.

התחלה כבדה

כמו תמיד, אני אתחיל את הביקורת הזאת מחווית האנבוקסינג שבמקרה זה הייתה מעט דלה. הקופסא של העכבר אמנם מגיעה בצבע צהוב-שחור שזה משהו שלא רואים כל יום אך בפנים יש לנו עוד מאותו דבר שאנחנו רגילים לראות בעכברים. ה-M65 RGB ULTRA מגיע בתוך פלסטיק שמקבע אותו למקום כשאותו הפלסטיק מכיל גם 3 חלקים קטנים ושחורים וכמובן שמקבלים גם קצת ניירת. שמחתי לראות שהכבל של העכבר הוא שזור ומצופה בד כדי לשמור על שרידותו לאורך זמן ואת העובדה שהגומי שעוזר לשמור על הכבל מסודר נשאר אליו באופן קבוע, זה אולי נשמע מובן מאליו אבל אז אני נזכר ב-Viper 8K עם גומי שלא נשאר על הכבל שלו.

שלושת החלקים הקטנים והשחורים הם למעשה שלוש משקולות שאפשר להוסיף לעכבר. אם אתם כמוני ואתם אוהבים עכברים מעט יותר כבדים אז תוכלו לקחת את 97 הגרמים שהעכבר שוקל ללא המשקולות ולהפוך אותם ל-115 גרם. כדי להוסיף את המשקולות הקטנות צריך להבריג החוצה שלושה ברגים בתחתית העכבר, להכניס את המשקולות והלבריג אותם חזרה. מצד אחד לא אהבתי את כל נושא ההברגה והייתי מעדיף קליפסים או מגנטים אך זה פחות נורא מפני שזה תהליך שעושים פעם אחת. כמובן שאפשר להחליט האם להוסיף את כל שלושת המשקולות או רק חלק מהן וכך להתאים את העכבר לרצונכם, למשל לעשות אותו יותר כבד מאחורה.

אם כבר התחלתי לדבר על שינויים למבנה ומשקל העכבר אני אמשיך ואדבר על איכות הבניה הנהדרת שלו. השלד של העכבר עשוי כולו מתכת שנותנת לו תחושה טובה ויציבה מאוד ומפה גם נובע משקל הבסיס היחסית גבוה שלו. לאותו שלד מתכת Corsair הצמידה משטחי פלסטיק שאפשר להגיד שמחלקים את העכבר לשלושה איזורים מרכזיים. האיזור השמאלי הוא בעל טקסטורה מוחספסת כשמקש ה-Sniper האדום והגדול נמצא במיקום נוח מאוד ומעליו נמצאים כפתורי הקדימה ואחורה. החלק האמצעי של העכבר הוא חלק לגמרי ומכיל את כל הכפתורים הרגילים לצד שני כפתורי ה-DPI כשצידו הימני של העכבר מחוספס גם הוא אך ללא מקשים. לבסוף בתחתית העכבר ליד מקום המשקולות נמצאים ארבעה משטחי PTFE להחלקה טובה יותר על משטחים.

מהיר ומיוחד

אולי זה סתם בראש שלי אבל אחרי שהשתמשתי ב-Viper 8K במשך כמה שבועות דיי התרגלתי לקצב ה-8,000Hz ולתגובתיות המהירה שלו ולשמחתי ה-M65 RGB ULTRA גם הוא מצויד בטכנולוגיה הנהדרת הזאת. אבל זה לא הדבר היחיד שה-M65 RGB ULTRA טומן בחובו כשהסוויצ'ים של המקשים הם סוויצ'ים אופטיים מבית Omron שנחשבת כמובילה בתחום. בנוסף לחיישן אופטי בשם Marksman 26K שכמו שאפשר להבין מהשם שלו , הוא מגיע עד ל-DPI של 26,000 והוא בעל מהירות מעקב של 650IPS (אינצ'ים לשניה). ל-M65 RGB ULTRA יש גם שישה חיישני ג'יירו ואקסלומטר שמאפשרים למשתמש להזיז את העכבר בכיוונים ובזוויות שונות על מנת לבצע פעולות שונות. אפשר לחשוב על זה קצת כמו על מאקרו שיבצע הטענה במשחק ברגע שאני מרים את עכבר ומשעין אותו על צד אחד שלו ועל מאקרו אחר שיחליף נשק בזמן שאני מרים את אחוריי העכבר.

כל אלה נשמעים טוב ויפה אבל יש רק דרך אחת לגלות האם אלו רק גימיקים או פיצ'רים אמיתיים שמשפיעים על חווית המשחק אז לשם כך לקחתי את העכבר וקפצתי ראש לבטא של Battlefield 2042. כמו שאפשר להבין לקחתי את העכבר לטבילת אש קשה מאוד שבחנה בעיקר כמה מהיר הוא יכול להיות. כבר מהדקות הראשונות שמחתי להיות מצויד בעכבר עם קצב ריענון גבוה וחיישן זריז שלא איכזבו אותי ועזרו לי לכוון מהר ובדיוק לאן שאני רוצה. גם יכולת ההאצה של העכבר עד ל-50G עזרה לי מידי פעם אך אודה שהיא פחות באה לידי ביטוי, לפחות לא בצורה שהרגשתי אותה. באשר ל"מחוות המאקרו" שאפשר לעשות עם הזזת העכבר- אני מודה שהייתי סקפטי מאוד אבל הפיצ'ר הזה אכן עובד והוא אפילו עובד טוב מאוד. Battlefield הוא אולי לא המשחק האידיאלי בשביל זה בשל המהירות שלו אבל במשחקים יותר איטיים אני ללא ספק רואה את עצמי משתמש בפיצ'ר הזה באופן קבוע וזה אחד הדברים שהכי אהבתי בעכבר הזה. בגלל ששיחקתי על DPI מאוד גבוה יצא לי להשתמש לא מעט בכפתור Sniper שמוריד את ה-DPI כל עוד לוחצים עליו על מנת לקבל דיוק מקסימלי.

אם הזכרתי את הכפתור Sniper אמשיך ואדבר על שאר הכפתורים בעכבר. Corsair מתגאה בכך שה-M65 RGB ULTRA כולל 8 כפתורים, על אחד כבר דיברתי (Sniper) ועל הכפתורים הראשיים וזה של הגלגלת אין מה לדבר כך שנשארו עם 4 כפתורים שאפשר לחלק אותם לשתי זוגות. הזוג הראשון הם שני הכפתורים בצידו השמאלי של העכבר שציינתי קודם, כפתורי "האחורה וקדימה". כמו שאפשר להבין השימוש של המקשים האלה הוא מאוד ברור אבל אני לא יכול שלא להרעיף שבחים על Corsair שבחרה לכלול אותם, נכון הם ממש לא החברה היחידה שעושה את זה אבל אני משתמש בכפתורים האלה כמה מאות פעמים ביום ואני שונא שחברות בוחרות לוותר עליהם. צמד הכפתורים השני הם כפתורי ה-DPI, בכל ביקורות העכברים האחרונות שלנו היו עכברים שכפתור החלפת ה-DPI שלהם נמצא בתחתית ואני מאוד לא אוהב את זה כי זה לא פיתרון שנוח לי. ב-M65 RGB ULTRA כפתור ה-DPI נמצא מאחורי הגלגלת ומחולק לכפתורי למעלה ולמטה כך שאם אתם רוצים להעלות את ה-DPI אפשר לעשות את זה בקלות ובלי "לפספס" את המדרגה שאתם רוצים כמו שקרה לי לא מעט פעמים בעבר. אם אתם כמוני ואתם אוהבים להשתמש בעכבר ב-Claw Grip אתם ללא ספק תהנו מהעכבר הזה כשהמקשים בצד השמאלי נמצאים במיקום נגיש ואפשר להשתמש בעכבר במשך שעות בנוחות רבה, גם עם ידיים גדולות כמו שלי.

התאמה אישית

אני רוצה לחזור ולדבר על שניה על 8 הכפתורים של העכבר אשר ניתנים לתכנות דרך התוכנה של Corsair שנקראת iCUE. אני באמת חושב שכל התוכנות של חברות החומרה הן תוכנות גרועות מאוד אבל מכל אלה שיצא לי להשתמש בהן, בנתיים זאת של Corsair היא הכי פחות נוראית. דרך התוכנה אפשר להגדיר לכל אחד משמונת המקשים שימוש אחר ממה שהוגדר לו על ידי החברה כמו שסיפרתי קודם לכן. כך למשל אפשר להגדיר את כפתור ה-Sniper לפתוח תוכנות או לעצור/לנגן מוזיקה. כמו כן, דרך התוכנה אפשר לשנות את ה-DPI של כל אחת מחמשת מדרגות ה-DPI ואת זאת של כפתור ה-Sniper, אפשר לבצע כיול למשטח העבודה, לאפשר את קצב ה-8,000Hz ולהגדיר הזוויות (עד 80 מעלות!) שבהן יופעלו המחוות מאקרו.

אני כל הזמן חוזר ומציין שאני לא מאוהבי ה-RGB אבל כשיש RGB בשם של המוצר אני לא יכול שלא להתייחס לפיצ'ר הזה. אולי זה רק אני אבל ממוצר שיש לו RGB בשם ציפיתי לקצת יותר משני איזורי תאורה אשר נמצאים בגלגלת ובקצה האחורי. את כל אחד מאיזורי התאורה אפשר להגדיר כיצד שרוצים עם פרופילים שונים וקצבי הפעלה שונים אחד מהשני כך שאם אתם רוצים שהגלגלת שלכם תחליף צבעים וצידו האחורי של העכבר עם לוגו החברה והתאורה שמתחתיו יהבהבו בצבע אחר אתם יכולים לעשות את זה. כמו שאמרתי, iCUE היא הרע במיעוטו אך היא לא מושלמת כשלא הצלחתי להבין ממנה האם אפשר לסנכרן את תאורת העכבר עם זאת של ה-RAM שלי שגם הוא מבית Corsair ולבסוף אחרי 5 דקות של חיפושים פשוט כיביתי את האור של שניהם.

השורה התחתונה

אחרי שבועיים של שימוש ב-M65 RGB ULTRA אני יכול להגיד בלב שלם ש-Corsair צריכה לקבל הרבה יותר קרדיט והכרה בעולם הציוד ההיקפי. העכבר בנוי נהדר, הוא נוח, יש לנו נתונים טכניים מרשימים ופיצ'רים נהדרים כמו מחוות המאקרו או מערכת המשקולות שלא כל החברות טורחות להשקיע בה. הוא אולי לא העכבר הכי קל וקטן שיש אבל הוא ממש לא בא להתחרות בעכברים אלו כשהוא מכוון לשוק השחקנים שאוהבים עכברים גדולים ומעט כבדים. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, העכבר עוד לא הגיע לארץ כשהוא נמכר בחו"ל ב-70 דולר או ב-130 עבור הגירסא האלחוטית שלו ואני חושב שזה מחיר נהדר עבור התמורה הטובה שתקבלו ממנו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • היכולת לשנות את משקל העכבר
  • איכות בניה נהדרת
  • נתונים טכניים טובים
  • המחוות מאקרו הן תוספת חביבה
  • נוח עבור שעות שימוש ארוכות
  • תמורה טובה למחיר

הרע

  • לא העכבר הקטן והקל ביותר
  • תוכנה לא טובה במיוחד

והאומנות:

  • לחדש בשוק שאי אפשר כבר לחדש בו כלום
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י