הרשמה

מיקרוסופט צפויה להפרד ממנכ"ל Activison

ביי ביי קוטיק?

האם קוטיק צפוי לעזוב את אקטיביז'ן אחרי 30 שנה?

לפי דיווח של עיתון הוול סטריט ג'ורנל, ולפי דיווח נוסף של מגזין בלומברג, חברת מיקרוסופט צפויה להפרד מבובי קוטיק (Bobby Kotick), מי שהיה מנכ"ל Activision Blizzard במשך כשלושים שנה. רעידת האדמה שהתרחשה השבוע בדמות עסקת הענק הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית המשחקים, עיסקה בה רכשה Microsoft את חברת המשחקים הותיקה Activision Blizzard בסכום של כ-69 מיליארד דולר, הותירה הרבה סימני שאלה. האם רשויות התקשורת והתחרות יאשרו את העסקה? האם משחק Call of Duty יהיו אקסקלוסיביים ל-Xbox? ומה יעלה בגורלו של המנכ"ל השנוי במחלוקת בתעשייה?

כעת נראה שאנחנו מקבלים תשובות לחלק מהשאלות, העיתונות מדווחת כי קוטיק לא ימשיך את דרכו בחברה לאחר שתתמזג אל תוך מיקרוסופט. העסקה צפויה להיחתם רק בשנת 2023 ובזמן הזה קוטיק ימשיך לכהן כמנכ"ל וידווח לפיל ספנסר (Phil Spencer) שמקודם להיות מנכ"ל Microsoft Gaming. אם צר לכם על קוטיק אז אין צורך, חבילת הפרישה של קוטיק תעמוד על כ-300 מיליון דולר, זה הבונוס הכי גדול שקיים בחוזה שלו והוא קורה רק במידה והחברה נמכרת לחברה אחרת, תרחיש שאף אחד לא צפה. בנוסף, קוטיק הוא בעל המניות הגדול ביותר בחברה ומיקרוסופט תקנה ממנו מניות בשווי של עוד 300 מיליון דולר, כך שסך הכל הוא ירוויח כ-600 מיליון דולר מהעסקה.

 

שמו של קוטיק עלה לכותרות לא מעט בשנה האחרונה כאשר מדינת קליפורניה דיווחה על תופעה של הטרדות מיניות בחברה שאף גרמה למותה של אחת העובדות. הזעזוע הוביל לסדרה של תביעות, להתפטרות מנכ"ל Blizzard ובכירים נוספים בחברה. בעלי מניות רבים גם דרשו את התפטרותו של קוטיק עצמו אך זה לא קרה בפועל. מיקרוסופט עצמה יצאה כנגד התנהלות החברה אל מול המקרים ואיימה כי תנקוט צעדים כנגד Activision Blizzard. כנראה הצעד הכי מאיים שלה היה לקנות את החברה. עדיין לא ידוע מה יהא על הסכמי הרכישה כאשר יעברו לאישורי הרשויות, עסקת Microsoft-Activision הופכת את מיקרוסופט לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם וזה עלול לפגוע בתחרות. בעוד שרק לפני שלוש שנים אישרה רשות התקשורת (FCC) את עסקת Disney-Fox בסכום דומה של 71 מיליארד דולר, הקונצנזוס הוא שהרשות תאשר גם את העסקה הזו. לגבי Call of Duty, ספנסר התבטא כבר שמשחקים שכבר קיימים בפלייסטיישן ישארו שם, ומשחקי מרובי משתתפים תמיד יהנו מקהל רחב יותר, בטח כאשר הם תומכים בריבוי פלטפורמות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י