הרשמה

כשהשטן בכה, על משחק האימה שהגיע מהדארקנט

הכניסה אינה לבעלי לב חלש

לכבוד יום שישי ה-13, אביחי מגיע אלינו עם כתבה על המשחק שהגיע מהדארקנט והפך לאגדה אורבנית

אזהרת טריגר!

הכתבה עוסקת במשחק אימה המכיל תמונות קשות. על אף שהכתבה נקיה מחומרים כאלה מדובר בנושא רגיש שאינו מומלץ לקריאה לילדים.

ישנו משחק אחד, שהגיע אלינו מהרשת האפלה. משחק אימה שהצליח להפחיד את שחקני האימה הגדולים ביותר. המשחק שהפך שחקנים לחולים פיזית ומנטלית, המשחק שגרם למחשבים לקרוס ולכרטיסים להשרף. מה גרם למשחק הזה להיות כל כך מרושע? מה גרם לרשויות החוק לאסור את ההחזקה שלו? התשובה לכך אפילו יותר נוראית מהמשחק עצמו. 

הכל התחיל בסוף חודש יוני של שנת 2015. ערוץ יוטיוב קטן בשם Obscure Horror Corner מעלה סרטון משחקיות של משחק בשם Sad Satan. לטענתו, המשחק הגיע אליו מאחד הצופים בערוץ ושלח לו את המשחק כקובץ הפעלה בקישור שהגיע מהרשת האפלה.

הרשת האפלה, או הדארקנט היא תת רשת בתוך האינטרנט שנמצאת הרחק מעיני המשתמש הממוצע. היא לא שונה הרבה מהרשת הרגילה חוץ מהעובדה שהיא אנונימית לחלוטין. הגלישה אליה היא רק דרך דפדפן מיוחד והיכולת לזהות משתמשים היא כמעט בלתי אפשרית. באופן טבעי הדארקנט משמשת פושעים, פדופילים, סוחרי מין וסמים. אבל מעבר לכך היא מקום שבו כל אחד יכול למצוא את הדברים האפלים ביותר שהמוח האנושי יכול לחשוב עליהם, אחד מהם הוא המשחק Sad Satan.

הסרטון עצמו מציג מעין סימולטור הליכה ממבט ראשון. הדמות הולכת בתוך פרוזדורים שחורים עם עננים מוזרים וקירות במעין מראה שחור לבן. המשחק כולו נראה כמו משחק אינדי זול שנעשה בחופזה. בסרטון שפרסם Obscure Horror Corner (או בקיצור OHC) הדמות פוסעת בפרוזדורים הללו כשברקע נשמעים צלילים, שירים והקלטות לא מובנות. אחת לכמה זמן מבליחה תמונה שנראית לא קשורה. לפעמים זה מישהו מפורסם ולפעמים סתם תמונה של השטן. בשלב מסויים הגיבור פוגש ילדות ומנסה להתקרב אליהן. הן צורחות צווחה מקפיאת דם והדמות בורחת משם.

הגולשים הסקרנים ביקשו כמו תמיד קישור למשחק, OHC צירף לינק לדארקנט אך הוא הסתיים בלא כלום, הכתובת לא הובילה לשום מקום.

חובבי הז'אנר החלות לנתח את התמונות ולנסות להבין מה מסתתר מאחורי המשחק, ומה המסר. הממצאים היו מטרידים אפילו יותר. התמונות הינם של פדופילים מפורסמים, רוצחים סדרתיים, והקלטות של ראיונות איתם. תמונה של קנדי לפני הרצח, תמונה של ניאו נאצי עם קרניים של אייל וקבצי קול מעוותים של שירים כמו Stairway to Heaven בהקלטה הפוכה, שיר של להקת KMFDM, הלהקה האהובה על הרוצחים מקולומביין.

המשחק גם הכיל תמונות של Jimmy Savile וראשת הממשלה מרגרט תאצ'ר. סאביל הואשם בניצול מיני של קטינים לאחר מותו וחקירה של המשטרה יחד עם NSPCC הגיעה למסקנות שהוא ניצל קטינים. בתמונה במשחק אגב, הוא אוחז בשלט של NSPCC. תמונות נוספות ניתן לראות של רומן פולנסקי במאי פדופיל, ושל Otaku Killer שרצח ארבעה ילדות.

בכל הסרטונים שפרסם OHC יש צלילים ותמונות במשחק שרומזות על זוועות מההיסטוריה האנושית שקצרה היריעה מלספר, אבל הרעיון של המשחק התחיל להתחדד. המשחק רצה לדמות לנו את נבכי מוחם המעוות של עבריינים, פסיכופתים וסוציופתים. כיצד נראית תפיסת המציאות של מי שמנסה למצוא הצדקה למעשיו, וכיצד הוא רואה את העולם. המשחק הזה מציג את הרעיונות הרעים המעוותים והחולים ביותר בעולם. כל כך חולים עד שהשטן בכבודו ובעצמו עצוב ממה שהוא רואה. מכאן הגיע השם, Sad Satan.

העניין שעורר המשחק גרם לכתבת במגזין המשחקים Kotaku לפנות לבעלים של הערוץ ולראיין אותו על Sad Satan. הבעלים של OHC הזדהה בפני הכתבת בתור Jamie בלבד והוא עצמו אמר שהוא לא יודע מהיכן הגיע המשחק ולינק ניתן לו על ידי משתמש בשם ZK שמצא את המשחק בפורומים ברשת האפלה. לא היה ברור מהראיון האם ZK פיתח את המשחק או רק מצא אותו. הכתבת לא מצאה שום אזכור של המשחק למעט סרטון מ-2013 שנקרא sad sad satan של ScareBere שמדבר על רצח ואלימות וחותם במשפט Follow the Trail.

לאחר הכתבה של Kotaku המשחק זכה לפופולריות אדירה ושוחק על ידי יוטיוברים מפורסמים כמו PewDiePie. אבל בדיעבד הסתבר שהמשחק שהם שיחקו היה חיקוי, Clone, ולא המשחק האמיתי. את המשחק האמיתי לא היה ניתן למצוא.

גולשים סקרנים החברים בפורומים של Reddit ו-4Chan החלו לצלול לנבכי הסרטונים ולנסות למצוא את המקור למשחק. ראשית הם מצאו שהלינק שג'יימי נתן למשחק לא היה נכון מלכתחילה. הוא הכיל אותיות שלא קיימות בקישורים לדארקנט ולכן הקישור הזה מעולם לא הוביל לשום מקום. הכתבת של Kotaku העלתה עדכון לכתבה שבו הלינק של ג'יימי היה שבור. הוא מצידו טען כי הוא בכלל קיבל את הקובץ במייל והוא לא רצה שאנשים יגיעו למשחק הזה, ולכן פרסם לינק שקרי. כעת חשדו כולם שג'יימי הוא האיש העומד מאחורי המשחק, וכי הוא פיתח את המשחק בעצמו. החלקים המחשידים היו שחלק מהסרטונים של OHC היו נראים ערוכים בצורה חובבנית, וחלקים מהמשחק נחתכו באמצע. בדיוק כאשר חשבו כולם שהתעלומה נפתרה קרה משהו שהפך את הקערה על פיה.

משתמש אנונימי בפורום 4Chan פרסם פוסט שבו הוא מאשים את ג'יימי שלא פרסם את המשחק האמיתי אלא רק עותק של המשחק ששונה בכוונה. הפוסט הזה הכיל גם לינק לדארקנט, למה שאמור להיות המשחק האמיתי. כותב הפוסט סיים את הפוסט בחתימה ZK.

בתחילה חשבו שמדובר במתיחה, וכי אין כלום מאחורי הלינק. אך הסתבר שאכן הקובץ היה של המשחק Sad Satan. משתמשים רבים בפורומים החלו להוריד את המשחק ולנסות לחקור אותו אל מעבר למה שעלה בערוץ OHC. המשתמשים רצו לראות לגלות מה עומד מאחורי המשחק, ויותר מהכל, מי עומד מאחורי המשחק. אלו שהורידו את המשחק החלו לדווח על קריסות של מחשבים, שריפה של כרטיסים ומחיקות של קבצים בתוך המחשב. התוכנה היתה מלאה וירוסים ותולעים שהפכו חלק מהמחשבים לבלתי שמישים. אלו שהצליחו להריץ את המשחק באמצעות מחשבים וירטואלים וניקויי רוגלות גילו שמאורת הארנב הרבה יותר עמוקה ממה שחשבו בתחילה.

ככל שהמשחק התקדם התמונות הפכו לנוראיות יותר: תמונות של גופות ללא ראשים ותמונות מחליאות של גופות מבותרות. ראיונות עם צ'רלס מנסון, ראיונות עם Jimmy Savile והשמעות של משפטי כת השטן בלטינית שקוראים לשטן לבוא ולרצוח. שחקנים ששיחקו את המשחק סבלו מהקאות, פראנויות וחרדה נוראית. חלקם אף סבלו מקריסה מנטלית ונאלצו לפנות לטיפול. סטרימרים שניסו לשדר את המשחק הוקלטו מקיאים ומשתעלים, התכנים נאסרו לפרסום וחלקם נזקקו לסיוע. העניין התמים שהיה במציאת היוצר של המשחק הפך לציד מכשפות אחר היוצר המעוות שעמד מאחורי המשחק הזה. המשחק המוזר שג'יימי הקליט חלקים ממנו התברר כמשהו בלתי חוקי שהאחזקה שלו אסורה ברוב מדינות העולם.

השאלה הגדולה היתה מי עומד מאחורי המשחק הזה. ג'יימי? ZK? מישהו אחר? ואולי כולם הם אותו אחד? ג'יימי טען בפורומים שאין לו קשר למשחק הזה, שהוא מעולם לא עסק בו וששמו הטוב נהרס על ידי הסיפור הזה. אבל החשד הלך וגבר. ראשית, חלק מהקבצים בתוך המשחק נשאו גישה לתיקיות שענו לשם Jamie. שנית, העריכות המוזרות של הסרטונים בערוץ OHC ששייך לג'יימי היו בנקודות שבמשחק המקורי הכילו תמונות קשות הרבה יותר, והמשתמשים של Reddit ו-4Chan החלו לחשוד שג'יימי ערך את הסרטונים בערוץ שלו כדי להסתיר ולכסות את התמונות הקשות.

אבל אם נניח וג'יימי אכן מאחורי המשחק הזה, מי הוא אותו ZK שהפיץ את המשחק והפליל את ג'יימי? המשתמשים מצאו משתמש ברדיט שנוצר ממש לפני ההדלפה של המשחק, שם המשתמש היה ScarbereZK.

המשתמשים כמובן זיהו את השם, אותו ערוץ יוטיוב משנת 2013 שהעלה את הסרטון Sad Sad Satan וחתם במשפט המוזר Follow the Trail. באחד הסרטונים שלו מופיעות הפנים שלו וגם השם שלו. מאוחר יותר, בשנת 2017 האיש הזה נעצר הגין אחזקת חומר פורנוגרפי אסור. הערוץ הזה חדל מלהעלות סרטונים בשנת 2014, ואילו הערוץ Obscure Horror Corner החל לפעול בשנת 2014. שני הערוצים הללו העלו תכני אימה, ושני המשתמשים הללו נעלמו מעל פני הרשת כמעט ביחד.

האם ג'יימי ו-ZK הם אותו אדם? מדוע אם כן ZK הפליל את ג'יימי? האם יש קשר ביניהם? אולי לעולם לא נדע. מאז אותו קיץ של 2015 לא נתגלה שום מידע חדש על המשחק, והמשחק המקורי נעלם חזרה אל מחשכי הדארקנט. כיום ההחזקה של המשחק הזה נחשבת ללא חוקית ולא ניתן להשיג אותו. מעריצי המשחק בנו לו גרסה נקייה אותה ניתן להשיג ב-Itch.io, גרסת מעריצים בלי הוירוסים והתמונות הקשות, אבל המשחק הזה עדיין מעביר בי צמרמורת כל פעם שאני נכנס אליו.

גיימי ו-ZK נעלמו מעל גבי האינטרנט, האגדה האורבנית נותרה מיסתורית והיחיד שאולי יודע את התשובות נעול מאחורי סורג ובריח לעוד חמש שנים נוספות. כנראה שלעולם לא נדע מי היה היוצר של Sad Satan ומה הוא ניסה לומר לנו.

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:19 13.05.2022 | Raper1 Raper1

    וואו כתבה שונה ומיוחדת משאר הכתבות שבדרך כלל , מפחיד.....

  2. 2

    10:13 14.05.2022 | OmriTahar OmriTahar

    מרתק ומצמרר.

  3. 3

       | פורסם ע"י