הרשמה

פלטינום גיימס מעוניינים להחזיר את ScaleBound

זמן להוציא את השמפו נגד קשקשים

האם מיקרוסופט יעתרו לבקשה?

אחת הסיבות שבגללן אני לא ממליץ לחברים למהר ולקנות קונסולה של מיקרוסופט למרות בולמוס הרכישות האחרון של החברה, היא בגלל היחס המיוחד של החברה למותגי גיימינג עם פרופיל גבוה. לאורך השנים ראינו כמה וכמה סדרות משחקים מוצלחות מבית החברה שגססו לאיטן כשהן מוותרות על מקומן בראש פירמידת הגיימינג לטובת מקום טוב באמצע במקרה הטוב כמו במקרים של Gears of War ו-Halo, ובמקרה הרע נשלחות ישירות לכור המצרף של הגיימינג כמו Fable ו-Age of Empires, שרק לאחרונה ראה כותר חדש בסדרה לאחר 17 שנים של הפסקה. 

אחד המקרים הזכורים ביותר בהקשר הזה הוא ScaleBound, משחק חדש שהוכרז אי שם בתחילת הדור הקודם כאקסולוסיבי לקונסולת ה-Xbox One, וסומן עוד מההתחלה כהבטחה גדולה. המשחק אמור היה להיות כותר מסוגת Hack and Slash שמשלב לוחמה קצבית ומהירה כנגד אויבים שונים עם מפלצות ענק וסיוע אווירי מדרקון שאף אפשר לרכב על גבו. הקונספט המרענן, הטריילר המושקע והסטודיו המפתח שהוקצה למשימה, Platinum Games הידועים כמפתחי משחק Bayonetta האגדי, הציתו מהר מאוד את דמיונם של הגיימרים ברחבי העולם וגרמו להייפ יוצא דופן לגבי המשחק, שכזכור התפוצץ למיקרוסופט ולמעריצים בפרצוף כאשר הודיעו על ביטול המשחק לאלתר.

אך כמאמר המשורר, ״עוד לא אבדה תקוותינו״, וייתכן שכמו במקרה של Age of Empires גם את המשחק הזה נראה עולה מהעפר כמו עוף החול. בראיון חדש שנתן נשיא Platinum Games ל-IGN יפן, הכריז האחרון שבמאי ScaleBound הידקי קמאיה מדבר כבר זמן מה על רצונו לחזור ולהקים את ScaleBound מהמתים, ואף עשה זאת בפומבי בריאיון שנתן ב-2020. בריאיון החדש שני נציגי הסטודיו מרחיבים עוד על הנושא ואומרים: ״זה לא כמו במקרים דומים שאתה שומע מפתח אומר ׳הייתי שמח לחזור למשחק הזה׳ ולא באמת מתכון לכך. אני וקמאיה מתכוונים לכך בשיא הרצינות- אנחנו נשמח לחזור ל-ScaleBound והייתי מעוניין לדון בכך עם מיקרוסופט בצורה רצינית.״ קמאיה עצמו הוסיף: ״הפיתוח של ScaleBound היה בשלב מתקדם, לדעתי אין היגיון בכך שמיקרוסופט יחזיקו במוצר כזה וייבחרו שלא לעשות איתו דבר״, ויצא בקריאה נרגשת לפיל ספנסר: ״פיל! פיל! בוא נעשה את זה ביחד!״. אף על פי שפיל עצמו טען לא מזמן ש״ScaleBound הוא כבר נחלת העבר מבחינתנו״, עם הרוח החדשה הנושבת במדורי חטיבת הגיימינג במיקרוסופט, שמעוניינת לחזק משמעותית את היצע האקסולסיביים שלה לטובת ה-Game Pass ובהתחשב בעשרות מילוני הדולרים שהיא משקיעה בכך ייתכן לחלוטין שטרם שמענו את המילה האחרונה בנושא.

בנימה אישית, לעניות דעתי לפיתוח של ScaleBound יש משמעות רבה מעבר לרמת הכותר הבודד. ביטול המשחק בשעתו לא היה אירוע נקודתי, אלא ביטוי של מגמה רחבה יותר כלפי קהל הגיימרים הכבדים של מיקרוסופט, קהל היעד העיקרי אליו היה מוכוון המשחק. מיקרוסופט, ששיווקה את ה-Xbox אז כמערכת מוטלימדיה ביתית לכל המשפחה (וכזכור, נחלה בכך כישלון חרוץ) החליטה לגנוז את המשחק למורת רוחם של הגיימרים ויצרה לעצמה תדמית של חברה שלא קשובה ולא מחוייבת לקהל הנאמן לה. זאת היא ההזדמנות של מיקרסופט להוכיח שהיא למדה מטעויות העבר ולזכות מחדש באמונם של הגיימרים, אמון שאי אפשר לקנות בשום עסקת רכש גדולה ככל שתהיה. אני מקווה מאוד שהיא תשכיל להבין זאת ותיקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים, בעיקר לטובת קהל הצרכנים, שעשויים לקבל משחק נהדר אך גם כאמירה כללית בנוגע ליחס החברה לנכסים שברשותה וליחסיה עם קהילת הגיימינג, מעתה והלאה.

מה דעתכם? האם הייתם רוצים לראות את ScaleBound יוצא לאור, או שהוא לא רלוונטי באקלים של ימינו? האם לדעתכם מיקרוסופט ייענו לאתגר ויכריזו על פיתוח מחדש של הכותר, או שמבחינתם זה היה ונגמר? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י