הרשמה

חווית הצפייה והמשחק האולטימטיבית בסלון על פי LG

מה זה QNED? איך מקרן קול קשור ל-Mustang GT? ולמה הכתבה הזאת לקחה כל כך הרבה זמן? לרועי יש תשובות לחלק מהשאלות האלה

זה אמנם לקח לו מעל חודשיים, אבל רועי חזר לספר לנו על מה שעבר על העיניים והאוזניים שלו

המוצרים סופקו לנו הודות ל-LG ישראל, תודה רבה!

לפני בערך חצי שנה, LG הזמינו אותי לאירוע שלהם ומעבר לוויסקי המעולה שהיה שם, היו שם גם לא מעט טלוויזיות מרשימות. אותו אירוע היה לכבוד ההשקה של טלוויזיות החדשות בטכנולוגיית ה-QNED של החברה לצד מוצרי סאונד חדשים גם כן שהגיעו לארץ. אלו מוצרי הדגל של LG ל-2022 ובעוד שכל אחד מהם ניראה מעניין וסיקרן אותי, לא קפצתי על הצעת הביקורת. אבל אחרי כמה שבועות של סירובים מצידי חשבתי על רעיון אחר. למה לא לקחת את שני המוצרים יחד, לשלב אותם אחד עם השני ולבחון מה היא חווית הסלון האלוטימטיבית ש-LG מציעה? אז למקרה ששאלתם, ככה הגענו לכתבה הבאה.

חוויה של אור- LG 65QNED91

להגיד שאני פאן-בוי של LG יהיה פירגון. הטלוויזיית סלון שלי היא NanoCell מבית החברה שקניתי בבלאק פריידי האחרון וכל פעם שאני רואה טלוויזיות OLED אני נדהם ומקלל את עצמי שלא קניתי אותה, לכן זה ברור שהתרגשתי מאוד לנסות את טלוויזית הדגל החדשה שלהם מסדרת QNED. אליי הגיע דגם הביניים של המשפחה בעל השם הקליט- 65QNED91 ומה שבעיקר צריך לדעת זה שמדובר על טלוויזיה בגודל 65 אינץ' וברזולוציית 4K. בראש משפחת ה-QNED ניצבת טלווזיה מפלצתית בגודל 86 אינץ' וברזולוציית 8K! עד עכשיו כתבתי את המילה QNED שש פעמים אבל לא הסברתי מה זאת הטכנולוגיה הזאת ומה מבדיל אותה מטכנולוגיית ה-OLED שאנחנו כבר מכירים. טכנולוגיית QNED זה השם ש-LG נותנים למה שהרבה חברות קוראות Mini LED. טכנולוגיית Mini LED נכנסה למיינסטרים רק בשנה האחרונה ואנחנו עדיין רואים רק מספר מצומצם של חברות מתנסה איתה.

ל-Mini LED יש המון יתרונות על פני טכנולוגיות אחרות שהבולטת בהן היא יכולות תאורה חזקה מאוד שמובילה לצבעים חיים ובולטים. עד לאחרונה רוב הטלוויזיות ומסכים השתמשו בפאנל LED סטנדרטי שכלל כמה עשרות נורות קטנות שפזורות על פני המסך ומספקות לו תאורה. השיטה הזאת הייתה טובה מאוד אך עם התפתחות השימוש שלנו במסכים והדרישה לתמונה כמה שיותר מדוייקת, החסרונות של שיטת ה-LED הוותיקה התחילו לבלוט. החיסרון הגדול ביותר בשיטה זאת היא פגיעה משמעותית באיכות התמונה לצד העובדה שלטלוויזיה אין אפשרות לכבות את התאורה כך שאיזורים חשוכים ושחורים מעולם לא היו שחורים באמת. לדוגמא, כולנו מכירים את הסיטואציה של מסך שמראה תמונה שחורה אבל הטלווזיה עדיין מפיצה אור והתמונה לא שחורה לגמרי, זה בגלל תאורת ה-LED האחורית שלא נכבת. ובדיוק את הבעיה הזאת באו לפתור טכנולוגיות ה-OLED ו-Mini LED (או QNED בשפת LG). טכנולוגיית OLED מאפשרת לכבות פיקסלים מסויימים כך שהם לא יפיצו אור כלל ו-Mini LED היא האבולוציה של טכנולוגיית LED שלוקחת אותה לאקסטרים ובמקום כמה עשרות נורות גדולות יחסית, נעשה שימוש בכמה עשרות אלפי נורות זעירות שניתנות לכיבוי.

אז עכשיו שאנחנו יודעים מה כל דבר אומר ואנחנו כבר מכירים את היכולות של OLED, מה היתרון של Mini LED? אם LG קוראת לטלווזיות ה-OLED שלה "המלך של מסכי הטלווזיה" אז מסכי ה-QNED הם ללא ספק המלכה בזכות כמה יתרונות. היתרון הראשון ששמים אליו לב קשור לצבעים. כן, ל-OLED יש צבעים נהדרים עם יחס ניגודיות מדהים בזכות יכולת כיבוי הפיקסלים אבל כשמתסכלים על מסך QNED מבינים שמסתכלים על משהו ברמה אחרת לגמרי. הבהירות של המסך גבוהה מאוד, דבר שעוזר לצבעים לבלוט ולהיות הרבה יותר חיים. למשל האדום בסמל של נטפליקס זה בערך האדום הכי אדום שראיתי בחיים שלי. הבהירות הגבוהה גם משפרת פלאים את חווית הצפייה בטלוויזיה באור יום מלא. היתרון השני מגיע מהפאנל, מסכי OLED ידועים בהיותם מחזירי השתקפויות מאור ישר. הטלוויזיה שלי ממוקמת מול חלון כך שאצלי לא הייתי יכול לראות כלום מטלוויזיית OLED שפשוט הייתה משמשת כמראה לחלון. היתרון האחרון הוא כמובן שטלווזיות QNED אינם יכולות להיצרב כך שאין חשש מהשארת תמונה סטטית על המסך שיתנקם בכם על כך כמה חודשים אחרי.

חוויה של קול- LG SoundBar Eclair

בכל מה שקשור לסאונד אני נוהג להגדיר את עצמי כמשתמש מאוד קזואלי. מעולם לא השתמשתי ברמקולים טובים למחשב וגם במסך הגדול אני מסתמך על הרמקולים המובנים של הטלווזיה. אני לא יכול לציין אפילו פעם אחת שהרגשתי שהרמקולים המובנים לא הספיקו לי. אז כדי להוכיח לי שאני חייב שידרוג גדול לאוזניים, LG שלחו עם ה-65QNED91 גם את המקרן קול החדש שלה, ה-SoundBar Eclair ווואו כמה שחייתי מתחת לסלע, אבל אל זה נגיע טיפה בהמשך כשעכשיו נתעכב טיפה על המקרן קול. אני אגיד שהגעתי למקרן קול עם ציפיות, LG אמנם לא מאוד ידועים בשוק הסאונד אבל שיתוף הפעולה שלהם עם Meridian הוליד כמה מוצרים מעולים כמו הרמקול הנייד שלהם, ה-XBoom PL5 שאני משתמש בו בהנאה רבה כבר כמה חודשים.

אז על מה מדובר כאן? ה-Eclair בנוי משתי יחידות, הסאונד-בר שהוא היחידה המרכזית והסאבוופר שלו. בצידו האחורי של הסאונד-בר נמצאים כל החיבורים שלו אך אני השתמשתי בחיבור אחד בלבד שהוא ה-HDMI עם תמיכה ב-ARC כך שכל סאונד שמועבר לטלוויזיה יצא דרך הסאונד-בר. זה ממש לא פיצ'ר חדש או מיוחד אבל אני מוכרח להגיד שאהבתי אותו מאוד כי הוא חסך ממני את הצורך לחבר את כל המכשירים שלי לסאונד-בר והייתי יכול להשאיר אותם מחוברים לטלוויזיה ורק לחבר את הטלוויזיה לאליפסת הקסם שקוראים לה Eclair. ואם אשים לשניה בצד את ההתלהבות שלי מהחיבורים אוכל לספר לכם שה-Eclair הוא בעצם מערכת סאונד בתצורת ה-3.1.2 כשהסאונד-בר הוא ביתם של שלושה רמקולים והערוץ הנוסף מסופק על ידי הסאבוופר האלחוטי. גם את זה אהבתי, העובדה שאין דרישה לחיבור פיזי בין הסאונד-בר לסאבוופר היא בהחלט פינוק אסטטי ולשמחתי החשש מדיליי והפרשי זמנים בין שתי היחידות לא התמשש ולו לרגע כך שאני חושב שזה גם פיתרון שעובד נהדר.

למרות שהוא קטנטן ובעל עיצוב לא פחות מיפיפה, נקי ונעים שעוזר לו להיטמע בשטח, ה-Eclair רחוק מאוד מלהיות פראייר בכל מה שקשור לעוצמת הסאונד. שלושת הרמקולים שנמצאים ביחידה המרכזית עובדים יחד ומגיעים לווליום חזק מאוד כשגם כאשר מגבירים אותו עד לקצה העליון הוא נשמע צלול וללא הפרעות או עיוותים. אם דיברתי על צליל אז אני אזכיר שוב שאני ממש לא אודיופיל אבל אני חושב שחווית הסאונד שקיבלתי מה-Eclair היא בין הכי טובות ששמעתי עד היום. מערכת הסאונד עושה עבודה נהדרת בהפרדה בין הצלילים השונים כך שהם לא דורסים אחד את השני דבר שמאפשר למשל לצפות בסצינה בבר כשאפשר לשמוע את מוזיקת הרקע והשיחות של האנשים בבר בלי שהם מפריעים לשיחה המרכזית באותה הסצינה. אני מודה שמידי פעם ממש חיכיתי לסצינות של קרבות יריות כדי שאוכל לשמוע שוב את הבאס העמוק והחזק שמקבלים כאן, הוא מוסיף פן אחר שעזר לי להבין כמה פיספסתי עד היום. בפעם האחרונה, אני לא אודיופיל, אבל וואו.

חוויה של אור וקול

טוב אז אחרי כל הפתיחה הזאת עם צלילה והסבר על המוצרים אני יכול סוף סוף לדבר על חווית השימוש בהם יחד, הרי זאת הייתה המטרה של הכתבה הזאת מלכתחילה. אז כשרק התחלתי לבשל את הרעיון הזה עם LG ממש רציתי לראות את הסרט DUNE, חשבתי שהוא יכול להיות באנצ'מארק ראוי אז החלטתי לחכות עם הצפייה בו עד שהמוצרים יגיעו. אני אגיד את זה ככה, הצפייה על ה-QNED עם הסאונד של ה-Eclair הייתה נהדרת אבל הם לא הפכו את הסרט הזה לפחות פח אשפה ממה שהוא. אבל זאת לא ביקורת על DUNE אלא על המיני קולנוע ביתי שצפיתי בו בסרט וכאן הייתה הצטיינות יתרה.

אני אתחיל בויז'ואל, הסרט ניראה נהדר והוא ניראה עוד יותר נהדר על ה-QNED, נכון הייתה מעט החטאה בכל מה שקשור לצבעים השחורים וסצינות כהות אבל היא הייתה מינורית. ה-QNED נהנתה מהסרט הזה והיא הראתה את היכולות שלה בכל הסצינות שלא צולמו בתוך מבנה, הפרדת הצבעים בין השמיים הכחולים לחולות הצהובים או לכתמי החול הכתומים מספייס הייתה מהטובות שראיתי אי פעם. הפרדת הצבעים באה לידי ביטוי גם ביכולת הפרדת הפרטים אחד מהשני, כך שאפשר לראות בבירור את כל אחת מהשניים של תולעי הענק או את כל גרגרי החול שעפים כשהן בדרך לתקוף. אני רוצה לעזוב לרגע את DUNE ולדבר על הדבר הראשון שצפיתי בו ברגע שקיבלתי את הטלוויזיה וזאת הסדרה Our Planet. מעבר לזה שאני פריק של סרטים וסדרות טבע, דרך Our Planet ראיתי איזה צבעים טובים אפשר לקבל בזכות טכנולוגיית ה-Mini Led כשהאדום היה חזק מאוד והירוק שהיה דומיננטי מאוד בפרקי הג'ונגל היה ירוק וחי יותר מאי פעם. בזכות הצבעים הבולטים כל כך, התפאורה של החיות בסדרה קיבלה מימד נוסף שהוסיף המון לחווית הצפייה.

אבל אם נחזור ל-DUNE אז היו כמה רגעים שבאמת הרגשתי כאילו אני נמצא בקולנוע וזה היה בין היתר בזכות הבהירות של הטלוויזיה. למשל, אחרי מספר דקות של סצינות ארוכות וחשוכות פתאום הגיעה סצינה שטופת אור והטלוויזיה הגיבה בהתאם והטיחה לי ישר בפרצוף את כל 1,000 הניטס שלה. זאת הייתה חוויה מאוד מסנוורת ולפעמים הייתי צריך לעזור לעיניים שלי ולכסות עם היד את זווית הראייה שלי אבל היא גם הייתה חוויה מאוד קולנועית ואני חושב שזאת החוויה שבמאי הסרט רצה להעביר במעבר החד בין חושך ואור. לבסוף, אני רוצה להתייחס למערכת הסאונד שסיפקה כאן מטעמים, מבאסים חזקים ועוצמתיים עד צלילים גבוהים וצלולים שגרמו לפסקול של הסרט לזרוח ולתת את הטון שלו. בזכות טכנולוגיית ה-Dolby Atmos גם קיבלתי את החוויה שהסאונד מגיע אליי מ-360 מעלות ולא רק מכיוון הרמקולים שנמצאים מולי.

חווית משחק אולטימטיבית

מי שעוקב אחריי הכתבות והביקורות שלי פה באתר כניראה שיודע שאני בחודשים האחרונים עובר מהיותי שחקן מחשב אדוק לשחקן קונסולה. אם השלב הראשון של המעבר הזה היה ה-Xbox Series S ואחריו שלט ה-Instinct Pro ניראה שהשלב האחרון הוא בדמות הטלוויזיה והמקרן קול. אני אתחיל מהדבר הכי באנלי וזה הגודל של הטלוויזיה, במקרה הזה מדובר על 65 אינץ' כי הקיר שלי לא מספיק גדול ליותר מזה אבל הטלווזיות QNED מגיעות עד לגודל פסיכי של 86 אינץ' ברזולוציית 8K! מעבר לגודל שכמעט ותפס את כל הקיר, החוויה האימרסית משתפרת עוד קצת בזכות השוליים הדקיקים שלה שגורמים לשומר המסך של הטלוויזיה להרגיש באמת כמו לצפות בתמונה במוזיאון. אולי אתם חושבים שזאת כלישאה וגם אני חשבתי ככה עד שאמא שלי באה לביקור וחשבה לכמה דקות שהחלפתי את הטלוויזיה שלי בתמונה.

אבל עד כאן חפירות על נתונים טכניים, איך זה באמת לשחק על שתי המוצרים הנהדרים האלה? אז אני קודם אדבר על הסאונד שה-Eclair הפיק, לא פחות ממושלם. (אני עדיין לא נגמלתי מ-Forza Horizon 5 אז אני אדבר ברובו עליו). קודם לכן הזכרתי את היכולת הנהדרת של ה-Eclair להפריד צלילים, שמתי לב לזה בעיקר כאשר שמעתי רדיו תוך כדי נסיעה. היה אפשר לשמוע את המנוע של ה-Mustang GT 2015 נוהם עליי בעוצמה תוך כדי שאני נהנה מהמוזיקה בפול וולים במהירות של מעל 300 קמ"ש. גם במשחקים עם קצת יותר גיוון בפסקול כמו Halo Infinite (אני אציין במיוחד את חלק הפתיחה של המשחק עם המוזיקה האייקונית של Halo) או A Way Out היה אפשר להרגיש את הנוכחות של ה-Eclair וכמה שהסאונד שהוא הפיק שיפר את החוויה. המקרן קול בא לידי ביטוי במיוחד כאשר הפעלתי את מצב המשחק שלו שהגביר את הבאסים לסאונד שמרגיש הרבה יותר בועט.

החצי השני של החווית המשחק זאת הטלוויזיה, אמנם לא שיחקתי על 4K והאמת שגם לא שמתי לב לזה כי בשונה מהמחשב כאן יותר עניין אותי קצב הפריימים. הטלוויזיה שקיבלתי לצורך הכתבה הזאת תומכת בקצב ריענון של 120 פריימים בשניה שזה קצב נהדר ובדיוק מה שחיפשתי. אני אמנם רגיל ל-144 אבל ההבדל כאן היה מינורי והתרגלתי אליו מהר מאוד, עוד שני פיצ'רים בתחום הם מצב המשחק שמקצר את זמני התגובה והתמיכה של הטלוויזיה ב-VRR, דבר שמאפשר לה לכוונן את קצב הריענון בזמן אמת כדי להתאים אותו לקצב ה-FPS שיוצא מהקונסולה. בזכות אלה מתקבל משחק מהיר, חלק ונעים ללא קרעים או קצב FPS שמעיק על העיניים.

לבסוף, אני לא יכול שלא לדבר שוב פעם על הצבעים המטורפים שיוצאים מהטלוויזיה הזאת ובמשחקים הם הודגשו עוד יותר בזכות התמיכה במגוון תקני HDR שונים. אם ב-DUNE היכולות של ה-Cinema HDR היו מרשימות אבל פחות מורגשות, עם Forza Horizon 5 היה אפשר לראות בדיוק למה הטלוויזיה הזאת באמת מסוגלת. אני חושב שזאת הייתה חווית המשחק הויזואלית הכי טובה שהייתה לי עד היום אבל תכלס זה לא צריך להפתיע. LG כבר שנים מובילה בתחום הטלוויזיות והיה ברור לכולם ששיתוף הפעולה שלה עם Xbox יביא לנו ממתקים ויזואלים שלא ראינו עד היום. אני אודה שאני לא יודע בדיוק מה גורם לזה אבל כאשר הרצתי על הטלוויזיה את Forza ממחשב גיימינג שחזק פי כמה מ-Xbox קיבלתי חוויה טיפה פחות ציבעונית. זה אולי ישמע לכם לא אמין, אבל אני חושב ש-Xbox עם טלוויזית QNED זאת חווית ה-Forza הכי טובה שאפשר לקבל.

השורה התחתונה

אני חושב שאפשר לסכם את ההרפתקה הזאת כך, לא סתם לקח לי יותר מחודשיים לכתוב את הכתבה הזאת. עד היום עברו אצלי עשרות מוצרים שנהנתי מהם מאוד. אבל אני חושב שזאת הפעם הראשונה שבאמת חבל לי שהמוצרים חוזרים לחברה ולא נשארים אצלי. החוויה הסלונית שקיבלתי מה-Eclair ביחד עם טלוויזית ה-QNED היא לא כמו משהו שחוויתי עד היום. אני חושב ששני המוצרים האלה משלימים אחד את השני בצורה מדוייקת על גבול המושלמת והם ההוכחה שהכיוון ש-LG הולכת אליו בשנים האחרונות הוא כיוון נכון ואני לא יכול לחכות ולראות את הרף שהמוצרים הבאים מבית החברה יקבעו בעתיד. אני רק מקווה למחירים מעט יותר נגישים.

  •  LG 65" QNED91: כ-6,000 שקלים
  • LG Eclair QP5W: כ-2,300 שקלים

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י