הרשמה

"המוכתם ישיר לנו סולו" - סיפורה של אגדת גיימינג מודרנית

שמואל מחזיר אותנו ל-Elden Ring עוד פעם אחת כדי לספר לנו את הסיפור של לוחם אחד שהפך לגיבור הכי גדול של המשחק

ורק מארבע מילים מאלניה פחדה: "Let me solo her".

**הכתבה מכילה ספוילרים קטנים לבוס ב-Elden Ring**

כמעט בכל משחק תמיד יהיו את השחקנים שהצליחו להביא את עצמם לסטטוס של אגדה בחייהם על ידי יכולות יוצאות מן הכלל במשחק שאותו הם משחקים: ג'סטין וונג בסצנת משחקי Marvel vs. Capcom האגדית, Kronovi בתחילת Rocket League אי שם לפני 7 שנים ואפילו לירוי ג'נקינס שהצליח להפגין יכולת יוצאת מהכלל של חוסר עבודה בתיאום עם חברי הצוות שלו ב-WoW. לא בכדי רוב השמות המעניינים והאירועים המגניבים מגיעים ממשחקים ישנים יותר: כיום בעידן האינטרנט והשידורים החיים ב-Twitch וב-Youtube, יש הרבה פחות מאלמנט ההפתעה והמסתורין. רוב השחקנים הטובים רוצים לשדר ולהציג את מה שהם עושים באופן תדיר (בצדק, זה מביא להם כסף) ואני מצטער שאני נשמע כמו בומר, אבל באיזשהו מקום אני מרגיש שכבר ראיתי הכל... ואז הגיע Elden Ring.

תראו, זה לא סוד שאני שם את המשחק הזה בספרה אחרת מרוב המשחקים שיצאו ב-5 שנים האחרונות, כשהעולם הפתוח המרהיב שלו והעובדה שהוא זונח את העקרונות שאנחנו רגילים אליהם ממשחק עולם פתוח לטובת חופש פעולה מוחלט של השחקן, מציבים אותו כאחד המשחקים הכי מעניינים, מרתקים ומסתוריים שיצאו בשנים האחרונות. אבל זה שהוא מרתק ומעניין לא אומר שהוא לא מסוכן - אם כבר אפילו יותר מהרגיל. האויבים השונים במפה יכולים לאגף אתכם ולחסל אתכם בקלות והבוסים השונים במשחק באמת ראויים להיקרא בוסים של משחקי Souls, עם קומבואים פסיכיים, מתקפות מפחידות וכמות חיים לא נורמלית. מעל כל הבוסים של המשחק עומדת אחת: מאלניה, להבו של מיקלה.

מאלניה (Malenia) היא ללא ספק הבוס הכי מאיים, קשה, מעניש ואכזרי בכל Elden Ring. זה לא שהבוסים שמגיעים אחריה הם הליכה בפארק, אבל אני בטוח שכל מי שנלחם נגדה יוכל לומר בביטחון שהם היו שמים לה בקפה אצטון וחומר נפץ מחובר לשעון. מאלניה היא החבילה המלאה: כמות HP לא הגיונית? יש. קומבואים מהירים שמסוגלים להוריד לכם כמות אדירה של חיים? יש. מתקפות Grab שיכולות לתפוס את השחקן בהפתעה? יש. צורה נוספת שמוסיפה איתה גם את האופציה לחטוף את אחד מה-Status Conditions הכי נוראיים במשחק? ברור.

מאלניה היא בוס כל-כך קשוח, שהיא באמת שוברת אנשים - חלקם אפילו עוברים להשתמש בטריקים זולים ומלוכלכים כדי לנצח אותה ולהתקדם במשחק. חלק מהשחקנים בולעים את האגו והכבוד שלהם ומזמנים שחקנים אחרים שיעזרו להם בקרב נגד הלוחמת האדירה של Elden Ring ואדמות הביניים, למרות שלרוב עם מתקפות ה-AOE האדירות שלה והעובדה שהיא כל-כך מהירה, זה לא עוזר. מאלניה היא ללא ספק הנבלית של Elden Ring ואל מול נבלית, חייב לקום גיבור.

והוא אכן קם.

לכאן נכנסת לתמונה דמות שתשנה את המשחק ותבסס את עצמה כאחת הגיבורות הגדולות ואחד השחקנים המדהימים ביותר במשחק. תראו, משהו שלא הסברתי קודם לכן לגבי Elden Ring, הוא שהשחקנים שאתם משחקים איתם את המשחק לא חייבים להיות חברים שלכם על הקונסולה/מחשב אישי, הם אפילו לא חייבים להיות איתכם ב-Party במשחק. אנשים רנדומליים יכולים להצטרף אליכם למשחק בכל שלב, כל עוד אתם מוצאים את הכיתוב הזהוב שלהם על הרצפה במקום הנכון. לקראת הקרב נגד מאלניה, שחקנים (שכנראה כבר נהרגו מולה לפחות 10-15 פעמים) התחילו למצוא כיתוב זהב עם זימון של שחקן עם השם הפשוט:

"Let me solo her"

 

השם הזה ברור מאליו: השחקן שאתם הולכים לזמן מבקש מכם: "תנו לי לנצח אותה בקרב 1 על 1". ברגע ששחקנים היו מזמנים את המשחק היה נגלה בפניהם מחזה מאוד מוזר: השחקן שמגיע אליהם לקרב הוא עירום כמעט לחלוטין, עם שתי קטאנות וכד על הראש. בלי שריון מיוחד, בלי נשקים סופר מחוזקים שהושגו מבוסים שונים - פשוט בחור עירום עם שתי קטאנות. שחקנים שזימנו אותו היו אומרים לעצמם שאין מצב שהשחקן הזה רציני... עד שהקרב היה מתחיל.

בסרטון למעלה תוכלו לצפות ב-"Let me solo her" בפעולה ואין מה לומר: מדובר בשירה בתנועה. הבן אדם מביס את אחד מהבוסים הכי קשים במשחק במה שנראה כקלות יתרה. הקומבואים המפחידים מקודם? מתחמק בקלות. התפיסות של מאלניה? הידיים שלה חלקלקות עכשיו. הצורה השנייה והמאיימת? המשחק נהייה אפילו יותר קל עבור הבחור הזה. אחד אחרי השני שחקנים שזימנו את השחקן האגדי הזה זכו לראות את אחד מהאירועים הכי מדהימים בזמן הארוך שלהם עם Elden Ring, ואת מאלניה מושפלת פעם אחר פעם.

(קרדיט לתמונה הזו ולתמונת הקאבר הקטנה של הכתבה: u/etherealSTEVE ב-Reddit)

מיותר לציין ש-"Let me solo her" טס למעמד של אגדה במשחק. הסאב-רדיט של Elden Ring התפוצץ עם פוסטים על הבחור, שחקנים התחילו להכין בילדים של "Let me solo her", אנשים התחילו לייצר פיסות אמנות שמנציחות את השחקן המיוחד ואתם אפילו יכולים להוריד סכמה שתאפשר לכם להדפיס מודל תלת-ממדי של הלוחם הגיבור כדי לשים אותו על השידה שלכם לצד הפסל של מאלניה מחבילת האספנים של המשחק. אז מי הלוחם המסתורי? אדם בשם "Klein Tsuboi" ששם לעצמו את המטרה לעזור לכמה שיותר אנשים לעבור את מאלניה. הוא משחק עם עכבר ומקלדת (פסיכי בעיניי במשחק כמו Elden Ring) והכד על הראש הוא "קמע מזל" מדמות אחרת שלו שאהובה עליו מאוד.

המסע של קליין לעזור לכמה שיותר שחקנים לנצח את מאלניה ממשיך כרגע, כששחקני PC עדיין יכולים לחפש את "Let me solo her" כדי שיעזור להם לנצח את מאלניה. אגב, הוא כבר טען לא פעם "שאין לו בעיה אם עוד אנשים יצטרפו בזמן שהוא נלחם נגדה", ושהוא מספיק מיומן לנצח אותה לבד או עם אנשים נוספים. לפי הערכות שלו, הוא ניצח אותה בין 300 ל-400 פעמים (עד ה-15 באפריל, המספר כנראה כבר גדול יותר) והוא ימשיך להופיע אצל שחקנים ולעזור להם. הוא אפילו התנצל בפני אלו שהוא לא הצליח אותה בסשנים שלהם ביחד.

אז מה אנחנו לומדים מכל הסיפור הזה? מבחינתי יש כאן שתי מסקנות מאוד חשובות שאפשר לקחת מהסיפור הזה: הראשונה היא שעזרה לשחקנים אחרים תמיד תוערך יותר מלהיות מניאק אליהם ולחבל בחוויית המשחק שלהם. הבן אדם מקבל המון אהבה ובצדק - הוא עושה עבודת קודש ועוזר לשחקנים אחרים להמשיך ולחוות את Elden Ring במלוא הדרו. המסקנה השנייה היא שאגדות גיימינג נמצאות כנראה בכל מקום. אולי יש משחקים שהם פחות מוכרים שקורה בהם משהו דומה ואולי אנחנו מפספסים איזשהו שחקן או שחקנית שנותנים בראש בצורה יוצאת דופן ומציגים יכולות והשקעה מעבר לכל דמיון. "Let me solo her" מייצג לא רק את עצמו, אלא קהילת שחקנים ענקית שמשקיעה זמן ומאמץ במשחק אהוב ויוצרת לעצמה את האגדות שלה, הנבלים שלה ואת הגיבורים שלה. כל משחק שמאפשר לקהילה שלו לעשות את זה הוא משחק אגדי בעיניי.

לעזאזל כמה שאני אוהב את Elden Ring.

(קרדיט לתמונת הקאבר של הכתבה: הערוץ של Klein Tsuboi)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:57 20.04.2022 | קובי קובי (אורח)

    The Exalted One, The Jarnished, The Hero we didn't know we wanted, but one we deserve

  2. 2

       | פורסם ע"י