הרשמה

פרויקט בניית עמדת מחשב חדשה ונקייה - חלק ב'

החלק השני של פרויקט השדרוג גדול של רועי כאן

אחרי שבניתי את השולחן הגיע הזמן להתחיל לשפר אותו

אם לא קראתם את החלק הראשון של סדרת הכתבות הזאת שבו בניתי את שולחן המחשב שלי אני ממליץ לכם לקפוץ לקרוא את הכתבה ולחזור לכאן אחריה. סוף סוף אחרי חודשים ארוכים עם שולחן מחשב שהיה לי מאוד לא נוח החלפתי אותו בשולחן חדש וחזק. בחלק הזה של סדרת הכתבות אני אתמקד בכל המוצרים שבהם השתמשתי כדי לקחת את השולחן הדיי פשוט שבניתי ולהתחיל לגרום לו להיות שולחן עבודה וגיימינג נוח ונקי עם כמה שפחות בלגן עליו.

חשמל זורם

כפי שציינתי, אני מאוד לא מעוניין שיהיה לי על השולחן מפצל חשמל אז במקום שהוא יהיה על השולחן החלטתי להצמיד אותו מתחת לשולחן. הדבר הראשון שהייתי צריך לעשות זה למצוא מפצל שמתאים לצרכים שלי. חיפשתי מפצל עם לפחות 6 חיבורי חשמל, שיהיו לו כמה חיבורי USB עם העברת מתח גבוהה יחסית, שיהיה בעל כבל ארוך שיאפשר לשולחן לנוע בלי למתוח את הכבל ועדיפות שלא יהיה מלבני וארוך אלא יותר מרובע. מסיור באמזון ראיתי את ה-PowerPort Strip PD 6 של Anker שענה על כל הדרישות שלי אך לצערי יש לו גירסא עם שקעים אמריקיים בלבד. לכן נכנסתי לאמזון גרמניה כשלבסוף מצאתי את ה-MiiKARE 8-Way Power Strip שענה על כל הדירשות לצד היותו בעל שקעים אירופיים ובצבע שחור שישתלב עם הצבע של רגליי השולחן.

אחרי בערך שבועיים של המתנה המפצל הגיע ואיתוֲ הרגע להרכיב אותו אל השולחן. אני בחרתי שלא להבריג את המפצל לשולחן על אף האופציה הזאת ובמקום זאת בחרתי להצמיד אותו עם ה-3M Dual Lock Reclosable Fasteners. המוצר הזה הוא בעצם דבק חזק של חברת 3M המפורסמת עם סקוץ' שאינו עשוי בד אלה פלסטיק חזק. אני משתמש במוצר הזה כבר במשך כמה שנים ואני מאוד מרוצה ממנו ומהעובדה שהוא חזק ואמין מאוד לכן החלטתי להשתמש בו גם כאן כשהדבקתי שתי רצועות ממנו על גב המפצל ועוד שתייים על השולחן וכך הצמדתי את המפצל לשולחן בצורה חזקה ומבלי שהוא יזוז.

הדבר האחרון שהייתי צריך כדי להשלים את כל מערך החשמל של העמדה הם כבלי חשמל אירופיים. מפצל החשמל שקניתי הוא בעל שקעים אירופיים שזה אומר שהם בעלי שני חורים (עבור פלוס ומינוס) ללא חור שלישי עבור הארכה כמו שנפוץ בישראל. אני מודה שלא עליתי על עניין השקעים המעט שונים לפני שהזמנתי את המפצל ובגלל סיבה זאת הזמנתי דרך אמזון גרמניה מספר כבלי קומקום בעלי חיבור אירופי כך שאוכל לחבר את המחשב שלי ומוצרים נוספים אם ארצה בעתיד. השילוב של כל המרכיבים למעלה יאפשר לי להוציא מהעמדה אל הקיר כבל אחד שיפעיל את הכל בצורה יפה מסודרת וחשאית.

עולם של מידע

עכשיו כשסיימתי לשלב בשולחן את כל מה שקשור בחשמל ובמוצרים שהייתי צריך כדי להפעיל את כל העמדה אני יכול לעבור לכל הקשור לפן העברת הנתונים. כמו שאמרתי אני רוצה שזאת תיהיה עמדה שנוח לי לעבוד בה. ללפטופ שלי מהעבודה יש חיבור Type-C שתומך ב-Thunderbolt אז ברור שזאת הייתה הטכנולוגיה המרכזית שעליה בניתי את התוכנית שלי. חיפשתי USB-C Hub (או "רכזת USB-C") שיוכל לספק לי את החיבורים הדרושים לי כמו HDMI, מתח, כמה USB-A וחיבור רשת ושלא ידרוש ספק כח ייעודי. אחרי חיפוש קצר הגעתי ל-PowerExpand 8-in-1 של חברת Anker שעונה על כל הדרישות שלי ואפילו מעבר אליהן. זה המקום להגיד תודה רבה ל-Anker ישראל שהסכימו לתמוך בפרויקט ושלחו לי את ה-PowerExpand 8-in-1! כן אציין שיש מוצרים עם פיצ'רים שונים ואו במחירים זולים יותר אך אני משתמש במוצרי Anker שונים כבר כמה שנים ואני מאוד אוהב את מוצרי החברה ולכן בחרתי להמשיך איתם גם הפעם.

כמו עם המפצל חשמל גם את ה-PowerExpand 8-in-1 הצמדתי לשולחן עם ה-Reclosable Fasteners אך זה גרם לבעיה קטנה. מצד אחד, השולחן דיי עבה ומצד שני הכבל של ההאב הוא דיי קצר כך שנוצר מצב שהכבל לא יכל להגיע לחיבור במחשב שלי. בשביל להתגבר על הבעיה הזאת רכשתי כבל מאריך שתומך ב-Thunderbolt. אני הזמנתי את ה-USB Type C Extension Cable שעבד לי בצורה נהדרת ואין לי תלונות עליו אך יש עוד הרבה כבלים דומים, רק צריך לזכור לבדוק שהכבל תומך בהעברת מתח ומידע בו זמנית.

להרים רגליים

כדי למקסם את שטח השולחן שיש לי החלטתי לתלות את המסך על זרוע שתצמד לשלוחן. נכון לעכשיו יש לי מסך 28 אינץ' דיי ישן אך אני בעתיד מתכנן לשדרג למסך חדש וגדול יותר שיהיה יותר כבד מהמסך הנוכחי לכן הייתי צריך לקחת את זה בחשבון ולחפש זרוע שתיהיה מסוגלת להחזיק מסכים כבדים יחסית. השלב הראשון היה להסתכל על משקלם של מסכי 32 אינץ' כדי שאבין מה הוא בערך טווח המשקלים שאני צריך שהזרוע תתמוך בו. אחרי מספר מסכים מחברות שונות הגעתי למסקנה שזרוע עם יכולת הרמה של 10 ק"ג היא דיי והותר ומכאן השלב הבא היה לחפש זרוע שתוכל לתמוך במשקל הזה ושתתמוך בתקני VESA 75 ו-VESA 100. אחרי זמן קצר מצאתי את ה-Single Monitor Arm Mount מחברת Mount-It! שהתאימה למה שחיפשתי והזמנתי אותה. אני מוכרח לציין שההרכבה שלה הייתה פשוטה מאוד ואהבתי את העובדה שהרגל מגיעה עם 3 יכולות הצמדות שונות, אני בחרתי ב-C-Clamp. הדבר היחיד שכן מעט מפריע לי הוא שאי אפשר לשלוט בגובה של המסך יותר מידי וכפי שיהיה אפשר לראות בתמונות הוא לא מאוד גבוה ביחס לשולחן וזה דבר שקצת הפריע לי בהתחלה אבל זה יכול להשתנות, תלוי בגובה של תושבת ה-VESA על המסך.

אפשר להגיד שעכשיו פחות או יותר יש לי שולחן עבודה נוח עם ניצול גדול של משטח העבודה שלו לצד מספר שידרוגים כמו מפצל החשמל וה-USB-C Hub. כל התוספות שהצמדתי לשולחן גרמו להרבה מאוד כבלים להיות תלויים מתחתיו ולהיראות לא טוב. כדי לפתור את הסיטואציה הזאת הוספתי לעגלה שלי מספר מוצרים שמיועדים לסידור כבלים על ידי הצמדה שלהם לשולחן וקשירה שלהם יחד. מכאן, היה רק צריך לקחת כמה אזיקונים, להצמיד את כל המוצרים השונים ולקשור אליהם את הכבלים כדי שהכל יהיה צמוד ולא תלוי באוויר.

אני מודה שאני לא ממוחה בסידור כבלים אבל לשם השוואה הנה תמונה שמשווה את מצב הכבלים של כל המוצרים והמחשבים לפני ואחרי הסידור וההצמדה שלהם לשולחן:

וככה זה ניראה מתחת לשולחן:

כמו שאפשר לראות, המוצרים האלו עשו שינוי עצום ועזרו לי לסדר את העמדה בצורה מאוד נוחה ונעימה לעין.

סיכום מוצרים בחלק זה:

  • מפצל חשמל MiiKARE 8-Way Power Strip מאמזון גרמניה- 35 יורו (131~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.
  • דבק 3M Dual Lock Reclosable Fastenersמאמזון- 42 דולר (135~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.
  • כבלי חשמל PremiumCord Power Cable מאמזון גרמניה- 15 יורו (56~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.
  • רכזת PowerExpand 8-in-1! נשלח לנו על ידי Anker ישראל, עולה 300 ש"ח מבאג.
  • כבל מאריך USB Type C Extension Cable מאמזון- 33 דולר (106~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.
  • זרוע למסך Single Monitor Arm Mount מאמזון- 66 דולר (212~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.
  • מסדרי כבלים אופציה א', ב', ג' ו-ד' מאמזון- סה"כ 38 דולר (122~ ש"ח) כולל מיסים ושילוח.

החלק הבא יתמקד בכל המוצרים והציוד ההיקפי שבהם השתמשתי כדי לקחת את העמדה כפי שהיא עכשיו ולשפר את חווית השימוש במחשבים שעליה, עם כמה שפחות בלגן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:50 24.10.2021 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    אלטרנטיבות:
    את המוצרים הבאים אפשר למצוא לפעמים בעשירית מחיר באליקספרס
    מפצל של אנקר
    כל מסדרי הכבלים והדבקים
    כבלי חשמל (קומקום) אפשר להשתמש בכל ה40 שזרוקים בבית

  2. 2

       | פורסם ע"י